Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

OV-chipkaart nu écht gekraakt

+6
CaptainSpectacular
SuperGrover
girli
Lynn_
Lotus
Jeanette
10 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

OV-chipkaart nu écht gekraakt - Pagina 2 Empty Re: OV-chipkaart nu écht gekraakt

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 0:26

Mooi is dat, ik wilde net zo'n stom ding aan gaan vragen, dit weekend. Strippenkaarten kunnen hier namelijk vanaf 3 februari niet meer gebruikt worden. Of zouden de strippenkaarten nu langer blijven, waar doe ik nu verstandig aan?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

OV-chipkaart nu écht gekraakt - Pagina 2 Empty Re: OV-chipkaart nu écht gekraakt

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 0:38

Ik snap wel dat Nederlanders meer moeite hebben met dit soort opgelegde dingen. Ga maar terug in de geschiedenis en nog steeds... We hebben dingen graag zelf in de hand en willen zelf kunnen beslissen. Dat vervalt met een rookverbod en een plicht op chipkaart dus raken mensen geirriteerd :P.

@ Maple, de overheid stelt het een maand uit dus ik zou even wachten. Ik neem aan dat strippenkaarten nog steeds geldig zijn al word het je niet makkelijker gemaakt om ze op te maken/ te gebruiken hier in de trams. De meeste stempelautomaten zijn afgesloten, echt stom.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 0:41

Maar mijn strippenkaart is vol en ik heb gisteren begrepen van collega's dat ze hier niet eens meer verkocht worden. Dus eigenlijk wordt dat ding me nu door de strot geduwd. 't Kost me geld, zo'n kaartje, dna nog het tegoed erop en dan moet ik straks waarschijnlijk weer een nieuwe, beter beveiligde aanschaffen wat me ongetwijfeld wéér geld gaat kosten.

Niet dat ik dat beetje geld niet kan missen, maar het gaat me om het idee erachter. Het wordt al jaren geroepen dat die kaart niet safe is, en pas nu, nu alle papieren vervoersmiddelen zo goed als afgeschaft zijn, gaat de regering er pas écht wat aan doen. Een beetje laat, lijkt me.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 1:06

Ben het helemaal met je eens hoor. Ik zou eens kijken of je nog een strippenkaart kunt kopen maar ik geloof niet dat die OV Chipkaart helemaal afgeschaft wordt dus aanvragen zal sowieso geen kwaad kunnen.

Gast
Gast

Bericht  CaptainSpectacular za 29 jan 2011 - 1:19

Zusje van Bert schreef:Jullie kunnen er wel zo grappig over praten; het blijft natuurlijk nog altijd verboden. Ik zou me er verder niet aan wagen. Ik zit al niet lekker als ik zwart zou rijden.
Dat is waar, maar het doel heiligt de middelen. Noch de regering, noch de belanghebbenden in TLS luisteren niet naar de problemen en gaan stoïcijns door met het invoeren van een bij voorbaat al defect systeem. Als ze nu plotseling een significante inkomstendip zien, moeten ze wel iets gaan doen.
CaptainSpectacular
CaptainSpectacular
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 279
Punten : 287
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Imperfect za 29 jan 2011 - 2:36

Er zijn van 9 miljoen van die kaarten in Nederland, en er zijn al miljarden in dit project gestopt. Dat gaan ze echt niet terugdraaien hoor. En sja dat frauderen kan, maar dan kan met je strippenkaart net zo goed. En wat schiet je er nou eigenlijk mee op, ten eerste is het hardstikke illegaal, en ten tweede wordt je kaart geblokkeerd als er fraude geconstateerd wordt.
Imperfect
Imperfect
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 66
Punten : 66
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  CaptainSpectacular za 29 jan 2011 - 2:56

Met de strippenkaart of treinkaartje (fysiek of virtueel) kun je juist minder goed frauderen, terwijl er weinig tot geen tijdsverlies is als je daar geen chipkaart gebruikt.
CaptainSpectacular
CaptainSpectacular
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 279
Punten : 287
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 3:02

Ik ben nog van de generatie "treinkaartje" en "strippenkaart", en ik geloof ook nog steeds dat dat beter werkt dan zo'n stomme chipkaart.

Twee weken terug heb ik daardoor wel gratis met de bus gereisd, de satelietverbinding lag eruit en de chauffeur vond het lullig dat ik dan wel zou moeten betalen en de chippende mensen in diezelfde bus niet ( ik wilde contant betalen ). Dan was dan weer een leuke meevallert Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Rovine za 29 jan 2011 - 3:12

Ruim een jaar terug moest ik voor een sollicitatiegesprek met het OV. Had toendertijd al een auto maar moest tijdens de spits om Utrecht heen. De middag ervoor ben ik toen mijn chipkaart maar eens op gaan laden, want ik moest die ochtend vroeg weg en had geen zin dan nog met dat ding te lopen klieren. Dichtsbijzijnde oplaadpunt was anderhalve kilometer, dus hop de fiets op en dat ding opladen. Hoewel het zondagmiddag was stond er wel een rij bij de automaat.

Toen ik eindelijk aan de beurt was pas ingevoerd en betaald. Op het bonnetje stond iets in de trant van "bedrag afgeschreven, tegoed niet bijgeschreven, ga naar informatiepunt." Informatiepunt was zo'n 5 km verderop, met het OV kon ik niet bij gebrek aan chipkaart, dus hop de fiets weer op.

3 uur later en 10 kilometer fietsen had ik eindelijk mijn opgeladen chipkaart en geld terug.

Hoewel ik een uur te vroeg vertrokken was had ik vertraging en kwam te laat op mijn sollicitatiegesprek.

Ik pak voortaan de auto weer.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast za 29 jan 2011 - 21:02

Tea-Leaf schreef:Ik ben nog van de generatie "treinkaartje" en "strippenkaart", en ik geloof ook nog steeds dat dat beter werkt dan zo'n stomme chipkaart.

Twee weken terug heb ik daardoor wel gratis met de bus gereisd, de satelietverbinding lag eruit en de chauffeur vond het lullig dat ik dan wel zou moeten betalen en de chippende mensen in diezelfde bus niet ( ik wilde contant betalen ). Dan was dan weer een leuke meevallert Very Happy

Iemand hier niet dan? Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: