Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

nav op vakantie met een baby -> vliegen!

+5
knets
Nana
Filoria
M@niek
Bloem86
9 plaatsers

Ga naar beneden

nav op vakantie met een baby -> vliegen! Empty nav op vakantie met een baby -> vliegen!

Bericht  Bloem86 zo 16 jan 2011 - 22:39

Ik las net een topic over op vakantie gaan met een baby in een tent of caravan..

Maar wie is er wel eens met een baby/ dreumes op vliegvakantie geweest?
Wij willen als onze dochter 1 jaar en 3 mnd is graag op vliegvakantie gaan.
Ik zou graag willen weten hoe jullie dat is bevallen!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nav op vakantie met een baby -> vliegen! Empty Re: nav op vakantie met een baby -> vliegen!

Bericht  M@niek ma 17 jan 2011 - 1:26

Ik lees even mee.

Ik ga met het vliegtuig naar spanje als F.elice 1 jaar is! ben dus ook erg benieuwd.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

nav op vakantie met een baby -> vliegen! Empty Re: nav op vakantie met een baby -> vliegen!

Bericht  Filoria ma 17 jan 2011 - 1:53

Wij gaan vliegen als Tomas al ruim 2,5 jaar is, maar dat lijkt me ook best heftig. Ben benieuwd naar ervaringen van jullie.

- Hoe neem je drinken mee voor in het vliegtuig? Klopt het dat je een flesje met een bodempje diksap mee kunt nemen in je handbagage, en dat je dan in de toiletten bij de gate water erbij kunt doen en dat mee het vliegtuig in kunt nemen?
- Ik moet straks bagage voor mezelf meenemen, bagage voor Tomas, en een buggy. Ik mag 20 kilo meenemen. Maar mag Tomas ook een bepaald gewicht mee? Hoe zit dat precies?
Ik weet dat de buggy 7 kilo weegt, maar heb geen idee hoeveel kleren etc. voor moeder+kind voor een week wegen. Wel meer dan 13 kilo schat ik in.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Nana ma 17 jan 2011 - 4:15

Hallo meiden!

Zoals ik al in het andere topic vertelde zijn wij toen mijn zoontje 12 maanden naar Curacao geweest. We vlogen met KLM, dat vond ik heel erg fijn want de service aan boord was prima. Voor kindjes onder de 12 maanden zijn er zelfs babybedjes en heb je wat extra zitruimte.

Het vliegen zelf vond mijn zoontje prima. Hij had geen last van zijn oortjes tijdens het stijgen en landen. Ik zorgde gewoon dat ik genoeg drinken en rozijntjes bij de hand had zodat hij regelmatig slikte. Verder genoot hij van alle aandacht van 9 uur lang bij papa en mama op schoot. En als papa en mama even geen zin hadden in entertainment waren er 400 andere mensen die konden zwaaien. Slapen deed hij bij ons op schoot. Zelf hebben we dus niet zo heel veel geslapen maar ik moet zeggen dat ik daar toch al moeite mee heb, ook zonder kindje op schoot.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  knets ma 17 jan 2011 - 6:52

We zijn bij beide jongens op vliegvakantie geweest toen ze 15 maanden waren. Met Jason zijn we naar tunesie geweest en toen jordan zo oud was gingen we naar turkije.. Beide keren prima bevallen. Heel goed gegaan allemaal..
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Tazz ma 17 jan 2011 - 8:24

Filoria schreef:Wij gaan vliegen als Tomas al ruim 2,5 jaar is, maar dat lijkt me ook best heftig. Ben benieuwd naar ervaringen van jullie.

- Hoe neem je drinken mee voor in het vliegtuig? Klopt het dat je een flesje met een bodempje diksap mee kunt nemen in je handbagage, en dat je dan in de toiletten bij de gate water erbij kunt doen en dat mee het vliegtuig in kunt nemen?
Je mag het flesje gewoon met water vullen, dat valt onder 'babyvoeding' en dat mag je gewoon meenemen. Je zal hooguit zelf een slokje uit het flesje moeten nemen.

- Ik moet straks bagage voor mezelf meenemen, bagage voor Tomas, en een buggy. Ik mag 20 kilo meenemen. Maar mag Tomas ook een bepaald gewicht mee? Hoe zit dat precies?
Als hij op schoot zit mag hij een extra tas handbagage meenemen. Heeft hij een aparte stoel dan mag je voor hem ook gewoon 20 kilo meenemen en ook nog eens handbagage.

Ik weet dat de buggy 7 kilo weegt, maar heb geen idee hoeveel kleren etc. voor moeder+kind voor een week wegen. Wel meer dan 13 kilo schat ik in.
De buggy is een apart stuk handbagage en hoef je niet mee te wegen. Vergeet niet bij het in checken te zeggen dat je hem mee naar de gate wilt nemen. Al zullen ze daar wel om vragen. Ze zorgen dan ook bij het uitstappen dat de buggy weer onder bij het vliegtuig ligt zodat je T. gelijk weer in de buggy kan zetten. Ik vind het ideaal omdat je dan ook al je handbagage er aan kan hangen.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Filoria ma 17 jan 2011 - 8:30

Tazz: superbedankt voor je uitgebreide antwoord cheers
Nana: goeie tip van die rozijntjes!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Lindsya ma 17 jan 2011 - 9:09

Wij hebben de eerste keer met ons zoontje gevlogen toen die anderhalf jaar was. Het is goed bevallen en hij vond het ook leuk en reuze spannend allemaal. Wij gingen na Turkije en hij heeft zich goed vermaakt heel de reis.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683

Bericht  Parisienne ma 17 jan 2011 - 9:38

@ Tazz: dus ondanks dat je voor je babytje niet betaalt en deze dus bij je op schoot zit mag je toch 10 kilo extra handbagage meenemen? En de buggy rekenen ze niet mee met het gewicht van bagage (koffers) en handbagage? Had inderdaad eerder gehoord dat je de buggy pas bij de gate af kunt geven, dit is inderdaad ideaal!

Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Tazz ma 17 jan 2011 - 9:46

Parisienne schreef:@ Tazz: dus ondanks dat je voor je babytje niet betaalt en deze dus bij je op schoot zit mag je toch 10 kilo extra handbagage meenemen? En de buggy rekenen ze niet mee met het gewicht van bagage (koffers) en handbagage? Had inderdaad eerder gehoord dat je de buggy pas bij de gate af kunt geven, dit is inderdaad ideaal!

Klopt helemaal, maar je betaalt wel voor je baby die je op schoot hebt, alleen echt maar heel weinig. Wij betaalde iets van 20 euro voor een ticket en dat is waarschijnlijk voor de extra handbagage en het gebruik van de babybelt.

Toen ik in jan. vorig jaar met A. alleen op vakantie ging, had ik mijn handtas, een luiertas, mijn laptoptas (zat alleen mijn laptop in) en de buggy bij als handbagage. Dat was geen probleem.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383

Bericht  maiadebij ma 17 jan 2011 - 11:17

Ik ga in juni alleen met N ( dan 2,5 jaar) en J ( dan 9 maanden) met het vliegtuig naar Marokko. Erg spannend! Mijn man gaat met de auto, Dus vandaar dat ik alleen met de kinderen vlieg. Dus alle tips zijn welkom!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138

Bericht  Lindsya di 18 jan 2011 - 6:39

maiadebij schreef:Ik ga in juni alleen met N ( dan 2,5 jaar) en J ( dan 9 maanden) met het vliegtuig naar Marokko. Erg spannend! Mijn man gaat met de auto, Dus vandaar dat ik alleen met de kinderen vlieg. Dus alle tips zijn welkom!

Dat is zeker spannend voor je. Hopelijk gaat het allemaal een beetje vlot voor je want je moet toch in je eentje twee kinderen bezig houden op twee (of drie) stoelen onderweg. IK zou zeker genoeg speelgoed en knutselspullen meenemen in een trolley voor N. dan kan hij zich goed bezig houden en als die zou willen lopen zou ik J. in een draagzak doen. Dan heb je toch je handen vrij voor N. om te lopen door het vliegtuig met hem en je heb J. toch bij je. Ook de buggy meenemen tot het vliegtuig dat je niet teveel moeten dragen. Verder met opstijgen allebei laten drinken dat hun oortjes niet dicht klappen. Succes met vliegen in ieder geval.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: