Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

update

+7
SoGood
Mermaid
Ilargi
Paper Crown
Isis
RYW
Marsy28
11 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

update - Pagina 2 Empty Re: update

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 1:02

RYW schreef:

Jip: je kan nu zeggen wat je wil, maar niemand leest in elk geval over je heen Wink

YES ein-de-lijk! ;-)

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Marsy28 do 16 aug 2012 - 8:33

Ok.. Where to start..

Jip, jullie 9 jaar en mijn 2 jaar zijn misschien niet te vergelijken, al woonden wij ook samen en zitten ook wij nu met verkoop. Ik heb natuurlijk een relatie met een buitenlander, wat het nog ingewikkelder maakt. Maar over het algemeen komt het wel beetje op hetzelfde neer. Ook jullie proberen het weer.

Mijn vriend heeft het uitgemaakt en doet nu zijn uiterste best voor me. Niemand hier schijnt dat te geloven of er wordt gesuggereerd dat ik hoop heb, meer van hem hou, de boel romantiseer of hem verdedig. Maar dit is de waarheid. De gelijkwaardigheid is JUIST terug. Wat best knap en bijzonder is, gezien het feit dat hij op afstand zit. We kunnen weer dagelijks uren praten, hij geeft aan me vreselijk te missen en niet kan wachten weer in mijn armen te liggen. Niet 1 keer, maar bijna elke dag. Het is juist weer aan het opbouwen. Alsof de korte periode uit elkaar (een week) en daarna de lange afstand relatie (dus even bij elkaar vandaan) ons beide, maar met name hem, goed heeft gedaan. Even beseffen hoeveel hij eigenlijk van me houdt. Ze zeggen dat 2 dingen kunnen gebeuren met afstand: uit het oog, uit het hart of distance makes the heart grow fonder. Bij ons is het laatste het geval.

De afhankelijkheid waar ik over sprak, dat was dus voordat hij het uitmaakte. Daar ben ik erg van geschrokken en vind het dan ook oprecht fijn even zonder hem te zijn. Ik mis hem natuurlijk maar ik weet dat we elkaar snel weer zien. Ik leer nu in elk geval weer even gewoon op mezelf te rekenen. Het uitmaken van hem heeft mij in deze zin dus juist sterker gemaakt, met beide benen op de grond ipv ergens zwevend in de lucht.

Onze relatie is juist NIET voorbij, maar weer sterker aan het worden. En hoewel jullie allemaal negatief zijn, geloof ik er ook wel in dat sommige relaties gewoon even een break nodig hebben om het te beseffen.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Bliss do 16 aug 2012 - 8:37

Ok, maar wat wil je nu precies van ons horen?

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 8:43

Het is heel erg fijn dat het nu beter gaat dan voorheen. Toch lees ik door de berichten heen dat het nog niet helemaal lekker zit. Ooit heb ik in een soortgelijke situatie gezeten. En ik deed vulvuldig mijn verhaal op het forum. Iedereen vertelde me dat wat ik niet wilde horen, namelijk dat het niet lekker zat. En hoe vaker zij mij vertelden dat het zo was, hoe harder ik probeerde om hem, mezelf en de situatie te verschonen. Niemand had gelijk en ik wist als enige hoe het echt zat. Daarvan moest ik elke forummer toch ook van overtuigen?

Natuurlijk kunnen we het hier allemaal mis hebben en heb jij voor 1000% gelijk over de situatie. Maar het leest niet lekker weg. Het leest niet weg alsof hij echt voor jou wil gaan. Maar als jij ervan overtuigd bent dat dit wel zo is, dan heb je onze meningen helemaal niet nodig en hoef je ons al helemaal niet te overtuigen. Dan weet jij genoeg.

Gast
Gast

Bericht  Marsy28 do 16 aug 2012 - 9:13

Bliss: eigenlijk wilde ik jullie een update geven, dat het dus beter gaat of zelfs goed. RYW vroeg er naar dus ik dacht dat er meer mensen misschien wel even updatetje wilden horen. Maar op 1 of andere manier kan ik niet onder woorden brengen hoe het zit en kom ik labiel over. Terwijl ik dat dus JUIST niet ben. Het is eigenlijk een positief bericht.

Maura: de reden waarom het nog niet helemaal lekker zit is omdat we met de stress van het huis zitten, hij niet weet wanneer hij hier kan komen (familieproblemen) en ik niet weet of ik straks wel mee kan/mag naar Australie vanwege het visum. Verder is onze relatie sterker en ons contact beter dan voorheen. Hij gaat juist voor de 150% voor mij terwijl ik voor 100% voor hem ga, omdat ik gewoon ook zelf paar issues heb te verwerken, buiten hem om. De afstand doet ons goed. Maar de onzekerheden erom heen maakt het soms even wat lastig. En ja, voel me in de verdediging gedwongen omdat het gewoon niet klopt wat sommigen hier verwoorden. En ALS ik me dan verdedig lijkt het weer alsof ik nog labiel ben of iets wil geloven wat er niet is, alsof ik hem verdedig en dan gaat het juist de kant op die ik niet wil.

Ik heb altijd geweten dat zijn liefde voor mij niet over was, dat heb ik ook altijd gezegd. Ik had alleen niet verwacht dat het zo lang zou duren. Maar uiteindelijk is hij terug gekomen. Al is het op afstand. Nu afwachten of Australie doorgaat.. En natuurlijk kan het altijd fout gaan, daar ben ik me nu wel bewust van. Maar dat is bij iedereen zo.

Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 9:18

Wij kunnen alleen oordelen over iets dat we hier lezen. smile Ik hoop dat alles goed voor jou komt. Verdedigen hoeft niet. Als je zelf maar weet hoe de zaken ervoor staan. Misschien helpt het om een tijd niet te praten over jouw relatie met hem. Dan kunnen wij niet oordelen. En kun je in alle rust dingen uitzoeken.

Als je er wel over wilt blijven praten, wat ook altijd mag, dan zullen dergelijke meningen blijven en kun je deze beter incasseren, dan continu in de verdediging schieten. Want hoe meer je zegt, hoe meer een ander het idee krijgt dat je zelf ook het idee hebt dat het nog niet lekker zit. En dan gaan we in het welbekende cirkeltje door.

Gast
Gast

Bericht  RYW do 16 aug 2012 - 9:22

Maura, wat ben je wijs vanavond smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 9:23

RYW schreef:Maura, wat ben je wijs vanavond smile

+1!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 9:24

Jip83 schreef:
RYW schreef:Maura, wat ben je wijs vanavond update - Pagina 2 561177

+1!

Ik heb zo mijn momenten. update - Pagina 2 827601

Gast
Gast

Bericht  Marsy28 do 16 aug 2012 - 9:35

Maura schreef:
Jip83 schreef:

+1!

Ook + 1 van mij!
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 9:46

Marsy, als jij aan hem vraagt of hij een relatie wil, en hij zegt "misschien" dan is dat toch niet voor 150%? Juist eerder voor 50.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 9:48

Marsy28 schreef:
Maura schreef:
Jip83 schreef:

+1!

Ook + 1 van mij!

Hahah en van mij! Moet bekennen dat ik jouw berichten vaak over sla Maura, omdat ik ze vaak niet kan volgen. Maar deze 2 las ik, en mijn complimenten Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Marsy28 do 16 aug 2012 - 9:52

Carrie schreef:Marsy, als jij aan hem vraagt of hij een relatie wil, en hij zegt "misschien" dan is dat toch niet voor 150%? Juist eerder voor 50.

Wanneer heeft hij misschien gezegd? We zijn week uit elkaar geweest en daarna gewoon stel gebleven. Alleen qua afstand uit elkaar en in het begin weinig contact. Maar nu dus weer superveel en leuk contact en uitkijkend naar een toekomst samen in Melbourne.. Dat is dan dus ook de update..
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 9:54

Carrie schreef:
Marsy28 schreef:
Maura schreef:
Jip83 schreef:

+1!

Ook + 1 van mij!

Hahah en van mij! Moet bekennen dat ik jouw berichten vaak over sla Maura, omdat ik ze vaak niet kan volgen. Maar deze 2 las ik, en mijn complimenten Very Happy

Wordt tijd dat ik weer gelezen word. :P

Maar ik ben vaak vaag en gelukkig weet ik waardoor het komt. Maar het is dus niet altijd het geval. Dat blijkt wel weer. Doet me toch stiekem wel goed, zulke berichten. Embarassed

Gast
Gast

Bericht  RYW do 16 aug 2012 - 9:56

Marsy28 schreef:
Hem gevraagd of hij jaloers is (ja), me miste (nee), single wilde zijn (misschien) en wat hij dan hoopt te vinden (wist hij niet), of hij het fijn vond bij mij te zijn (ja), of hij zich goed voelt bij me (ja) en of het verschil maakt of hij met gewone vriendin hand in hand loopt of met mij en waarom (omdat het bij mij goed voelt).

Ik gok dat Carrie refereert aan deze, Marsy. Dit gesprek was 3 weken geleden, toch?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Marsy28 do 16 aug 2012 - 9:59

RYW schreef:
Marsy28 schreef:
Hem gevraagd of hij jaloers is (ja), me miste (nee), single wilde zijn (misschien) en wat hij dan hoopt te vinden (wist hij niet), of hij het fijn vond bij mij te zijn (ja), of hij zich goed voelt bij me (ja) en of het verschil maakt of hij met gewone vriendin hand in hand loopt of met mij en waarom (omdat het bij mij goed voelt).

Ik gok dat Carrie refereert aan deze, Marsy. Dit gesprek was 3 weken geleden, toch?

Ja, dat snap ik. Maar dit was dus HET gesprek waarna het opeens helemaal omdraaide voor hem. Hij weer echt zijn best ging doen en naar de toekomst ging kijken. Goed opgelet trouwens RYW, het is inderdaad maand geleden. En nu gaat het dag per dag beter, kunnen we er goed over praten en nu is het echt zodanig goed dat ik dus die update wilde plaatsen.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 10:09

Het klinkt niet als positief Marsy, ik zou er doodongelukkig en onzeker van worden. Het lijkt wel alsof je jezelf wilt overtuigen. Maar misschien zien wij het wel helemaal verkeerd dan smile

Gast
Gast

Bericht  Marsy28 do 16 aug 2012 - 10:19

Carrie schreef:Het klinkt niet als positief Marsy, ik zou er doodongelukkig en onzeker van worden. Het lijkt wel alsof je jezelf wilt overtuigen. Maar misschien zien wij het wel helemaal verkeerd dan smile

Ja, jullie zien het verkeerd. Ik probeer jullie te overtuigen, niet mezelf. Naief ben ik nooit geweest.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 10:23

Marsy28 schreef:
Carrie schreef:Het klinkt niet als positief Marsy, ik zou er doodongelukkig en onzeker van worden. Het lijkt wel alsof je jezelf wilt overtuigen. Maar misschien zien wij het wel helemaal verkeerd dan update - Pagina 2 561177

Ja, jullie zien het verkeerd. Ik probeer jullie te overtuigen, niet mezelf. Naief ben ik nooit geweest.
Wat zei ik nu net? Niet doen. Wink

Gast
Gast

Bericht  Marsy28 do 16 aug 2012 - 10:23

Maura schreef:
Marsy28 schreef:
Carrie schreef:Het klinkt niet als positief Marsy, ik zou er doodongelukkig en onzeker van worden. Het lijkt wel alsof je jezelf wilt overtuigen. Maar misschien zien wij het wel helemaal verkeerd dan update - Pagina 2 561177

Oh ja. Ik probeerDE jullie te overtuigen.. smile
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 13:13

Marsy28 schreef:
Maura schreef:
Marsy28 schreef:

Oh ja. Ik probeerDE jullie te overtuigen.. smile

Om jezelf energie te besparen, zou ik dat idd niet proberen - los van het feit dat het denk ik ook niet lukt. Als het voor jou goed voelt, is het goed. Mensen oordelen op wat jij de afgelopen tijd zelf hebt omschreven en krijgen daar een bepaald gevoel bij, net als jij eigenlijk. Het verschil is alleen dat jouw gevoel wel positief is en die van anderen soms niet.smile

Gast
Gast

Bericht  Herfstblaadjes do 16 aug 2012 - 20:01

Pfff wat een overdreven negatieve reacties.

Marsy komt een update geven omdat erom gevraagd is en dan komen er allemaal vervelende reacties, ik vind dat ze nog heel geduldig blijft en ik snap het ook wel dat ze zich verdedigt want ze wordt ook best aangevallen en dan MAG ze dat niet doen. Ik zit me hier echt dood aan te ergeren.

Volgens mij vraagt ze nergens om advies, maar komt alleen haar verhaal doen. Ze gaat toch niet luisteren naar de adviezen en jullie hoeven haar toch niet te overtuigen dat deze relatie niet goed zit?

Misschien is deze jongen wel echt gek op haar en komt alles weer goed. Zo niet dan komt ze daar vanzelf achter want dan maakt hij het wel weer uit. Het is niet zo dat dit al heel vaak gebeurd is, dus ik kan me heel goed voorstellen dat ze hem een tweede kans geeft.
Herfstblaadjes
Herfstblaadjes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11

Bericht  SoGood do 16 aug 2012 - 20:12

Herfstblaadjes schreef:Pfff wat een overdreven negatieve reacties.

Marsy komt een update geven omdat erom gevraagd is en dan komen er allemaal vervelende reacties, ik vind dat ze nog heel geduldig blijft en ik snap het ook wel dat ze zich verdedigt want ze wordt ook best aangevallen en dan MAG ze dat niet doen. Ik zit me hier echt dood aan te ergeren.

Volgens mij vraagt ze nergens om advies, maar komt alleen haar verhaal doen. Ze gaat toch niet luisteren naar de adviezen en jullie hoeven haar toch niet te overtuigen dat deze relatie niet goed zit?

Misschien is deze jongen wel echt gek op haar en komt alles weer goed. Zo niet dan komt ze daar vanzelf achter want dan maakt hij het wel weer uit. Het is niet zo dat dit al heel vaak gebeurd is, dus ik kan me heel goed voorstellen dat ze hem een tweede kans geeft.

Wat een onzin. Omdat ze niet de reacties krijgt die ze graag wil horen? Sorry maar ik weet zeker dat iedereen het beste met Marsy voor heeft en deze reacties voornamelijk goed bedoeld zijn. Er wordt gereageerd op wat Marsy hier zelf post en dat roept vraagtekens/reacties op. Anderen kunnen haar juist weer nieuwe inzichten geven, ik kan me voorstellen als je lang in een situatie zit het moeilijk is om bepaalde zaken even van een andere kant te bekijken. Ik zie deze reacties niet als aanval. Het zijn waarschijnlijk niet de reacties die ze graag gewild had, nee.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 20:29

Sogood schreef:

Wat een onzin. Omdat ze niet de reacties krijgt die ze graag wil horen? Sorry maar ik weet zeker dat iedereen het beste met Marsy voor heeft en deze reacties voornamelijk goed bedoeld zijn. Er wordt gereageerd op wat Marsy hier zelf post en dat roept vraagtekens/reacties op. Anderen kunnen haar juist weer nieuwe inzichten geven, ik kan me voorstellen als je lang in een situatie zit het moeilijk is om bepaalde zaken even van een andere kant te bekijken. Ik zie deze reacties niet als aanval. Het zijn waarschijnlijk niet de reacties die ze graag gewild had, nee.
Eens.

Gast
Gast

Bericht  Herfstblaadjes do 16 aug 2012 - 20:31

Sogood schreef:

Dat het vraagtekens en reacties oproept ben ik het mee eens. Maar het is een beetje de manier waarop waar ik over val. Het komt op mij nogal aanvallend en ook betuttelend over. En er wordt wel erg van het negatieve uitgegaan, Marsy wordt ergens naief genoemd en dan mag ze zich niet nader uitleggen want dan verdedigt ze zich teveel en probeert ze jullie te overtuigen. Ik ben juist wel benieuwd naar haar reacties erop.
Herfstblaadjes
Herfstblaadjes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud