Wanneer zijn jullie begonnen met groente- en fruitpap?
+14
meisjesmama
Susan
Happydobby
vlinder-19
Bruintje Beer
Flip Fluitketel
meisje
Liadan
Fearie
-Ieniemienie-
Linda
Darius
Floor
Slakje
18 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wanneer zijn jullie begonnen met groente- en fruitpap?
Vanaf welke leeftijd kreeg jullie kindje groenten en fruit? En welke groenten en fruit eerst? Hoe werkt heel dat ding?
Louise heeft reflux en nu zeiden heel veel ouders wiens baby ook reflux had (in de mate waarin Louise het heeft) dat ze iets vroeger met groenten en fruit begonnen zijn (rond 3,5 maand). Dus nu denken wij er ook over na om binnen een drietal weekjes groenten en fruit te introduceren (ik kreeg groentjes en fruit op 3 maand, zus en broer op 3,5. We waren alledrie refluxbaby'tjes).
Louise heeft reflux en nu zeiden heel veel ouders wiens baby ook reflux had (in de mate waarin Louise het heeft) dat ze iets vroeger met groenten en fruit begonnen zijn (rond 3,5 maand). Dus nu denken wij er ook over na om binnen een drietal weekjes groenten en fruit te introduceren (ik kreeg groentjes en fruit op 3 maand, zus en broer op 3,5. We waren alledrie refluxbaby'tjes).
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Re: Wanneer zijn jullie begonnen met groente- en fruitpap?
Wij moeten wachten van de arts dus ik denk dat we rond 6 maanden beginnen. Onze zoon heeft reflux gecombineerd met verborgen reflux.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb geen verstand van reflux, maar hier kregen ze vanaf zes maanden groente en fruit. Pas na 8 maanden begon pepijn het ook te eten. Ik weet dat in gelgie moeders het hebben over fruitpap, maar wat is dat?
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Gewoon, verschillend fruit bij elkaar en dat geplet. Zoals een smoothie maar dan veel dikker.
Slakje- Ratel
Het advies is bijvoeden met 6 maanden. Hoewel sommigen ook al met 4 maanden beginnen. Bijvoeden voor 4 maanden wordt sterk afgeraden aangezien de darmen dan nog niet voldoende gerijpt zijn. Dus voor 4 maanden is echt onverstandig.
Wij zijn met 6 maanden begonnen. Maar mijn dochter kreeg geen gepureerd voedsel, maar gewoon hele stukken, hartstikke makkelijk en handig.
Wij zijn met 6 maanden begonnen. Maar mijn dochter kreeg geen gepureerd voedsel, maar gewoon hele stukken, hartstikke makkelijk en handig.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Vanaf 5 maanden, en hij begint het nu pas een beetje te eten (ruim mnd)
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb geen reflux baby en ben er dus totaal niet mee bekend.
Bij D ben ik begonnen met groente een week voordat ie 6 maanden was, met fruit een week later. Binnen 2 weken at hij zijn eten op en laat vrijwel nooit staan.
Bij D ben ik begonnen met groente een week voordat ie 6 maanden was, met fruit een week later. Binnen 2 weken at hij zijn eten op en laat vrijwel nooit staan.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Wij zijn met 6 maanden begonnen me groente, we hebben altijd alles in stukken gegeven. Een week later zijn we ook fruit gaan geven, ook in stukken.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Wij zijn met Y. begonnen met 4maand met groente en fruit.
Gast- Gast
Wij zijn met beiden pas met 6 maanden begonnen. Ik zou zelf niet met 3,5 maand al beginnen.
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
Liadan schreef:Wij zijn met 6 maanden begonnen me groente, we hebben altijd alles in stukken gegeven. Een week later zijn we ook fruit gaan geven, ook in stukken.
+1
ik vind 3.5 maand echt heel vroeg om te beginnen
Gast- Gast
Hier zijn we met 5.5 maand begonnen met fruithapjes en toen ze 6maanden was kreeg ze groentehapjes erbij. 3,5mnd vind ik persoonlijk wel erg om te beginnen.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Hier bij beide begonnen met 6 maanden.
D. Had hier ook last van reflux( vermoeden we) maar toch met 6 maanden begonnen. Hij had met 3,5maand echt nog niet het benul wat hij met een fruithap moets. Dus ik vind het veels te vroeg.
D. Had hier ook last van reflux( vermoeden we) maar toch met 6 maanden begonnen. Hij had met 3,5maand echt nog niet het benul wat hij met een fruithap moets. Dus ik vind het veels te vroeg.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Als ouders zo vroeg beginnen heb ik vaak het idee dat ze het zelf leuk vinden, echt niet omdat je kind het nodig heeft.
En wat zeggen ze dan vaak...maar hij stopt alles in zn mond, en sabbelt overal op...en is geintresseerd in ons eten...
Tja...goh baby's hebben dan vaak een fase dat alles in de mond gaat...en wat de ouders doen is reuze boeiend natuurlijk.
En wat zeggen ze dan vaak...maar hij stopt alles in zn mond, en sabbelt overal op...en is geintresseerd in ons eten...
Tja...goh baby's hebben dan vaak een fase dat alles in de mond gaat...en wat de ouders doen is reuze boeiend natuurlijk.
vlinder-19- Prater
- Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11
Wij zijn ook rond 6 maanden begonnen, mijn zoontje spuugde ook en dit werd niet beter met vast voedsel.
Wij geven ook veel in stukken.
Wij geven ook veel in stukken.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Wij zijn bij beide met 4 maanden begonnen.
Bij H. onder andere vanwege de reflux, de kinderarts heeft ons dat toen ook geadviseerd.
Bij A. zijn we begonnen omdat hij niet meer genoeg aan zijn flessen heeft en al op de max zit.
Bij H. onder andere vanwege de reflux, de kinderarts heeft ons dat toen ook geadviseerd.
Bij A. zijn we begonnen omdat hij niet meer genoeg aan zijn flessen heeft en al op de max zit.
Gast- Gast
Wij zijn met zes maanden beginnen.
Eerder dan vier maanden zou ik echt niet doen.
Eerder dan vier maanden zou ik echt niet doen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Mijn zoon was bijna 6 maanden toen hij dat kreeg. Eerder zou ik niet snel doen. En voor de 4 maanden vind ik echt belachelijk vroeg!
Gast- Gast
Onder de 4 maanden, en OP ADVIES VAN EEN KINDERARTS, mag je hier onder begeleiding beginnen met vast voedsel bij een refluxbaby. Echt, ik denk dat je door een hel gaat qua darmontwikkeling, huilen en krijsen als je nu al gaat beginnen.
De reden dat ze bij een refluxbaby eerder beginnen met groente en fruit is omdat het niet zo makkelijk weer omhoog komt. L heeft ook erge reflux, maar ik probeer het lekker te rekken tot een maand of 6. Ze kan nu nog niet normaal van een lepel likken!
De reden dat ze bij een refluxbaby eerder beginnen met groente en fruit is omdat het niet zo makkelijk weer omhoog komt. L heeft ook erge reflux, maar ik probeer het lekker te rekken tot een maand of 6. Ze kan nu nog niet normaal van een lepel likken!
Gast- Gast
Op advies van een kinderarts en onder begeleiding vind ik ook wel iets heel anders. Ik zou het in ieder geval nooit op eigen houtje doen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
en dan nog zou ik goed afwegen wat je wilt. Reflux is ontzettend vervelend en pijnlijk, maar zo ontzettend vroeg beginnen met bijvoeding kunnen de darmpjes beschadigen. Ik zou er heel goed over nadenken of je dat risico wilt nemen en sowieso overleggen met je kinderarts.
Gast- Gast
vlinder-19 schreef:Als ouders zo vroeg beginnen heb ik vaak het idee dat ze het zelf leuk vinden, echt niet omdat je kind het nodig heeft.
Ik moet daar ook altijd om lachen.. :-)
hier begin ik ook pas bij 6 maanden.. moet zeggen dat ik het niet eens leuk vind. Al dat gekloot met eten, de helft kan in de kliko, risico's op eventuele allergieën.. Nou ik zal blij zijn als we de eerste fase hebben gehad en er gewoon mee gegeten wordt
Gast- Gast
Beide met 6 maanden op advies van de kinderarts ook beide reflux baby's.
Vooral de jongste legde de link van eten met spugen ook haar fruit en groente. Ze ging pas goed eten met 8,6 maand.
Vooral de jongste legde de link van eten met spugen ook haar fruit en groente. Ze ging pas goed eten met 8,6 maand.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Hier ook een reflux baby en begonnen met 6 maanden. Wij kregen van de arts juist weer het advies gewoon tot 6 maanden te wachten (dat waren we toch al van plan)
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Echt uitkijken naar het vast voedsel doe ik niet, hoor. Moet ik nog een apart potje koken en heb ik nog meer was, maar goed. Geïnteresseerd in ons eten of alles in haar mond steken doet ze ook niet. Ik zal wel netjes wachten tot de 4 maand. Daarmee dat ik het hier even vroeg. Niet alles wat vroeger gedaan werd is zo heel erg verantwoord. En we hebben pas binnen 2 maand een afspraak met Kind&Gezin.
Slakje- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen?
» Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining?
» wanneer begonnen jullie weeën? s'nachts of overdag?
» waneer zijn jullie begonnen met rijstebloem in de fles
» Wanneer zijn jullie bevallen?
» Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining?
» wanneer begonnen jullie weeën? s'nachts of overdag?
» waneer zijn jullie begonnen met rijstebloem in de fles
» Wanneer zijn jullie bevallen?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: