Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wonen in Roosendaal

+10
luenca
Jilke
Mamsie
RedRose
M@niek
silly-one
SoGood
MissD
lieke89
Coccinelle
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wonen in Roosendaal Empty Wonen in Roosendaal

Bericht  Coccinelle di 26 jul 2011 - 23:41

Er is een kans dat mijn vriend binnenkort voor zijn huidige baas bij een nieuwe afdeling in België gaat werken (Antwerpen). Nu is dit opzich nog wel te doen met de auto vanaf onze huidige woonplaats maar wat dichterbij wonen zou ook wel fijn zijn. Nou is het voorlopig nog niet zeker maar ik vind het leuk om naar huizen te kijken. Zo kwam ik op funda terrecht in Roosendaal en daar staan een hoop leuke huizen te koop. Ik ken het daar alleen helemaal niet, dus voor de meiden in Roosendaal of in de omgeving ervan, is het daar leuk wonen (met kinderen)? Wat zijn de betere en mindere wijken? Voorzieningen/ groen/ enz..Kortom wie kan me wat vertellen over Roosendaal. smile

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wonen in Roosendaal Empty Re: Wonen in Roosendaal

Bericht  lieke89 di 26 jul 2011 - 23:45

Als ik eerlijk moet zijn vind ik roosendaal echt helemaal niets en zou er echt nooit willen wonen. maarja dat is eigen ervaring. Persoonlijk vind ik de stad weinig aan, zeker als je de stad vergelijkt met Bergen op Zoom of Breda. Die steden vind ik echt veel gezelliger overkomen, maar dat kan ook komen omdat dat meer de bourgondische steden zijn.
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  MissD di 26 jul 2011 - 23:51

Ik vind Roosendaal ook niks hoor... nu woon ik niet in Roosendaal maar in Fijnaart, dus in een heel klein dorpje.
Maar ik kom wel eens in Roosendaal en vind het altijd erg ongezellig. Inderdaad Breda of Bergen op Zoom zijn veel gezelliger (ik kom officieel uit omg. bergen op zoom) en anders misschien kijken in dorpjes?

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  SoGood di 26 jul 2011 - 23:52

Roosendaal vind ik ook niet echt een gezellige stad eerlijk gezegd.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  silly-one di 26 jul 2011 - 23:52

Ik heb jaren gewerkt in RSD en dat vond ik genoeg, maar ik zou er niet willen wonen. Waarom niet de sfeer spreekt me niet aan. Maar als je echt een keer sfeer wil proeven dan moet je er gewoon een keer heen gaan om te gaan shoppen of te gaan eten. Bekijk de stad en voel wat de stad met je doet. Ik vond het vrij kil en saai. Winkelen kan je er bijna niet.
Met stappen was het één grote straat, nu vond ik dat wel leuker dan in Breda. Maar dat was vooral om dat ik in RSD vaak met collega's meeging.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  M@niek di 26 jul 2011 - 23:56

Nou wat wil je allemaal weten over 'ons' roosendaal haha. Tjaa het is een echt brabants stadje (eigenlijk dorpje).
We hebben een redelijk grote stad met veel winkels, uiteraard hebben we de een na grootste kermis Very Happy . Er zijn veel basisscholen en 5 a 6 middelbare scholen.

Het openbaarvervoer sluit zich goed aan op het buitenland (roosendaal is een internationaal treinstation).

De wijken: De modernste en mooiste wijken zijn de Tolberg en de Weihoek. De minste wijken zijn de Kalsdonk en de Westrand. Daarnaast heb je het centrum, de kroeven, de dijken. Deze zijn gewoon normaal van super de luxe tot sociale huurwoningen, het is een beetje welke straat natuurlijk (maar als je een bepaalde straatnaam hebt kun je altijd even vragen aan mij natuurlijk).

Voorderest hebben we natuurlijk Rosada outlet center, we hebben tal sportgelegenheden, zwembaden en Ballorig (erg leuk voor die kleine). Er zijn voldoende leuke restaurantjes. Ook zijn de naaste dorpen/steden goed te bereiken. Denk aan Breda of Bergen op Zoom.

Wat wil je nog meer weten. Deze geboren en getogen roosendaalse kan het allemaal vertellen haha
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  M@niek di 26 jul 2011 - 23:58

Ze vraagt voornamelijk hoe de voorzieningen zijn en het woongelegheid! Dat het geen mega stad is tja ik weet niet of je daar ergens voor moet gaan wonen. En iemand die weleens in roosendaal heeft gewerkt of weleens in roosendaal komt kan niet niet echt een duidelijke mening geven hoe de voorzieningen of woongeleheid is daar.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Bericht  Coccinelle wo 27 jul 2011 - 0:31

Ik zou er idd eens goed moeten gaan kijken mochten we echt willen gaan verhuizen. Ik ben weleens in een deel van het centrum geweest om te solliciteren en op het station, maarja dat is te kort om echt een beeld te vormen van rsd.

Breda vind ik ook leuk, en ligt ook goed op de route naar Antwerpen. De IJpelaar, Sportpark en het Ginneken zijn geloof ik wel goede wijken, zijn er nog meer leuke wijken in Breda?

En Bergen op Zoom ken ik ook niet zo goed maar ook daar staan leuke woningen, het voelt alleen iets meer afgelegen op de een of andere manieren, waarom dat weet ik niet. laughcry

Coccinelle
Prater
Prater

Bericht  Coccinelle wo 27 jul 2011 - 0:35

Monique: Bedankt voor je reactie, als ik meer wil weten weet ik je te vinden. smile

Coccinelle
Prater
Prater

Bericht  Coccinelle wo 27 jul 2011 - 0:38

MissD schreef:Ik vind Roosendaal ook niks hoor... nu woon ik niet in Roosendaal maar in Fijnaart, dus in een heel klein dorpje.
Maar ik kom wel eens in Roosendaal en vind het altijd erg ongezellig. Inderdaad Breda of Bergen op Zoom zijn veel gezelliger (ik kom officieel uit omg. bergen op zoom) en anders misschien kijken in dorpjes?

Volgens mij weet ik in welk dorp jij gewoond hebt. Best een vrij groot dorp toch? Hoe is het daar wonen met kinderen/voorzieningen/groen enz?

Coccinelle
Prater
Prater

Bericht  MissD wo 27 jul 2011 - 0:49

Coccinelle schreef:
MissD schreef:Ik vind Roosendaal ook niks hoor... nu woon ik niet in Roosendaal maar in Fijnaart, dus in een heel klein dorpje.

Volgens mij weet ik in welk dorp jij gewoond hebt. Best een vrij groot dorp toch? Hoe is het daar wonen met kinderen/voorzieningen/groen enz?

Haha nu ik je naam zie weet ik wie je bent nerd

Ik heb in Hoogerheide gewoond, hartstikke dichtbij Antwerpen (kwartiertje rijden), je zit zo in Bergen op Zoom, ook Roosendaal is niet ver weg, leuke plaatsen in Zeeland zijn in de buurt.

Groen is er veel, er is bos, je hebt de polders.
De basisscholen zitten inmiddels allemaal bij elkaar op hetzelfde terrein, zo ook de peuterspeelzaal (zit allemaal bij het nieuwe gemeentehuis). Er zijn 4 supermarkten, je hebt er 2 drogisterijen, 3 bakkers, een stel bloemisten. Er is een zwembad met binnen en buiten bad, bibliotheek, sportschool, tennisbaan.

Met kinderen is het er volgens mij wel leuk wonen... mensen zijn erg vriendelijk. Mijn moeder kwam niet uit Hoogerheide, maar heeft dat nooit als vervelend ervaren, je word (zeker met kinderen) vrij snel aangesproken.
Daarnaast is het ondanks dat het niet een enorm klein dorp is enorm rustig, kinderen kunnen gewoon lekker buiten spelen, op veel plekken speeltuintjes.

Moet zeggen dat wanneer wij ooit nog gaan verhuizen (en als dat mogelijk zou zijn met het werk van manlief) ik absoluut terug zou gaan naar Hoogerheide.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  RedRose do 28 jul 2011 - 0:39

Ik woon tussen Bergen op Zoom en Roosendaal in. Maar mijn voorkeur gaat dan toch naar BoZ (eigenlijk naar m'n eigen stad natuurlijk Very Happy )
Ik heb een half jaar in Roosendaal gewerkt, maar voelde me er niet echt thuis. De meeste mensen die ik daar kende waren vrij plat en behoorlijk recht voor z'n raap.. zeg maar. Misschien heb ik het net niet goed getroffen smile
De stad zelf vind ik erg troosteloos, veel oude woningen die er niet goed uitzien.
Het is wel zo dat je vanaf Roosendaal wat centraler ligt tov Breda/Tilburg enz.

Qua voorzieningen weet ik het niet goed, dus daar kan ik je niet mee helpen.
RedRose
RedRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 53
Punten : 69
Registratiedatum : 06-01-11

Bericht  Gast do 28 jul 2011 - 1:34

Ik hoor op het werk altijd dat de Philips buurt niet zo goed bekend staat.

Gast
Gast

Bericht  M@niek do 28 jul 2011 - 1:35

RedRose schreef:Ik woon tussen Bergen op Zoom en Roosendaal in. Maar mijn voorkeur gaat dan toch naar BoZ (eigenlijk naar m'n eigen stad natuurlijk Very Happy )
Ik heb een half jaar in Roosendaal gewerkt, maar voelde me er niet echt thuis. De meeste mensen die ik daar kende waren vrij plat en behoorlijk recht voor z'n raap.. zeg maar. Misschien heb ik het net niet goed getroffen smile
De stad zelf vind ik erg troosteloos, veel oude woningen die er niet goed uitzien.

Dan heb je misschien net de verkeerde mensen gehad haha. Ik ben nu een paar weken in sprundel/st willebrord nou die zijn pas recht voor zn raap en heeeel plat! Oude woningen worden heel veel opgeknapt op het moment vooral in de wijk kroeven zijn deze erg mooi geworden! Ligt er ook aan welke wijk natuurlijk.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Bericht  M@niek do 28 jul 2011 - 1:35

Birgit schreef:Ik hoor op het werk altijd dat de Philips buurt niet zo goed bekend staat.

Klopt dat is de Kalsdonk, dat is de ergste wijk van Roosendaal
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Bericht  Mamsie do 28 jul 2011 - 7:18

Nee ik zou er nooit willen wonen. Het word ook wel klein marroko genoemd.

Ik woon in B en als je vragen heb dan pm je me maar.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Jilke do 28 jul 2011 - 7:36

Ik woon in Roosendaal, in de donken (de pleintjes) en het is inderdaad net Marokko.
Savonds kun je soms niet over straat als vrouw alleen omdat je haast lastig gevallen/aangerand wordt. Je wordt standaard nagejoeld en ze komen achter je aan.

Ik woon op een pleintje en daar is denk ik 50 procent van buitenlands. Marrokaans (de buren), Pakistaans (andere buren), Pools en weet ik waar ze nog meer vandaan komen. Meerendeel werkt niet en spreekt geen nederlands.

Nee ik voel me hier niet fijn in deze buurt, zoiezo wonen wij haast boven op een basisschool waar savonds enorm veel jeugd aan het voetballen is, met het onnodige geschreeuw wat tot snachts doorgaat.

Dit dus de wijk waar ik woon, er zijn ook wel betere stukken. Maar waar je zoiezo niet moet zijn naar mijn idee is dus de Langdonk, Kroeven, Westrand, Philipswijk.

Wij gaan hier zo snel mogelijk weg als we dalijk een huis kunnen kopen, naar een dorp in de buurt.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast do 28 jul 2011 - 7:48

Ik zou ook niet zo snel in Roosendaal gaan wonen. Ik vind de wijken daar ook niet zo en ik vind het ook geen mooie stad, alles is nieuw en weinig karakter.
Zelf woon ik in b. en woon hier heel erg graag, goede wijken en scholen. Met oude details in het centrum. Antwerpen is 30 km, wij gaan daar zelf ook regelmatig heen.
Wil je wat weten dan hoor ik dat wel smile

Laatst aangepast door Puggle op do 28 jul 2011 - 9:33; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Coccinelle do 28 jul 2011 - 8:15

He wat leuk, toch best nog wat reacties. En mocht ik meer vragen hebben over de buurt van Roosendaal, Breda of Bergen op Zoom weet ik nu bij wie ik ze kan stellen. smile Bedankt allemaal!

Coccinelle
Prater
Prater

Bericht  RedRose do 28 jul 2011 - 23:04

M@niek schreef:
RedRose schreef:Ik woon tussen Bergen op Zoom en Roosendaal in. Maar mijn voorkeur gaat dan toch naar BoZ (eigenlijk naar m'n eigen stad natuurlijk Very Happy )

Dan heb je misschien net de verkeerde mensen gehad haha. Ik ben nu een paar weken in sprundel/st willebrord nou die zijn pas recht voor zn raap en heeeel plat! Oude woningen worden heel veel opgeknapt op het moment vooral in de wijk kroeven zijn deze erg mooi geworden! Ligt er ook aan welke wijk natuurlijk.

haha ja de mensen van 't Heike (st Willebrord) zijn pas erg! We hebben daar vrienden wonen (die gelukkig 'normaal' zijn) maar als ik wel eens verhalen over hun buren enzo hoor :shock: haha
RedRose
RedRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 53
Punten : 69
Registratiedatum : 06-01-11

Bericht  luenca za 30 jul 2011 - 10:25

woon jij in W ?
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Bericht  luenca za 30 jul 2011 - 10:28

echt, ga niet in roosendaal wonen, wat een stink stad! zoals meer hier zeggen, totaal geen sfeer, veel criminaliteit en ook veel zwarte buurten. ik heb er jarenlang gewoond en gewerkt, toen ik na breda verhuisde was het alsof ik thuis kwam en zag ik pas wat ik heb gemist! ik was regelmatig bang in mn eigen kamer toen ik daar op kamers woonde en deed altijd de deur op slot, op gegeven moment kwamen er wel 2 aardige jongens wonen, waar ik met 1 van die 2 verkering nog mee kreeg haha, dus toen voelde ik al wat veiliger, en in de tolberg waar ik ook heb gewoond is het nog wel te doen. maar de stad qua uitgaan en winkelen is niks en de sfeer is het ergst. bergen op zoom is veeeel beter en breda al helemaal!
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Bericht  Tazz zo 31 jul 2011 - 10:29

Wat een negativiteit, ik ben toevallig wel trots op 'mijn' stadje! Het centrum zijn ze helemaal aan het opknappen en dat ziet er al een stuk beter uit. Ja de wijken kroeven, westrand en kalsdonk staan niet hoog aangeschreven maar daar wordt vollop aan gewerkt en zijn ook alleen maar bepaalde stukken. Zelf wonen we sinds kort in de langdonk, en ook daar heb je pleintjes waar het niet echt prettig is maar dat is overal. Voel me hier veiliger dan in de Belcrum in Breda waar ik ook enige tijd gewoond heb. Het pleintje waar wij wonen is echt heel gezellig, buren hebben contact met elkaar heel de dag zijn er gezellig kinderen aan het spelen. De rotte appels zijn hun huis uitgezet en wonen hier niet meer. Ja er zijn wat buitenlandse mensen maar die zijn erg vriendelijk en praten goed Nederlands. Er zijn speeltuintjes, scholen en vooral heel veel groen in de buurt.

De leukste wijk hier vind ik de Burgerhout, daar heb ik jaren gewoond en daar staan ook voornamelijk koopwoningen. We hebben ook in het centrum gewoon, zowel het uitgaansgebied en het winkelcentrum. En met veel plezier! De straat in het uitgaansgebied was ook eerst een straat waar je liever niet wilde komen, coffeeshop en veel buitenlandse toeristen. Nu zijn de coffeeshops gesloten, zijn er in de oude panden, leuke winkeltje gekomen. Er worden nieuwe appartementen gebouwd en het is alweer een heel andere sfeer. Er is altijd wel wat te doen in de stad er worden veel leuke en gezellige dingen georganiseerd. Vooral met carnaval voel je de eenheid van de mensen in deze stad. In Breda heb je dat een stuk minder omdat daar vooral heel veel studenten zijn die overal vandaan komen. Tuurlijk is Breda een geweldige stad, maar ik vind dat je dat niet echt kan vergelijken.

En bepalen of je in een stad wil wonen alleen maar door te kijken of het centrum je bevalt vind ik te kort door de bocht. Er zijn veel meer dingen die Roosendaal te bieden heeft.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Mamsie zo 31 jul 2011 - 11:16

Tazz de belcrum is nu trouwens ook flink opgeknapt, is veel leuker nu dan voorheen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Jilke zo 31 jul 2011 - 17:52

Tazz schreef:Het pleintje waar wij wonen is echt heel gezellig, buren hebben contact met elkaar heel de dag zijn er gezellig kinderen aan het spelen. De rotte appels zijn hun huis uitgezet en wonen hier niet meer. Ja er zijn wat buitenlandse mensen maar die zijn erg vriendelijk en praten goed Nederlands. Er zijn speeltuintjes, scholen en vooral heel veel groen in de buurt.

Dan woon je vlak bij mij Wink Welk pleintje woon je?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud