Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

OV-chipkaart

2 plaatsers

Ga naar beneden

OV-chipkaart Empty OV-chipkaart

Bericht  KOL do 6 jan 2011 - 23:05

Wie heeft al eens een ov-chipkaart aangevraagd, zonder abonnement? Hoe gaat dat in z'n werk? Hoe snel krijg je die binnen?
Ik gebruik namelijk nog kaartjes, maar dat vind ik niet meer zo handig, dus wil ik een kaart aanvragen. Ik kon voor m'n vragen niet terecht bij ons loket :shock:
KOL
KOL
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 484
Punten : 601
Registratiedatum : 22-12-10
Woonplaats : Noord-Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

OV-chipkaart Empty Re: OV-chipkaart

Bericht  Gast do 6 jan 2011 - 23:17

Bij veel vervoerders kan je het via internet aanvragen. Ik heb destijds (gratis) een kaart aangevraagd van de RET (Rotterdam) en kreeg deze binnen paar weken thuis, maar die termijn staat waarschijnlijk op de website. Vaak moet je een pasfoto digitaal insturen en krijg je hem daarna thuis.

In eerste instantie staat er geen tegoed op, dit kan je er op zetten bij diverse punten (veelal bij AH). Dit is vrij makkelijk en wijst zichzelf.

Waar wilde je je chipkaart aanvragen? Via de NS?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

OV-chipkaart Empty Re: OV-chipkaart

Bericht  _Femme do 6 jan 2011 - 23:24

Ik heb zelf een abonnement dus kan je niet met je vraag helpen maar er is wel iets wat ik even tussen wil brengen Very Happy Ik heb namelijk in het begin wat problemen gehad met de OV-Chipkaart en het klopt dat je niet geholpen kan worden bij de balies van de NS of de bussen. De OV-Chipkaart is namelijk een heel ander bedrijf dan die van de vervoerdersbedrijven. De enige manier om iets te weten te komen over de OV-Chipkaart is op hun eigen site of door ze even te bellen nerd Succes!

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

OV-chipkaart Empty Re: OV-chipkaart

Bericht  KOL vr 7 jan 2011 - 0:19

Ik wilde 'm bij de NS aanvragen.
Nu begrijp ik ook waarom je daar geen info kunt krijgen Wink Dan ga ik nog een keer goed de website doorspitten en 'm aanvragen.

Als ik het goed begrijp maakt het niets uit als je 'm bij een andere vervoerder aanvraagt..?
KOL
KOL
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 484
Punten : 601
Registratiedatum : 22-12-10
Woonplaats : Noord-Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

OV-chipkaart Empty Re: OV-chipkaart

Bericht  _Femme vr 7 jan 2011 - 0:22

Queenie81 schreef:Ik wilde 'm bij de NS aanvragen.
Nu begrijp ik ook waarom je daar geen info kunt krijgen Wink Dan ga ik nog een keer goed de website doorspitten en 'm aanvragen.

Als ik het goed begrijp maakt het niets uit als je 'm bij een andere vervoerder aanvraagt..?

Nee het maakt niks uit waar je hem aanvraagt. Als ze ergens aanbieden dat je hem daar kan bestellen dan kan je die kaart gewoon bij alle (bij de OV-Chipkaart aangesloten) vervoersbedrijven gebruiken. Mij lijkt het handigst gewoon bij de site http://www.ov-chipkaart.nl/webwinkel/aanvragen/

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

OV-chipkaart Empty Re: OV-chipkaart

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum