nav het rooktopic bij wonen
+21
Teddyaapje
RYW
Jelin
SarahKey
loesje
Fearie
PapillonRose
Susan
Filoria
Flip Fluitketel
Monnie
Liadan
Bruintje Beer
sheila123
meisjesmama
Wennes
Annemie
Tania
Niene
Coco
studiebol
25 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
nav het rooktopic bij wonen
In het topic " rook jij in huis" staat regelmatig dat mensen niet meer in huis roken sinds er een kindje is.
Hoe gaat het dan bij jullie als jullie ergens heen zouden gaan waar wel gerookt wordt, dan bedoel ik geen cafe ofzo, maar vrienden/ouders/schoonouders.
Gaan jullie daar dan wel heen? Blijf je korter dan je anders zou doen? Of maakt het je niet uit voor die paar keren dat het gebeurd en ga je er gewoon heen?
Hoe gaat het dan bij jullie als jullie ergens heen zouden gaan waar wel gerookt wordt, dan bedoel ik geen cafe ofzo, maar vrienden/ouders/schoonouders.
Gaan jullie daar dan wel heen? Blijf je korter dan je anders zou doen? Of maakt het je niet uit voor die paar keren dat het gebeurd en ga je er gewoon heen?
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Re: nav het rooktopic bij wonen
daar ben ik heel 'makkelijk' in....X. gaat niet naar een huis waar gerookt wordt op het moment dat wij daar zijn!
Gelukkig nog nooit meegemaakt.
Ik snap best dat sommigen denken 'jij neemt jouw kind mee naar ons huis, dus wij roken gewoon", maar ik vind wel dat mensen er rekening mee kunnen houden. Tis een moeilijke discussie.
Maar ik kies er zelf voor om niet naar mensen te gaan, waar gerookt wordt.
Ik snap best dat sommigen denken 'jij neemt jouw kind mee naar ons huis, dus wij roken gewoon", maar ik vind wel dat mensen er rekening mee kunnen houden. Tis een moeilijke discussie.
Gast- Gast
Ik ga geen huis in waar gerookt wordt met de kinderen, zelf vind ik het ook goor en ga als het niet echt nodig is, er zelf ook niet heen.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Mijn moeder rookt buiten als wij komen.
Mijn schoonmoeder en haar man niet.
Voorheen zaten we dan voor (net alsof dat uitmaakt bij hun...) maar we blijven er hooguit een uurtje.
Daar komt bij dat H nu wat ouder is en daar ook vaak buiten speelt.
Als de baby er is zullen we er zkeer in het begin een stuk minder komen.
Ze hebben er trouwens wel altijd rekening mee gehouden, dat als wij kwamen dat ze daarvoor niet meer rookte.
Mijn schoonmoeder en haar man niet.
Voorheen zaten we dan voor (net alsof dat uitmaakt bij hun...) maar we blijven er hooguit een uurtje.
Daar komt bij dat H nu wat ouder is en daar ook vaak buiten speelt.
Als de baby er is zullen we er zkeer in het begin een stuk minder komen.
Ze hebben er trouwens wel altijd rekening mee gehouden, dat als wij kwamen dat ze daarvoor niet meer rookte.
Gast- Gast
Ook ik ga niet graag ergens heen waar binnen volop gerookt word! Bij mijn ouders word er niet gerookt,bij mijn schoonouders wel,en die houden geen rekening met het feit dat er kinderen rondlopen,ik ga er niet graag heen,maar als ik er niet onderuit kom ben ik meestal met haar in de tuin,of ze is alleen in de tuin aan het spelen,ze zegt nu zelf ook al als opa een sigaret opsteek ' ieuuw opa dat stinkt hoor!' en loopt dat weg . Hier thuis word er trouwens ook niet binnen gerookt.
Niene- Prater
- Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Hier rookt er in de familie bijna niemand meer, alleen mijn vader en stiefmoeder maar die roken altijd buiten.
Als we naar een verjaardag zouden gaan waar binnen gerookt zou worden dan zou ik mijn zoontje niet meenemen of helemaal niet gaan.
Als we naar een verjaardag zouden gaan waar binnen gerookt zou worden dan zou ik mijn zoontje niet meenemen of helemaal niet gaan.
Gast- Gast
De enige waar wij regelmatig komen die rookt, is mijn schoonmoeder. En die rookt niet of buiten als wij er zijn. Als we ergens heen gaan waar veel gerookt wordt zonder dat we dat van tevoren weten dan blijven we niet zo lang of als het echt heel erg is gaan we meteen weer weg (maar dat is ook omdat ik er benauwd van word).
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
ivax schreef:daar ben ik heel 'makkelijk' in....X. gaat niet naar een huis waar gerookt wordt op het moment dat wij daar zijn!
+1
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
ivax schreef:daar ben ik heel 'makkelijk' in....X. gaat niet naar een huis waar gerookt wordt op het moment dat wij daar zijn!
+1
Als mensen willen dat wij daar op visite komen dan roken ze maar een uurtje even niet. Als ze dat niet doen dan komen wij niet.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Bij mij in de familie wordt veel gerookt.
Bij baby's doen ze het niet maar bij de wat oudere kinderen wel.
Ik heb het liever niet maar ik wil Ciske ook niet meer overal weghouden.
Het is dus een keer voorgekomen dat Ciske op een feestje was waar gerookt werd en waar hij het zo naar zijn zin had, dat ik niet direct rechtsomkeert wilde maken.
Tot voor kort ging ik overigens wel meteen weg en met Janneman wordt dus wel altijd rekening gehouden.
Ik vraag het ook altijd van te voren, anders neem ik hem gewoon niet mee.
Zelf roken wij ook niet binnen en al rookt iedereen op een feestje, ik rook niet in een ruimte met kinderen.
Het is dus een keer voorgekomen dat Ciske op een feestje was waar gerookt werd en waar hij het zo naar zijn zin had, dat ik niet direct rechtsomkeert wilde maken.
Tot voor kort ging ik overigens wel meteen weg en met Janneman wordt dus wel altijd rekening gehouden.
Zelf roken wij ook niet binnen en al rookt iedereen op een feestje, ik rook niet in een ruimte met kinderen.
Gast- Gast
Ik heb het eigenlijk alleen pas bij mijn schoonbroertje meegemaakt, en hun gaan gewoon buiten roken zolang wij er zijn.
Gast- Gast
Sunprincess schreef:Bij mij in de familie wordt veel gerookt.
Wat hebben jouw kinderen leuke namen!
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Bij mijn ouders word er vanaf het begin dat ik kenbaar maakte dat ik zwanger was vorig jaar binnen niet meer grookt, mijn vader moet buiten roken.
En bij ons geldde die regel eige nlijk al vanaf het moment dat we het huis kochten; er word NIET in huis gerookt, wil het liefst eigenlijk ook niet bij de voor- of achterdeur, maar met dit shitweer staat mn vader liever droog onder het afdakje
En bij ons geldde die regel eige nlijk al vanaf het moment dat we het huis kochten; er word NIET in huis gerookt, wil het liefst eigenlijk ook niet bij de voor- of achterdeur, maar met dit shitweer staat mn vader liever droog onder het afdakje
Gast- Gast
Ik heb de oudste een lange tijd weg gehouden bij feestjes waar gerookt word. Omdat het ongezond is en ze zat ook nog eens met puffers (vanwege luchtwegen klachten)
Nu ligt het er aan of ze lekker de tuin in kan. Wij hebben ook maar 1 stel vrienden waar de woonkamer echt blauw staat op feestjes.
Nu ligt het er aan of ze lekker de tuin in kan. Wij hebben ook maar 1 stel vrienden waar de woonkamer echt blauw staat op feestjes.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Mee eens. Gelukkig rookt mijn moeder altijd buiten als wij met de kids bij haar zijn en mijn schoonouders roken dan gewoon niet of gaan in de keuken onder de afzuigkap staan.Wennes schreef:ivax schreef:daar ben ik heel 'makkelijk' in....X. gaat niet naar een huis waar gerookt wordt op het moment dat wij daar zijn!
+1
Als mensen willen dat wij daar op visite komen dan roken ze maar een uurtje even niet. Als ze dat niet doen dan komen wij niet.
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Onze vrienden roken niet en als daar wel wordt gerookt gaat de visite naar buiten.
Mijn schoonouders. zwager en schoonzus en broer roken als een keter maar roken zelf ook niet binnen dus dat is makkelijk
Denk dat wij als er wel iemand ineens rookt binnen wij weg gaan.
Mijn schoonouders. zwager en schoonzus en broer roken als een keter maar roken zelf ook niet binnen dus dat is makkelijk
Denk dat wij als er wel iemand ineens rookt binnen wij weg gaan.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Ook mee eens, maar hier is het eigenlijk nog niet voorgekomen dat er ergens in huis werd gerookt als wij er waren met de kinderen. Bij mijn schoonzus en zwager wordt wel in huis gerookt maar als wij daarnaartoe gaan dan luchten ze het huis en roken ze buiten.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ik neem mijn zoontje niet mee als er gerookt wordt. Het is gewoon hartstikke ongezond. Gelukkig heb ik het nog niet meegemaakt tot nu toe.
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Ik neem mijn dochter niet mee waar er gerookt wordt. Nou hebben wij in onze omgeving (op mijn broer en schoonzus na) niemand die rookt. Mijn broer en schoonzus roken zelf ook (volgens mij) altijd buiten ivm hun kinderen. Wij roken zelf niet en willen degene roken die roken mogen ze dat buiten doen. Ik denk ook dat als ik ergens zou zijn waar gerookt wordt ik denk weg te gaan met mijn dochter. Maar dat is tot nu toe nog niet gebeurd.
Laatst aangepast door Flip Fluitketel op zo 24 jul 2011 - 7:33; in totaal 1 keer bewerkt
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Mijn vader en zusje roken allebei (blegh) en die zijn er zo goed in om mij overstag te halen. Dan zijn ze op visite, regent het buiten, en zeggen ze met een dramatische ondertoon in hun stem:
'nou, dan ga ik maar even buiten roken'.
Pfff zo flauw! Vraag dan gewoon of je binnen mag roken, óf ga zonder te zeuren naar buiten. Hmpf.
Pfff zo flauw! Vraag dan gewoon of je binnen mag roken, óf ga zonder te zeuren naar buiten. Hmpf.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Ik heb zelf trouwens mijn hele jeugd mijn rokende vader om me heen gehad. Hij ging toen nooit buiten roken.
Ben benieuwd of ik er ooit nog wat van ga merken dat ik zo lang heb meegerookt met mijn vader. Het zou wel ironisch zijn als ik er longkanker van krijg, terwijl ik zelf nooit 1 sigaret heb gerookt.
Ben benieuwd of ik er ooit nog wat van ga merken dat ik zo lang heb meegerookt met mijn vader. Het zou wel ironisch zijn als ik er longkanker van krijg, terwijl ik zelf nooit 1 sigaret heb gerookt.
Filoria- Ratel
Filoria schreef:Mijn vader en zusje roken allebei (blegh) en die zijn er zo goed in om mij overstag te halen. Dan zijn ze op visite, regent het buiten, en zeggen ze met een dramatische ondertoon in hun stem:
Dan zeg je toch: 'Oké, tot zo!'
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Haha ik wou dat ik stoer genoeg was om dat te zeggen. Mijn vader en zusje zijn allebei nogal snel op hun teentjes getrapt, dus ik durf dat gewoon niet. Ik heb een hekel aan ruzie.
Moet er wel bij zeggen dat dit soort momenten weinig voorkomen hoor. Het is niet alsof ze hier wekelijks hele pakjes shag oproken. Als het lekker weer is gaan ze zonder te zeuren naar buiten.
Moet er wel bij zeggen dat dit soort momenten weinig voorkomen hoor. Het is niet alsof ze hier wekelijks hele pakjes shag oproken. Als het lekker weer is gaan ze zonder te zeuren naar buiten.
Filoria- Ratel
Hier in huis wordt sowieso niet gerookt, zelf rookte ik al niet en het mocht voor de komst van A. ook al niet binnen. En nu ze er is ben ik er zeker streng in, al rookt er bijna niemand in mijn omgeving dus is het over het algemeen al geen issue. Als ik ergens naartoe ga met A., wil ik niet dat daar gerookt wordt. Ik kan anderen natuurlijk niet zeggen wat ze wel of niet in hun eigen omgeving mogen doen, maar ik kan wel besluiten om dan niet daar naartoe te gaan. Ik wil gewoon niet dat ze in een rokerige omgeving komt, ook niet voor eventjes. Daar ben ik heel duidelijk in. Mocht ik ergens zijn waar iemand ineens een sigaret op zou steken, dan zou ik weggaan.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Bij ons in de familie rookt mijn schoonfamilie, mijn zwager en schoonzus roken binnen. Wij hebben al wel aangegeven daar straks niet te komen of in ieder geval weinig vanwege onze kleine. Datzelfde geldt voor mijn schoonmoeder. Nu ben ik misschien zelfs wel een beetje extreem, want heb zelfs al aangegeven dat ik wil dat ze hun handen wassen na een sigaret als ze mijn kindje straks oppakken of gaan voeden. Ik vind roken vies en onhygienisch.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Ga nooit wonen....
» Alleen wonen
» Hij wil liever bij oma wonen
» Wonen in Roosendaal
» Zooo wil ik wonen!!
» Alleen wonen