Thuisonderwijs voor je kind
+6
Merai
Lavendel
Tazz
Darius
PapillonRose
Susan
10 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Thuisonderwijs voor je kind
Ik wil die link ook wel.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Minneke schreef:kruimelje schreef:Ik vind het sociale gebeuren heel belangrijk, en een kind moet weten dat er meer in de wereld is dan alleen thuis bij papa en mama.
Plus geloof ik niet dat een ouder een kind objhectief les kan geven, mijn vader is bijv ook musicus en wilde mij thuis altijd helpen met studeren als kind, en alhoewel hij een hele grote kennis heeft en heel erg goed les geeft was het bij mij altijd een ramp, en zo zie ik dat met regulier onderwijs ook. Ouders moeten ouders zijn, en leerkrachten leerkrachten.
He, wat leuk; een vader die musicus is. Die van mij ook! Wat doet hij?
(Ik heb drie weken klarinetles van mijn vader gehad en toen brak de hel los )
Mijn vader is pianist. En speelt goed trompet ook. En samen studeren was altijd een ramp haha..
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Susan schreef:Smikkell schreef:ook met de kennis van de PABO kun je thuis een kind niet op de juiste manier onderwijzen. Je mist gewoon de eigenschappen van een school. Ook met een BAPO diploma ben jij de moeder van die kinderen en niet de juf.
You need a village to raise a child, het is niet iets wat je alleen doet binnen de buren van je huis zonder mensen van buitenaf!
Ik zeg ook niet dat het wel een goed idee is als je een PABO-diploma hebt, het was een reactie op Youandi, die het had over de ouder als niet-professional. Je kunt als ouder best een professional zijn, alleen is één professional dus niet genoeg.
Ik bedoelde met 'niet-professional' dat je dus niet de pabo hebt gedaan. Mensen die wél professional zijn, hebben dat natuurlijk wel gedaan, maar ik doelde echt op de mensen die het NIET hebben. Het stukje ging specifiek over die groep ouders. Ik hoop dat ik zo helder genoeg ben..
Maar wat al gezegd is, je bent voor je eigen kind op de eerste plaats moeder en geen juf.
Gast- Gast
Minneke schreef:Ik ben ook absoluut een tegenstander van thuisonderwijs.
Maar tegelijkertijd maak ik me soms best wel eens zorgen over het niveau van (met name jonge) leraren. Als je kijkt naar het taalniveau en rekenniveau (ik heb diverse stages in het oinderwijs gelopen), dan vind ik het eerlijk gezegd best zorgwekkend dat deze mensen mijn kinderen les gaan geven in taal en rekenen. In dat opzicht kan ik me voorstellen dat ouders kiezen voor thuisonderwijs.
Dit is trouwens absoluut niet neerbuigend bedoeld, en ik heb ook zeker niet de illusie dat ik het beter zou doen (wel dat mijn taalniveau beter is trouwens )
Dat vind ik zwart-wit gezien. Ik ben ook 'beginnend' leerkracht (Ik sta nu 3 jaar voor de klas en heb een jaar een master-studie gedaan), maar ik geloof niet dat mij kennis ontbreekt.
De opleiding die ik heb gevolgd was heel strikt met taalvaardigheden en we hebben niet voor niks eerst een taal- en rekentoets moeten doen, omdat we anders van de opleiding werden afgekickt.
Helaas zijn er pabo's in Nederland (Ik kan er zo een aantal opnoemen) die heel gemakkelijk denken en leerkrachten afleveren die totaal niks van taal begrijpen. Heel ergerlijk en frustrerend.
Gast- Gast
[b]Youandi schreef:Minneke schreef:Ik ben ook absoluut een tegenstander van thuisonderwijs.
Maar tegelijkertijd maak ik me soms best wel eens zorgen over het niveau van (met name jonge) leraren. Als je kijkt naar het taalniveau en rekenniveau (ik heb diverse stages in het oinderwijs gelopen), dan vind ik het eerlijk gezegd best zorgwekkend dat deze mensen mijn kinderen les gaan geven in taal en rekenen. In dat opzicht kan ik me voorstellen dat ouders kiezen voor thuisonderwijs.
Dit is trouwens absoluut niet neerbuigend bedoeld, en ik heb ook zeker niet de illusie dat ik het beter zou doen (wel dat mijn taalniveau beter is trouwens )
Dat vind ik zwart-wit gezien. Ik ben ook 'beginnend' leerkracht (Ik sta nu 3 jaar voor de klas en heb een jaar een master-studie gedaan), maar ik geloof niet dat mij kennis ontbreekt.
De opleiding die ik heb gevolgd was heel strikt met taalvaardigheden en we hebben niet voor niks eerst een taal- en rekentoets moeten doen, omdat we anders van de opleiding werden afgekickt.
Helaas zijn er pabo's in Nederland (Ik kan er zo een aantal opnoemen) die heel gemakkelijk denken en leerkrachten afleveren die totaal niks van taal begrijpen. Heel ergerlijk en frustrerend.
Doe eens dan Ik ben wel benieuwd of de mijne er ook tussen zit.
Moon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Wat voor prakje maak jij voor je kind?
» Wat is voor jou de musthave voor je kind?
» Je schamen voor je kind
» recepten voor je kind
» Een fb pagina voor je kind?
» Wat is voor jou de musthave voor je kind?
» Je schamen voor je kind
» recepten voor je kind
» Een fb pagina voor je kind?
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: