Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

OV-Chipkaart

4 plaatsers

Ga naar beneden

OV-Chipkaart Empty OV-Chipkaart

Bericht  Raindrop vr 10 jun 2011 - 0:39

Ik heb wat vraagjes over de ov-chipkaart.
Ik heb een voordeelurenabonnement maar die staat tegenwoordig op een ov-chipkaart.

Ik wil morgen een dagje naar Eindhoven en moet dus eerst mijn kaart opladen.
Weet iemand of dit ook kan met een buitenlandse betaalpas?
En nadat ik hem opgeladen heb moet ik inchecken op het station waarvan ik vertrek (in dit geval Maastricht) en uitchecken in Eindhoven? En als ik dan weer terugga moet ik me zeker nog eens inchecken op eindhoven en dan uitchecken op Maastricht?
Wordt er dan in totaal een retourtje afgeschreven of twee keer een enkel?

Misschien dat ik heel erg dom klink nu maar ik heb nog nooit met de ov-chipkaart gereisd Embarassed
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

OV-Chipkaart Empty Re: OV-Chipkaart

Bericht  Labeendje vr 10 jun 2011 - 0:42

In checken inderdaad als je instapt en uitchecken als je op de plaats van bestemming bent en andersom ook. Als het goed is neemt ie dan de korting mee die je hebt door je voordeeluren abo. En volgens mij is het tegenwoordig zo dat 2 enkeltjes net zo duur is als een retourtje, dus dat maakt niet uit.
Labeendje
Labeendje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 100
Punten : 105
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

OV-Chipkaart Empty Re: OV-Chipkaart

Bericht  minoessepoes vr 10 jun 2011 - 0:45

Tegenwoordig zijn enkeltjes evenduur als een retourtje, je betaald per kilometer. Er wordt gewoon eerst de heenreis afgeschreven als je uitchecked en dan als je naar huis gaat en ook weer keurig in en uitchecked de terugreis.
Je moet een minimum bedrag van 4 euro op je ov-chipkaart hebben staan om met de trein te kunnen reizen, als je reis dan duurder is kan je dus in de - gaan.

Je kan ook gewoon nog een treinkaartje met korting kopen, dan hoef je niet in te checken met de ov-chipkaart/ kortingskaart maar deze moet je wel laten zien samen met het treinkaartje als de conducteur komt. Hij knipt dan ouderwets je treinkaartje en leest op je pasje dat je recht op de korting hebt!

Of je ook met een buitenlandse betaalpas kan opladen weet ik niet, ik zou niet weten waarom niet, het gaat gewoon via de kaartautomaat en kan je daar normaal wel treinkaartjes kopen?

Je moet wel eerst op de site van de ns aangeven ergens dat je je ov0chipkaart wil activeren om er mee op saldo te kunnen reizen en dat reisproduct " ophalen" op de kaartautomaat.
http://www.ns.nl/reizigers/ov-chipkaart/hoe-reizen-met-de-ov-chipkaart/aanvragen-reizen-op-saldo


Laatst aangepast door minoessepoes op vr 10 jun 2011 - 0:46; in totaal 1 keer bewerkt
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

OV-Chipkaart Empty Re: OV-Chipkaart

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 0:46

NS-kaartautomaat

Snel en gemakkelijk, in 3 stappen uw kaartje kopen.
De kaartautomaat geeft per scherm aan wat u moet doen.
U betaalt met Chipknip, PIN-pas of een buitenlandse pas met het Maestro-logo. Bij sommige automaten kunt u ook met muntgeld betalen.

******

Als er een Maestro-logo op de pas staat kun je deze dus gebruiken in de kaartautomaat.

Verder moet je inderdaad inchecken bij vertrek uit Maastricht, uitchecken bij aankomst in Eindhoven, wederom inchecken bij vertrek uit Eindhoven en uitchecken bij aankomst in Maastricht.

Bij de OV-chipkaart betaal je voor een retour-ticket net zo veel als 2 enkeltjes. Het maakt dus geen verschil.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

OV-Chipkaart Empty Re: OV-Chipkaart

Bericht  Raindrop vr 10 jun 2011 - 0:55

Dankjewel voor de reacties!

Ja mijn betaalpas heeft een Maestro-logo en normaal kan ik wel gewone treinkaartjes kopen.

Minoessepoes, dankjewel voor de link!

Ben nu helemaal opgelucht haha! Thanks nogmaals.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

OV-Chipkaart Empty Re: OV-Chipkaart

Bericht  silly-one vr 10 jun 2011 - 8:43

Je moet wel minimaal er 10 euro op hebben staan om te kunnen reizen. Zonder korting is dat 20 euro. Voor de bus geld dat minimum niet. Ik heb wel een smet 5 euro gestaan bij een ns automaat en ik kon niet inchecken vanwege een te laag saldo.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

OV-Chipkaart Empty Re: OV-Chipkaart

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum