Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

je kindje voorbereiden op de peuterspeelzaal

4 plaatsers

Ga naar beneden

je kindje voorbereiden op de peuterspeelzaal Empty je kindje voorbereiden op de peuterspeelzaal

Bericht  liesje ma 13 aug 2012 - 22:06

hoi,

mijn dochter gaat vanaf 20 september 2 x p week naar de psz. hoe bereid je je kindje voor op de grote dag. ik heb al een boekje over school gekocht
hoe deden jullie dat? en nog nuttige tips?

alvast bedankt
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

je kindje voorbereiden op de peuterspeelzaal Empty Re: je kindje voorbereiden op de peuterspeelzaal

Bericht  RiLiJu ma 13 aug 2012 - 23:22

Wij hadden inderdaad ook een boekje over school.

We hebben haar wel pas een paar dagen voor de tijd verteld dat ze naar school zou gaan. Daarbij ook dus dat boekje gelezen en uitgelegd hoe het gaat op school, wat ze daar ging doen. De eerste keer zou ik erbij blijven, dat heb ik er ook bij verteld. Pas de dag voor ze de tweede keer ging, heb ik uitgelegd dat ze de volgende morgen weer heen zou gaan. Dat ik dan naar huis zou gaan, met haar broertje. Ik zou dan gaan stofzuigen, opruimen en haar daarna weer ophalen.

Het ging op deze manier prima.
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

je kindje voorbereiden op de peuterspeelzaal Empty Re: je kindje voorbereiden op de peuterspeelzaal

Bericht  liesje wo 15 aug 2012 - 21:32

bedankt riliju voor je tips
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

je kindje voorbereiden op de peuterspeelzaal Empty Re: je kindje voorbereiden op de peuterspeelzaal

Bericht  loesje wo 15 aug 2012 - 22:13

Er zit naast de peuterspeelzaal/school waar a.lex naar toe gaan een speeltuin en daar zijn we een paar keer heen gelopen en vertelt dat hij daar naar school gaat en gaat spelen met de kindjes. en elke keer reageerde hij heel positief:).
afgelopen dinsdag was zijn eerste dag en hij heeft het heel leuk gevonden!
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

je kindje voorbereiden op de peuterspeelzaal Empty Re: je kindje voorbereiden op de peuterspeelzaal

Bericht  M@niek wo 15 aug 2012 - 23:55

loesje, wat fijn dat het zo goed is gegaan. Maar hij gaat dan wel al vroeg? Hier mogen ze pas komen vanaf 2 jaar. Ben benieuwd die van mij gaat 31 augustus voor de eerste keer.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

je kindje voorbereiden op de peuterspeelzaal Empty Re: je kindje voorbereiden op de peuterspeelzaal

Bericht  loesje do 16 aug 2012 - 2:45

normaal gaan ze hier ook pas met 2 jaar maar a.lex heeft hier in de buurt weinig te spelen (speeltuinen genoeg dat is het probleem niet) en wilt juist wel spelen met kinderen en had het thuis een beetje gezien. met dit verhaal overlegt met de psz en zei wilde ons wel tegemoet komen door hem 2 maand eerder te laten beginnen. De kinderen die erop zitten zijn echt een stuk ouder dan a.lex (ongeveer 1 jaar ouder) dat zie je in de moteriek dat hebben ze beter maar kwa spelen kan a.lex goed met ze meekomen gelukkig.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

je kindje voorbereiden op de peuterspeelzaal Empty Re: je kindje voorbereiden op de peuterspeelzaal

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum