OV-chipkaart nu écht gekraakt
+6
CaptainSpectacular
SuperGrover
girli
Lynn_
Lotus
Jeanette
10 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
OV-chipkaart nu écht gekraakt
De OV-chipkaart is definitief gekraakt. Gratis reizen is dankzij Windows-software en een kaartlezer van dertig euro nu voor iedereen mogelijk.
http://nieuws.nl.msn.com/binnenlands-nieuws/ov-chipkaart-definitief-gekraakt
Nu reis ik haast nooit met het OV, maar waarom zoveel geld investeren in iets dat telkens gekraakt wordt en niet blijkt te werken? Wat is er mis met het oude kaartje?
Nu reis ik haast nooit met het OV, maar waarom zoveel geld investeren in iets dat telkens gekraakt wordt en niet blijkt te werken? Wat is er mis met het oude kaartje?
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Re: OV-chipkaart nu écht gekraakt
Ja, ik had het twee dagen geleden al gezien bij het nieuws. Ik snap het ook niet helemaal. Maar ik snap wel meer niet.
Lotus- Ratel
- Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10
Ik snap er ook niks van...
Lynn_- Kletskop
- Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10
Blij dat ik het OV-tijdperk achter me heb gelaten.. Wat een ellende met dat ding zeg!
Gast- Gast
Het doet me vooral denken aan die reclame waarin ze iets van cement ofzo aan het storten zijn. Dit valt nooit meer te redden.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Jeanette schreef:De OV-chipkaart is definitief gekraakt. Gratis reizen is dankzij Windows-software en een kaartlezer van dertig euro nu voor iedereen mogelijk.
Sowieso vraag ik me dus nu iets af he... Het verplicht OV invoeren is hier in Zuid Holland nu een maand uitgesteld? En dat terwijl ik al een maand gebrainwashed word in de tram 'vanaf 3 februari is uw strippenkaart niet meer geldig, maak uw strippenkaart op. Vergeet niet uit te checken met uw chipkaart'. Ik ben overgestapt op de OV Chipkaart, kost me 20 cent per enkele reis meer wat ik best veel geld vind aangezien ik veel reis met het OV. Ik heb voor de hele familie OV Chipkaarten aangevraagd a 7,50 per stuk... En nu stellen ze het uit! Waarom? Ik heb er toch geen last van als Pietje met een kraak gratis reist? Nee, de overheid heeft er last van en als de overheid er last van heeft dan stellen ze het gewoon uit. Maar hier, waar ik woon, is nergens een normaal oplaadpunt te vinden. Er is er 1 op 20 minuten afstand lopen maar ik lees altijd in het plaatselijke krantje dat hij bijna altijd stuk is. Dat betekent dat ik helemaal naar de stad moet (30 minuten met de tram) om hem uberhaupt op te kunnen laden. Maar als het voor mij niet werkt heeft de overheid er geen boodschap aan... Mooi hoor... Die OV Chipkaart...
Laatst aangepast door Zusje van Bert op vr 28 jan 2011 - 8:00; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Mijn eerste reactie: woow, die 30 euro heb je er dus zo uitLiva schreef:Ik vind het stiekem best wel grappig
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
SuperGrover schreef:Mijn eerste reactie: woow, die 30 euro heb je er dus zo uitLiva schreef:Ik vind het stiekem best wel grappig
De mijne ook
Gast- Gast
Dit is een goede dag om een informaticus te zijn
Ik krijg na vijf jaar niet alleen gelijk, maar kan ook tijdelijk onbeperkt vrij reizen.
Ik krijg na vijf jaar niet alleen gelijk, maar kan ook tijdelijk onbeperkt vrij reizen.
CaptainSpectacular- Fluisteraar
- Aantal berichten : 279
Punten : 287
Registratiedatum : 07-12-10
Ik snap ook niet wat er mis was met de oude OV jaarkaart :S
NerdChic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 393
Punten : 413
Registratiedatum : 19-11-10
Het zal me niks verbazen als ze over een paar maanden zeggen 'het werkt niet dus we doen het maar niet' dat het een extra mogelijkheid word ofzo.
Gast- Gast
CaptainSpectacular schreef:Dit is een goede dag om een informaticus te zijn
Betekent dit ook dat het de tijd is om de banden met exen die informatica studeren aan te halen? Of met huisgenoten die kunstmatige intelligentie studeren?
Gast- Gast
Ik mis de context een beetje.
CaptainSpectacular schreef:Ik mis de context een beetje.
Ai, dat is jammer.
Gast- Gast
...June schreef:CaptainSpectacular schreef:Ik mis de context een beetje.
Ai, dat is jammer.
...
Moet ik nu een klinker kopen?
CaptainSpectacular schreef:...June schreef:CaptainSpectacular schreef:Ik mis de context een beetje.
Ai, dat is jammer.
...
Moet ik nu een klinker kopen?
Op z'n minst. Ik ga toch zeker niet uitleggen wat ik bedoel als ik denk grappig te zijn? Het was al niet zo grappig, maar als ik het uit moet gaan leggen, is het compleet over.
Gast- Gast
Dan koop ik wel een medeklinker om op m'n voorhoofd te plakken.
CaptainSpectacular schreef:Dan koop ik wel een medeklinker om op m'n voorhoofd te plakken.
De 'L'?
Gast- Gast
Als ze het niet gaan verplichten zou ik echt pissig worden. Dat stomme ding heeft me al zo veel geld gekost.
Overigens CS en June... Jullie kunnen er wel zo grappig over praten; het blijft natuurlijk nog altijd verboden. Ik zou me er verder niet aan wagen. Ik zit al niet lekker als ik zwart zou rijden.
Overigens CS en June... Jullie kunnen er wel zo grappig over praten; het blijft natuurlijk nog altijd verboden. Ik zou me er verder niet aan wagen. Ik zit al niet lekker als ik zwart zou rijden.
Gast- Gast
Zvb, het is gewoon grappig omdat het invoeren van de Ov chip kaart al zo'n gedoe was. Maar het was zogenaamd een goed systeem. Studenten die maandenlang niet konden inloggen enzovoort. En dat zo'n 'goed' systeem dan zo makkelijk te kraken is, is gewoon lachwekkend. Eerlijk gezegd kan ik me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die er misbruik van maken, zeker als ze veel geld zelf hebben moeten betalen terwijl dat nooit de bedoeling was. Maar ze kregen gewoon geen respons van de regering.
Gast- Gast
Liva schreef:Zvb, het is gewoon grappig omdat het invoeren van de Ov chip kaart al zo'n gedoe was. Maar het was zogenaamd een goed systeem. Studenten die maandenlang niet konden inloggen enzovoort. En dat zo'n 'goed' systeem dan zo makkelijk te kraken is, is gewoon lachwekkend. Eerlijk gezegd kan ik me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die er misbruik van maken, zeker als ze veel geld zelf hebben moeten betalen terwijl dat nooit de bedoeling was. Maar ze kregen gewoon geen respons van de regering.
Nee en daarom vind ik het gewoon zo belachelijk. Toch willen invoeren terwijl het helemaal niet goed werkt maar als het dan andersom niet goed blijkt te werken en de overheid wordt genaaid dan kan er ineens wel uitstel komen. Ik vind er niks grappigs aan. Ik word er eerder kwaad over... Maar goed, dat laat ik natuurlijk niet mijn weekend verpesten .
Gast- Gast
Zusje van Bert schreef:Als ze het niet gaan verplichten zou ik echt pissig worden. Dat stomme ding heeft me al zo veel geld gekost.
Ik zou het ook nooit echt doen. Ik zit al onrustig op de fiets als ik geen licht heb en ook wanneer ik mijn id vergeten ben. Ik ben hier echt veel te braaf voor haha
Gast- Gast
NerdChic schreef:Ik snap ook niet wat er mis was met de oude OV jaarkaart :S
Ehm..Ov jaarkaart en chipkaart zijn toch wel heel wat anders. Chipkaart is niet alleen voor studenten en is gewoon ter vervanging van papieren kaartjes. Op zich heel logisch, aangezien een groot gedeelte van de wereld al lang met een chipkaart werkt en wij dus hopeloos achter lagen.
Wat ik alleen niet snap is dat het in andere landen prima werkt en hier niet. Net als het rookverbod dat in veel landen prima werkt, Nederland heeft er de grootste moeite mee.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» De OV chipkaart is gewoon echt TE DUUR!
» OV chipkaart vraag.
» OV-chipkaart
» OV-chipkaart
» OV-Chipkaart
» OV chipkaart vraag.
» OV-chipkaart
» OV-chipkaart
» OV-Chipkaart
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: