Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rapley en kinderdagverblijf

+11
SarahKey
Floor
dr_oupy
Tania
_Lana_
Happydobby
Linda
Ayla
Liadan
Aimee
Sanne
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf - Pagina 2 Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Aimee do 16 aug 2012 - 2:55

Floor schreef:Even inbreken, maar hoe geef je dan geraspt fruit? op een lepel of hoe moet ik me dat voorstellen?

Appel laat ik hem eerst zelf even mee aanklooien met z'n handjes, maar dat schiet vaak niet op Wink
Van de rest heeft hij al stukjes gehad om zelf van te eten, dan biedt ik het geraspte fruit aan op een lepel.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf - Pagina 2 Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Floor do 16 aug 2012 - 4:17

Linda schreef:
Floor schreef:Even inbreken, maar hoe geef je dan geraspt fruit? op een lepel of hoe moet ik me dat voorstellen?

Een lepel niet, mijn dochter kon pas na een jaar een lepel in haar mond krijgen. Sinds kort gaat het pas echt goed.
Ze pakte de geraspte appel met haar handen en stopte dat in haar mond.

aha dus gewoon raspen en dan zelf oplaten eten met de handjes. Ik zat me al af te vragen hoe je dat op een lepel krijgt nerd af en toe denk ik echt krom
Als je mango raspt gaat het dan makkelijker? want een stuk mango vasthouden vind hij echt lastig (ander fruit in stukken gaat wel goed)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf - Pagina 2 Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 4:19

Floor schreef:
aha dus gewoon raspen en dan zelf oplaten eten met de handjes. Ik zat me al af te vragen hoe je dat op een lepel krijgt nerd af en toe denk ik echt krom
Als je mango raspt gaat het dan makkelijker? want een stuk mango vasthouden vind hij echt lastig (ander fruit in stukken gaat wel goed)

Mango gaat hier goed door er wat schil om te laten zitten. Dan kan ze het wat makkelijker vasthouden, eet ze het vruchtvlees op en laat de schil liggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf - Pagina 2 Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Linda do 16 aug 2012 - 4:20

Floor schreef:
Linda schreef:
Floor schreef:Even inbreken, maar hoe geef je dan geraspt fruit? op een lepel of hoe moet ik me dat voorstellen?

Een lepel niet, mijn dochter kon pas na een jaar een lepel in haar mond krijgen. Sinds kort gaat het pas echt goed.
Ze pakte de geraspte appel met haar handen en stopte dat in haar mond.

aha dus gewoon raspen en dan zelf oplaten eten met de handjes. Ik zat me al af te vragen hoe je dat op een lepel krijgt nerd af en toe denk ik echt krom
Als je mango raspt gaat het dan makkelijker? want een stuk mango vasthouden vind hij echt lastig (ander fruit in stukken gaat wel goed)

Mango heb ik nooit geraspt. Ik deed mango iedere keer met keukenpapier droog deppen. Dat gaat echt goed. Er gingen hier heel veel rollen keukenpapier doorheen in het begin, maar het werkte wel super.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf - Pagina 2 Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Susan do 16 aug 2012 - 4:31

Liadan schreef:
dr_oupy schreef:Bij mij op het KDV accepteren we alleen potjes, dit omdat wij niet weten wanneer het eten bereid is, en hoe het bewaard is. Is het echt geen optie om het thuis te geven?

Je kunt natuurlijk altijd even met het KDV overleggen hoe ze er daar over denken.
Dat vind ik echt belachelijk. Zou voor mij ook een reden zijn om niet voor dat kdv te kiezen. Ik vraag me dan inderdaad ook af hoe jullie om gaan met afgekolfde borstvoeding.

Misschien hebben ze er wel ervaring mee, dat ouders bedorven kliekjes meegaven en dat ze vervolgens het kinderdagverblijf hebben aangeklaagd toen het kind ziek werd. Bij een potje kun je het controleren. Een andere optie is om verse ingrediënten mee te geven, maar als het kind meer dan alleen groente en fruit gaat eten wordt dat wel lastig (vooral met vlees), daarbij is dat voor het kinderdagverblijf wel erg veel werk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf - Pagina 2 Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Linda do 16 aug 2012 - 4:33

Op het kdv waar wij toen zijn gaan kijken werd alles gewoon vers gemaakt. Er stonden tig blenders en staafmixers.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf - Pagina 2 Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Susan do 16 aug 2012 - 4:37

Ja, maar ook het avondeten? Alleen het fruit kan ik me voorstellen, maar avondeten is wel veel meer werk, in elk geval als er ook rijst/aardappel/pasta/vlees/vis/ei bijkomt. Op de kinderdagverblijven waar ik heb gewerkt werd überhaupt geen avondeten gegeven, laat staan dat ze dat daar vers gingen koken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf - Pagina 2 Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Floor do 16 aug 2012 - 4:39

Linda schreef:
Floor schreef:
Linda schreef:
Floor schreef:Even inbreken, maar hoe geef je dan geraspt fruit? op een lepel of hoe moet ik me dat voorstellen?

Een lepel niet, mijn dochter kon pas na een jaar een lepel in haar mond krijgen. Sinds kort gaat het pas echt goed.
Ze pakte de geraspte appel met haar handen en stopte dat in haar mond.

aha dus gewoon raspen en dan zelf oplaten eten met de handjes. Ik zat me al af te vragen hoe je dat op een lepel krijgt nerd af en toe denk ik echt krom
Als je mango raspt gaat het dan makkelijker? want een stuk mango vasthouden vind hij echt lastig (ander fruit in stukken gaat wel goed)

Mango heb ik nooit geraspt. Ik deed mango iedere keer met keukenpapier droog deppen. Dat gaat echt goed. Er gingen hier heel veel rollen keukenpapier doorheen in het begin, maar het werkte wel super.
thumbup
oeh dat is slim, keukenpapier! dat ga ik uitproberen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf - Pagina 2 Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Linda do 16 aug 2012 - 4:40

Susan. Nee, dat weet ik inderdaad niet. Daar heb ik niet opgelet, want dat was hier niet nodig.

Floor, werkt perfect! Je moet het wel tig keer deppen, maar het werkt wel. Ik deed dat in het begin bij al het fruit wat glibberde.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf - Pagina 2 Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Susan do 16 aug 2012 - 4:46

Volgens mij werd de fruithap wel vers gemaakt op de kinderdagverblijven waar ik werkte, maar dan wel voor iedereen gezamenlijk, hooguit voor allergische kindjes iets anders. Dus ik denk dat ouders dan ook niet zelf fruit meegaven maar dat dat in de prijs was inbegrepen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf - Pagina 2 Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Linda do 16 aug 2012 - 4:49

Ja, dat was hier ook zo. Ze gaven wel aan dat het mogelijk was om het voor dochter niet te pureren. Dan at ze gewoon hetzelfde als de rest, alleen dan in stukken.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf - Pagina 2 Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Sanne do 16 aug 2012 - 4:57

Flesvoeding, fruit, brood en luiers zitten hier ook bij de prijs inbegrepen. Avondeten hoeft ook niet op het kinderdagverblijf (daar doen ze ook niet aan), dus groente kan ik inderdaad beter 's avonds thuis geven, of 's middags op de dagen dat ik of mijn vriend thuis is.

Ik bedacht me alleen dat ik eventueel fruit mee zou kunnen geven dat makkelijker is om volgens Rapley te doen. Een banaan of peer kan makkelijk in stukken, een appel moet bijv. gestoomd worden. Dat is meer werk voor het KDV.

Ik ga het morgen wel eens vragen hoe ze er mee om gaan, ik ben benieuwd in hoeverre ze ervoor open staan.
Ik wilde eerst ook live voeden op het KDV. Daar hadden ze ook geen ervaring mee. De meeste moeders geven daar sowieso flesvoeding. Toch stonden ze er heel positief tegenover. Ze zouden me dan gewoon bellen als H. honger had, zodat ik even langs kon komen (werk er 2 minuten fietsen vanaf). Uiteindelijk is dit niet doorgegaan, omdat H. in het begin de fles weigerde. Toen ze hem eindelijk accepteerde, wilde ik haar niet verwarren met live voeden tussendoor. Inmiddels geef ik vaak wel de voeding rond 5 uur live, voordat ik weer naar huis ga.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf - Pagina 2 Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Linda do 16 aug 2012 - 5:01

Het meeste fruit wat ze daar geven kan in het begin ook wel à la rapley. Ik neem aan dat ze bij de aller kleinsten toch geen rode en citrusvruchten geven. En anders vraag je wat de meeste soorten fruit zijn die ze daar geven, dan kan je zelf een keus maken.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf - Pagina 2 Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  _Nina do 16 aug 2012 - 6:16

Ik heb het topic niet gelezen en reageer alleen op de openingspost. Ik werk op een kdv en wij geven geen groenten. Dit omdat wij om 18:00 sluiten en de meeste kinderen thuis groenten eten, en we anders het ene kind wel groenten geven en het andere kind niet, en we dit niet eerlijk vinden ten opzichte van de kinderen die niet krijgen, én we er gewoonweg geen tjd voor hebben na 17:00 als je alleen staat en je collega naar huis is (persoonlijk vind ik zelf ook dat een kind niet de avondmaaltijd ook nog eens op een kdv zou moeten nuttigen als het kind voor 18:00 gehaald wordt). Ik zou dus eerst navragen hoe jouw kdv hierin staat, qua groenten.

Fruit zouden we prima volgens rapley kunnen geven.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf - Pagina 2 Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Liadan do 16 aug 2012 - 8:01

Geven jullie ook geen groenten aan baby's _nina? Want ik merk wel dat die kleintjes het vaak dan niet redden tot ze opgehaald worden.
Wij geven op het kdv kinderen tot een jaar groente als ouders dit willen, ze moeten dit wel zelf meegeven. Kinderen die na 18.00 uur opgehaald worden kunnen ook bij ons eten (mits ouders het ook zelf meegeven). Maar wij zijn hier niet heel streng mee dus het komt regelmatig voor dat kinderen ouder dan 1 jaar ook nog gewoon groente krijgen bij ons.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf - Pagina 2 Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Supertalentje do 16 aug 2012 - 20:21

Ik zou Rapley eerst thuis doen en als dat goed gaat pas dit voorvoeren op het KDV. Ik heb een poging gedaan, hij kreeg niks binnen en als hij iets binnen kreeg vond ik het stikken erg naar. De laatste keer stikte hij echt en sindsdien pureer ik alles glad, ik vind het doodeng. Dat een KDV dit dan ook zou moeten doen vind ik een te grote belasting en verantwoordelijkheid.

Op ons KDV geef ik zelf pap mee en dat geven ze hem sochtends. Hij krijgt sochtends ook fruit aangeboden, met de lunch brood en smiddags weer fruit en tussendoor zijn flessen. Met zn doorkomende tandjes dacht ze dat hij honger had en had hij al zn flessen al gekregen om 17.00 uur. Ik heb toen afgesproken een potje 'avondeten' in zn tas te doen, mochten ze denken dat hij echt honger heeft heb ik liever dat ze hem een potje geven dan zn laatste fles om 17.00 uur al. Avondeten thuis geven is hier geen doen; ik haal hem op tussen half 6 en half 7 (afhankelijk van mijn werktijden) en dan is hij doodmoe en eet echt niks meer (behalve zijn fles). Maargoed; die ene dag per week vind ik het niet zo erg dat hij of zn avondeten overslaat of een potje krijgt.

Leren eten vraagt hier trouwens veel geduld, ook pas met 6 maanden begonnen en krijg er niet zoveel in Wink

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf - Pagina 2 Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  jena do 16 aug 2012 - 22:47

Op het kinderdagverblijf waar ik ook werkte gaven we kinderen pas 'stukjes' als het thuis echt goed ging. Als de leidsters vonden dat het stukjes eten nog niet goed ging werd er gepureerd/ iets anders gegeven.

Fruit werd overigens vers gepureerd (we waren toch aan het snijden voor de grotere kinderen, dus even de staafmixer erdoor is niet echt een moeite) en als ouders 'wensen' hadden wat betreft voedsel (dus groentehap ipv fruithap oid) was dat prima; moesten ze alleen even zelf meegeven dan.
jena
jena
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf - Pagina 2 Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Aimee vr 17 aug 2012 - 0:57

jena schreef:Op het kinderdagverblijf waar ik ook werkte gaven we kinderen pas 'stukjes' als het thuis echt goed ging. Als de leidsters vonden dat het stukjes eten nog niet goed ging werd er gepureerd/ iets anders gegeven.

Fruit werd overigens vers gepureerd (we waren toch aan het snijden voor de grotere kinderen, dus even de staafmixer erdoor is niet echt een moeite) en als ouders 'wensen' hadden wat betreft voedsel (dus groentehap ipv fruithap oid) was dat prima; moesten ze alleen even zelf meegeven dan.

Ik vraag me dan wel af wat 'niet goed' inhoud. Alle begin is moeilijk, kindjes moeten ook stukjes leren eten. Dat ze zich daarbij verslikken en moeten kokhalsen hoort daarbij. Ik zou het echt niet op prijs stellen als de leidsters dan maar besluiten het te pureren.
Maargoed, waarschijnlijk ben ik wat dat betreft een enorme zeikerd en is het maar goed dat mijn kind niet naar een KDV gaat Wink
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf - Pagina 2 Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum