Rapley
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Rapley
Als mijn dochter een maand of 6 is wil ik haar bijvoeding geven volgens de rapley methode. Ik ben druk bezig om me er over in te lezen en ben helemaal enthousiast geworden!
Wie van hier voedt haar kindje ook op deze manier? En hebben jullie nog tips? Foto's zijn ook welkom!
Het leek me leuk om zo ervaringen uit te wisselen.
Ik heb de zoekfunctie nog niet gebruikt, ik reageer nu via m'n telefoon en dan lukt dat niet, dus wellicht zijn hier al topics over.
Wie van hier voedt haar kindje ook op deze manier? En hebben jullie nog tips? Foto's zijn ook welkom!
Het leek me leuk om zo ervaringen uit te wisselen.
Ik heb de zoekfunctie nog niet gebruikt, ik reageer nu via m'n telefoon en dan lukt dat niet, dus wellicht zijn hier al topics over.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Rapley
Wij doen het volgens Rapley. Sterker nog; meneer weigert alles dat van een lepeltje komt, dus we hebben niet eens de keus. We geven gewoon stukken peer, banaan, appel, brood of groente en hij doet er dan iets mee. Spelen, eraan likken, ernaar kijken en héél af en toe eet hij er daadwerkelijk wat van . Nou ja, het gaat wel steeds beter. En het is lekker makkelijk. Als je zelf wat eet, geef je de kleine ook wat in zijn hand en eet hij mee. Ideaal!
Op het KDV zijn ze er ook achter dat dit de enige manier is die bij hem werkt en daar krijgt hij dus ook stukken fruit.
Veel plezier ermee!
Op het KDV zijn ze er ook achter dat dit de enige manier is die bij hem werkt en daar krijgt hij dus ook stukken fruit.
Veel plezier ermee!
Gast- Gast
wij doen het ook volgens de rapley methode. J krijg ook stukjes fruit, groente of brood in haar hand en ze krijgt eigenlijk vanaf het begin ook best aardig wat binnen. N kokhalsde destijds alleen maar, J zit gewoon bloed serieus te kauwen en slikken. Alsof ze een kauwgompje in haar mond heeft zei mijn moeder laatst!
Het is belangrijk dat ze goed rechtop zit en ik probeer me er zo min mogelijk mee te bemoeien, als ik schrik als er een groot stuk afbreekt dan gaat het juist mis. Als ik haar laat begaan spuugt ze het vanzelf uit!
Het is belangrijk dat ze goed rechtop zit en ik probeer me er zo min mogelijk mee te bemoeien, als ik schrik als er een groot stuk afbreekt dan gaat het juist mis. Als ik haar laat begaan spuugt ze het vanzelf uit!
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Wij willen T ook via rapley bijvoeding gaan geven. Op het cb heb ik dit ook aangegeven en ze hadden er nog nooit van gehoord en vonden het maar vreemd maar ik moest doen wat ik zelf dacht wat het beste was.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Teddyaapje schreef:Wij willen T ook via rapley bijvoeding gaan geven. Op het cb heb ik dit ook aangegeven en ze hadden er nog nooit van gehoord en vonden het maar vreemd maar ik moest doen wat ik zelf dacht wat het beste was.
Wat een vreemd CB... Toen ik hier aangaf dat Thije niet van een lepetje wil eten, gaven ze zelf al aan dat we dan het beste stukken konden aanbieden. Sterker nog; ze zeiden dat dat eigenlijk de beste manier was om kinderen aan eten te laten wennen! Nu waren we er sowieso al mee bezig, maar ik vond het toch fijn om te horen. Wel apart dat dit soort dingen per CB zo sterk verschillen. Net als met borstvoeding, op verzoek voeden en bijvoeding starten. Je zou toch verwachten dat ze op één lijn zitten, maar dat is absoluut niet zo.
Gast- Gast
Wij combineren rapley inmiddels met grof gemalen. Over het algemeen gaat het introduceren van voedsel volgens rapley een stuk langzamer (talentjes zoals J van maia daar gelaten). Op een gegeven moment had mijn dochter niet meer genoeg aan die paar stukjes die ze nu naar binnen krijgt, maar ze zat al aan de max. qua flesvoeding. Hierdoor hebben we besloten om er grof gemalen naast te geven, waardoor ze toch wat meer binnen krijgt.
Gast- Gast
Wij doen inmiddels ook een combinatie. N. krijgt gewoon gepureerd eten van een lepeltje, maar heeft zelf ook een stuk in haar hand. Hier eet ze dan ook wat van of sabbelt erop, terwijl ze wel gewoon echt voedsel binnenkrijgt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar het geduld niet echt voor zou hebben.. het introduceren gaat inderdaad erg langzaam. N. eet nu gewoon heel erg goed, maar wel altijd met iets in haar eigen handjes.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Minneke schreef:Teddyaapje schreef:Wij willen T ook via rapley bijvoeding gaan geven. Op het cb heb ik dit ook aangegeven en ze hadden er nog nooit van gehoord en vonden het maar vreemd maar ik moest doen wat ik zelf dacht wat het beste was.
Wat een vreemd CB... Toen ik hier aangaf dat Thije niet van een lepetje wil eten, gaven ze zelf al aan dat we dan het beste stukken konden aanbieden. Sterker nog; ze zeiden dat dat eigenlijk de beste manier was om kinderen aan eten te laten wennen! Nu waren we er sowieso al mee bezig, maar ik vond het toch fijn om te horen. Wel apart dat dit soort dingen per CB zo sterk verschillen. Net als met borstvoeding, op verzoek voeden en bijvoeding starten. Je zou toch verwachten dat ze op één lijn zitten, maar dat is absoluut niet zo.
Ja ik vond het ook wel vreemd dat ze er nog nooit over gehoord hadden.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Ik heb mijn zoontje bijvoeding gegeven via Rapley. Dit ging vanaf het begin eigenlijk meteen heel goed. We zijn begonnen met groenten als brocolli, wortel die hij makkelijk kon vasthouden. Na twee weken ook begonnen met fruit aanbieden in stukken, zoals een banaan met de onderkant in een schil.
Je kunt er veel over lezen op borstvoeding.com. Ook staan er op You Tube leuke filmpjes ter inspiratie van een jongetje Onin. Hieronder een linkje:
https://www.youtube.com/watch?v=jtC7tjGAgiQ
Je kunt er veel over lezen op borstvoeding.com. Ook staan er op You Tube leuke filmpjes ter inspiratie van een jongetje Onin. Hieronder een linkje:
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
Nana schreef:Ik heb mijn zoontje bijvoeding gegeven via Rapley. Dit ging vanaf het begin eigenlijk meteen heel goed. We zijn begonnen met groenten als brocolli, wortel die hij makkelijk kon vasthouden. Na twee weken ook begonnen met fruit aanbieden in stukken, zoals een banaan met de onderkant in een schil.Je kunt er veel over lezen op borstvoeding.com. Ook staan er op You Tube leuke filmpjes ter inspiratie van een jongetje Onin. Hieronder een linkje:
dat gaat bij ons dus niet goed. De banaan eindigt op de grond en de schil in haar mond.
Gast- Gast
dat gaat bij ons dus niet goed. De banaan eindigt op de grond en de schil in haar mond.
Hahaha!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Bedankt voor jullie reacties!
Die filmpjes van Onin had ik ook gevonden, echt geweldig om te zien, haha. Ik ben heel benieuwd hoe mijn dochter zich er over 2 maanden vanaf gaat brengen.
Van dat rechtop zitten had ik ook gelezen. Ik neem aan dat je daar de kinderstoel voor gebruikt? Maar kunnen babies van 6 maanden dan al goed zelfstandig zitten?
Haha, ik ben ook benieuwd of ik zoveel geduld ga hebben (van nature heb ik dat nl niet ). Maar ik geef daarnaast fulltime bv, dus het is in die zin niet erg als het maanden gaat duren eer ze echt iets binnen krijgt.
Mijn dochter heeft KMA, dus ik moet wel goed kijken naar het introduceren van voedsel. Ik had het introductieschema op bv.com gevonden. En ik heb het boek "van borst tot boterham" van Stefan Kleintjes. Ik zit eraan te denken om een afspr te maken met hem, want ik vind die koemelkallergie best lastig.
Volgende keer zal ik het ook op het cb gaan vertellen, maar ik denk dat ze het wel kennen daar, ze zijn ook goed op de hoogte van bv.
Die filmpjes van Onin had ik ook gevonden, echt geweldig om te zien, haha. Ik ben heel benieuwd hoe mijn dochter zich er over 2 maanden vanaf gaat brengen.
Van dat rechtop zitten had ik ook gelezen. Ik neem aan dat je daar de kinderstoel voor gebruikt? Maar kunnen babies van 6 maanden dan al goed zelfstandig zitten?
Haha, ik ben ook benieuwd of ik zoveel geduld ga hebben (van nature heb ik dat nl niet ). Maar ik geef daarnaast fulltime bv, dus het is in die zin niet erg als het maanden gaat duren eer ze echt iets binnen krijgt.
Mijn dochter heeft KMA, dus ik moet wel goed kijken naar het introduceren van voedsel. Ik had het introductieschema op bv.com gevonden. En ik heb het boek "van borst tot boterham" van Stefan Kleintjes. Ik zit eraan te denken om een afspr te maken met hem, want ik vind die koemelkallergie best lastig.
Volgende keer zal ik het ook op het cb gaan vertellen, maar ik denk dat ze het wel kennen daar, ze zijn ook goed op de hoogte van bv.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Linda schreef:Bedankt voor jullie reacties!
Het verschilt natuurlijk wel per baby hoe goed ze kunnen zitten. Onze oudste kon dat met zes maanden nog niet echt goed zelf. We zetten haar dan ook maar kort in de kinderstoel. Onze jongste die zit al vanaf zes maanden behoorlijk stevig (en nu hij net 7 maanden is zit hij het liefste de hele dag te spelen) en mag van mij gerust wat langer in de stoel zitten.
Hier heeft de jongste het eigenlijk pas sinds een kleine week een beetje door. Hij zit nu echt bewust te kauwen. Het doorslikken vindt hij nog wel lastig haha. Dus veel eten komt uitgekauwd weer naar buiten. Maar goed, tot ze één jaar zijn is het natuurlijk BIJvoeding. Dus ik probeer maar gewoon geduldig te blijven.
Hier ook een CB dat zeer goed op de hoogte is van BV (op verzoek voeden, niet op schema, was hier zelfs het advies ) en Rapley. Sowieso zijn het hele prettige mensen die met je meedenken en niet dwingend zijn in hun adviezen!
Ik ben benieuwd hoe het gaat met je dochter over twee maanden!
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: