Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

+11
Snoes
Ilargi
Caulfield
Tania
luisa
TukTuk
Bay
silly-one
Atelier Madame
_Nina
JD
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bericht  TukTuk wo 15 aug 2012 - 3:02

luisa schreef:Joh AN beetje op je teentjes getrap dat Jane niet netjes dankjewel heeft gezegd? Heeft ze inmiddels al meerdere keren gedaan en gezien haar situatie vind ik het niet zo gek dat ze nu meer met zichzelf bezig is.
En dat ze die info zelf niet had achterhaald. Tja, halve forum staat vol met vragen die binnen 1 minuut te googlen zijn.
Succes met solliciteren Jane en meldt je nu zoals de arts zei gewoon ziek. Je kan je na een aantal dagen/weken zo weer beter melden. Volgens mij heb je al genoeg doorgewerkt tegen artsadvies in.

Nogmaals daar gaat het helemaal niet om, maar in het verleden liepen bij soortgelijke topics van Jane het ook zo dat mensen met tips etc kwamen en ze zelf er amper iets mee deed, of dat het in ieder geval zo over kwam van "ja ik wacht nog wel even af" om er uiteindelijk niks mee te doen, ook toen ze gedwongen werd weer aan het werk te gaan en ze opende hier wel een topic over, en mensen kwamen met tips, CAO er bij etc, en uiteindelijk liet ze het toch maar gebeuren, daar doet ze zichzelf te kort mee.
En net als dat als ze nu er al van uit gaat dat ze toch geen recht heeft op WW, en dus over 2 maanden zonder inkomen had gezeten misschien als ze het niet aangevraagd had, dan ben je gewoon niet zo slim bezig.
En dan is het gewoon jammer als je met meerdere mensen met tips komt en dat je dan te horen krijgt "ja dan bel ik het uwv maar eens".. Vond dat gewoon een beetje aparte reactie, waarbij ik ook zo iets had "ja graag of niet.. het UWV zal niet uitzichzelf jou WW aanbieden"
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bericht  Ilargi wo 15 aug 2012 - 3:30

Zelda schreef:Laat zitten JaneDoe, ik vind dat AN behoorlijk wat aannames doet en die slaan echt nergens op. Succes met het vinden van een baan smile ik vind overigens helemaal niet dat je passief overkomt, anders had je dit topic ook niet geopend en je zegt zelf dat je heel graag een andere baan wil.

+1 Heel veel succes met het zoeken naar een andere, leuke baan!
Ilargi
Ilargi
Prater
Prater

Aantal berichten : 777
Punten : 823
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bericht  JD wo 15 aug 2012 - 3:40

AngelNyn schreef:
luisa schreef:Joh AN beetje op je teentjes getrap dat Jane niet netjes dankjewel heeft gezegd? Heeft ze inmiddels al meerdere keren gedaan en gezien haar situatie vind ik het niet zo gek dat ze nu meer met zichzelf bezig is.
En dat ze die info zelf niet had achterhaald. Tja, halve forum staat vol met vragen die binnen 1 minuut te googlen zijn.
Succes met solliciteren Jane en meldt je nu zoals de arts zei gewoon ziek. Je kan je na een aantal dagen/weken zo weer beter melden. Volgens mij heb je al genoeg doorgewerkt tegen artsadvies in.

Nogmaals daar gaat het helemaal niet om, maar in het verleden liepen bij soortgelijke topics van Jane het ook zo dat mensen met tips etc kwamen en ze zelf er amper iets mee deed, of dat het in ieder geval zo over kwam van "ja ik wacht nog wel even af" om er uiteindelijk niks mee te doen, ook toen ze gedwongen werd weer aan het werk te gaan en ze opende hier wel een topic over, en mensen kwamen met tips, CAO er bij etc, en uiteindelijk liet ze het toch maar gebeuren, daar doet ze zichzelf te kort mee.
En net als dat als ze nu er al van uit gaat dat ze toch geen recht heeft op WW, en dus over 2 maanden zonder inkomen had gezeten misschien als ze het niet aangevraagd had, dan ben je gewoon niet zo slim bezig.
En dan is het gewoon jammer als je met meerdere mensen met tips komt en dat je dan te horen krijgt "ja dan bel ik het uwv maar eens".. Vond dat gewoon een beetje aparte reactie, waarbij ik ook zo iets had "ja graag of niet.. het UWV zal niet uitzichzelf jou WW aanbieden"

Waar baseer je dit dan op? Wie zegt er dat ik er niks mee heb gedaan? Over dat weer aan het werk gaan na mijn ongeluk, je wil niet weten hoe ik daar achteraan gegaan ben....en dan ga jij nu beweren dat ik daar niks aan heb gedaan? je hebt echt geen flauw idee waar je het over hebt AN! Ik heb juristen,jurofoon,advicaten, websites, burgerlijk wetboek en weet ik veel wat nog meer geraadpleegt... dus je kletst echt uit je nek.
En nee, het UWv zal zich niet uit zichzelf aanbieden, maar hoe had ik dan moeten reageren? "Jipppieeeeee ik mag het UWv bellen voor een WW uitkering, want ik ben mijn baan kwijtttt!!" zoiets??
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bericht  Snoes wo 15 aug 2012 - 21:57

Ik heb geen tips voor je, maar ik vind het wel heel rot om te lezen dat je contract niet verlengd wordt Sad Hoe kan ik dit het beste aanpakken? - Pagina 2 699888

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bericht  RYW do 16 aug 2012 - 0:02

Hè wat naar, een beetje stabiliteit zit er ook niet in voor jou, hè? Gelukkig heb je even om te bekomen van het nare nieuws en dan op twee fronten te gaan werken: die uitkering aanvragen en een nieuwe baan zoeken. Ik hoop voor je dat er wat te vinden is in jouw regio.

Als je op vakantie gaat (als in: echt weg) dan zou ik me niet ziekmelden, bovendien vind ik dat ook altijd een beetje profiteren zelf. Als jij je ziek moet melden vanwege je herstel, dan moet je dat ook doen, maar ik zou wel een gesprek aangaan met je baas, en zeggen: luister eens, ik ben eigenlijk over mijn eigen grenzen heen gegaan en te vroeg aan het werk gegaan om mijn goede wil en inzet te tonen aan je, in verband met een mogelijke verlenging, maar nu je besloten hebt om toch niet te verlengen ga ik ervoor zorgen dat ik goed herstel om mijn kansen op een nieuwe baan te vergroten. Ik wil me daarom alsnog (deels) ziek melden.

Als je je ziek meldt zou ik trouwens ook niet op vakantie gaan, als je nog niet geboekt had, maar dat terzijde.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bericht  JD do 16 aug 2012 - 0:41

Dankjewel voor je reactie RYW.
Ik moet 27aug terug naar het zkh voor de uitslag van mijn CT scan. Tot die tijd ga ik sowieso maar werken, maar ik wil de 27e wel aan de artsen vragen wat ze mij, nav de foto, aanraden om te doen.
Als zij ook maar enigszins aanraden om mijn duim niet teveel te belasten,dan ga ik dat ook niet doen en meld ik me wel ziek denk ik.

Mijn vakantie is al geboekt....

Ben nu voor t eerst aan t werk sinds ik het heb gehoord dinsdag (was gister vrij), en moet zeggen dat t me vies tegenvalt.... Om mn vrolijke gezicht op te moeten zetten,en me hier in te moeten zetten... Als iemand Boe zegt huil ik al,en ben de hele dag mn tranen aan t inhouden bah! Vooral als 1 van mn lieve kindjes me dan een dikke knuffel komt geven....ik ga ze zo missen Sad
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bericht  Blond do 16 aug 2012 - 1:49

Hé bah, het zit jou ook niet mee met je werk. Ik heb verder geen tips, maar succes de komende tijd. En ga niet over je grenzen heen met je duim, straks kan je nog langer niet aan het werk en dat werkt dan ook in je nadeel wat betreft sollicitaties.

Omdat ik het je eerder heb zien noemen, is het geen mogelijkheid om een werk-/leren traject te gaan volgen in een andere richting?
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bericht  Silver do 16 aug 2012 - 3:28

He, wat vervelend wat je werk betreft, en lijkt het je wat als gastouder misschien? Daar worden wel veel gevraagd, en dan bij de vraagouder verdien je misschien nog wat meer. Als het om de inkomsten gaat. Ik kreeg weer een mail van een gob in heel nederland. Met vraag naar veel gastouders.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bericht  JD do 16 aug 2012 - 8:19

Silver schreef:He, wat vervelend wat je werk betreft, en lijkt het je wat als gastouder misschien? Daar worden wel veel gevraagd, en dan bij de vraagouder verdien je misschien nog wat meer. Als het om de inkomsten gaat. Ik kreeg weer een mail van een gob in heel nederland. Met vraag naar veel gastouders.

Toevallig heb ik daar ook naar zitten informeren. Helaas zeggen wel alle3 de GOB's die ik heb gesproken dat gastouder bijk de vraagouder weinig verdient,en dat je het t beste bij jezelf thuis kunt doen... En daar wil ik het nog even over hebben met mijn vriend,aangezien hij s nachts werkt....en als er dan om half8 kindjes op de stoep staan,is dat niet echt ideaal. Plus het feit dat wij een hond hebben,en ik het daardoor wel stiekem een beetje eng vind om kinderen thuis op te vangen.

Maar mag ik vragen van welk GOB jij een mail kreeg? Ga toch eens even informeren dan smile dankjewel
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bericht  Silver do 16 aug 2012 - 10:52

Owh wat gek, in principe verdien je juist in de thuisopvang meer want dan krijg je uurloon gewoon 10,- of 9,20 totaal. ja is ook geen vetpot maar toch iets. En als je kindjes bij je thuis in huis neemt, moet je huis ook aan allemaal eisen voldoen, en ze worden elke keer strenger. dan zou je 4,50 per kind per uur krijgen, en ja als je er voor kiest om 4 kids in huis te nemen verdien je dan meer. Tis maar net wat je zelf wil, en of je je huis beschikbaar kan stellen.
Ik sta bij zoveel bureau's ingeschreven (moet je ff googlen op jouw omgeving). Maar kreeg van de week een mail van regeltante. Succes!
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bericht  CCC do 16 aug 2012 - 11:30

Jeetje wat een vervelende situatie JD. Lastig... als je je ziek meld en ziek uit dienst gaat, zitten er wel consequenties aan voor je vakantie en je huidige werkgever zal niet al te vriendelijk meer zijn in de afhandeling... Vaak ontstaat hier toch onderling gedoe van, en als je een goede referentie nodig hebt ben je in veel gevallen de l*l binnen de kinderopvang. Ik heb dit helaas ene keer meegemaakt. Wat ik je wil meegeven als tip, laat ze een getuigschrift opstellen over je functioneren. Dan ben je in elk geval ingedekt qua referentie als je die nodig hebt. Ik heb dat toendertijd niet gedaan, en mijn LG had me beloofd een normale referentie af te geven want ik functioneerde ook zo goed en alles. Maar achteraf gezien, belde mijn 'nieuwe' werkgever met allerlei informatie naar mij (na het aanhoren van de referentie) en hebben ze me maar toch niet aangenomen omdat er twee verschillende verhalen waren... Hoop dat je snel wat vind in elk geval! Blijft een rotsituatie zo voor je vakantie. Heb je trouwens geen compensatie uren of verlofuren meer?

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bericht  luisa do 16 aug 2012 - 18:39

JaneDoe schreef:Dankjewel voor je reactie RYW.
Ik moet 27aug terug naar het zkh voor de uitslag van mijn CT scan. Tot die tijd ga ik sowieso maar werken, maar ik wil de 27e wel aan de artsen vragen wat ze mij, nav de foto, aanraden om te doen.
Als zij ook maar enigszins aanraden om mijn duim niet teveel te belasten,dan ga ik dat ook niet doen en meld ik me wel ziek denk ik.

Mijn vakantie is al geboekt....

Ben nu voor t eerst aan t werk sinds ik het heb gehoord dinsdag (was gister vrij), en moet zeggen dat t me vies tegenvalt.... Om mn vrolijke gezicht op te moeten zetten,en me hier in te moeten zetten... Als iemand Boe zegt huil ik al,en ben de hele dag mn tranen aan t inhouden bah! Vooral als 1 van mn lieve kindjes me dan een dikke knuffel komt geven....ik ga ze zo missen Hoe kan ik dit het beste aanpakken? - Pagina 2 1371890812
Maar je kan je toch ook nu ziek melden en dan de 27e afwachten voor vervolg? In je eerste post dacht ik dat je aangaf dat je arts al had geadviseerd niet te werken, probeer daar eens naar te luisteren. Nu ziek melden betekent niet dat je tot oktober ziek blijft en ook ziek uit dienst gaat. En ook mag je in overleg met arts gewoon op vakantie als je ziek bent. Hoewel ik er dan voor zou kiezen me in september beter te melden.
zet je hand nu eens op de eerste plek.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? - Pagina 2 Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum