Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken(bijvoeden)

5 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken(bijvoeden) Empty Hoe kan ik dit het beste aanpakken(bijvoeden)

Bericht  Julia ma 21 maa 2011 - 9:10

Onze dochter heeft een koemelkallergie en daarom beginnen we nu, met 6 maand, met bijvoeden. We hebben nu 2 soorten groente geprobeerd en 1 soort fruit. Hier eet ze ongeveer 2 eetlepels van denk ik.
Ik zit nu alleen te dubben met haar flessen. Ze krijgt er namelijk 5.
Om 07.00, 11.00, 15.00, 19.00 en om 23.00 sinds kort een papfles. Maar als ik op diverse fora lees, hebben ze het al over het afbouwen van 4 naar 3 flessen, wanneer ze goed groente en fruit eten. Nou eet mijn dochter dit denk ik nog niet voldoende, ze eet bv nog geen aardappelen en elke dag fruit EN groente, maar moeten we niet afbouwen al naar 4 flessen?
En wat was jullie schema (ongeveer) bij 6 maand?
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken(bijvoeden) Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken(bijvoeden)

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 9:23

Hier gaf mijn dochter het zelf aan dat ze geen fles meer wilde.
Ik zou nu met die 2 hapjes nog niet gaan afbouwen.

Edit: ik lees dat het 2 eetlepels zijn. Maar dan nog zou ik het haar zelf laten bepalen.
Of je schema aanpassen. Ik weet niet wat het nu is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken(bijvoeden) Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken(bijvoeden)

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 9:25

Mijn dochter heeft ook nog een aantal weken op 5 flessen gezeten, ze heeft uit zichzelf langzaam één fles laten vallen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken(bijvoeden) Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken(bijvoeden)

Bericht  Fiwen ma 21 maa 2011 - 9:33

Mijn dochter zat ook nog op 5 flessen toen ik met bijvoeding startte en ik vond het ook puzzelen. Ik ben haar toen 's ochtends pap met een lepeltje gaan geven en eerst dan de halve fles als pap met een uurtje later de 2e helft als fles. Maar al heel snel wilde ze die 2e helft als fles niet meer en zijn we over gegaan op de hele fles als pap. In combinatie met het fruit wilde ze al heel snel daarna (paar dagen) een fles minder en ging ze dus naar 4 flessen en en nu zijn we 3 weken verder en heeft ze nog een fles laten vallen. Ze is in een maand tijd van 5 naar 3 flessen gegaan, helemaal zelf.

Ik zou dus je dochter laten bepalen hoeveel flessen ze nodig heeft en het kan dus heel snel terug lopen.

Succes ermee in ieder geval
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken(bijvoeden) Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken(bijvoeden)

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 22:25

Ik lees altijd van moeders, dat hun kindje zelf een fles heeft laten vallen, nou ik heb zo een idee als ik meneer nu nogn 5 flessen geef dat ie het goed vind Wink haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken(bijvoeden) Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken(bijvoeden)

Bericht  loesje ma 21 maa 2011 - 22:45

mijn zoontje kreeg vanaf dat ie 4 maand was maar 4 flessen (180+6) dat was op aanraadde van cb.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken(bijvoeden) Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken(bijvoeden)

Bericht  Flemy di 22 maa 2011 - 0:15

Mijn dochter krijgt nu al 'nog maar' 4 flessen; 7:00/11:00/15:00/19:00.
Wij zijn begonnen met bijvoeden, maar ze eet er nog zo weinig van dat we hierop geen fles laten vallen. Dat is natuurlijk ook nog niet de bedoeling, maar ik zie het nog niet gebeuren dat ze op korte termijn wèl beter en meer groente/fruit eet.
Zolang ze dus nog geen volledige maaltijd eet, houden we de flessen gewoon zoals ze nu zijn. De groente krijgt ze namelijk altijd om 18:00, dus hoe meer ze daarvan eet hoe minder fles ze daarna krijgt.

Ik denk ook dat jouw kindje vanzelf de fles van 23:00 zal laten vallen, dat was hier ook zo.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken(bijvoeden) Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken(bijvoeden)

Bericht  Julia di 22 maa 2011 - 7:20

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk idd dat we maar gewoon even afwachten tot ze zelf nog meer aangeeft klaar te zijn met de laatste fles. Wel drinkt ze er steeds minder van dus we wachten nog even af smile
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken(bijvoeden) Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken(bijvoeden)

Bericht  ekjir@M di 22 maa 2011 - 7:57

Wij hebben eerst de fles van 23.00 al heel snel laten vallen omdat we hem er steeds voor uit een hele diepe slaap moesten halen. Daarna zijn we tussen de fles van 7.00 en 11.00 begonnen met fruit en hebben de fles naar 12.00 geschoven. Zo hebben we het ook gedaan met de groente. J. krijgt 2,5 uur na z´n middag voeding een potje groenten en in het begin gaven we dan een 1,5 uur later nog een fles maar nu eet hij het potje groente helemaal op en krijgt hij geen fles meer om bijv. 19.00. Na de groente gaat hij lekker naar bed en om 7.00 krijgt hij sinds 2 weken een bord pap.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe kan ik dit het beste aanpakken(bijvoeden) Empty Re: Hoe kan ik dit het beste aanpakken(bijvoeden)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum