Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vakantie met baby van 9 a 10 maanden

+4
kletskousje
Bruintje Beer
Mamsie
Teddyaapje
8 plaatsers

Ga naar beneden

vakantie met baby van 9 a 10 maanden Empty vakantie met baby van 9 a 10 maanden

Bericht  Teddyaapje zo 23 jan 2011 - 7:23

Hier is vast al eens eerder een topic over geweest, maar ik vroeg me af wat jullie zouden doen.

We willen eind aug. begin sept. op vakantie gaan. Dan is T. 9 a 10 maanden. We blijven liever niet in Nederland ivm het weer, nu zijn we er over aant denken om naar Italië te gaan maar dat is toch wel een flink eindje rijden. Met het vliegtuig gaan we liever niet omdat we gehoord hebben dat de druk niet goed is voor kleine kindjes. Ook kunnen we met de auto meer spullen meenemen.

Maar nu is dus mijn vraag of T. dan nog in de maxi cosi cabrio fix past (ik denk het wel toch) en mag hij hierin wel zolang zitten, ik geloof dat ze hier max. 2 uurtjes achter elkaar in mogen?

Heeft iemand nog tips of ideeen?

xx teddy
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vakantie met baby van 9 a 10 maanden Empty Re: vakantie met baby van 9 a 10 maanden

Bericht  Mamsie zo 23 jan 2011 - 7:27

Of je kindje dan nog in de maxi cosi past weet ik niet want dat is echt per kind anders. Maar goed mocht je met de auto gaan dan zou ik max 3 uur aan een stuk je kindje erin laten. Dan even stoppen en hem/haar eruit halen.
Kijk die max van 2 a 3 uur geven ze aan omdat het niet goed is voor de heupjes om daar altijd elke dag veel in te zitten. Maar van 1x op vakantie gaan houden ze niks over hoor. Wink
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vakantie met baby van 9 a 10 maanden Empty Re: vakantie met baby van 9 a 10 maanden

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 7:37

Net wat Mamsie zegt, gewoon na een paar uurtjes even stoppen en hem er uithalen. Wij zijn op vakantie geweest toen de oudste nog geen 3 weken was, naar Duitsland. We stopten gewoon om de 2-3 uur, kon ik ook gelijk even voeden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vakantie met baby van 9 a 10 maanden Empty Re: vakantie met baby van 9 a 10 maanden

Bericht  Bruintje Beer zo 23 jan 2011 - 7:41

Wij zijn naar Italie geweest toen S. 13 maanden was. Ze zat weleens waar al in en tussenstoel maar wij zijn toch na de 2/3 uur telkens gestopt. Niet alleen voor haar(natuurlijk wel hoofdzakelijk) maar het is voor jezelf ook weleens fijn om een andere houding aan te nemen na 3 uur in een auto te hebben gezeten en je hebt er dan nog een paar uur te gaan. Wij hebben wel ergens in Duitsland overnacht en vonden dit erg fijn. Zouden dit de volgende keer ook doen.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vakantie met baby van 9 a 10 maanden Empty Re: vakantie met baby van 9 a 10 maanden

Bericht  kletskousje zo 23 jan 2011 - 7:45

Wij zijn op vakantie geweest toen S. 4-5 maanden was.
we zijn toen naar Spanje gereden, ook een heel stuk.

We zijn onderweg steeds gestopt, ook om haar te voeden.
Ze sliep heel goed in de auto.

Ik zou dus gewoon gaan! En af en toe even stoppen.
kletskousje
kletskousje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 386
Punten : 455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vakantie met baby van 9 a 10 maanden Empty Re: vakantie met baby van 9 a 10 maanden

Bericht  Darius zo 23 jan 2011 - 9:19

VAn die heen en terugreis een hele dag in de autostoel krijgen ze echt niets hoor! Haha, toen L een maand was moesten we van Groningen naar Utrecht en toen zijn we ook na een uurtje gestopt, bang dat het anders slecht voor zijn ruggetje was!

L was 14 - 15 maand toen we ook naar Italie op vakantie gingen. We zijn toen om 12 uur snachts vertrokken, dat was ook wel heel lekker. Kun je even 6 - 7 uurtjes flink doorrijden, dan ben je er ook al bijna. (ligt eraan waar je woont in NL natuurlijk)
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

vakantie met baby van 9 a 10 maanden Empty Re: vakantie met baby van 9 a 10 maanden

Bericht  Teddyaapje zo 23 jan 2011 - 21:41

Bedankt voor jullie reacties!

Dus het kan dus prima om zo lang met de auto te gaan begrijp ik. Dat die 2 uurtjes meer een soort richtlijn zijn snap ik natuurlijk wel. Hoelang duurde zo'n stop ongeveer die jullie maakten?

xx teddy
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vakantie met baby van 9 a 10 maanden Empty Re: vakantie met baby van 9 a 10 maanden

Bericht  Bruintje Beer zo 23 jan 2011 - 22:42

Teddyaapje schreef:Bedankt voor jullie reacties!

Dus het kan dus prima om zo lang met de auto te gaan begrijp ik. Dat die 2 uurtjes meer een soort richtlijn zijn snap ik natuurlijk wel. Hoelang duurde zo'n stop ongeveer die jullie maakten?

xx teddy
Bij ons zeker 30 minuten tot een uur. We gingen vaak wat drinken of eten.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vakantie met baby van 9 a 10 maanden Empty Re: vakantie met baby van 9 a 10 maanden

Bericht  Pussycat zo 23 jan 2011 - 23:22

Teddyaapje schreef:Hier is vast al eens eerder een topic over geweest, maar ik vroeg me af wat jullie zouden doen.

We willen eind aug. begin sept. op vakantie gaan. Dan is T. 9 a 10 maanden. We blijven liever niet in Nederland ivm het weer, nu zijn we er over aant denken om naar Italië te gaan maar dat is toch wel een flink eindje rijden. Met het vliegtuig gaan we liever niet omdat we gehoord hebben dat de druk niet goed is voor kleine kindjes. Ook kunnen we met de auto meer spullen meenemen.

Maar nu is dus mijn vraag of T. dan nog in de maxi cosi cabrio fix past (ik denk het wel toch) en mag hij hierin wel zolang zitten, ik geloof dat ze hier max. 2 uurtjes achter elkaar in mogen?

Heeft iemand nog tips of ideeen?

xx teddy

Sorry mag ik er even een heel andere vraag tussendoor gooien? Embarassed
Is het vliegtuig echt zo slecht voor kleine kinderen? Ik dacht namelijk dat als je ze maar laat drinken tijdens landen en stijgen dat het helemaal niet slecht was?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vakantie met baby van 9 a 10 maanden Empty Re: vakantie met baby van 9 a 10 maanden

Bericht  Teddyaapje zo 23 jan 2011 - 23:57

@ pussycat: Hoe goed of slecht het is weet ik niet maar dit heb ik ooit ergens gelezen en wij willen het dus voor de zekerheid niet doen
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vakantie met baby van 9 a 10 maanden Empty Re: vakantie met baby van 9 a 10 maanden

Bericht  Pussycat ma 24 jan 2011 - 0:34

nee, dat snap ik.
Daarom was ik dus benieuwd omdat wij eigenlijk wel wilden vliegen. Onze dochter is dan ongeveer 7 maanden.
Ik ga eens op onderzoek uit dan....

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vakantie met baby van 9 a 10 maanden Empty Re: vakantie met baby van 9 a 10 maanden

Bericht  Makamba ma 24 jan 2011 - 0:51

Pussycat schreef:
Teddyaapje schreef:Hier is vast al eens eerder een topic over geweest, maar ik vroeg me af wat jullie zouden doen.

We willen eind aug. begin sept. op vakantie gaan. Dan is T. 9 a 10 maanden. We blijven liever niet in Nederland ivm het weer, nu zijn we er over aant denken om naar Italië te gaan maar dat is toch wel een flink eindje rijden. Met het vliegtuig gaan we liever niet omdat we gehoord hebben dat de druk niet goed is voor kleine kindjes. Ook kunnen we met de auto meer spullen meenemen.

Maar nu is dus mijn vraag of T. dan nog in de maxi cosi cabrio fix past (ik denk het wel toch) en mag hij hierin wel zolang zitten, ik geloof dat ze hier max. 2 uurtjes achter elkaar in mogen?

Heeft iemand nog tips of ideeen?

xx teddy

Sorry mag ik er even een heel andere vraag tussendoor gooien? Embarassed
Is het vliegtuig echt zo slecht voor kleine kinderen? Ik dacht namelijk dat als je ze maar laat drinken tijdens landen en stijgen dat het helemaal niet slecht was?

Wij hebben onze dochter inderdaad laten drinken tijdens het stijgen en landen. Ze heeft er helemaal geen last van gehad, enkel ik heb maanden lang last van mijn rechter oor gehad. Sad
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vakantie met baby van 9 a 10 maanden Empty Re: vakantie met baby van 9 a 10 maanden

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 2:21

Wij zijn ook op autovakantie geweest toen onze dochter rond die leeftijd was. Ze is groot dus ze zat toen al wel in de autostoel en niet meer in de maxicosi. Maar daar zit gewoon een ligstand op, dus als ze ging slapen deden we de stoel naar beneden. We zijn denk ik een keer of vier gestopt op een rit van een uur of twaalf. We hadden wel redelijk uitgebreide stops en lieten haar dan even rondkruipen op de achterbank of spelen in het restaurant waar we zaten. Ging prima, rond die leeftijd slapen ze toch nog zo veel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vakantie met baby van 9 a 10 maanden Empty Re: vakantie met baby van 9 a 10 maanden

Bericht  Coccinelle ma 24 jan 2011 - 7:17

Pussycat schreef:
Teddyaapje schreef:Hier is vast al eens eerder een topic over geweest, maar ik vroeg me af wat jullie zouden doen.

We willen eind aug. begin sept. op vakantie gaan. Dan is T. 9 a 10 maanden. We blijven liever niet in Nederland ivm het weer, nu zijn we er over aant denken om naar Italië te gaan maar dat is toch wel een flink eindje rijden. Met het vliegtuig gaan we liever niet omdat we gehoord hebben dat de druk niet goed is voor kleine kindjes. Ook kunnen we met de auto meer spullen meenemen.

Maar nu is dus mijn vraag of T. dan nog in de maxi cosi cabrio fix past (ik denk het wel toch) en mag hij hierin wel zolang zitten, ik geloof dat ze hier max. 2 uurtjes achter elkaar in mogen?

Heeft iemand nog tips of ideeen?

xx teddy

Sorry mag ik er even een heel andere vraag tussendoor gooien? Embarassed
Is het vliegtuig echt zo slecht voor kleine kinderen? Ik dacht namelijk dat als je ze maar laat drinken tijdens landen en stijgen dat het helemaal niet slecht was?

Slecht zal het niet zijn, ze kunnen misschien last krijgen van hun oortjes tijdens het stijgen of dalen. Mijn oren gaan ook dichtzitten door het drukverschil, maar daar heb ik ook al last van als we door de bergen rijden.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vakantie met baby van 9 a 10 maanden Empty Re: vakantie met baby van 9 a 10 maanden

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 7:29

Wij gaan dit jaar naar Drenthe (2,5 uur rijden) en denk dat we het wel gewoon in een keer kunnen rijden smile al zou ik verder weg gaan, zouden we wel na 2/3 uur even stoppen smile

Volgende zomer willen we waarschijnlijk naar het buitenland, dus vliegen. Vond het nu toch wel een beetje te vroeg daarvoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vakantie met baby van 9 a 10 maanden Empty Re: vakantie met baby van 9 a 10 maanden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum