Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Rapley en kinderdagverblijf

+11
SarahKey
Floor
dr_oupy
Tania
_Lana_
Happydobby
Linda
Ayla
Liadan
Aimee
Sanne
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf Empty Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Sanne wo 15 aug 2012 - 19:05

Het lijkt mij leuk om straks bijvoeding te geven via de Rapleymethode en mijn vriend is haast nog enthousiaster dan ik, dus dat komt goed uit. Nou zit ik alleen met een paar vragen. Wie wil er even met me meedenken of heeft ervaringen voor mij?

H. gaat 3 dagen per week naar een kinderdagverblijf. Op dit KDV hoef je zelf geen eten mee te nemen voor de kinderen. Ik zou het KDV graag willen voorstellen om de bijvoeding ook via Rapley te geven, maar ik weet nog niet zo goed hoe ik dat moet invullen. De koelkast ligt daar altijd vol met fruit, dus wat betreft het fruithapje moet dat niet zo'n probleem zijn. Groenten zie ik er nooit liggen. Ik verwacht eigenlijk dat groenten via potjes worden gegeven (of misschien zelfs helemaal niet?). Hoe kan ik het dan het beste organiseren dat H. toch groente via Rapley krijgt? Is het mogelijk dat ik 's ochtends een paar stukjes groente stoom en dat in een bakje meegeef? Moet dat daar dan weer opgewarmd worden? Iemand andere ideeën?

Verder is H. maandag 5 maanden oud. Ze krijgt nu alleen borstvoeding. Ik wil het liefst het eerste half jaar volledig borstvoeding geven. Dat betekent dat ik rond 20 september kan beginnen met bijvoeding. Hoe snel hebben kindjes Rapley ongeveer door? H. stopt sinds ze twee maanden oud is alles in haar mond, dus ik verwacht dat dat met fruit en groenten ook wel gebeurt, al zal ze het (als het niet lekker is) natuurlijk ook wel weer uitspugen. Als ik twee extra dagen vrij neem, kan ik het zo regelen dat ik vijf dagen achtereen vrij ben (incl. vaste vrije dag en weekend). Is dat voldoende om een beetje de eerste kneepjes van het Rapley'en in de gaten te krijgen? Ik zou ook in mijn vakantie kunnen beginnen. Dan heeft H. 2,5 week de tijd om te oefenen, maar dan zou ik over anderhalve week moeten beginnen, dan is ze de vijf maanden net gepasseerd.

Misschien maak ik het mezelf veel te moeilijk. Ik had alleen gelezen dat je bij Rapley beter kunt wachten totdat het kindje echt 6 maanden is.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Aimee wo 15 aug 2012 - 19:11

Op je vragen over het KDV kan ik geen antwoord geven, mijn zoontje gaat niet naar een KDV... Ze zeggen wel dat het beter is om groente niet twee keer op te warmen. Misschien kan je eens vragen hoe ze dat doen met groente van andere kinderen? En anders eventueel een babycook ofzo daar neerzetten? Zodat ze er niet veel werk aan hebben om te bereiden.

Ik zou trouwens geen vrij nemen om te starten. ik had er ook heel veel van verwacht, omdat Luuk ook al een tijd alles in zijn mond stopte. Zat ik eindelijk klaar met mijn brocolli... Niets naar zijn mondje! Het kan wel zo'n twee maanden duren voor ze het echt een beetje doorkrijgen. Er zijn talenten bij, die meteen de eerste keer van alles wegwerken, maar dat is eerder uitzondering dan regel.
Wij combineren nu prakjes en rapley, en hij begint nu pas echt een beetje te eten van wat wij hem geven.

oh edit: het is natuurlijk sowieso wel lekker om wat dagen vrij te hebben, dus als je de dagen kan missen... Wink
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Liadan wo 15 aug 2012 - 19:21

Ik zou de groente dan gewoon nog een keer op laten warmen op het kdv.
Mijn dochter ging met 9 maanden pas echt goed eten, maar na 2 weken ongeveer had ze wel goed door hoe het moest (ze kreeg toen alleen dus nog weinig binnen).
Mijn zoon vond bijvoeding de eerste 2 weken helemaal niks, daarna had hij het ineens door en hij at al vrij snel goed.

Toen mijn dochter naar het kdv ging hebben ze haar daar gewoon gepureerd fruit gegeven, want ze vonden rapley eng en ik vond het niet erg als ze 2 keer in de week daar gepureerd fruit kreeg ( dat hebben ze trouwens wel geweten want omdat ze gewend was alles zelf te doen, wilde ze de hele tijd de lepel pakken en er tegen aan slaan enz.).
Wij hebben de bijvoeding de eerste 2 weken alleen thuis gegeven, op het kdv kreeg ze het toen nog niet want ik wilde dat ze het eerst thuis goed zou eten. Op het kdv kreeg ze toen alleen borstvoeding op een dag.
Groente hebben we altijd thuis gegeven.

Ik zou gewoon wachten tot ze 6 maanden is en dan rustig beginnen, het is niet zo dat kinderen met 6 maanden al goed bijvoeding moeten kunnen eten.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Ayla wo 15 aug 2012 - 19:33

Hier krijgen ze op het kdv fruit vers, groente moeten we zelf een potje (of prakje) voor mee geven. Qua groente zou ik dan 's morgens indd klaar maken en dan vragen of hun het 's middags willen geven, maar als je het geen probleem vind als ze ook prakjes krijgt kan je ook thuis rapley doen en op de opvang prakjes. Als ze dan thuis goed zelf eet kan het op de opvang ook. Zelf zou ik op de opvang niet vragen of ze haar op de rapley manier eten willen geven, ze hebben waarschijnlijk geen 100% aandacht voor haar op dat moment, en dat is toch wel belangrijk in mijn ogen.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Linda wo 15 aug 2012 - 20:50

Sanne, wat leuk dat jij en je vriend zo enthousiast zijn geworden over rapley!

Hier is dochter nooit naar het kdv gegaan, dus daar kan ik niks zinnigs over zeggen. Misschien kan je even vragen hoe ze er tegenover staan. Misschien hebben ze er wel al ervaring mee met andere kinderen. Dat zou best eens zo kunnen zijn.

Ik zou er niet speciaal vrij voor nemen, hoewel dat natuurlijk altijd lekker is. Als het kdv geen ervaring heeft met rapley of als ze er niet positief tegenover staan, dan zou ik de eerste tijd gewoon lekker thuis oefenen en dan alleen de bv op het kdv. Als het dan goed gaat, dan op het kdv ook. Het is echt bijvoeding, dus de eerste tijd is het niet noodzakelijk dat ze iets binnen krijgen. Pas vanaf een jaar hebben ze echt voedsel nodig.

Mijn dochter begon rond 11 maanden echt goed te eten. Daarvoor was het vooral verkennen, ontdekken en uitspugen. Het principe van slikken snapte ze niet, dat duurde echt heel lang. Eten en alles er omheen vond ze prachtig, dat vond ik het aller belangrijkste. Eten is hier altijd een feestje geweest. Nog steeds wordt ze er erg blij van, ookal eet ze niet altijd veel.

Groente kan je inderdaad 's ochtends klaar maken of de avond ervoor. Maar je kan de groente ook gewoon 's avonds tijdens jullie avond eten geven. Dat is voor je dochter wel zo gezellig. En dan fruit dus op het kdv. En op een gegeven moment een broodkorst of een boterham erbij.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Happydobby wo 15 aug 2012 - 20:58

Op mijn kdv had ik aangegeven dat M. stukjes krijgt, en liever geen fruit door elkaar, de banaan zouden ze in stukjes geven, de rest gaven ze liever gepureerd. ik vond dit prima voor 1 dag per week.

Groente geven ze in potjes en zit bij de prijs in op de baby groep dus ik geef geen warm eten mee.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  _Lana_ wo 15 aug 2012 - 21:27

Linda schreef:Sanne, wat leuk dat jij en je vriend zo enthousiast zijn geworden over rapley!

Groente kan je inderdaad 's ochtends klaar maken of de avond ervoor. Maar je kan de groente ook gewoon 's avonds tijdens jullie avond eten geven. Dat is voor je dochter wel zo gezellig. En dan fruit dus op het kdv. En op een gegeven moment een broodkorst of een boterham erbij.

Hier geven ze op het KDV volgens mij alleen een fruithapje?
Maar ik heb er nog geen ervaring mee.

Ik zou het bovenstaande doen. Overdag fruit laten geven en 's avonds thuis de groente.
Wij geven ze nu altijd om half 6 groente of fruit.
Maar verwacht er in het begin niet teveel van, want hier zijn ze ook nog heel erg aan het wennen. Ach, het komt vanzelf wel.

Op het KDV waar ze heengaan, doen ze niet aan Rapley, dus ik zou wel even informeren van tevoren.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Tania wo 15 aug 2012 - 23:54

Linda schreef:Sanne, wat leuk dat jij en je vriend zo enthousiast zijn geworden over rapley!

Hier is dochter nooit naar het kdv gegaan, dus daar kan ik niks zinnigs over zeggen. Misschien kan je even vragen hoe ze er tegenover staan. Misschien hebben ze er wel al ervaring mee met andere kinderen. Dat zou best eens zo kunnen zijn.

Ik zou er niet speciaal vrij voor nemen, hoewel dat natuurlijk altijd lekker is. Als het kdv geen ervaring heeft met rapley of als ze er niet positief tegenover staan, dan zou ik de eerste tijd gewoon lekker thuis oefenen en dan alleen de bv op het kdv. Als het dan goed gaat, dan op het kdv ook. Het is echt bijvoeding, dus de eerste tijd is het niet noodzakelijk dat ze iets binnen krijgen. Pas vanaf een jaar hebben ze echt voedsel nodig.
Mijn dochter begon rond 11 maanden echt goed te eten. Daarvoor was het vooral verkennen, ontdekken en uitspugen. Het principe van slikken snapte ze niet, dat duurde echt heel lang. Eten en alles er omheen vond ze prachtig, dat vond ik het aller belangrijkste. Eten is hier altijd een feestje geweest. Nog steeds wordt ze er erg blij van, ookal eet ze niet altijd veel.

Groente kan je inderdaad 's ochtends klaar maken of de avond ervoor. Maar je kan de groente ook gewoon 's avonds tijdens jullie avond eten geven. Dat is voor je dochter wel zo gezellig. En dan fruit dus op het kdv. En op een gegeven moment een broodkorst of een boterham erbij.

Maar wennen kindjes met Rapley dan niet aan dat ze op een bepaalde tijd hun groente en fruit krijgen? Mijn dochter krijgt nu bijna twee weken bijvoeding maar je kan echt al merken dat op een gegeven moment zit te wachten op haar groente/fruit en dan hoef ik echt niet met de fles aan te komen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Liadan do 16 aug 2012 - 0:06

Mijn kinderen hebben nooit op een echt vast tijdstip eten gekregen, ze zijn hier dus niet aan gewend. Al merk ik bij Kian sinds een paar maanden wel dat hij elke dag rond 5 uur honger krijgt en graag avondeten wil.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Tania do 16 aug 2012 - 0:12

Nee ik ben ook drama met vaste tijden hoor. Maar M. krijgt nu 'sochtends tussen de eerste en de tweede fles in fruit en als het dan te lang duurt gaat ze een beetje jammeren.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Sanne do 16 aug 2012 - 0:53

Bedankt voor jullie reacties. Vrij nemen zal ik dan maar niet doen. Zo veel vrije dagen heb ik helaas ook niet.
Ik denk dat op het KDV inderdaad geen groentehapjes worden gegeven. Volgens mij is er rond 10 uur fruit, rond half 1 lunch en rond 3 uur een biscuitje ofzo.

Ik wil de groente ook wel 's avonds geven, maar op de dagen dat wij beiden werken, zijn we pas na zessen thuis. We carpoolen, dus het is ook niet mogelijk voor één van ons om eerder weg te gaan. Als we nu 's avonds thuiskomen, ga ik meestal gelijk even met H. onder de douche (avondritueel), dan voeden, voorlezen en naar bed. Dan ligt ze er rond 7 uur in. Daarna maken wij ons avondeten klaar. Ik weet niet of H. het redt om rond half 7, kwart voor 7 nog groente weg te werken. Ze is dan vaak zo ontzettend moe. Dat wordt nog wat als ze echt met de pot mee gaat eten.

Wat betreft fruit, wat zijn de 'makkelijke' fruitsoorten voor Rapley? Happydobby noemde al banaan. Ik kan misschien ook de makkelijke fruitsoorten meegeven aan het KDV (bananen, peren hebben ze daar altijd al), zodat fruit toch in stukken kan worden aangeboden.

Ik heb er echt zin in haha, nog een paar weken geduld...

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Linda do 16 aug 2012 - 2:26

Tania schreef:
Linda schreef:Sanne, wat leuk dat jij en je vriend zo enthousiast zijn geworden over rapley!

Hier is dochter nooit naar het kdv gegaan, dus daar kan ik niks zinnigs over zeggen. Misschien kan je even vragen hoe ze er tegenover staan. Misschien hebben ze er wel al ervaring mee met andere kinderen. Dat zou best eens zo kunnen zijn.

Ik zou er niet speciaal vrij voor nemen, hoewel dat natuurlijk altijd lekker is. Als het kdv geen ervaring heeft met rapley of als ze er niet positief tegenover staan, dan zou ik de eerste tijd gewoon lekker thuis oefenen en dan alleen de bv op het kdv. Als het dan goed gaat, dan op het kdv ook. Het is echt bijvoeding, dus de eerste tijd is het niet noodzakelijk dat ze iets binnen krijgen. Pas vanaf een jaar hebben ze echt voedsel nodig.
Mijn dochter begon rond 11 maanden echt goed te eten. Daarvoor was het vooral verkennen, ontdekken en uitspugen. Het principe van slikken snapte ze niet, dat duurde echt heel lang. Eten en alles er omheen vond ze prachtig, dat vond ik het aller belangrijkste. Eten is hier altijd een feestje geweest. Nog steeds wordt ze er erg blij van, ookal eet ze niet altijd veel.

Groente kan je inderdaad 's ochtends klaar maken of de avond ervoor. Maar je kan de groente ook gewoon 's avonds tijdens jullie avond eten geven. Dat is voor je dochter wel zo gezellig. En dan fruit dus op het kdv. En op een gegeven moment een broodkorst of een boterham erbij.

Maar wennen kindjes met Rapley dan niet aan dat ze op een bepaalde tijd hun groente en fruit krijgen? Mijn dochter krijgt nu bijna twee weken bijvoeding maar je kan echt al merken dat op een gegeven moment zit te wachten op haar groente/fruit en dan hoef ik echt niet met de fles aan te komen.

Ik heb nooit op de klok gekeken met eten. Ik gaf haar wat te eten als we daar tijd voor hadden. Aangezien ze ook niet op vaste tijden sliep.
Dus daar hadden we hier geen last van. En ik gaf sowieso in het begin altijd eerst borstvoeding voor de bijvoeding.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Happydobby do 16 aug 2012 - 2:32

@Sanne, banaan is het makkelijks, het pakt makkelijk vast en het is zacht, peer is glibberiger, M had daar eerst moeite mee. Meloen doet het hier ook heel goed.
Druif deed ik door de helft.
Mango, perzik en nectarinem in stukjes ging ook goed.
Later sinasappelpartjes vanaf 9 maanden en mandarijn.

Ons kdv heeft trouwens niet veel keus in fruit, meestal krijgt M banaan, peer, of banaan en peer. kiwi hadden ze ook eens geloof ik, verder weinig variatie.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  dr_oupy do 16 aug 2012 - 2:35

Bij mij op het KDV accepteren we alleen potjes, dit omdat wij niet weten wanneer het eten bereid is, en hoe het bewaard is. Is het echt geen optie om het thuis te geven?

Je kunt natuurlijk altijd even met het KDV overleggen hoe ze er daar over denken.
dr_oupy
dr_oupy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 397
Punten : 465
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Linda do 16 aug 2012 - 2:37

Banaan en peer zijn inderdaad makkelijke fruitsoorten. Op een gegeven moment zijn mandarijnen dat ook, maar dat kan nog niet in het begin. Mango is ook wel handig, goed droog deppen, vlekt alleen wel erg.
Appel zacht gestoomd is ook lekker.

Wat betreft groente, ik zou voorlopig dat op vrije dagen alleen geven. Ze zal toch ook een keer avond moeten gaan eten, dus dat komt vanzelf, daar pas je je ritme dan op aan.
Ik ben op werkdagen ook laat thuis. Meestal maak ik op m'n vrije dag iets klaar wat we dan zo kunnen opwarmen, een makkelijke pasta oid.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Linda do 16 aug 2012 - 2:39

dr_oupy schreef:Bij mij op het KDV accepteren we alleen potjes, dit omdat wij niet weten wanneer het eten bereid is, en hoe het bewaard is. Is het echt geen optie om het thuis te geven?

Je kunt natuurlijk altijd even met het KDV overleggen hoe ze er daar over denken.

Dit zou voor mij echt een reden zijn om een ander kdv te zoeken. Toen we dachten dat we dochter toch naar een kdv moesten brengen hebben we daar expliciet naar gevraagd. Niet naar rapley hoor, maar ik vind vers eten erg belangrijk.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Sanne do 16 aug 2012 - 2:39

dr_oupy schreef:Bij mij op het KDV accepteren we alleen potjes, dit omdat wij niet weten wanneer het eten bereid is, en hoe het bewaard is. Is het echt geen optie om het thuis te geven?

Je kunt natuurlijk altijd even met het KDV overleggen hoe ze er daar over denken.

Dat geldt toch ook voor afgekolfde moedermelk? Weigeren jullie dat ook?

Ik overleg het ook nog wel met de leidsters. Mijn ervaring tot nu toe is dat er veel mogelijk is, maar Rapley is natuurlijk wel iets aparter, dat moeten ze wel aandurven.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Aimee do 16 aug 2012 - 2:42

Sanne schreef:
dr_oupy schreef:Bij mij op het KDV accepteren we alleen potjes, dit omdat wij niet weten wanneer het eten bereid is, en hoe het bewaard is. Is het echt geen optie om het thuis te geven?

Je kunt natuurlijk altijd even met het KDV overleggen hoe ze er daar over denken.

Dat geldt toch ook voor afgekolfde moedermelk? Weigeren jullie dat ook?

Ik overleg het ook nog wel met de leidsters. Mijn ervaring tot nu toe is dat er veel mogelijk is, maar Rapley is natuurlijk wel iets aparter, dat moeten ze wel aandurven.

Wow dat vind ik echt bizar... Dan wordt je dus gewoon 'gedwongen' om potjes te geven. Wat Linda ook al zegt, dat zou voor mij echt reden zijn om niet voor dat KDV te kiezen.
En idd, hoe zit dat met borstvoeding?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Sanne do 16 aug 2012 - 2:43

Linda, stoom je appel omdat dat een harde fruitsoort is? Het meeste fruit hoeft toch alleen rijp te zijn? Kun je de appel ook geraspt geven in plaats van gestoomd of is het dan niet meer goed op te eten?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Aimee do 16 aug 2012 - 2:45

Sanne schreef:Linda, stoom je appel omdat dat een harde fruitsoort is? Het meeste fruit hoeft toch alleen rijp te zijn? Kun je de appel ook geraspt geven in plaats van gestoomd of is het dan niet meer goed op te eten?

Ik stoom de appel nooit, maar geef het altijd geraspt. Als je geen harde soorten kiest, kan dat best.
Ik geef sowieso het fruit allemaal geraspt (peer, perzik, meloen, pruim), nadat hij eerst zelf van wat stukjes heeft mogen hapoen
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Linda do 16 aug 2012 - 2:47

Sanne schreef:Linda, stoom je appel omdat dat een harde fruitsoort is? Het meeste fruit hoeft toch alleen rijp te zijn? Kun je de appel ook geraspt geven in plaats van gestoomd of is het dan niet meer goed op te eten?

Geraspt kan ook hoor! Maar dat wilde dochter in het begin niet. Dat is toch wat moeilijker naar de mond te brengen dan iets afhappen van een groot stuk.
Ik stoomde appelpartjes eventjes met schil, dat vond ze echt lekker. Maar nu is er zoveel ander lekker fruit dat ik daar eerder voor zou kiezen. Maar in de winter was dat wel handig.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Floor do 16 aug 2012 - 2:52

Even inbreken, maar hoe geef je dan geraspt fruit? op een lepel of hoe moet ik me dat voorstellen?
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  SarahKey do 16 aug 2012 - 2:53

Linda schreef:
dr_oupy schreef:Bij mij op het KDV accepteren we alleen potjes, dit omdat wij niet weten wanneer het eten bereid is, en hoe het bewaard is. Is het echt geen optie om het thuis te geven?

Je kunt natuurlijk altijd even met het KDV overleggen hoe ze er daar over denken.

Dit zou voor mij echt een reden zijn om een ander kdv te zoeken. Toen we dachten dat we dochter toch naar een kdv moesten brengen hebben we daar expliciet naar gevraagd. Niet naar rapley hoor, maar ik vind vers eten erg belangrijk.

Dit zou voor mij ook een reden zijn. Heb nog geen 1 keer een potje gegeven aan mijn kind en dat wil ik ook nog lang niet doen dan zal zo'n kdv even gaan vertellen dat ik dat zou moeten. Nu eet S niet op het kdv warm, maar gewoon thuis maar als je wel tot laat je kind daar moet laten zitten heb je toch mooi een probleem. Als je een eigen prakkie meekrijgt dan ruik je toch eerst even? Ik zou alleen maar denken: wat goed dat ze de moeite nemen om vers eten mee te geven in al die werk drukte.

Ontopic: ik zou eens navragen bij de leidsters hoe zij er voor staan. 's ochtends groente stomen, heb je daar tijd voor? Ze zouden het volgens mij best mogen opwarmen daar want een gepureerd prakje word ook opgewarmd.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Linda do 16 aug 2012 - 2:55

Floor schreef:Even inbreken, maar hoe geef je dan geraspt fruit? op een lepel of hoe moet ik me dat voorstellen?

Een lepel niet, mijn dochter kon pas na een jaar een lepel in haar mond krijgen. Sinds kort gaat het pas echt goed.
Ze pakte de geraspte appel met haar handen en stopte dat in haar mond.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Liadan do 16 aug 2012 - 2:55

dr_oupy schreef:Bij mij op het KDV accepteren we alleen potjes, dit omdat wij niet weten wanneer het eten bereid is, en hoe het bewaard is. Is het echt geen optie om het thuis te geven?

Je kunt natuurlijk altijd even met het KDV overleggen hoe ze er daar over denken.
Dat vind ik echt belachelijk. Zou voor mij ook een reden zijn om niet voor dat kdv te kiezen. Ik vraag me dan inderdaad ook af hoe jullie om gaan met afgekolfde borstvoeding.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Rapley en kinderdagverblijf Empty Re: Rapley en kinderdagverblijf

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum