Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen?

+23
lente
kwak
Shy
studiebol
Puggle
tweeling
SarahKey
PapillonRose
Roos
Flower_L
Snoes
Linda
_Mashimaro_
Muppetje
Juutjepetuutje
Bloempjuh23
Jezzie
Happydobby
Lejow
VeryCherry
Aimee
Sylvana
Kruidkoek
27 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen? Empty Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen?

Bericht  Kruidkoek di 10 jul 2012 - 3:21

Ik ben nu 12 weken zwanger en heb 2 goede echo's gehad. De prenatale screening van vandaag was ook heel goed. Ik weet dat het later in de zwangerschap helaas ook nog mis kan gaan, maar daar ga ik voor mijn gemoedsrust even niet van uit Wink Mijn vriend en ik zijn nu aan het oriënteren wat we leuk vinden qua babykamer (helaas allebei andere smaak) dus dat wordt nog een hele opgaaf. We willen niet weten welk geslacht ons kindje is, dus kleur houden we neutraal, dat staat dan wel weer vast.

Mijn vraag staat eigenlijk al in de titel Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen? 561177 maar wanneer zijn jullie echt aan de babykamer begonnen?

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen? Empty Re: Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen?

Bericht  Sylvana di 10 jul 2012 - 3:30

Pff.. ik geloof vanaf week 27? Toen rustig begonnen met schilderen etc. De meubeltjes hadden we toen wel al gekocht, denk dat dat met 25 weken ofzo was. En nu is het kamertje wel zo goed als af, op een paar dingen na nog. Daarna alles goed schoonmaken, kasten inrichten, bedje opmaken, etc. Maar dat doe ik pas als alle textiel ook gewassen is. En daar zal ik binnenkort wel aan gaan beginnen.

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen? Empty Re: Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen?

Bericht  Aimee di 10 jul 2012 - 3:31

Toen ik ongeveer 12 weken zwanger was zijn wij verhuisd. We hebben toen meteen alle slaapkamers van glasvliesbehang voorzien en wit geverfd. Toen we een geslachtsbepalingsecho en 20 weken echo hadden gehad ben ik begonnen met het kamertje verder aankleden (blauwe strook op de muur verven, muursticker erop plakken) en hebben we ook de meubeltjes neergezet.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen? Empty Re: Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen?

Bericht  VeryCherry di 10 jul 2012 - 3:32

Euhm, toen ik 37 weken zwanger was Embarassed
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen? Empty Re: Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen?

Bericht  Gast di 10 jul 2012 - 3:32

Vrij vroeg, rond de 20 weken. Ben ik maar wat blij om. Toen voelde ik me nog het best. Ben nu heel blij dat het af is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen? Empty Re: Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen?

Bericht  Kruidkoek di 10 jul 2012 - 3:37

Ja, ik voel me nu ook nog goed (eigenlijk hele zwangerschap nergens last van!)

Ik vind het wel leuk om mee te helpen met de kamer en er moet véél gebeuren dus denk dat we ook wel op tijd gaan beginnen.

Iets anders, hebben jullie een commode met op het einde een rechtopstaand randje om "rollen" van de baby te voorkomen? Hoe het nu staat klinkt het lomp maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. Ik heb namelijk een commode gezien die ik erg leuk vind en ik vermoed dat deze ook wel de smaak van mijn vriend is maar die heeft dus een vlak blad (commode dan, niet mijn vriend Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen? 394967 )

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen? Empty Re: Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen?

Bericht  Lejow di 10 jul 2012 - 3:38

Toen ik net zwanger was zijn we naar een babyzaak gegaan met mijn schoonouders. Daar zagen we een mooi kamertje, en omdat we het van mijn schoonouders zouden krijgen hebben we het kamertje toen maar gelijk besteld.
Was toen een week of 6, en heb de leverdatum zo'n 13 weken later laten zetten.
Ze hadden een annuleringsmogelijkheid als het mis ging.

In de kerstvakantie hebben we alles geverfd, behangen en ingericht (ik was toen 25 wkn zwanger), op 28 januari heb ik stof gekocht voor het kamertje, op 29 januari heb ik het kamertje aangekleed met decoraties.. en op 30 januari ben ik bevallen.

Iedereen riep 'Zo, is dat niet een beetje vroeg, om alles al af te hebben?'

Nou.. niet dus. En mocht er in de toekomst ooit toch een tweede komen, zorg ik er weer voor dat alles rond de 20-25 wkn af is. Had er niet aan moeten denken om naast alle stress van het ziekenhuis ook nog de stress van het kamertje te hebben..
Idem voor het geboortekaartje trouwens.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen? Empty Re: Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen?

Bericht  Happydobby di 10 jul 2012 - 3:40

Laat, met 27 weken begonnen met behang krabben, met 37 weken was het af.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen? Empty Re: Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen?

Bericht  Jezzie di 10 jul 2012 - 3:43

Wij zijn verhuisd toen ik 17 weken zwanger was. Toen moesten we eerst nog onze eigen slaapkamer afmaken en hebben een paar weken in de babykamer geslapen. Toen onze kamer af was zijn we in de babykamer gaan behangen en schilderen, dat was na de 20 weken echo.
Het kamertje is nu zo goed als af.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen? Empty Re: Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen?

Bericht  Bloempjuh23 di 10 jul 2012 - 3:50

De eerste keer was ik vrij vlot. Met 30 weken was alles af en aangekleed.
Tweede keer waren we veel trager. Met 37 weken waren beide kamertjes klaar.
De kamer voor mijn oudste dochter was veel meer werk.

Bloempjuh23
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 193
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen? Empty Re: Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen?

Bericht  Juutjepetuutje di 10 jul 2012 - 4:09

Bij de eerste hebben we met een week of 14 het kamertje gekocht en besteld, met 23 weken ofzo werd dat geleverd, dus op wat aankleding na was het met zo'n 24 weken af angel achteraf erg blij om want ik kon steeds minder door bekkeninstabiliteit.

Nu hebben we de meubels al dus nu hoeft er alleen geverfd en aangekleed te worden, maar ik wil daar mee beginnen zodra we het geslacht weten.. ik heb altijd alles graag klaar haha..

Over de commode: wij hebben er een met een vlak blad, lijkt me dat je sowieso niet bij je kind weg loopt als het op de commode ligt, dus volgens mij is zo'n opstaand randje alleen maar onhandig en zit het in de weg..
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen? Empty Re: Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen?

Bericht  Muppetje di 10 jul 2012 - 4:14

Juutjepetuutje schreef:Bij de eerste hebben we met een week of 14 het kamertje gekocht en besteld, met 23 weken ofzo werd dat geleverd, dus op wat aankleding na was het met zo'n 24 weken af

Dit ongeveer, haha, alleen met 13 weken besteld...

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen? Empty Re: Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen?

Bericht  _Mashimaro_ di 10 jul 2012 - 4:17

We hebben het kamertje met 6 week al besteld, die was op dat moment in de aanbieding. Wel hadden we de garantie als het mis zou gaan dat het geannuleerd kon worden.
Met 27 week was het kamertje al helemaal klaar. Achteraf maar goed, want vanaf 28 ging ik ziekenhuis in en uit.

Wat betreft de commode, wij hebben ook een zonder rand. Dit heb ik bewust zo gekozen, want mijn oppaskindje stootte zijn hoofd vaak aan de rand tijdens het verschonen. Zeker toen hij groter was.
Nadeel is dan weer dat mijn zoon heen en weer schuift over de commode en alles van de commode af schoptWanneer zijn jullie met de babykamer begonnen? 2474380249
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen? Empty Re: Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen?

Bericht  Linda di 10 jul 2012 - 4:20

Ik geloof rond 25 weken, weet het niet eens meer precies. Achteraf was het onzin, want ze heeft er nooit geslapen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen? Empty Re: Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen?

Bericht  Snoes di 10 jul 2012 - 4:20

Ik ben nu 19 weken zwanger en we zijn er nog niet aan begonnen, hebben ook nog geen kamertje/meubels. Over 1,5 week hebben we vakantie, dan gaan we eerst een week op vakantie en daarna gaan we voor de babykamer kijken. Dus met 22 weken ongeveer gaan we de kamer uitzoeken.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen? Empty Re: Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen?

Bericht  Gast di 10 jul 2012 - 5:08

Muppetje schreef:
Juutjepetuutje schreef:Bij de eerste hebben we met een week of 14 het kamertje gekocht en besteld, met 23 weken ofzo werd dat geleverd, dus op wat aankleding na was het met zo'n 24 weken af

Dit ongeveer, haha, alleen met 13 weken besteld...

Dit ook, maar dan met 11 weken besteld haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen? Empty Re: Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen?

Bericht  Gast di 10 jul 2012 - 5:29

Nog steeds niet *jammer genoeg*. Dit komt omdat wij naar zolder gaan, is helemaal verbouwd van een rommelzolder naar mega walkinclose it en zeer mooie luxe slaapkamer, Y. naar onze kamer (nog nog geschilderd + behangen worden). De babykamer doen we weinig aan omdat deze nog zeer mooi en netjes is, en pas vorig jaar zo is geworden zoals hij nu is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen? Empty Re: Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen?

Bericht  Flower_L di 10 jul 2012 - 5:31

Na 20wkn echk gaan we laminaat leggen boven en paar weken daarna beginnen met behang afhalen en opnieuw behangen. kamertje kopen iig pas na 20wkn

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen? Empty Re: Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen?

Bericht  Roos di 10 jul 2012 - 5:36

Bij zoonlief hoefde niet veel gedaan te worden. Die kwam bij ons op de kamer ivm ruimtegebrek.
Nu gaan we denk ik na de 20 weken echo beginnen.
@flower, gaan jullie voor nummer 2 er een babykamer bij kopen?

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen? Empty Re: Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen?

Bericht  PapillonRose di 10 jul 2012 - 5:53

Meubeltjes bestellen kan je meestal altijd wel doen, bij veel winkels kun je het nog annuleren als de zwangerschap onverhoopt misloopt.

Hier begonnen na de echo met 20 weken, toen ik wist dat het een meisje zou worden. Het kamertje was met een week of 30 zo goed als af. Had sneller gekund als het alleen om inrichten gegaan had, maar er moest best nog wat gebeuren (behang afsteken, nieuw behang, plafond stucen, vloer erin en dan pas inrichten). In de laatste weken ook nog wel bezig geweest, maar dat was vooral wat extra dingen doen qua aankleding.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen? Empty Re: Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen?

Bericht  SarahKey di 10 jul 2012 - 6:12

kamertje stond voor de zwangerschap al leeg en was al gesausd (gewoon zelfde kleuren als de rest van de slaapkamers)

met 13 weken bij ikea bedje en commode gehaald en na de 20 weken maakte ik het pas af. Want wou eerst de 20 weken echo afwachten.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen? Empty Re: Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen?

Bericht  tweeling di 10 jul 2012 - 7:26

Na de 12 wkn echo hebben we het kamertje besteld, rond 20 weken zijn we begonnen met alles te behangen etc. 3 weken geleden zijn de meubeltjes gekomen en hebben we alles in elkaar gezet, we moeten alleen alles nog aankleden met lampjes etc.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen? Empty Re: Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen?

Bericht  Puggle di 10 jul 2012 - 7:56

De meubels waren er met 20 weken ongeveer geloof ik en met 23 weken zijn we begonnen met langzaam aan alles te gaan schilderen.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen? Empty Re: Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen?

Bericht  Flower_L di 10 jul 2012 - 7:59

Roos schreef:Bij zoonlief hoefde niet veel gedaan te worden. Die kwam bij ons op de kamer ivm ruimtegebrek.
Nu gaan we denk ik na de 20 weken echo beginnen.
@flower, gaan jullie voor nummer 2 er een babykamer bij kopen?

nee, maar de kledingkast van L. gaat naar zolder voor onze jassen e.d., en zijn ledikantje is niet meer mooi Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen? 561177 die komt bij ons op de kamer te staan.Commode gaat wel over naar babykamer, maar moet dus nieuwe kast en ledikant bij.
En L. krijgt (op bed na...hij krijgt logeerbed) nieuwe kledingkast en nieuwe opbergkast (speelgoed e.d.).

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen? Empty Re: Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen?

Bericht  studiebol di 10 jul 2012 - 19:24

Heel vlot, maar ik wilde de kamer gewoon af hebben. Wist niet hoe ik me later in de zwangerschap zou voelen en mijn vriend is niet altijd thuis. In Juni zijn we gaan schilderen en aug/sept zijn de meubels bezorgd en in elkaar gezet.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen? Empty Re: Wanneer zijn jullie met de babykamer begonnen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum