Wanneer zindelijkheidstraining
+12
Susan
pindaatje
maiadebij
Mamsie
Ibbeltje
Thunder
Filoria
Viva
Bruintje Beer
Liadan
mauwmauw
Flower_L
16 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wanneer zindelijkheidstraining
Wanneer begonnen jullie met voorzichtig kennis laten maken met potje, of andere zindelijkheidstrucjes?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Re: Wanneer zindelijkheidstraining
Ik wilde daar mee beginnen aankomende zomer,lekker in blote kont laten rond rennen,maar aangezien meneer nog geen woord zegt,zie ik het niet gebeuren dat het aankomende zomer kan.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
wij zijn daar nu een beetje mee bezig. Onze dochter (1.5) geeft heel duidelijk aan dat ze moet poepen, dat kondigt ze echt aan. We vragen dan altijd of ze op het potje wil. Tot nu toe wil ze in 9 v/d 10 gevallen niet, maar er zal vast een moment komen dat ze dat wel wil. Plassen voelt ze nog niet en is oprecht verbaasd als het zo ineens begint te lopen. Potje staat hier in ieder geval in de woonkamer en ze loopt regelmatig in de blote billen (sokjes aan, trui aan en ze heeft het niet koud) rond.
Gast- Gast
Met 2,5 jaar hebben we een weekend haar luier uitgelaten (dat wilde ze zelf ook toen we het voorstelden). De zaterdag heeft ze ongeveer 6 keer in haar broek geplast, de dag erop had ze het opeens door en heeft ze 2 ongelukjes gehad. Sindsdien heeft ze nauwelijks nog plasongelukjes gehad.
Hiervoor zat ze ook al wel regelmatig op het potje of de wc, maar kwam er eigenlijk vrijwel nooit een plas, ze voelde het nog niet aankomen.
Hiervoor zat ze ook al wel regelmatig op het potje of de wc, maar kwam er eigenlijk vrijwel nooit een plas, ze voelde het nog niet aankomen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben haar verleden zomer met het potje laten spelen toen was ze 1.5/2 jaar en ook geprobeerd om op het potje te plassen maar was te vroeg. Een maand geleden weer geprobeerd en ze had het gelijk door ze had die dag 2x een ongelukje en daarna had ze het eigenlijhk gelijk door. Nu heeft ze alleen een luier s' nachts om.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
afgelopen voorjaar begonnen wij ermee, in april toen het al zulk mooi weer was.
Toen was ze 2jaar en 4 mnd.
In 1 maand tijd is ze helemaal, dag en nacht, zindelijk geworden.
Ze heeft maar heel kort ongelukjes gehad, ook alleen maar in bed, nu nooit meer gelukkig.
Ze gaf overigens niets aan, maar gelukkig is het gelukt.
Toen was ze 2jaar en 4 mnd.
In 1 maand tijd is ze helemaal, dag en nacht, zindelijk geworden.
Ze heeft maar heel kort ongelukjes gehad, ook alleen maar in bed, nu nooit meer gelukkig.
Ze gaf overigens niets aan, maar gelukkig is het gelukt.
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Als je merkt dat je kind interesse heeft in de wc. Dat hele potje zie ik het nut niet zo van in eigenlijk? De meeste kinderen (dat weet ik ook van mijn vroegere werk in de kinderopvang) vinden rond de leeftijd van 2,5 / 3 de wc en de routine die daar bij hoort wel mooi: papiertje pakken, doorspoelen... hartstikke spannend.
En qua training: daar geloof ik ook niet in. Gewoon luier uit en kijken hoe het gaat. Ik heb nog nooit gemerkt dat kinderen plotseling zindelijk worden als je ze gaat overladen met complimentjes en stickers. Je kunt volgens mij beter zeggen: 'wat voelt dat fijn aan je billen he, als er geen plas en poep aan zit. lekker schoon'. Daar doe je het uiteindelijk voor, toch?
Tomas is trouwens sinds een paar weken zindelijk. Hij is 3 jaar en 3 maanden. Toen hij 2,5 was hebben we ook een keer een paar dagen zonder luier gedaan, maar toen kreeg hij veel te veel ongelukjes. Dat was sneu.
Nu ging het in één keer goed.
En qua training: daar geloof ik ook niet in. Gewoon luier uit en kijken hoe het gaat. Ik heb nog nooit gemerkt dat kinderen plotseling zindelijk worden als je ze gaat overladen met complimentjes en stickers. Je kunt volgens mij beter zeggen: 'wat voelt dat fijn aan je billen he, als er geen plas en poep aan zit. lekker schoon'. Daar doe je het uiteindelijk voor, toch?
Tomas is trouwens sinds een paar weken zindelijk. Hij is 3 jaar en 3 maanden. Toen hij 2,5 was hebben we ook een keer een paar dagen zonder luier gedaan, maar toen kreeg hij veel te veel ongelukjes. Dat was sneu.
Nu ging het in één keer goed.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Trouwens, ben ik nou gek of zijn kinderen op dit forum allemaal heel vroeg zindelijk? 3 jaar is toch een hele gewone leeftijd daarvoor?
Niet dat ik me er druk om maak dat mijn zoon laat is ofzo hoor, volgens mij is het belangrijkste dat hij met 4 jaar geen luier aan hoeft als hij naar school gaat.
Niet dat ik me er druk om maak dat mijn zoon laat is ofzo hoor, volgens mij is het belangrijkste dat hij met 4 jaar geen luier aan hoeft als hij naar school gaat.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Mijn oudste werd zindelijk met 3-3,5 jaar. Mijn jongste is nu 2,5 en daar kijken we komende zomer wel naar en anders volgend jaar.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Zijn jongens echt altijd later dan de meisjes of is dat een fabeltje?
Onze zoon vind het potje/wc nog heeeelemaal niet interessant en ik ben er zelf ook nog niet mee bezig eigenlijk
Onze zoon vind het potje/wc nog heeeelemaal niet interessant en ik ben er zelf ook nog niet mee bezig eigenlijk
Gast- Gast
Razz ik merk op ons KDV dat dat vaak wel zo is.
Ik weet even niet meer wie het zei, maar degene die potjes niet zo snapte. Sommige kinderen vinden de wc nog spannend en een potje wat veiliger.
Ik weet even niet meer wie het zei, maar degene die potjes niet zo snapte. Sommige kinderen vinden de wc nog spannend en een potje wat veiliger.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Ja jongens zij later omdat de spieren van het plas ophouden moeilijker te beheersen zijn bij jongens.
Hier heb ik nooit echt training gedaan. Ze plaste alle 2 regelmatig op de wc met 2.5 maar ook alle 2 weer een terugval en daarna waren ze binnen een week zindelijk (dag en nacht) en dat was rond de 3.5.
Mijn oudste heeft nog nooit in zn broek/bed geplast. Liever dat het uit henzelf komt dan 100x piesbedden en broeken verschonen.
Hier heb ik nooit echt training gedaan. Ze plaste alle 2 regelmatig op de wc met 2.5 maar ook alle 2 weer een terugval en daarna waren ze binnen een week zindelijk (dag en nacht) en dat was rond de 3.5.
Mijn oudste heeft nog nooit in zn broek/bed geplast. Liever dat het uit henzelf komt dan 100x piesbedden en broeken verschonen.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Bij N kwam het ook voornamelijk van hem zelf. Hij had al wel heel snel interesse in het potje en plaste en poepte er ook wel op (hij was toen tussen de 1,5 en 2 jaar geloof ik) maar echt zindelijk is hij vanaf 2 jaar en 5 maanden, overdag dan. J wilt nu ook af en toe op het potje zitten maar doet er niets op. Ze vind het ook reuze interessant wat N op de WC doet dus heeft ook een goed voorbeeld!
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
mauwmauw schreef:Ik wilde daar mee beginnen aankomende zomer,lekker in blote kont laten rond rennen,maar aangezien meneer nog geen woord zegt,zie ik het niet gebeuren dat het aankomende zomer kan.
Ik zie dit verband eigenlijk niet zo. N praatte ook nog geen woord maar dat was voor hem geen belemmering om zindelijk te worden.
maiadebij- Kletskop
Hier ook niet echt getraind. De oudste gaf het rond 2,5 zelf aan, en was al snel zindelijk. Met 3 was ze zowel 's nachts als overdag zindelijk.
Zoontje heeft het nog nergens over. We laten 'm wel eens zonder luier lopen, maar plassen heeft hij gewoon echt nog niet door. Poepen al wel, maar dan is hij altijd net te laat. Wil daar ook niet teveel druk op leggen, want ik merk nu al dat hij soms zijn ontlasting ophoudt omdat hij denkt dat het niet in de luier mag volgens mij. En met de oudste hebben we hele drama's gehad met verstopping, dus dat wil ik echt niet nog eens meemaken.
Dus hier zien we het vanzelf wel.
Zou wel lekker zijn als hij zindelijk is. Het tikt hier echt behoorlijk aan met 3!
Zoontje heeft het nog nergens over. We laten 'm wel eens zonder luier lopen, maar plassen heeft hij gewoon echt nog niet door. Poepen al wel, maar dan is hij altijd net te laat. Wil daar ook niet teveel druk op leggen, want ik merk nu al dat hij soms zijn ontlasting ophoudt omdat hij denkt dat het niet in de luier mag volgens mij. En met de oudste hebben we hele drama's gehad met verstopping, dus dat wil ik echt niet nog eens meemaken.
Dus hier zien we het vanzelf wel.
Zou wel lekker zijn als hij zindelijk is. Het tikt hier echt behoorlijk aan met 3!
Gast- Gast
Dochter is nu net een weekje overdag zindelijk... Ze gaf zelf al een tijd aan dat ze moest plassen, maar had ook nog regelmatig natte luiers. Totdat ze op een dag zei dat ze geen luier meer om wou... Luier afgelaten, en het gaat hartstikke goed! Ze is nu 2 jaar en 4 maanden.
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
maiadebij schreef:
Ik zie dit verband eigenlijk niet zo. N praatte ook nog geen woord maar dat was voor hem geen belemmering om zindelijk te worden.
Ik zie het verband wel, het scheelt een heel stuk als je kind dingen dit soort dingen verbaal kan aangeven.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:maiadebij schreef:
Ik zie het verband wel, het scheelt een heel stuk als je kind dingen dit soort dingen verbaal kan aangeven.
Dat is waar. N maakte het duidelijk met gebaren, dus vandaar dat mijn ervaring is dat het geen belemmering was voor ons. Het lijkt mij in ieder geval geen reden om op voor hand al te besluiten het niet te proberen.
maiadebij- Kletskop
Als ze op anderhalf al interesse tonen kun je het altijd proberen natuurlijk. Alleen is dat wel echt heel erg vroeg. Hier was Tygo zindelijk toen hij 2,5 was en Jens was 3 toen hij zindelijk was. Volgens mij is het tussen de 2,5 en de 3,5 jaar gemiddeld.
Gast- Gast
Hier hebben wij trouwens nooit een potje gebruikt. Ik zag daar zelf ook totaal het nut niet van in. Wij hebben gewoon een verhogertje bij het toilet gezet en zo konden ze zelf op het toilet klimmen.
Gast- Gast
Mijn neefje was echt belachelijk vroeg zindenlijk. Ik sta er nu soms nog van te kijken dat het hem 'lukt'. Van de zomer was hij overdag helemaal zindelijk en toen was hij net 2. (Begrijp ook niet hoe mijn zus dat nou gelukt is, want hij praatte ook echt vrij weinig).
Wat ik wel heel grappig vind is als er veel mensen zijn dat hij dan perse wil dat zijn potje in de kamer wordt gezet. Zo kan hij gezellig kletsen als hij zit te plassen haha. Ook moeten we allemaal zijn drolletje komen bekijken hoor. Want dat is zo intressant
Wat ik wel heel grappig vind is als er veel mensen zijn dat hij dan perse wil dat zijn potje in de kamer wordt gezet. Zo kan hij gezellig kletsen als hij zit te plassen haha. Ook moeten we allemaal zijn drolletje komen bekijken hoor. Want dat is zo intressant
Gast- Gast
M was net voor zijn 3e zindelijk overdag.
C wil doet sinds hij 3 is elke dag geregeld een plas op de wc. Maar hij geeft nog te laat aan dat hij moet plassen. Dus doen het nu zo en wachten er op dat hij zelf eerst goed aangeeft dat hij moet plassen. En anders als het mooi weer is buiten met de blote billen.
C wil doet sinds hij 3 is elke dag geregeld een plas op de wc. Maar hij geeft nog te laat aan dat hij moet plassen. Dus doen het nu zo en wachten er op dat hij zelf eerst goed aangeeft dat hij moet plassen. En anders als het mooi weer is buiten met de blote billen.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
Hier zijn we op een speelse manier rond de 1,5 begonnen, potje staat vrijblijvend in de douche en hij mag daarop voor hij gaat douche of niet..
Hij heeft er al meerder keren op geplast.
Van de zomer gaan we echt zindelijkheidstrainen, we laten hem dan gewoon in zijn blote kont lopen
Hij geeft het nu al goed aan en kan het ook ophouden enzo..
Van de zomer gaan we echt zindelijkheidstrainen, we laten hem dan gewoon in zijn blote kont lopen
Gast- Gast
`Snoepy87 schreef:Hier zijn we op een speelse manier rond de 1,5 begonnen, potje staat vrijblijvend in de douche en hij mag daarop voor hij gaat douche of niet..
+1
liesje- Prater
- Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Lieskuh schreef:Hier hebben wij trouwens nooit een potje gebruikt. Ik zag daar zelf ook totaal het nut niet van in. Wij hebben gewoon een verhogertje bij het toilet gezet en zo konden ze zelf op het toilet klimmen.
Dan moet je wel een kind hebben die op de wc wil natuurlijk, die van ons vind dat eng en ik vind dat begrijpelijk.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wanneer beginnen met zindelijkheidstraining?
» Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining?
» Zindelijkheidstraining
» Zindelijkheidstraining 'ouder' kind
» wanneer..
» Wanneer begonnen jullie met zindelijkheidstraining?
» Zindelijkheidstraining
» Zindelijkheidstraining 'ouder' kind
» wanneer..
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: