Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

OV-chipkaart

2 plaatsers

Ga naar beneden

OV-chipkaart Empty OV-chipkaart

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 9:03

Ik ben geloof ik een van de weinigen die nog geen OV-chipkaart heeft...
Ik snap er allemaal geen bal van en op internet staat het allemaal zo wazig.
Nu heb ik één simpele vraag, en misschien weet iemand van jullie dit...

Ik heb een NS-kortingskaart (voor 40% korting na 09.00 uur). Kan ik hierop ook mijn OV-chipkaart zetten of moet ik daar een apart pasje voor aanschaffen? En dan heb ik meteen de tweede vraag: als je zo'n NS-kortingskaart in combinatie met OV-chipkaart hebt, dan neem ik aan dat je gewoon nog steeds na 09.00 uur profiteert van de korting?
En wat nou als je een kaartje koopt voor de trein van 09.04 uur en je koopt het kaartje om 08.58... Gaat dan de korting eraf, of heb je dan pech?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

OV-chipkaart Empty Re: OV-chipkaart

Bericht  Jerry do 16 dec 2010 - 10:03

Je koopt dus geen kaartjes meer, dus ook niet om 8:58:p
Op je kortingskaart zit al een ov-chip (of eigenlijk zit er korting op je ov-chipkaart...). Die moet je alleen nog wel activeren, kan via internet, of via de klantenservice...
Als je korting-abo hebt, wordt dat automatisch berekend. Ik weet niet precies hoe het zit als je 8:58 incheckt om 9:04 de trein te halen... Dat zou je even moeten vragen aan ns-personeel...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

OV-chipkaart Empty Re: OV-chipkaart

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 10:10

Je voordeelurenkaart is je Ov chip. Ik reis daar dagelijks mee. Hij verrekent korting automatisch en dus 's ochtends betaal ik automatisch meer dan s middags.

Hij registreert de inchecktijd dus 8.58 is volledig tarief, 9.01 is korting.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

OV-chipkaart Empty Re: OV-chipkaart

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 10:18

Jerry schreef:Je koopt dus geen kaartjes meer, dus ook niet om 8:58:p
Op je kortingskaart zit al een ov-chip (of eigenlijk zit er korting op je ov-chipkaart...). Die moet je alleen nog wel activeren, kan via internet, of via de klantenservice...
Als je korting-abo hebt, wordt dat automatisch berekend. Ik weet niet precies hoe het zit als je 8:58 incheckt om 9:04 de trein te halen... Dat zou je even moeten vragen aan ns-personeel...
Oh ja haha ik bedoelde inderdaad inchecken en niet kaartje kopen Wink
Oh wel makkelijk dat ik nu alleen nog maar hoef te activeren! Ik zal dit weekend eens uitzoeken hoe dat zit smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

OV-chipkaart Empty Re: OV-chipkaart

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 10:19

Marin schreef:Je voordeelurenkaart is je Ov chip. Ik reis daar dagelijks mee. Hij verrekent korting automatisch en dus 's ochtends betaal ik automatisch meer dan s middags.

Hij registreert de inchecktijd dus 8.58 is volledig tarief, 9.01 is korting.
Thanks!
Op zich is de kans ook niet echt groot dat je dan extra betaalt 's ochtends want die incheckdingen staan toch op 't perron dus waarschijnlijk moet dat wel goed komen! Thanks!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

OV-chipkaart Empty Re: OV-chipkaart

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 10:20

Oh en nog een vraagje: met die OV-chipkaart/kortingskaart van de NS, kan ik ook gewoon inchecken in bus, tram en metro en dergelijke? Of moet ik daar een aparte chip voor aanschaffen?
Pff wat voel ik me een oen haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

OV-chipkaart Empty Re: OV-chipkaart

Bericht  Try do 16 dec 2010 - 10:24

Daar kun je hetzelfde pasje voor gebruiken en je hoeft 'm daarvoor niet eerst te activeren, alleen op te laden ergens (volg instructies op het scherm Wink ).

Stel je zou om 8.55 naar het perron willen lopen en de trein gaat pas na 9 uur dan mag/kan je ook nog gewoon een papieren kaartje kopen met korting smile
Try
Try
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2117
Punten : 2294
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

OV-chipkaart Empty Re: OV-chipkaart

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 10:29

Try schreef:Daar kun je hetzelfde pasje voor gebruiken en je hoeft 'm daarvoor niet eerst te activeren, alleen op te laden ergens (volg instructies op het scherm Wink ).

Stel je zou om 8.55 naar het perron willen lopen en de trein gaat pas na 9 uur dan mag/kan je ook nog gewoon een papieren kaartje kopen met korting smile
Thanks Try!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

OV-chipkaart Empty Re: OV-chipkaart

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum