Stelling: mbo'ers
+14
Jeanette
Blond
Lavendel
ellibre
silly-one
Sneeuwvlok
Minx
mzcharlotte
TukTuk
_Nina
Catwoman79
Rush
Susan
Gympie
18 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Stelling: mbo'ers
Mbo studenten moeten zich ook kunnen aansluiten bij een studentenvereniging.
Eens? Oneens? Tell me!
Eens? Oneens? Tell me!
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Re: Stelling: mbo'ers
Van mij mogen ze.
Ik denk alleen wel dat er op sommige studentenverenigingen een bepaald sfeertje heerst waarin je als MBO-student wel het gevoel kunt krijgen dat er op je neergekeken wordt.
Ik denk alleen wel dat er op sommige studentenverenigingen een bepaald sfeertje heerst waarin je als MBO-student wel het gevoel kunt krijgen dat er op je neergekeken wordt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik denk dat heel veel MBO-ers het niet eens willen.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Susan schreef:Van mij mogen ze.
Waarom zou er op je neergekeken worden?
Gympie- Kletskop
Ik heb helemaal niets met al die studentenverenigingen.
Dus het maakt mij echt niets uit
Dus het maakt mij echt niets uit
Catwoman79- Prater
- Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Ik had daar echt geen behoefte aan.
_Nina- Prater
- Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12
Er is toch niemand die ze tegenhoud een studentenvereniging op te richten? Volgens mij zijn de studentenverenigingen van HBO en WO ook gescheiden zeg maar?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Ik las: stelletje MBO'ers en dacht dat er nu echt een rel zou beginnen...
Van mij mogen ze overigens.
Van mij mogen ze overigens.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Gympie schreef:Susan schreef:Van mij mogen ze.
Omdat ik denk dat er behoorlijk wat studenten zijn die zich verheven voelen boven MBO'ers, juist in dat cultuurtje.
Susan- Lady Post-a-lot
AngelNyn schreef:Er is toch niemand die ze tegenhoud een studentenvereniging op te richten? Volgens mij zijn de studentenverenigingen van HBO en WO ook gescheiden zeg maar?
Niet allemaal. Dus waarom ook niet mbo-ers toelaten?
Gympie- Kletskop
Voor HBO en universiteit zijn voor zover ik weet niet gescheiden, hoor. Er zijn wel veel steden waar alleen een hogeschool is en geen universiteit, dus daar zul je wel studentenverenigingen met alleen HBO'ers vinden.
Volgens mij was er op de studentenvereniging waar ik lid was ook een meisje lid dat MBO deed, pin me er niet op vast, maar het staat me wel bij. Misschien waren er wel meer, dit meisje zat in mijn jaar.
Volgens mij was er op de studentenvereniging waar ik lid was ook een meisje lid dat MBO deed, pin me er niet op vast, maar het staat me wel bij. Misschien waren er wel meer, dit meisje zat in mijn jaar.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Gympie schreef:Susan schreef:Van mij mogen ze.
Omdat ik denk dat er behoorlijk wat studenten zijn die zich verheven voelen boven MBO'ers, juist in dat cultuurtje.
Ik weet niet of het zozeer zichzelf verheven voelen is; wat ik veelal heb gehoord, is dat WO'ers zich aansluiten bij een studentenvereniging vanwege het grote netwerk, waar je na je studie altijd op terug kan vallen. Vaak gaat het over van generatie op generatie en zijn het ook veelal de mensen die via via goed betaalde functies gaan bekleden. Functies waar je ook echt de klassieke studies voor moet hebben gedaan en dan val je als MBO'er wel buiten de boot, denk ik.
Gast- Gast
Volgens mij gaat dat ook maar op voor een bepaald deel van zo'n vereniging.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik denk dat je het als mbo'er niet eens moet willen. Ik denk dat je je behoorlijk verloren kan voelen. Ik heb zelf na universiteit gedaan te hebben HBO gedaan. En kon daar al een behoorlijk verschil merken.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Eens.Minx schreef:Ik denk dat je het als mbo'er niet eens moet willen. Ik denk dat je je behoorlijk verloren kan voelen. Ik heb zelf na universiteit gedaan te hebben HBO gedaan. En kon daar al een behoorlijk verschil merken.
Gast- Gast
Bij mijn studentenvereniging worden MBO-ers niet toegelaten, er was één meisje dat wel toegelaten werd in haar laatste jaar van MBO, maar alleen omdat ze erna sowieso HBO wou gaan doen en ze het bestuur daar dus van overtuigd had.
Er is gewoon een verschil in interesses tussen MBO-ers en HBO/WO-ers, dus niet alle MBO-ers zullen aansluiting vinden. Het is idd wel echt een ander wereldje een studentenvereniging
Er is gewoon een verschil in interesses tussen MBO-ers en HBO/WO-ers, dus niet alle MBO-ers zullen aansluiting vinden. Het is idd wel echt een ander wereldje een studentenvereniging
Sneeuwvlok- Prater
- Aantal berichten : 591
Punten : 604
Susan schreef:Volgens mij gaat dat ook maar op voor een bepaald deel van zo'n vereniging.
Zich verheven voelen zal ook niet voor alle studenten opgaan, vermoed ik. Ik ben hoofdzakelijk in aanraking gekomen bij studenten die lid waren van het corps en velen van hen vonden het wel echt leuk, maar hadden ook de blik op de toekomst hierin gericht.
Gast- Gast
Ik denk dat er wel zo'n gedeelte is, maar de vriendinnen die ik ken die aangesloten zijn doen dit niet met oog op te toekomst maar voor het nu. Vrienden ontmoeten en daar activiteiten mee ondernemen.
Ik denk wel dat je gelijk hebt, Susan. Dat een gedeelte zich verheven zal voelen boven mbo-ers.
Het is misschien ook niet echt een handige stelling gezien het onderwerp studentenverenigingen niet echt speelt op het forum.
Ik denk wel dat je gelijk hebt, Susan. Dat een gedeelte zich verheven zal voelen boven mbo-ers.
Het is misschien ook niet echt een handige stelling gezien het onderwerp studentenverenigingen niet echt speelt op het forum.
Gympie- Kletskop
Ik vind eerlijk gezegd wel dat je op moet passen om een substantieel deel van de studenten die lid zijn van een vereniging, van te zeggen dat ze zich verheven voelen boven lager opgeleiden. Zolang ik iemand dat dit niet daadwerkelijk heb horen zeggen, blijft het m.i. een onderbuikgevoel - persoonlijk ken ik ze iig niet. En van de 300 studenten die ik dan bijvoorbeeld zou kennen en lid zijn, waarbij er 10 dit zouden aangeven, is dit nog steeds maar een heel klein percentage en gaat dit natuurlijk niet voor iedereen op. Ik denk uiteindelijk dat iedere student zijn/haar motieven heeft om lid te worden van een vereniging en dat iedere MBO'er dus ook zijn/haar motieven heeft om hier niet mee geassocieerd te willen worden; nog los van de vraag of een vereniging voor hen bedoeld is, als in lid mógen worden.
Gast- Gast
Ik denk dat het verschil tussen MBO en HBO qua mentaliteit te groot is. Natuurlijk heb je de MBO studenten die daarna HBO gaan doen. Die zullen er waarschijnlijk wel tussen passen, maar het grootste gedeelde gaat na zijn MBO opleiding werken. Die hebben een hele andere mentaliteit.
Daarbij komt ook dat er dan echt een groot leeftijdsverschil ontstaat tussen de 1ste jaars leden. Een MBO start je meestal op je 16de een HBO op je 17 en een WO op je 18de. Deze zullen dan allemaal 1ste jaars lid zijn, maar de verschillen in de leeftijden zijn te groot. Het is maar 2 jaar, maar wel 2 jaar puberteit. Een 16de kan er nog in zitten terwijl de 18jarige al veel verder is qua ontwikkeling.
Daarbij komt ook dat er dan echt een groot leeftijdsverschil ontstaat tussen de 1ste jaars leden. Een MBO start je meestal op je 16de een HBO op je 17 en een WO op je 18de. Deze zullen dan allemaal 1ste jaars lid zijn, maar de verschillen in de leeftijden zijn te groot. Het is maar 2 jaar, maar wel 2 jaar puberteit. Een 16de kan er nog in zitten terwijl de 18jarige al veel verder is qua ontwikkeling.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Ik zie daar voor beide partijen de toegevoegde waarde niet van in.
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Nour schreef:Ik vind eerlijk gezegd wel dat je op moet passen om een substantieel deel van de studenten die lid zijn van een vereniging, van te zeggen dat ze zich verheven voelen boven lager opgeleiden. Zolang ik iemand dat dit niet daadwerkelijk heb horen zeggen, blijft het m.i. een onderbuikgevoel - persoonlijk ken ik ze iig niet. En van de 300 studenten die ik dan bijvoorbeeld zou kennen en lid zijn, waarbij er 10 dit zouden aangeven, is dit nog steeds maar een heel klein percentage en gaat dit natuurlijk niet voor iedereen op. Ik denk uiteindelijk dat iedere student zijn/haar motieven heeft om lid te worden van een vereniging en dat iedere MBO'er dus ook zijn/haar motieven heeft om hier niet mee geassocieerd te willen worden; nog los van de vraag of een vereniging voor hen bedoeld is, als in lid mógen worden.
Ik ken er wel een aantal die een beetje neerbuigend denken over MBO'ers. Al maken ze trouwens nog vaker grappen over HBO'ers.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Van mij mogen ze. Ik vraag me wel af, vooral in de steden Leiden, Utrecht, Amsterdam en Groningen, of er niet heel erg op ze wordt neergekeken.
Ik heb een vriend die bij C.arolus M.agnus in Nijmegen zit en die zit altijd al heel min te doen over HBO (en met hem zijn jaarclub), laat staan als daar mensen met een MBO opleiding tussen komen.
Ik heb een vriend die bij C.arolus M.agnus in Nijmegen zit en die zit altijd al heel min te doen over HBO (en met hem zijn jaarclub), laat staan als daar mensen met een MBO opleiding tussen komen.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ik denk dat er veel nog geen eens behoefte aan hebben. Heb zelf ook nooit wat mee gehad en zou ook niet snel aansluiten bij zo'n vereniging.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Chance schreef:Van mij mogen ze. Ik vraag me wel af, vooral in de steden Leiden, Utrecht, Amsterdam en Groningen, of er niet heel erg op ze wordt neergekeken.
Ik ken met name studenten die lid waren bij het corps in Groningen, Leiden en Utrecht en die waren volgens mij drukker met andere activiteiten dan zich kunnen bekommeren om lager opgeleiden.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Stelling over zomervakantie
» Stelling
» Stelling:
» Stelling vriendschap
» Stelling over homoseksualiteit
» Stelling
» Stelling:
» Stelling vriendschap
» Stelling over homoseksualiteit