Stelling: mbo'ers
+14
Jeanette
Blond
Lavendel
ellibre
silly-one
Sneeuwvlok
Minx
mzcharlotte
TukTuk
_Nina
Catwoman79
Rush
Susan
Gympie
18 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Stelling: mbo'ers
ik ken ook mensen vanuit die vereniging, en ik ervaar het precies zoals jij zegt.Chance schreef:
Ik heb een vriend die bij C.arolus M.agnus in Nijmegen zit en die zit altijd al heel min te doen over HBO (en met hem zijn jaarclub), laat staan als daar mensen met een MBO opleiding tussen komen.
Gast- Gast
Zelda schreef:ik ken ook mensen vanuit die vereniging, en ik ervaar het precies zoals jij zegt.Chance schreef:
Ik heb een vriend die bij C.arolus M.agnus in Nijmegen zit en die zit altijd al heel min te doen over HBO (en met hem zijn jaarclub), laat staan als daar mensen met een MBO opleiding tussen komen.
Dan noem je ook wel een vereniging.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Ja dat is ook wel waarHadewijch schreef:Zelda schreef:ik ken ook mensen vanuit die vereniging, en ik ervaar het precies zoals jij zegt.Chance schreef:
Gast- Gast
Wat Susan ook zegt, het staat MBO'ers vrij om verenigingen op te richten. Maar voor MBO'ers is er veelal gewoon geen behoefte aan, netwerken is zinvoller voor studenten aan de uni en de meeste MBO'ers doen hun opleiding vlakbij de plek waar ze zijn opgegroeid. Ik ken maar 1 MBO'er die naar de andere kant van het land is verhuisd voor haar opleiding.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Toen ik op het MBO zat, ben ik wel bij de dichtstbijzijnde school gegaan, maar bijna al mijn klasgenoten moesten minstens 3 kwartier reizen met de trein of woonden op kamers.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Zelda schreef:Ja dat is ook wel waarHadewijch schreef:Zelda schreef:ik ken ook mensen vanuit die vereniging, en ik ervaar het precies zoals jij zegt.Chance schreef:
Mijn zusje zit daar ook bij. Ik moest een keer mee naar een broertje/zusje dag (eens, maar nooit weer). Stond er zo'n jaargenoot van mijn zusje naast ons te verkondigen dat O.vum N.ovum echt zo 'knor' was. Echt serieus, wil je klap op je toeter hebben? Wat een misplaatste arrogantie bij elkaar zeg..
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Chance schreef:Zelda schreef:Ja dat is ook wel waarHadewijch schreef:Zelda schreef:ik ken ook mensen vanuit die vereniging, en ik ervaar het precies zoals jij zegt.Chance schreef:
Mijn zusje zit daar ook bij. Ik moest een keer mee naar een broertje/zusje dag (eens, maar nooit weer). Stond er zo'n jaargenoot van mijn zusje naast ons te verkondigen dat O.vum N.ovum echt zo 'knor' was. Echt serieus, wil je klap op je toeter hebben? Wat een misplaatste arrogantie bij elkaar zeg..
Maar dit gaat toch gewoon over neerkijken op een andere vereniging? Ik maak ook grappen over andere verenigingen, niet omdat ik écht vind dat die andere vereniging zo raar of slecht is, maar zo gaat dat gewoon. Je vindt je eigen vereniging nu eenmaal het leukst. C.arolus M.agnus is toch een vereniging die het niet kon schoppen tot het worden van een corps? Zij zijn juist de knorren dan
Sneeuwvlok- Prater
- Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb ook moeten verhuizen voor mijn mbo. De opleiding die ik wilde doen werd nog niet in mijn vorige woonplaats/dichtsbijzijnde stad aangeboden. Dus dat is niet altijd waar. Ik herinner me nog een discussie over of een ovkaart terecht is voor mbostudenten en toen werd dat ook gezegd, maar er zijn er genoeg die op kamers moeten of ver moeten reizen, ook op mijn oude mbo-opleiding.
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Maar als er onder mbo'ers een studentenvereniging was gewenst, dan was deze er toch allang geweest? Meestal gaan ze vanuit huis naar school en komen weer thuis en doen hun ding met hun vrienden. Netwerken is meestal niet nodig.
Wat ik nooit heb gesnapt is waarom er wordt neergekeken op lageropgeleiden. Want er zijn nu eenmaal banen, die ingevuld moeten worden, en de één wil er niet voor uit bed komen, maar de ander staat ervoor fluitend op. Laat elkaar gewoon in de waarde in wat hij/zij/wij kunnen.
Wat ik nooit heb gesnapt is waarom er wordt neergekeken op lageropgeleiden. Want er zijn nu eenmaal banen, die ingevuld moeten worden, en de één wil er niet voor uit bed komen, maar de ander staat ervoor fluitend op. Laat elkaar gewoon in de waarde in wat hij/zij/wij kunnen.
Gast- Gast
Sneeuwvlok schreef:Chance schreef:Zelda schreef:Ja dat is ook wel waarHadewijch schreef:Zelda schreef:ik ken ook mensen vanuit die vereniging, en ik ervaar het precies zoals jij zegt.Chance schreef:
Maar dit gaat toch gewoon over neerkijken op een andere vereniging? Ik maak ook grappen over andere verenigingen, niet omdat ik écht vind dat die andere vereniging zo raar of slecht is, maar zo gaat dat gewoon. Je vindt je eigen vereniging nu eenmaal het leukst. C.arolus M.agnus is toch een vereniging die het niet kon schoppen tot het worden van een corps? Zij zijn juist de knorren dan
Haha ja inderdaad, het ging mij even op het neerkijken op iedereen die niet bij een vereniging zit. En CM is inderdaad geen corps, in Nijmegen is geen enkele vereniging aangesloten bij het corps.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Maura; Ben het helemaal met je eens!
(Moet dan altijd denken aan die reclames van datingsites op tv; 'Alleen voor hoger hoger opgeleiden'. Wat een bullshit, een vent met een lagere opleiding kan net zo leuk en slim zijn!)
(Moet dan altijd denken aan die reclames van datingsites op tv; 'Alleen voor hoger hoger opgeleiden'. Wat een bullshit, een vent met een lagere opleiding kan net zo leuk en slim zijn!)
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Jeanette schreef:
Oh, ik vind dat zo'n stomme reclame.
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
"De meeste" impliceert al dat het niet gaat om álle MBO'ers Er zijn inderdaad MBO'ers die wel 200 km verderop hun opleiding gaan doen, maar dat is een minderheid. Op de universiteit zijn de mensen die zijn opgegroeid in die stad juist een minderheid.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ik ga nu naar het laatste jaar op het MBO. Maar voor deze opleiding heb ik anderhalf jaar HBO gedaan en kan dus van beide kanten meepraten...
De studenten op het mbo hebben volgens mij helemaal geen behoefte aan studentenverenigingen. Ik ging deze opleiding echt doen omdat ik dit diploma wil, maar mijn klasgenoten die toen allemaal net van het VMBO afkwamen, gingen echt nog een beetje naar school omdat het 'moet'. Daarbij zit er qua leeftijd en niveau best wel een groot verschil tussen eerste jaars MBO'ers en eerste jaars HBO'ers. Studenten op het MBO blijven ook meestal hangen bij de vrienden van het VMBO en zoeken het contact op de opleiding niet zo op.
Tenminste, dit is mijn ervaring maar dat kan ook komen doordat ik al met een hoop bagage aan het mbo begon en vriendschap zelf niet zo opzoek binnen de opleiding.
De studenten op het mbo hebben volgens mij helemaal geen behoefte aan studentenverenigingen. Ik ging deze opleiding echt doen omdat ik dit diploma wil, maar mijn klasgenoten die toen allemaal net van het VMBO afkwamen, gingen echt nog een beetje naar school omdat het 'moet'. Daarbij zit er qua leeftijd en niveau best wel een groot verschil tussen eerste jaars MBO'ers en eerste jaars HBO'ers. Studenten op het MBO blijven ook meestal hangen bij de vrienden van het VMBO en zoeken het contact op de opleiding niet zo op.
Tenminste, dit is mijn ervaring maar dat kan ook komen doordat ik al met een hoop bagage aan het mbo begon en vriendschap zelf niet zo opzoek binnen de opleiding.
PrimaBella- Prater
- Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11
Francaise schreef:Helemaal afschaffen die bralgroepen.
Ergens vind ik het best wel z'n charme hebben.
Gast- Gast
Nour schreef:Francaise schreef:Helemaal afschaffen die bralgroepen.
Want?
Gast- Gast
Megara schreef:Nour schreef:Francaise schreef:Helemaal afschaffen die bralgroepen.
Want?
Want het is heel leuk als ze achter je staan bij de Mac en je hoort ze brallen a la 'hee gast, wat zie jij er patent uit dit weekend' met hun 18 jaar in pak met stropdas, en je kan dan je vriend even aankijken en weten dat je allebei hetzelfde denkt
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Megara schreef:Nour schreef:Francaise schreef:Helemaal afschaffen die bralgroepen.
Want?
De woorden die ze gebruiken, de sfeer die er in een stad hangt met studentenverenigingen + de activiteiten die eromheen worden georganiseerd (kroegen die meer en langer open zijn, feestjes et cetera et cetera), en ik heb eigenlijk nooit problemen met studenten die bij het corps zitten/hebben gezeten. Ik ken er een redelijk aantal en ze vonden me altijd lief en leuk.
Gast- Gast
RYW schreef:Megara schreef:Nour schreef:Francaise schreef:Helemaal afschaffen die bralgroepen.
Want?
Want het is heel leuk als ze achter je staan bij de Mac en je hoort ze brallen a la 'hee gast, wat zie jij er patent uit dit weekend' met hun 18 jaar in pak met stropdas, en je kan dan je vriend even aankijken en weten dat je allebei hetzelfde denkt
Ik was laatst in de supermarkt en toen dacht ik: waarom doen die middelbare scholieren nou de hele tijd net alsof ze corpsballen zijn. Tot het tot me doordrong: dit zíjn corpsballen. En ik word oud.
Die eerstejaars in de film Soldaat van Oranje zien er echt uit als 35, dat vind ik altijd zo vaag. Maar volgens mijn ouders zagen mensen er vroeger gewoon ouder uit.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Nour schreef:Megara schreef:Nour schreef:Francaise schreef:Helemaal afschaffen die bralgroepen.
Want?
De woorden die ze gebruiken, de sfeer die er in een stad hangt met studentenverenigingen + de activiteiten die eromheen worden georganiseerd (kroegen die meer en langer open zijn, feestjes et cetera et cetera), en ik heb eigenlijk nooit problemen met studenten die bij het corps zitten/hebben gezeten. Ik ken er een redelijk aantal en ze vonden me altijd lief en leuk.
Bij die laatste zin ga ik hele rare dingen denken Nour
Gast- Gast
Megara schreef:Nour schreef:Megara schreef:Nour schreef:Francaise schreef:Helemaal afschaffen die bralgroepen.
Want?
Dat was niet raar bedoeld; meer in de zin van schattig. Niet dat ze me even de hele kamer door gooien, hoor.
Gast- Gast
Nour schreef:Megara schreef:Nour schreef:Megara schreef:Nour schreef:Francaise schreef:Helemaal afschaffen die bralgroepen.
Want?
Dat was niet raar bedoeld; meer in de zin van schattig. Niet dat ze me even de hele kamer door gooien, hoor.
Terwijl dat toch echt een kleine moeite is
Gast- Gast
Gympie schreef:Ik heb ook moeten verhuizen voor mijn mbo. De opleiding die ik wilde doen werd nog niet in mijn vorige woonplaats/dichtsbijzijnde stad aangeboden. Dus dat is niet altijd waar. Ik herinner me nog een discussie over of een ovkaart terecht is voor mbostudenten en toen werd dat ook gezegd, maar er zijn er genoeg die op kamers moeten of ver moeten reizen, ook op mijn oude mbo-opleiding.
+1. Toen ik op het mbo zat had ik een reistijd van 2 uur enkele reis. Dat valt toch behoorlijk tegen als je 5 dagen in de week stage loopt en hele dagen op school zit. Op het hbo heb ik ook een reistijd van 2 uur enkele reis, maar mijn lesdagen zijn een stuk korter. Scheelt een hoop.
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Stelling over zomervakantie
» Stelling
» Stelling:
» Stelling vriendschap
» Stelling over homoseksualiteit
» Stelling
» Stelling:
» Stelling vriendschap
» Stelling over homoseksualiteit