Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vliegen met baby

+5
TukTuk
Paper Crown
Pompoen
Coccinelle
Caroow
9 plaatsers

Ga naar beneden

Vliegen met baby Empty Vliegen met baby

Bericht  Caroow za 13 jul 2013 - 4:51

Wij willen waarschijnlijk in september toch nog een weekje op vakantie, zeer waarschijnlijk naar Turkije.

Hoe doe je dat met maxi-cosi&kinderwagen? Zoon is dan 6 maanden dus we kopen gewoon een paraplubuggy die helemaal plat kan. Maar voor de transfer lijkt het me wel fijn om een maxi cosi mee te hebben. Mag die gewoon mee in het vliegtuig? Of hoe doen jullie dat?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met baby Empty Re: Vliegen met baby

Bericht  Coccinelle za 13 jul 2013 - 5:23

Onze dochter was 7 maanden toen ze voor het eerst mee ging vliegen. Ik zou een draagzak meenemen voor op het vliegveld en je vakantiebestemming. Een maxi cosi kan, dan moet je wel een extra stoel betalen. Voor op onze vakantiebestemming hadden we ook een buggy mee, de draagzak overdag gebruiken was namelijk wel erg warm.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met baby Empty Re: Vliegen met baby

Bericht  Coccinelle za 13 jul 2013 - 5:26

In het vliegtuig kregen we trouwens een kussentje en een dekentje, onze dochter heeft heerlijk op schoot liggen slapen.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met baby Empty Re: Vliegen met baby

Bericht  Caroow za 13 jul 2013 - 5:31

En de maxi cosi kan niet bij de koffers mee? Dus niet in het vliegtuig maar gewoon als bagage?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met baby Empty Re: Vliegen met baby

Bericht  Pompoen za 13 jul 2013 - 5:33

Er word nogal mee gegooid, het schijnt dat de veiligheid al minder wordt als dat ding een keer is gevallen (al vraag ik me af hoe in vredesnaam maar goed) dus dan lijkt dat me minder verstandig. Ik snap het dilemma wel, voor zo'n transfer of voor ander vervoer is het wel erg fijn dat ding bij je te hebben. Maar als je geen auto gaat huren en het dus echt puur voor de transfer is weet ik niet zeker of ik de hele maxi cosi zou gaan meeslepen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met baby Empty Re: Vliegen met baby

Bericht  Caroow za 13 jul 2013 - 5:36

Ik ben nog wel zo gek om een tweedehands Cosi op marktplaats te kopen voor de reis hoor Rolling Eyes
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met baby Empty Re: Vliegen met baby

Bericht  Paper Crown za 13 jul 2013 - 5:38

Wij zijn pasgeleden op vakantie geweest (Turkije ook). Zijn maxicosi heb ik gewoon ingecheckt, zijn buggy mag mee tot de gate en daar moet je hem neerklappen en neerzetten. Bij aankomst moesten we hem wel een stuk dragen en kwam de buggy ongeveer gelijk met de koffers aan. Terug mocht de buggy helemaal tot aan t vliegtuig mee en moesten we t in de slurf inklappen. Vliegen ging perfect trouwens maar wij hadden extra ruime stoelen en terug een stoel bijgekocht voor Julian. Seal je mc goed, en t liefst met bubbelplastic want ze gooien er mee.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met baby Empty Re: Vliegen met baby

Bericht  TukTuk za 13 jul 2013 - 5:39

Maar een maxi cosi is toch juist ook niet handig? Dan moet je daar mee sjouwen, en als je kindje tegen die tijd al een stuk zwaarder is is dat ook niet heel handig lijkt me? Plus dat er dan 1 van de 2 die maxi cosi moet dragen, en de ander dus alle koffers etc.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met baby Empty Re: Vliegen met baby

Bericht  Caroow za 13 jul 2013 - 5:42

TukTuk schreef:Maar een maxi cosi is toch juist ook niet handig? Dan moet je daar mee sjouwen, en als je kindje tegen die tijd al een stuk zwaarder is is dat ook niet heel handig lijkt me? Plus dat er dan 1 van de 2 die maxi cosi moet dragen, en de ander dus alle koffers etc.

Ik zet hier mijn kind niet los in de auto en voel er al helemaal niks voor om dat in Turkije wel te doen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met baby Empty Re: Vliegen met baby

Bericht  Pompoen za 13 jul 2013 - 5:44

Caroow schreef:
TukTuk schreef:Maar een maxi cosi is toch juist ook niet handig? Dan moet je daar mee sjouwen, en als je kindje tegen die tijd al een stuk zwaarder is is dat ook niet heel handig lijkt me? Plus dat er dan 1 van de 2 die maxi cosi moet dragen, en de ander dus alle koffers etc.

Ik zet hier mijn kind niet los in de auto en voel er al helemaal niks voor om dat in Turkije wel te doen.

Ja, ik vind dat je daarin zeker wel een punt hebt hoor. Dus als het gewoon kan zou ik het wel doen, maar als het verschrikkelijk ingewikkeld is, heel duur en ehh, je maxi cosi daarna naar de haaien...dan zou ik wellicht toch overwegen of ik iets anders kan bedenken als oplossing.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met baby Empty Re: Vliegen met baby

Bericht  TukTuk za 13 jul 2013 - 5:44

Caroow schreef:
TukTuk schreef:Maar een maxi cosi is toch juist ook niet handig? Dan moet je daar mee sjouwen, en als je kindje tegen die tijd al een stuk zwaarder is is dat ook niet heel handig lijkt me? Plus dat er dan 1 van de 2 die maxi cosi moet dragen, en de ander dus alle koffers etc.

Ik zet hier mijn kind niet los in de auto en voel er al helemaal niks voor om dat in Turkije wel te doen.

Nouja je hoeft niet zo bot te reageren? Ik had even niet begrepen dat je doelde op de bus/autoreis van het vliegveld naar het hotel.

Vraag me trouwens af of je de Maxi Cosi wel in de bus kwijt kan? Dan heb je toch een 3 punts gordel nodig om die vast te maken en vaak zitten er, als er al gordels in zitten, alleen van die buik gordels in?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met baby Empty Re: Vliegen met baby

Bericht  Caroow za 13 jul 2013 - 5:47

TukTuk schreef:
Caroow schreef:
TukTuk schreef:Maar een maxi cosi is toch juist ook niet handig? Dan moet je daar mee sjouwen, en als je kindje tegen die tijd al een stuk zwaarder is is dat ook niet heel handig lijkt me? Plus dat er dan 1 van de 2 die maxi cosi moet dragen, en de ander dus alle koffers etc.

Ik zet hier mijn kind niet los in de auto en voel er al helemaal niks voor om dat in Turkije wel te doen.

Nouja je hoeft niet zo bot te reageren? Ik had even niet begrepen dat je doelde op de bus/autoreis van het vliegveld naar het hotel.

Vraag me trouwens af of je de Maxi Cosi wel in de bus kwijt kan? Dan heb je toch een 3 punts gordel nodig om die vast te maken en vaak zitten er, als er al gordels in zitten, alleen van die buik gordels in?

 Oh het is niet bot bedoeld hoor smile 

In een bus zitten inderdaad niet zulke gordels, maar zonder de maxi cosi vast te maken is het volgens mij nog steeds wel een heel stuk veiliger.  Ook heb ik al een transfer meegemaakt in een gewoon busje.  Doodeng, maar wel met 3 punts gordels.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met baby Empty Re: Vliegen met baby

Bericht  TukTuk za 13 jul 2013 - 5:52

Caroow schreef:
TukTuk schreef:
Caroow schreef:
TukTuk schreef:Maar een maxi cosi is toch juist ook niet handig? Dan moet je daar mee sjouwen, en als je kindje tegen die tijd al een stuk zwaarder is is dat ook niet heel handig lijkt me? Plus dat er dan 1 van de 2 die maxi cosi moet dragen, en de ander dus alle koffers etc.

Ik zet hier mijn kind niet los in de auto en voel er al helemaal niks voor om dat in Turkije wel te doen.

Nouja je hoeft niet zo bot te reageren? Ik had even niet begrepen dat je doelde op de bus/autoreis van het vliegveld naar het hotel.

Vraag me trouwens af of je de Maxi Cosi wel in de bus kwijt kan? Dan heb je toch een 3 punts gordel nodig om die vast te maken en vaak zitten er, als er al gordels in zitten, alleen van die buik gordels in?

 Oh het is niet bot bedoeld hoor smile 

In een bus zitten inderdaad niet zulke gordels, maar zonder de maxi cosi vast te maken is het volgens mij nog steeds wel een heel stuk veiliger.  Ook heb ik al een transfer meegemaakt in een gewoon busje.  Doodeng, maar wel met 3 punts gordels.

Ah excuses, dan had je ik reactie verkeerd opgepakt smile

Je kan misschien ook nog bij de reisorganisatie navragen wat de mogelijkheden zijn. Misschien hebben ze er ervaring mee en hebben ze een mooie oplossing.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met baby Empty Re: Vliegen met baby

Bericht  Linda za 13 jul 2013 - 6:24

Ik zou het inderdaad gewoon bij het reisbureau vragen. Ze zullen daar vast wel ervaring mee hebben. Toen wij in januari naar Egypte gingen zaten er ook een hoop babies in het vliegtuig.
Wel dapper hoor, met zo'n kleintje op vakantie met het vliegtuig naar een warm land. Ik moet er echt niet aan denken.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met baby Empty Re: Vliegen met baby

Bericht  Caroow za 13 jul 2013 - 6:33

Hoezo moet je er niet aan denken? Misschien dat ik er te makkelijk over denk hoor. Ik heb een hotel uitgezocht waar gras bij is, zodat hij lekker op een kleedje kan liggen. Verder heb ik gekozen voor all-in, terwijl ik dat normaal nooit zou doen, maar dat is toch wat makkelijker met hem voeden en als hij chagrijnig is kan je gewoon een rondje lopen en een half uurtje later het nog eens proberen. 
We gaan in september omdat het dan over het algemeen niet boven de 30 graden is, maar nog wel warm.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met baby Empty Re: Vliegen met baby

Bericht  Linda za 13 jul 2013 - 6:40

Oh ik had over september heen gelezen. Ik dacht in de zomer, dat zou ik namelijk te heet vinden.
Maar het lijkt me een hoop gedoe allemaal. Hoewel het met 1 kind wel beter te doen zal zijn dan met twee.
Als wij nu zouden gaan dan zie ik het helemaal gebeuren dat ik constant met zoon zit en man met dochter. Geloof niet dat ik dan van m'n vakantie kan genieten, haha.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met baby Empty Re: Vliegen met baby

Bericht  Caroow za 13 jul 2013 - 6:46

Linda schreef:Oh ik had over september heen gelezen. Ik dacht in de zomer, dat zou ik namelijk te heet vinden.
Maar het lijkt me een hoop gedoe allemaal. Hoewel het met 1 kind wel beter te doen zal zijn dan met twee.
Als wij nu zouden gaan dan zie ik het helemaal gebeuren dat ik constant met zoon zit en man met dochter. Geloof niet dat ik dan van m'n vakantie kan genieten, haha.

 Ja we zijn natuurlijk met een 2 op 1 bezetting Very Happy En zoon is echt een hele makkelijke baby, en al het verdriet is te stillen met melk, dus in het vliegtuig mag hij als hij wil 3 uur lang drinken. (alleen niet tijdens stijgen en landen, dan heb ik zelf echt veel te veel oorpijn, daarvoor neem ik wel een flesje mee)
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met baby Empty Re: Vliegen met baby

Bericht  vlinder-19 zo 14 jul 2013 - 4:19

Wij zijn in juni een week naar Turkije geweest met onze twee dochters, L.ivia wat toen 7 maanden. Ging supergoed, in het vliegtuig gewoon op schoot ( ik had haar in de draagdoek ) en ik had de buggaboo mee ( met de wandelwageninzet) deze mag gewoon mee, ik ga een baby nog niet in een buggy vervoeren. Op de vakantie zelf ging het super, mevrouw sliep heel veel in de wandelwagen, lekker spelen, zwemmen etc. Ik had zelf potjes voeding en melkpoeder etc meegenomen. Wij hebben geen problemen ondervonden, zou het zo weer doen.
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met baby Empty Re: Vliegen met baby

Bericht  Clapperdie zo 14 jul 2013 - 7:22

Wij zijn toen T 10 maanden was naar Thailand geweest. Wij hadden een buggy en draagzak meegenomen. 

We mochten de buggy tot het vliegtuig meenemen. In het vliegtuig zelf hadden we een babybedje, maar dat heb je volgens mij niet richting Turkije. Op schoot gaat dan ook prima. Bij aankomst stond de buggy mooi klaar. 

Wij hadden van het vliegveld naar bestemming een taxi gehuurd met kinderzitje. Heen en terug. Dat ging prima. 

Daar zelf hebben we de buggy vaak gebruikt, onze kleine man sliep er zelfs in! Dus wij lekker in de avond het stadje in en hij sliep dan lekker. En ook op het strand sliep hij in de buggy. Draagzak minder gebruikt maar wel heel fijn voor drukke marktjes bijvoorbeeld.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met baby Empty Re: Vliegen met baby

Bericht  slaatje zo 14 jul 2013 - 20:12

Gewoon even een hele domme vraag hoor, maar zit de baby dan ook bij je op schoot tijden het opstijgen en landen, en zit je dan bijvoorbeeld samen in de gordels?
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met baby Empty Re: Vliegen met baby

Bericht  Clapperdie zo 14 jul 2013 - 21:39

slaatje schreef:Gewoon even een hele domme vraag hoor, maar zit de baby dan ook bij je op schoot tijden het opstijgen en landen, en zit je dan bijvoorbeeld samen in de gordels?

 Je baby krijgt een speciale babygordel om. Deze bevestig je aan je eigen gordel. Je baby moet op schoot tijdens stijgen en landen.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vliegen met baby Empty Re: Vliegen met baby

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum