Anti kraak wonen, ervaringen?
+2
Coco
Angela_1986
6 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Anti kraak wonen, ervaringen?
Ik heb van de week een bezichtiging op een huisje, het is wel soort van anti kraak, maar waarschijnlijk dat ik er niet binnen een paar maanden alweer uit hoef. Als het me bevalt wil ik het waarschijnlijk wel gaan doen, alleen zal het niet voor vast zijn.
Heeft iemand er ervaring met anti kraak?
Heeft iemand er ervaring met anti kraak?
Gast- Gast
Re: Anti kraak wonen, ervaringen?
Ik heb ook een tijdje anti-kraak gewoond in een woning waarvan bekend was dat we er langere tijd konden blijven wonen.
Op zich vond ik het een goede oplossing en heb ik daar prima gewoond!
Ik woonde daar echter 'illegaal', bij deze organisatie betaal je per persoon, mijn ex is er gaan wonen en het was niet de bedoeling dat ik erbij zou gaan wonen. Dat is door omstandigheden echter wel gebeurd maar ik heb me nooit officieel ingeschreven.
Er werd maandelijks gecontroleerd, we waren er al wel eens op aangesproken dat ik er wel 'vaak' was dus ik voelde me dan niet helemaal op m'n gemak als die controle er weer aankwam. Er werd bv. ook naar wasgoed gekeken, en ja beetje vreemd natuurlijk dat mijn ex strings aan de waslijn had hangen...
Sowieso vond ik het op een gegeven moment geen fijn idee dat er maandelijks iemand bij ons in huis rond liep terwijl wij er niet waren. Ze lieten altijd wel weten wanneer ze weer kwamen, dat kon ook wel eens een dag schelen maar toch, wij waren vaak werken en dan gingen ze ook gewoon naar binnen. Ik snap wel waarom dat moest maar op een gegeven moment had ik daar wel moeite mee.
Op zich vond ik het een goede oplossing en heb ik daar prima gewoond!
Ik woonde daar echter 'illegaal', bij deze organisatie betaal je per persoon, mijn ex is er gaan wonen en het was niet de bedoeling dat ik erbij zou gaan wonen. Dat is door omstandigheden echter wel gebeurd maar ik heb me nooit officieel ingeschreven.
Er werd maandelijks gecontroleerd, we waren er al wel eens op aangesproken dat ik er wel 'vaak' was dus ik voelde me dan niet helemaal op m'n gemak als die controle er weer aankwam. Er werd bv. ook naar wasgoed gekeken, en ja beetje vreemd natuurlijk dat mijn ex strings aan de waslijn had hangen...
Sowieso vond ik het op een gegeven moment geen fijn idee dat er maandelijks iemand bij ons in huis rond liep terwijl wij er niet waren. Ze lieten altijd wel weten wanneer ze weer kwamen, dat kon ook wel eens een dag schelen maar toch, wij waren vaak werken en dan gingen ze ook gewoon naar binnen. Ik snap wel waarom dat moest maar op een gegeven moment had ik daar wel moeite mee.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Ik heb twee keer anti kraak gewoond en ik heb echt geen strenge controles gehad, alleen of ik er geen enorme puinhoop van maakte. De was hebben ze nooit gecheckt.
Ik had destijds nog een relatie in Parijs waardoor mijn ex soms ook een week bij mij was ipv de max van, volgens mij, 3 dagen. Daar hebben ze nooit moeilijk over gedaan.
Ik had destijds nog een relatie in Parijs waardoor mijn ex soms ook een week bij mij was ipv de max van, volgens mij, 3 dagen. Daar hebben ze nooit moeilijk over gedaan.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Een vriendin van me woont ook antikraak en zij heeft ook maandelijks of 2-maandelijks zo'n check.
Maar ze kijken absoluut niet streng want ze heeft maandenlang 2 katten gehad terwijl ze eigenlijk geen huisdieren mocht hebben.
Maar ze kijken absoluut niet streng want ze heeft maandenlang 2 katten gehad terwijl ze eigenlijk geen huisdieren mocht hebben.
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Wij hebben 1,5 jaar anti-kraak gewoond, waarvan ongeveer een jaar met een huurcontract via de leegstandswet, omdat de sloop uitgesteld werd.
Het voordeel van anti-kraak is dat het goedkoop is, en daar houden de voordelen ook wel op. Wij zijn ongeveer 2 of 3x gecontroleerd, dan komen ze gewoon je woning binnen, ook als je niet thuis bent, en dan vind je dus een briefje met wat er niet in orde was bijvoorbeeld.
Ik vond het wel altijd erg onprettig dat ze gewoon je woning binnen kunnen komen op ieder moment en was ook blij dat we na een half jaar over gingen naar een tijdelijk huurcontract want dan mogen ze dat niet meer doen. Verder was het opzegtermijn vanuit hun toen 3 maanden in plaats van 2 weken.
Verder zitten er een hoop regels aan vast, wij zaten dan bij Ad.Hoc en vooral de vrouw die alles runde bij het kantoor waar wij zaten was echt een heks.
Je mag niet langer dan 2 weken op vakantie bijvoorbeeld, mensen mogen niet zonder dat je er bij bent in je woning aanwezig zijn, logees mogen maximaal 3 dagen blijven en ook alleen als jij thuis bent, we mochten de muren alleen wit schilderen, ondanks dat ze wisten dat het gesloopt ging worden, en noem maar op.
Het voordeel van anti-kraak is dat het goedkoop is, en daar houden de voordelen ook wel op. Wij zijn ongeveer 2 of 3x gecontroleerd, dan komen ze gewoon je woning binnen, ook als je niet thuis bent, en dan vind je dus een briefje met wat er niet in orde was bijvoorbeeld.
Ik vond het wel altijd erg onprettig dat ze gewoon je woning binnen kunnen komen op ieder moment en was ook blij dat we na een half jaar over gingen naar een tijdelijk huurcontract want dan mogen ze dat niet meer doen. Verder was het opzegtermijn vanuit hun toen 3 maanden in plaats van 2 weken.
Verder zitten er een hoop regels aan vast, wij zaten dan bij Ad.Hoc en vooral de vrouw die alles runde bij het kantoor waar wij zaten was echt een heks.
Je mag niet langer dan 2 weken op vakantie bijvoorbeeld, mensen mogen niet zonder dat je er bij bent in je woning aanwezig zijn, logees mogen maximaal 3 dagen blijven en ook alleen als jij thuis bent, we mochten de muren alleen wit schilderen, ondanks dat ze wisten dat het gesloopt ging worden, en noem maar op.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Pixie, huisdieren mag ik inderdaad ook niet. Maar een vriend van mijn zusje woont ook antikraak hier in de buurt, en die heeft al 3 jaar een kat. Even goed vragen dus morgen hoe dat precies zit.
Sowieso even alles goed navragen. Een voordeel is inderdaad dat het erg goedkoop is, maar als er écht heel veel nadelen aan zitten wacht ik misschien liever nog even met uit huis gaan, hoe graag ik het ook wil.
Sowieso even alles goed navragen. Een voordeel is inderdaad dat het erg goedkoop is, maar als er écht heel veel nadelen aan zitten wacht ik misschien liever nog even met uit huis gaan, hoe graag ik het ook wil.
Gast- Gast
Ik heb ook anderhalf jaar anti kraak gewoond. Wij vonden het prima, ik woonde samen met mijn ex vriend in een super leuk huisje en totaaal niet duur. Wat wij wel achterlijk duur vonden waren de bemiddeling kosten en wij moesten zo'n brand pakketje aanschaffen wat 140 euro koste.
Op een gegeven moment kregen wij een brief dat wij er binnen 12 dagen eruit moesten, later bleek het een fout van hen te zijn. Ze zijn toen wij het huisje tekenden dat er van uit moesten gaan dat wij er een jaar konden wonen. Nu ben ik inmiddels verhuisd maar de oude bewoners zitten nog steeds daar en er is nog niks bekend over wanneer zij eruit moeten.
Wij hadden ook bepaalde regels, zo moesten wij doorgeven als wij een feestje hadden. Er mochten dan niet meer dan 8 personen komen. Ze waren onwijs streng met afval en de nooduitgang. Ook mochten wij geen huisdieren alleen kooi dieren. Inderdaad vakantie moesten wij doorgeven.
Wij hebben verschillende contracten gekregen. Anti kraak en ook tijdelijke huur.
Op een gegeven moment kregen wij een brief dat wij er binnen 12 dagen eruit moesten, later bleek het een fout van hen te zijn. Ze zijn toen wij het huisje tekenden dat er van uit moesten gaan dat wij er een jaar konden wonen. Nu ben ik inmiddels verhuisd maar de oude bewoners zitten nog steeds daar en er is nog niks bekend over wanneer zij eruit moeten.
Wij hadden ook bepaalde regels, zo moesten wij doorgeven als wij een feestje hadden. Er mochten dan niet meer dan 8 personen komen. Ze waren onwijs streng met afval en de nooduitgang. Ook mochten wij geen huisdieren alleen kooi dieren. Inderdaad vakantie moesten wij doorgeven.
Wij hebben verschillende contracten gekregen. Anti kraak en ook tijdelijke huur.
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb zelf ook ooit eens gereageerd op een antikraakwoning samen met een vriendin, het ging om een voormalig hoerenpand.
We gingen daar samen kijken, en waren erg benieuwd want zoals die man van de organisatie heb had beschreven zpu het er wel erg gaaf uitzien.
We kwamen daar en het was een vies, donker hol. Er waren 3 slaapkamers met ingebouwde bedden die bekleed waren met pluche. Daar zaten nog allemaal dubieuze vlekken in. Het licht was overal nog aangesloten. In het plafond van de woonkamer misten wat planken waardoor we blanke stroomdraden konden zien lopen en daarnaast zat een vochtplek.
Onze reactie (erg naïef, i know): met een hogedrukspuit krijgen we het ergste er wel uit, het plafond kunnen onze vaders wel maken.
Maar onze ouders vonden het toch een beter plan als zij ook nog even kwamen kijken, en na een korte tour werden we keihard uitgelachen door vooral onze vaders. Het was gewoon gevaarlijk daar, de stroom stond overal nog op omdat het energiebedrijf dat er nooit meer op zou zetten.
Toen we de sleutels terug gingen brengen hebben we ook nog gezegd dat we het prima vonden dat ziij allerlei dingen van ons verwachten, maar dat wij dan ook wel iets van hun mogen verwachten. Een veilig huis, bijvoorbeeld.
We gingen daar samen kijken, en waren erg benieuwd want zoals die man van de organisatie heb had beschreven zpu het er wel erg gaaf uitzien.
We kwamen daar en het was een vies, donker hol. Er waren 3 slaapkamers met ingebouwde bedden die bekleed waren met pluche. Daar zaten nog allemaal dubieuze vlekken in. Het licht was overal nog aangesloten. In het plafond van de woonkamer misten wat planken waardoor we blanke stroomdraden konden zien lopen en daarnaast zat een vochtplek.
Onze reactie (erg naïef, i know): met een hogedrukspuit krijgen we het ergste er wel uit, het plafond kunnen onze vaders wel maken.
Maar onze ouders vonden het toch een beter plan als zij ook nog even kwamen kijken, en na een korte tour werden we keihard uitgelachen door vooral onze vaders. Het was gewoon gevaarlijk daar, de stroom stond overal nog op omdat het energiebedrijf dat er nooit meer op zou zetten.
Toen we de sleutels terug gingen brengen hebben we ook nog gezegd dat we het prima vonden dat ziij allerlei dingen van ons verwachten, maar dat wij dan ook wel iets van hun mogen verwachten. Een veilig huis, bijvoorbeeld.
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Jeetje Pixie dat is inderdaad niet normaal dat ze dat zo durven te verhuren. Maar ik zou net als jullie ook misschien wel zo naïef zijn om te denken dat het wel te repareren valt. Gelukkig gaat er iemand met me mee die me daarvoor kan behoeden.
Zo'n brandpreventiepakket moet ik ook nemen, maar dat is hier maar 60 euro. Ik vind dat prima. Ben benieuwd hoe de rest van het huis is.
Hoe zit het eigenlijk met de huur. Het is erg goedkoop, maar is dat bij antikraak meestal inclusief of exclusief G/W/E?
Zo'n brandpreventiepakket moet ik ook nemen, maar dat is hier maar 60 euro. Ik vind dat prima. Ben benieuwd hoe de rest van het huis is.
Hoe zit het eigenlijk met de huur. Het is erg goedkoop, maar is dat bij antikraak meestal inclusief of exclusief G/W/E?
Gast- Gast
Ik woon nog steeds anti kraak, dit weekend al 4 jaar (in dezelfde woning)
De check negeer ik meestal ; ik ben een rommelkont en af en toe als er een check is geweest staat er dat ik moet opruimen. Dan denk ik ; steek hem maar ergens waar de zon niet schijnt, mijn huis is niet vies, het is rommelig.
Ik heb het commentaar in die 4 jaar al minstens 6 x gehad - ze doen er dus niks mee.
Ik heb ook een kat, ik heb dat wel aangevraagd, maar mijn bovenburen hebben bijv honden (of nou ja honden... gemuteerde ratten) waarvan ze van 1 op de hoogte waren en die andere niet. Maar ja - buren wonen er ook nog steeds dus zijn er niet uit gezet om een hond/rat extra.
Maar mijn woning is, zeker in vergelijking met wat ik heb gezien - een van de betere anti kraakpanden. Dat komt omdat er slechst 3 woningen van een heel blok anti kraak staan (de hoek) de rest zijn gewoon mooie koop appartementen.
Het enige waaruit blijkt dat mijn huis anti kraak is, is dat de vloer is gebarsten en ik geen geld wil steken in een nieuwe vloer. Ze zeiden in 2008 dat ik er tot c.a. mei 2009 in zou zitten.
Jaja.
Maar mij hoor je niet klagen.
Gast- Gast
Oja. Wij hadden een lekkage bij de dakgoot en alles droop bij ons in dr slaapkamer. Maar het was snachts. Wij een sms gestuurd om half 5 snachts. Volgende morgen om 9 uur stond een bedrijf bij ons op de astoep om het te repareren. Wij hadden echt hele goede service.n
Onze verhuurder was i.terveste en op internet staan alleen maar negatieve dingen maar wij hebben goede ervaring mrt hen gehad
Wij hadden trouwens alles inclusief. En wij hadden echt een top locatie
Onze verhuurder was i.terveste en op internet staan alleen maar negatieve dingen maar wij hebben goede ervaring mrt hen gehad
Wij hadden trouwens alles inclusief. En wij hadden echt een top locatie
Zwerver- Ratel
Ik zit ook via daar Zwerver, zitten zoeken op internet en las ook veel negatieve dingen. Dus vandaar dit topic ook een beetje Mag ik dan vragen wat je per maand betaalde inclusief, mag ook via een PM? Want als dit wat ik moet betalen inclusief is dan is het echt heel weinig..
Gast- Gast
Vrienden van mij huren bij hetzelfde bedrijf als die van Zwerver. Alleen heet het bij hun tijdelijk wonen ipv antikraak en gaat het om een koophuis. Dus zodra die verkocht is, moeten ze eruit. Ze krijgen dan wel een nieuw iets aangeboden, maar dat kan ook in een andere stad zijn. Garantie dat ze iets voor je hebben, is er trouwens ook niet altijd. Maar ze wonen erg goedkoop in een leuk huis!
Gast- Gast
Ja, bij ons stond het wasrekje in de keuken en mijn ex is er op aangesproken dat er wel veel vrouwelijke kledingstukken aan het rekje hingen... Hij heeft toen gezegd dat ik in het weekend vaak daar was en hij het niet nodig vond dat ik mijn was dan mee terug nam maar dat gewoon daar in de machine deed. Daarna hebben ze nog wel eens opmerkingen achter gelaten na de controle, zoiets als 'Dat er aanwijzingen waren dat er 2 mensen woonden i.p.v. 1.'
Overigens deden ze verder ook niet zo moeilijk. Wij hadden geen huisdieren, op 'n goudvis na, maar enkele buren wel terwijl dat eigenlijk ook niet mocht.
We mochten ook geen 'grote' veranderingen in het huis aanbrengen of opvallende kleuren verf gebruiken. Wij wisten echter dat die huizen binnen 2 jaar gesloopt of compleet gerenoveerd zouden worden en dat wij er tot die tijd in wilde blijven. Wij hebben dus knal-blauwe verf gebruikt. Het enige 'commentaar' dat we daar op kregen was 'Leuk kleurtje!'
Bij feestjes enzo zouden we dat inderdaad ook vooraf moeten melden. Nu hadden wij niet zo heel vaak een feestje maar we hebben dat nooit gemeld geloof ik.
Overigens deden ze verder ook niet zo moeilijk. Wij hadden geen huisdieren, op 'n goudvis na, maar enkele buren wel terwijl dat eigenlijk ook niet mocht.
We mochten ook geen 'grote' veranderingen in het huis aanbrengen of opvallende kleuren verf gebruiken. Wij wisten echter dat die huizen binnen 2 jaar gesloopt of compleet gerenoveerd zouden worden en dat wij er tot die tijd in wilde blijven. Wij hebben dus knal-blauwe verf gebruikt. Het enige 'commentaar' dat we daar op kregen was 'Leuk kleurtje!'
Bij feestjes enzo zouden we dat inderdaad ook vooraf moeten melden. Nu hadden wij niet zo heel vaak een feestje maar we hebben dat nooit gemeld geloof ik.
Ik heb ook een vraag wat betreft meubels. Hebben jullie alles nieuw of tweedehands?
Ik ben eigenlijk best wel van de nieuwe, maar wel goedkope meubels, maar is dat niet stom voor zo'n huis? Ik heb nu wat leuke meubels gevonden voor een leuke prijs, en ook al kan het zijn dat ik binnen een jaar weer moet verhuizen, die meubels zijn dan nog niet versleten en kunnen gewoon meeverhuizen.
Ik ben eigenlijk best wel van de nieuwe, maar wel goedkope meubels, maar is dat niet stom voor zo'n huis? Ik heb nu wat leuke meubels gevonden voor een leuke prijs, en ook al kan het zijn dat ik binnen een jaar weer moet verhuizen, die meubels zijn dan nog niet versleten en kunnen gewoon meeverhuizen.
Gast- Gast
Volgens mij betaalden wij 70 euro huur per persoon en 70 euro g/w/l maar bij het andere contract betaalden wij meer. Weet alleen niet precies hoe veel. Als je dit exact wilt weten kan ik dit even voor je navragen.
Zwerver- Ratel
Wij hebben bij Ikea een nieuwe bank, stoeltjes en een salontafel gekocht. Een tv-kastje had mijn ex al, meubels voor de slaapkamer had hij ook en een bureau ook. Eettafel konden we niet kwijt, er waren een paar ingebouwde kasten dus kasten hadden we verder ook niet nodig.
Zwerver nee hoor je hoeft het niet precies na te vragen, ik hoor het sowieso morgen zelf maar wilde even vast wat navraag doen hier en daar. Maar 70 huur en 70 G/W/E zou op mijn totaal bedrag komen wat ik nu gehoord heb ongeveer, dus dan denk ik dat het inclusief is.
Angela, alles voor de slaapkamer heb ik gelukkig ook, dus het zou alleen voor de woonkamer moeten zijn. Ik ga toch maar voor nieuw denk ik, voelt prettiger voor mij. En denk dat ik inderdaad ook niet heel veel kwijt kan.
Angela, alles voor de slaapkamer heb ik gelukkig ook, dus het zou alleen voor de woonkamer moeten zijn. Ik ga toch maar voor nieuw denk ik, voelt prettiger voor mij. En denk dat ik inderdaad ook niet heel veel kwijt kan.
Gast- Gast
Wat jammer voor je!
Viel de staat van het huisje tegen?
Viel de staat van het huisje tegen?
Nee de staat was redelijk goed, was ook nog niet heel lang geleden gerenoveerd. Maar had geen woonkamer, beneden alleen een keuken. Twee mini slaapkamers waar in de grootste net mijn tweepersoonsbed kon. Ik heb niet het gevoel dat ik daar kan wonen.
Gast- Gast
Als je dat gevoel al hebt dan zou ik het inderdaad ook niet doen. Hopelijk komt er snel wat anders voor je!
Nee inderdaad, eerste gevoel en eerste indruk zijn bij mij altijd wel de juiste. We gaan gewoon verder zoeken en reageren nu, woningbouw gebeld van de week en sta ook al redelijk hoog voor de huisjes waar ik op reageer, dus wie weet binnenkort.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Alleen wonen
» Wonen in Roosendaal
» Zooo wil ik wonen!!
» Ga nooit wonen....
» Hij wil liever bij oma wonen
» Wonen in Roosendaal
» Zooo wil ik wonen!!
» Ga nooit wonen....
» Hij wil liever bij oma wonen