De OV chipkaart is gewoon echt TE DUUR!
+14
Queen
Atelier Madame
Mizz_S
loura
Printje
Parisienne
Poubelle
Bimbam
SparklingEyes
SuperGrover
Annemoontje
girli
bolus26
Caribbeanlover
18 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
De OV chipkaart is gewoon echt TE DUUR!
Ben net naar de stad geweest en bij het uitchecken stond er nog € 12 en nog wat op. Zonet bij het uitchecken eenmaal thuis stond er nog maar € 5 en nog wat op. :shock:
Het is belachelijk voor woorden, want met een strippenkaart was het omgerekend € 0,45 per strip!
M'n schoonmoeder zei dat het bij haar ook nooit klopte en volgens haar gaat het per kilometers. Nou dat kan volgens mij niet, want als ik telkens hetzelfde stuk met de bus ga verschilt het altijd en is het nooit hetzelfde.
Dus ik denk dat dat het eraan ligt hoe lang je weg bent, want ook niet logisch is eigenlijk.
Wie legt me het even uit?
Het is belachelijk voor woorden, want met een strippenkaart was het omgerekend € 0,45 per strip!
M'n schoonmoeder zei dat het bij haar ook nooit klopte en volgens haar gaat het per kilometers. Nou dat kan volgens mij niet, want als ik telkens hetzelfde stuk met de bus ga verschilt het altijd en is het nooit hetzelfde.
Dus ik denk dat dat het eraan ligt hoe lang je weg bent, want ook niet logisch is eigenlijk.
Wie legt me het even uit?
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Re: De OV chipkaart is gewoon echt TE DUUR!
heb je tussendoor niet opnieuw uit en in gechekt dan?
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Het gaat per kilometer inderdaad, maar echt niet zóveel hoor. Ben je niet per ongeluk vergeten uit te checken of heeft hij hem niet gepakt? Want dan kost het je sowieso 4 euro, terwijl dat niet de ritprijs is.
Gast- Gast
Ik heb het volgende gedaan en volgens mij is alles goed gedaan. Sinds het een aantal keren is fout gegaan en ik weer daat die infostand moest houd ik de kaart er heel erg kort voor (te lang was daar oa de oorzaak van nl).
* Hier voor de deur ben ik op de bus gestapt en heb ingechecked.
* Eenmaal op bestemming uitgestapt en uitgechecked.
* Na een aantal uren weer de bus gepakt, ingechecked.
* Eenmaal thuis weer uitgechecked.
Dus verder niks speciaals. Ik ook altijd in beeld wat er staat voor het geval er zoals eerst direct na het uitchecken ''overstap'' in beeld staat. Dan moest ik helemaal naar de stad om dat weer recht te zetten en om het geld terug te krijgen.
Ik ben nu extra alert en vergeet het niet meer en hij pakt hem altijd.
* Hier voor de deur ben ik op de bus gestapt en heb ingechecked.
* Eenmaal op bestemming uitgestapt en uitgechecked.
* Na een aantal uren weer de bus gepakt, ingechecked.
* Eenmaal thuis weer uitgechecked.
Dus verder niks speciaals. Ik ook altijd in beeld wat er staat voor het geval er zoals eerst direct na het uitchecken ''overstap'' in beeld staat. Dan moest ik helemaal naar de stad om dat weer recht te zetten en om het geld terug te krijgen.
Ik ben nu extra alert en vergeet het niet meer en hij pakt hem altijd.
Caribbeanlover- Ratel
Dan was het dus zo'n 3,50 per rit, ik weet niet hoe lang het is? Als je in een andere zone komt, is het vaak ook duurder namelijk!
Zoals je het zegt heb je het goed gedaan iig
Gast- Gast
Je kunt op 9292.nl kijken hoe duur de rit zou moeten zijn ongeveer. Bij de bus is het altijd lastig, omdat dat apparaat ook wel eens alvast op de volgende halte staat en dan betaal je extra.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Ik vind het ook vreselijk duur en voel me altijd genaaid.
Gast- Gast
Pippa schreef:Dan was het dus zo'n 3,50 per rit, ik weet niet hoe lang het is? Als je in een andere zone komt, is het vaak ook duurder namelijk!
Zoals je het zegt heb je het goed gedaan iig :)
Dus € 3.50 heen en € 3.50 terug?! Echt absurd dat de prijs in vergelijking met de strippenkaart zoveel duurder is. Kan net zo goed een auto kopen daarmee lijk ik zowat goedkoper uit te zijn:|
Het stuk is telkens hetzelfde naar de stad.
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:Pippa schreef:Dan was het dus zo'n 3,50 per rit, ik weet niet hoe lang het is? Als je in een andere zone komt, is het vaak ook duurder namelijk!
Dus € 3.50 heen en € 3.50 terug?! Echt absurd dat de prijs in vergelijking met de strippenkaart zoveel duurder is. Kan net zo goed een auto kopen daarmee lijk ik zowat goedkoper uit te zijn:|
Het stuk is telkens hetzelfde naar de stad.
Dat zal vast niet goedkoper zijn als je rekent dat je wegenbelasting, verzekering, auto, parkeervergunning, benzine moet betalen. En dan ook parkeerkosten in de stad Maar, dat kon je zien dan toch, op het apparaat, wat je kwijt was per enkele reis? Je ziet het bedrag dat van je OV chip afgehaald wordt verschijnen, dan weet je wat het kost. Ik betaal 2.50 enkele reis naar mijn werk, maar ik zit dan wel ruim 20 minuten in de bus, dus vind dat nog wel meevallen dan.
Gast- Gast
Sunprincess schreef:Ik vind het ook vreselijk duur en voel me altijd genaaid.
+1 En in de spits betaal je nog meer tegenwoordig, niet normaal. Tis dat ik het niet voor het kiezen heb op het werk anders begon ik echt later met werken.
Annemoontje- Prater
- Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12
Ja, je ziet dat toch gewoon op het scherm? Als je uitcheckt, komt er te staan wat je rit gekost heeft en wat er nog op je kaart staat.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Annemoontje schreef:Sunprincess schreef:Ik vind het ook vreselijk duur en voel me altijd genaaid.
+1 En in de spits betaal je nog meer tegenwoordig, niet normaal. Tis dat ik het niet voor het kiezen heb op het werk anders begon ik echt later met werken.
Ik snap echt niet hoe jullie daar bij komen.. Welke vervoerder hebben jullie ?
Ik pak vanaf mijn werk de bus naar het station, en ik ben standaard 1,31 kwijt. Soms minder, maar nooit meer. Heen overigens hetzelfde, hooguit minder dan de juiste ritprijs.
Als dit soort dingen gebeuren (in de spits meer moeten betalen, wat niet mag overigens..) dan moet je gewoon een account aanmaken bij OV chipkaart.nl en dan kun je bijhouden wat je transacties zijn ( met een persoonlijke kaart). Mochten ze dan in de spits voor hetzelfde ritje méér rekenen, moet je het gewoon declareren en desnoods de vervoerder melden bij een bepaalde organisatie (weet de naam even niet), dat ze dus steeds teveel vragen.
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Apart, ik betaal voor een tramrit van een half uur iets van 1.65. Hooguit. Klinkt eerder alsof het uitchecken niet goed gegaan is zonder dat je daar erg in gehad hebt blijkbaar. Ik zou ook even nakijken op 9292ov.nl wat de rit kost en als het niet klopt even langs de vervoerder gaan. Zij kunnen dat als het goed is wel weer rechttrekken. Ik ben overigens zelf ook geen fan van de OVchipkaart... Hij is duurder (maar niet zo veel duurder) en onhandig. Ik begrijp ook niet dat ze geen uitcheckmogelijkheden op de tram en bushaltes maken. Als ik naar mijn vervoerder moet om het recht te laten trekken moet ik helemaal naar de stad en dat kost me dus alweer €3,10 aan vervoerskosten. Lekker nutteloos dus.
Gast- Gast
Annemoontje schreef:Sunprincess schreef:Ik vind het ook vreselijk duur en voel me altijd genaaid.
Hoezo betaal je meer in de spits? Je betaald toch gewoon een instaptarief en dan per kilometer? Ik betaal in ieder geval elke dag hetzelfde, maakt niet uit of ik in de spits reis of midden op de dag.
Bimbam- Kletskop
- Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11
SparklingEyes schreef:Annemoontje schreef:Sunprincess schreef:Ik vind het ook vreselijk duur en voel me altijd genaaid.
Ik snap echt niet hoe jullie daar bij komen.. Welke vervoerder hebben jullie ?
Ik pak vanaf mijn werk de bus naar het station, en ik ben standaard 1,31 kwijt. Soms minder, maar nooit meer. Heen overigens hetzelfde, hooguit minder dan de juiste ritprijs.
Als dit soort dingen gebeuren (in de spits meer moeten betalen, wat niet mag overigens..) dan moet je gewoon een account aanmaken bij OV chipkaart.nl en dan kun je bijhouden wat je transacties zijn ( met een persoonlijke kaart). Mochten ze dan in de spits voor hetzelfde ritje méér rekenen, moet je het gewoon declareren en desnoods de vervoerder melden bij een bepaalde organisatie (weet de naam even niet), dat ze dus steeds teveel vragen.
Hier in Brabant is dat echt zo, geen grapje hoor! Maar het ligt ook aan de busmaatschappij, hier rijden er sowieso twee soorten, bij de een is dat wel zo van spitstarieven en bij de andere niet.
Annemoontje- Prater
Onee toch niet, heb even uitgezocht en bekeken. Jullie hebben gelijk, geen spitstarief.
Maar het is toch vaag, ik betaal ineens elke dag sochtends zoveel meer de laatste tijd.
Maar het is toch vaag, ik betaal ineens elke dag sochtends zoveel meer de laatste tijd.
Annemoontje- Prater
Zijn de gegevens wel up to date van de site waarbij je het opzoekt? Mss is het iets nieuws en daar nog niet aangepast. Hoeveel meer betaal je dan?
Gast- Gast
Ik vind het ook belachelijk duur.
'Vroeger' was ik voor een enkele reis naar Utrecht €4,40 kwijt. Inmiddels is dat €8,00. Vind het echt be-la-che-lijk!
'Vroeger' was ik voor een enkele reis naar Utrecht €4,40 kwijt. Inmiddels is dat €8,00. Vind het echt be-la-che-lijk!
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Wat ga ik straks mijn OV-studentenkaart toch missen. Wat een bedragen he?!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Dan betaal je wel erg veel per rit. Ik betaal ongeveer 1,50 per ritje.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Ik was laatst in shock toen ik een dagje Walibi ging doen met OV. Ik was ruim 25 euro kwijt aan OV kosten voor 1 persoon :s Dat is toch niet normaal? Ik dacht dat ik nog genoeg geld had op mijn OVkaart maar dit bleek de terugweg niet het geval( omdat het veel duurder was dan ik dacht), ik moest overstappen van de ene bus naar de andere en ik stond in de min toen ik uitcheckte, ik moest dus een kaartje kopen in de bus... 6 euro was ik kwijt voor een ritje van 15 minuten. Ik was echt verbaast toen de chauffeur dat bedrag noemde. In Adam betaal je 2,70 en dan betaal je gewoon voor een uur. Ik snap niet dat die prijzen zo verschillen per provincie :s
Ik denk dus dat jou prijzen wel kloppen CBL... Ik vind het ook belachelijk. Het gaat ook elk jaar flink omhoog.
Ik denk dus dat jou prijzen wel kloppen CBL... Ik vind het ook belachelijk. Het gaat ook elk jaar flink omhoog.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Wel apart dat het bij iedereen zo duur is. Als ik met de bus met mn werk ga betaal ik namelijk juist minder dan vroeger met de strippenkaart.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Het verschilt per maatschappij meestal. In N-B betaal je standaard 3 euro per kaartje. Als je uitstapt om over te stappen betaal je opnieuw drie euro. Schandalig ook. Ik ben blij met mijn OV-kaart. Lekker gratis.
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
@cbl: jij komt ook uit u.trecht toch? Hoe lang zit je in de bus? Ik betaal bijv vanaf de uithof maar centraal iets van 1.20 met korting, dus dat zal rond de 1.80 zonder korting zijn. Ben je al langs het g v u kantoor geweest? Zou sowieso echt een persoonlijke pagina aanmaken!
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Trouwens via 9292ov kun je gewoon de enkele ritprijs berekenen
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» OV-chipkaart nu écht gekraakt
» OV-chipkaart
» OV-Chipkaart
» OV-chipkaart
» OV chipkaart, hoe werkt dat?