Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer beginnen met zindelijkheidstraining?

+5
Filoria
Bruintje Beer
Thunder
Liadan
Michje1985
9 plaatsers

Ga naar beneden

Wanneer beginnen met zindelijkheidstraining? Empty Wanneer beginnen met zindelijkheidstraining?

Bericht  Michje1985 di 16 aug 2011 - 7:27

L. is in mei 2 geworden en nu sinds een aantal dagen grijpt hij naar zijn kruis of achter dat hij gepoept heeft of dat hij zegt dat hij moet poepen.
Maar als we hem op het toilet zetten met zijn Cars verkleiner dan doet hij nog niks.
Weet dat het tijd kost, maar ben benieuwd wanneer jullie zijn begonnen en hoelang het duurde voordat het effect had?

Wij willen met stickertjes gaan werken, bij 5 stickertjes mag hij een klein cadeautje bij Action uitzoeken. Deden/doen jullie dit ook? Of hoe doen jullie het?

Michje1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 71
Punten : 84
Registratiedatum : 04-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer beginnen met zindelijkheidstraining? Empty Re: Wanneer beginnen met zindelijkheidstraining?

Bericht  Liadan di 16 aug 2011 - 7:38

Een paar weken geleden hebben we Yara het hele weekend zonder luier laten rondlopen (wel eerst aan haar gevraagd of ze dat wilde en dat was zo). Ze had de eerste dag 8 ongelukjes, maar aan het eind van de dag had ze het opeens door en de dag erna had ze maar 2 ongelukjes. Nu gaat het plassen meestal goed. Poepen geeft ze altijd aan van tevoren maar ze durft dat niet op de wc of het potje te doen, dat gaat dus in haar onderbroek of in een luier.
Ze is nu dus plaszindelijk, poepen nog niet.
Stickers doen wij niet aan omdat ik het onnodig vind om haar te belonen voor iets normaals. Ook vind ik het zielig als ze geen stickertje zou krijgen als ze wel op de wc heeft gezeten maar het niet is gelukt. Ik vind het dan ook weer raar als ze zindelijk is dat ze dan geen stickertjes meer krijgt, lijkt me verwarrend voor haar.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer beginnen met zindelijkheidstraining? Empty Re: Wanneer beginnen met zindelijkheidstraining?

Bericht  Gast di 16 aug 2011 - 7:42

Wij zijn niet echt actief bezig geweest met trainen. Vorig jaar zomer toen hij 2 was wel af en toe op het potje geplast en gepoept, maar dat waren meer toevalstreffers en hij gaf ook niks aan.

We hadden voor onze vakantie besloten om dan hem zijn luier een paar dagen uit te laten. En letterlijk de dag voordat we daarmee wilden beginnen is hij uit zichzelf op de wc gaan plassen! Sindsdien maar een paar ongelukjes gehad en hij is nu plaszindelijk. Poepen nog niet. 's Nachts wil hij ook geen luier meer aan en dat gaat ook goed.

Wij hebben hier wel stickertjes gedaan maar hij weet wel dat als het vel leeg is dat het dan klaar is. Hij krijgt alleen hier stickertjes, niet op het kdv of bij oma. Cadeautjes hebben we niet gedaan.

Maar hij was dus 3 jaar en 4 maanden toen hij er uit zichzelf mee begon.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer beginnen met zindelijkheidstraining? Empty Re: Wanneer beginnen met zindelijkheidstraining?

Bericht  Michje1985 di 16 aug 2011 - 7:48

Vind het gewoon moeilijk met welke leeftijd je zou moeten beginnen.
Vooral nu hij begint aan te geven dat hij iets wilt.

Misschien inderdaad goed idee, 1 velletje en dan is het klaar.

Michje1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 71
Punten : 84
Registratiedatum : 04-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer beginnen met zindelijkheidstraining? Empty Re: Wanneer beginnen met zindelijkheidstraining?

Bericht  Thunder di 16 aug 2011 - 8:03

Ik heb hem met 2,5 jaar overdag zonder luier laten lopen. Dit pikte hij aardig op en met een paar weken was hij zindelijk. Met de geboorte van zijn broertje heeft hij even een terugval gehad om 3 maanden daarna ineens zowel overdag als 's nachts zindelijk te worden. Uiteindelijk was hij dus 3,5 jaar. Ik heb maar een korte periode stickers gebruikt op een gegeven moment had hij door hoe het systeem werkte en maakte hij er misbruik van.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer beginnen met zindelijkheidstraining? Empty Re: Wanneer beginnen met zindelijkheidstraining?

Bericht  Bruintje Beer di 16 aug 2011 - 8:22

S. is net 2 jaar geworden en zijn verleden week begonnen. En het gaat redelijk. Ze benoemt het poepen ook. En vaak heeft ze dan ook wat gedaan. Dit is het begin zeiden ze op het CB. Toen zei ze dat we spelerwijs er mee mochten gaan proberen op het potje te gaan. We gaan deze week op vakantie en dan gaat het potje mee en dan laten we haar de hele dag zonder luier lopen.
Aan stickers doen wij ook niet. Het is gewoon iets wat ze moet leren.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer beginnen met zindelijkheidstraining? Empty Re: Wanneer beginnen met zindelijkheidstraining?

Bericht  Filoria di 16 aug 2011 - 9:25

Michje: heb je wel eens geprobeerd hoe het gaat zonder luier? Zindelijkheidstraining heeft pas nut als je merkt dat je zoontje daadwerkelijk aandrang voelt om te plassen.

Als hij niet ver genoeg van tevoren kan aanvoelen dat er een plas aankomt, kun je hem zoveel stickers geven als je wilt, maar zindelijk wordt hij dan niet.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer beginnen met zindelijkheidstraining? Empty Re: Wanneer beginnen met zindelijkheidstraining?

Bericht  Gast di 16 aug 2011 - 9:41

Wij zijn met 2,5 jaar actief gaan trainen en binnen een week was Ciske overdag zindelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer beginnen met zindelijkheidstraining? Empty Re: Wanneer beginnen met zindelijkheidstraining?

Bericht  Gast di 16 aug 2011 - 17:50

Indy gaf zelf voor haar 2e verjaardag aan dat het potje interessant was.. aangezien het zomer was hebben we de luier uit gedaan. Daarna heeft ze eerst een kindje moeten zien die plaste op het potje en toen had ze het ook ineens door :-)
We hebben boven een potje staan omdat we geen wc hebben boven dus merle ziet dat ook. Zij gaat nu gewoon 's avonds voordat ze in bad gaat even op het potje zitten. Soms wil ze ook even de op de wc zitten. Op het potje heeft ze nu een aantal keren geplast. Al denk ik dat het echt nog wel even duurt voordat ze echt zindelijk is, ze is toch pas 20 maanden.

liefs

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer beginnen met zindelijkheidstraining? Empty Re: Wanneer beginnen met zindelijkheidstraining?

Bericht  Darius di 16 aug 2011 - 22:10

Mijn L is natuurlijk bijna even oud als jouw L smile Maar ik denk dat die van mij het principe niet snapt van stickers. Vorige week heeft hij op het potje geplast en toen hebben we heel hard staan juichen en zelfs Laurens heeft een vreugdedansje gedaan (dat was echt heel schattig! Very Happy ) en daarna kreeg hij een ijsje.
Maar de volgende dag vroeg ik: ga je op het potje plassen, dan krijg je een ijsje? Maar hij wilde niet en liet het ijsje dus ook zitten.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer beginnen met zindelijkheidstraining? Empty Re: Wanneer beginnen met zindelijkheidstraining?

Bericht  Michje1985 wo 17 aug 2011 - 5:04

Dan is het misschien niet nodig om met stickers te werken en maar af te wachten.

Zonder luier hebben we nog niet geprobeerd.

Michje1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 71
Punten : 84
Registratiedatum : 04-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer beginnen met zindelijkheidstraining? Empty Re: Wanneer beginnen met zindelijkheidstraining?

Bericht  Susan wo 17 aug 2011 - 5:22

Als ze twee is, eerst maar even wennen aan de peuterspeelzaal en dan kijken wanneer ze aangeeft dat ze er aan toe is. Als het in de winter nog niet lukt dan zal het in de nieuwe zomer, als ze in haar blote billen loopt, denk ik wel makkelijker gaan, dus ik maak me er niet zo druk om.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer beginnen met zindelijkheidstraining? Empty Re: Wanneer beginnen met zindelijkheidstraining?

Bericht  moepie wo 17 aug 2011 - 6:57

E. geeft nu zelf aan als ze gepoept heeft in haar luier en vind soms de wc interessant. Voordat ze in bad gaat zetten we haar er even op. Er gebeurt dan niks het is meer om alvast een beetje te wennen. Op het kdv gaat ze ook even op de wc zitten met de verschoonrondes.

Een kindje moet er wel aan toe zijn. Als je het teveel gaat pushen werkt het niet. Dit heb ik al vaak gezien op het kdv.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer beginnen met zindelijkheidstraining? Empty Re: Wanneer beginnen met zindelijkheidstraining?

Bericht  Dolphinne wo 17 aug 2011 - 23:51

Hier zijn we nu ook bezig met zindelijk worden.
Op de wc-deur hangt een a4-tje met vakjes.
Als er 1 rij vol is met stickers mag hij een cadeautje uitzoeken.
Een rij is nu 5 vakjes.
Als het straks beter gaat maak ik meer vakjes in een rij.

Ik heb via marktplaats een hele doos vol kleine autootjes en vrachtwagens gekocht en die ingepakt als cadeautjes. Daar mag hij er dan dus 1 van uitzoeken.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer beginnen met zindelijkheidstraining? Empty Re: Wanneer beginnen met zindelijkheidstraining?

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 1:39

D. geeft aan wanneer ze gaat plassen en poepen en bij een plas vraagt ze soms of ze op de wc mag. Dan zet ik haar erop en prijs haar na die tijd als het gelukt is en ook als er niks uit is gekomen, maar dat ze het dan toch maar aandurfde om op de wc te zitten. Ik train haar er dus niet voor, maar wacht gewoon op wat ze zelf aangeeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer beginnen met zindelijkheidstraining? Empty Re: Wanneer beginnen met zindelijkheidstraining?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum