Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stelling vriendschap

+8
RYW
Siem
TwistedAngel
Rovine
Twellie
Atelier Madame
Susan
Red Velvet
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Stelling vriendschap Empty Stelling vriendschap

Bericht  Red Velvet za 31 maa 2012 - 7:51

Meiden,

Ben benieuwd wat jullie van deze stelling vinden:

Wanneer je een (in mijn geval zeeeeeer goede) vriendschap hebt, blijf je van andermans ex/vriend/potentiële kandidaat AF Evil or Very Mad

Ja/nee en why?

Red Velvet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 390
Registratiedatum : 25-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling vriendschap Empty Re: Stelling vriendschap

Bericht  Gast za 31 maa 2012 - 7:53

Mee eens, dat is toch een soort 'girl-code'?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling vriendschap Empty Re: Stelling vriendschap

Bericht  Gast za 31 maa 2012 - 7:55

Vriend, ja. Ook als ik geen vriendinnen zou zijn, bezet is bezet.
Potentieel, als zij eerst was, ja.
Ex, hangt van de breuk en huidige relatie af.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling vriendschap Empty Re: Stelling vriendschap

Bericht  Susan za 31 maa 2012 - 7:55

Uiteraard eens wat betreft vriend, in de meeste gevallen ook met ex, maar dat ligt wel een beetje aan de situatie en potentiële kandidaat ligt ook aan de situatie.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling vriendschap Empty Re: Stelling vriendschap

Bericht  Gast za 31 maa 2012 - 7:58

Mijn eerste reactie is, MAAR NATUURLIJK!

Toch kan ik me voorstellen dat een man en een vrouw verliefd worden en dit wel kunnen uitstellen/geheim houden, omdat hij een vriendin heeft en zij haar beste vriendin is. Maar is dat dan niet gewoon liegen tegen jezelf en tegen anderen? Mocht mijn vriend verliefd worden op mijn beste vriendin (hypothetisch, want ben zo vrijgezel als wat) en het is wederzijds. Dan heb ik liever dat ze mij daarover inlichten, dat ik daarvan even de pijn voel, maar dat zij samen wel gelukkig kunnen zijn. Want ik wil niet leven in een leugen. Voor mij loopt er dan een heel andere man rond die wellicht de ware is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling vriendschap Empty Re: Stelling vriendschap

Bericht  Atelier Madame za 31 maa 2012 - 8:12

Wanneer je een goede vriendschap hebt blijf je af
-Van elkaars vriend: Jazeker, sowieso van elke bezette kerel moet je afblijven, heb echt een hekel aan mensen die stoken in andermans relaties
-Van elkaars potentieel: tsja als de klik tussen mijn beste vriendin en mijn date / scharrel heel groot is, en we hebben nog niets officieel, dan ga ik er ook vanuit dat het bij mij nog niet zo super diep zit qua gevoelens. Dan vind ik het, mits besproken, wel kunnen
-Van elkaars ex: afhankelijk van wat voor ex. Mijn ex van 3 jaar geleden waar ik al compleet overheen ben, tsja als ze gelukkig zijn samen dan gun ik ze hun geluk. Een ex waarmee het net uit is? Nee dat vind ik echt niet kunnen

Maar boven alles wil ik niet leven in een leugen, zoals hierboven wordt gezegd.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling vriendschap Empty Re: Stelling vriendschap

Bericht  Twellie za 31 maa 2012 - 8:27

Vriend en potentieel wel, ex niet: anders had ik nu geen vriend en twee kinderen gehad Very Happy . Als het trouwens een heel gevoelige breuk was geweest, had het misschien anders gelegen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling vriendschap Empty Re: Stelling vriendschap

Bericht  Rovine za 31 maa 2012 - 8:30

Van vriend en potentiële kandidaat sowieso. Ex ligt er een beetje aan hoe het gegaan is en of die vriendin er zelf een probleem mee zou hebben. Als dat wel zo zou zijn, zou het heel wat moeten zijn om dat het waard te laten zijn.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling vriendschap Empty Re: Stelling vriendschap

Bericht  TwistedAngel za 31 maa 2012 - 8:33

Dan gooi ik meteen mijn situatie erin..
Mijn vriend heeft 15 jaar geleden een relatie gehad met mijn vriendin... Dat wist ik pas toen wij een relatie kregen. Mijn vriend biechtte 2 weken gelden op dat hij paar weken voor dat wij elkaar leerden kennen nog eens met haar naar bed is geweest.... Dat terwijl zij getrouwd is. Sinds dien noem ik haar ook niet meer mijn beste vriendin, niet om het feit dat zij het mij niet verteld heeft maar om het feit dat zij degene die haar het meest vertrouwd (haar man) zoiets aangedaan heeft. Hij weet van niets trouwens. Als hij haar niet kan vertrouwen, hoe moet ik dat nu nog doen? Ik heb haar sinds ik dit weet ook niet echt meer gesproken, bang dat ik mijn mond niet kan houden. Wil haar er dolgraag mee confronteren, omdat het voor mij onze vriendschap wel aangetast heeft. Mijn vriend heeft het trouwens verteld omdat hij dacht dat dat het enige zou kunnen zijn wat tussen ons in zou kunnen komen te staan als het ooit uit zou komen....

Maar over het algemeen zou ik inderdaad van exen van vriendinnen afblijven. Bij deze wist ik het niet tot wij een relatie waren begonnen. (ik hoorde het dan ook nog eens van mijn vriend en niet van haar. daarbij vielen wel wat steentjes op hun plek omdat ze nooit eens zei dat ze het leuk voor ons vond, of iets in die trend)
TwistedAngel
TwistedAngel
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 1047
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling vriendschap Empty Re: Stelling vriendschap

Bericht  Twellie za 31 maa 2012 - 8:37

Gek dat ze dat niet verteld heeft, Twisted Angel.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling vriendschap Empty Re: Stelling vriendschap

Bericht  Gast za 31 maa 2012 - 9:18

Niet als het echte liefde is

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling vriendschap Empty Re: Stelling vriendschap

Bericht  Siem za 31 maa 2012 - 9:28

Chipp schreef:Vriend, ja. Ook als ik geen vriendinnen zou zijn, bezet is bezet.
Potentieel, als zij eerst was, ja.
Ex, hangt van de breuk en huidige relatie af.


+1

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling vriendschap Empty Re: Stelling vriendschap

Bericht  Susan za 31 maa 2012 - 9:30

Ja, maar wanneer is iemand potentieel? Als zij hem alleen maar leuk vindt? Of pas als ze echt verliefd is? En wat als je zelf ook verliefd bent, maar zij het toevallig eerder heeft toegegeven? En hoe zou je het andersom vinden als je verliefd bent op een man en het is wederzijds, maar het kan niks worden omdat zijn beste vriend ook een oogje op je heeft en daar toevallig eerder mee aankwam? Ik vind dat allemaal een beetje wazig.

Ex vind ik wel kunnen als het al erg lang geleden is of als ze er zelf geen problemen mee heeft.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling vriendschap Empty Re: Stelling vriendschap

Bericht  RYW za 31 maa 2012 - 9:36

Ex: niet noodzakelijk. Afhankelijk van hoe 'vers' de ex is, en hoeveel impact de ex heeft gehad. Als mijn beste vriendin nu met mijn ex-man zou gaan, waarmee ik getrouwd was en kindertjes heb, dan zou ik dat wel heel anders ervaren dan als ze zou vertellen dat ze wat heeft met mijn exvriendje van toen ik 16 was en waar ik na een tijdje op was uitgekeken. Maar toch zou ik het daar wel over hebben, de 'zegen' van je vriendin lijkt me ergens wel belangrijk.

Vriend: niet acceptabel. Nooit.

Potentieel: aan de ene kant zeg ik afblijven, maar aan de andere kant... ja jeetje. Als je echt verliefd bent, en hij ook, en het zou echt wat moois kunnen worden, alleen zij zag 'm eerder, en daarom mag jij er niets mee beginnen... dan vind ik dat die vriendin je je geluk ook wel een beetje moet gunnen hoor. Het is niet een kwestie van of hij kiest voor jou of haar, als hij verliefd is op haar dan is zij sowieso geen optie, dus waarom dan het geluk van je vriendin blokkeren?

Twisted Angel: wat een bizarre situatie... dat zou ik een raar idee vinden, dat mijn vriend het kortgeleden nog met mijn vriendin gedaan had, die ik zo goed ken. Ik zou me dat helemaal gaan voorstellen, enzo.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling vriendschap Empty Re: Stelling vriendschap

Bericht  Kaboutertje za 31 maa 2012 - 9:55

Chipp schreef:Vriend, ja. Ook als ik geen vriendinnen zou zijn, bezet is bezet.
Potentieel, als zij eerst was, ja.
Ex, hangt van de breuk en huidige relatie af.


Hier kan ik me wel in vinden. Je kan wel dingen roepen als :"dat is echt een no-go", maar ik denk dat het heel anders is wanneer je zelf in zo'n situatie terecht komt.
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling vriendschap Empty Re: Stelling vriendschap

Bericht  Gast za 31 maa 2012 - 19:36

Chipp schreef:Vriend, ja. Ook als ik geen vriendinnen zou zijn, bezet is bezet.
Potentieel, als zij eerst was, ja.
Ex, hangt van de breuk en huidige relatie af.


+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling vriendschap Empty Re: Stelling vriendschap

Bericht  Gast za 31 maa 2012 - 21:17

Ik blijf sowieso van een bezette man af of ik nu met dat meisje bevriend ben of niet. Het is gewoon iets tegen mijn principe en ik wil mezelf wel recht in de ogen kunnen kijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling vriendschap Empty Re: Stelling vriendschap

Bericht  TwistedAngel zo 1 apr 2012 - 6:00

Tuinstoel: Ja dat vond ik ook raar. Maar nu vallen die puzzelstukjes langzaam op zn plek en geloof ik ook niet meer dat ze mn beste vriendin in. Nogmaals ze had mij niet hoeven vertellen dat zij is vreemd gegaan, maar dat ze niet verteld heeft dat ze een relatie met hem heeft gehad 15 jaar geleden vond ik wel vreemd.

RYW. Ik kan je vertellen dat je dat dan ook echt gaat doen. Vooral de eerste keer sex nadat hij dat verteld had was vreemd. Heel veel moeite gekost om maar niet haar hoofd voor mij te zien en dat zij sex hadden.. BLEEEGGHHH!!
TwistedAngel
TwistedAngel
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 1047
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling vriendschap Empty Re: Stelling vriendschap

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 6:30

vriend: mee eens
potentieel: ook mee eens
ex: hangt af van situatie. Praktijkvoorbeeld: een ex van mij is nu getrouwd met een goede vriendin van mij. Met beide kan ik heel goed opschieten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling vriendschap Empty Re: Stelling vriendschap

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 19:09

Als een vriendin en ik voor dezelfde jongen vallen en hij wil mij niet maar haar wel, dan vind ik dat geen probleem. Heeft zij gewoon geluk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling vriendschap Empty Re: Stelling vriendschap

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 21:34

Red Velvet schreef:Meiden,

Ben benieuwd wat jullie van deze stelling vinden:

Wanneer je een (in mijn geval zeeeeeer goede) vriendschap hebt, blijf je van andermans ex/vriend/potentiële kandidaat AF Evil or Very Mad

Ja/nee en why?

Nee, waarom?

Ja, van elkaars vriend blijf je af, dat lijkt me logisch. Maar een ex? Waarom zou dat niet kunnen werken? En een potentiele kandidaat? Tja, als je weet dat je vriendin iemand leuk vindt en je duikt er voor een nacht mee in bed, dan is dat niet netjes. Maar als je verliefd bent en je denkt een relatie met diegene te kunnen hebben, moet je dat dan alleen niet doen omdat je vriendin dat ook graag wil?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling vriendschap Empty Re: Stelling vriendschap

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 21:40

Ik zie trouwens wat voor een ellende dat kan aanrichten, in mijn eigen omgeving. Een goede vriendin en goede vriend gingen uit elkaar, dat zorgde al voor heel wat gedoe. Maar toen kreeg zei een relatie met een man die ook weer goed bevriend was met haar ex én ook net uit een relatie kwam. Heel ingewikkeld allemaal. De breuk an sich zorgde al voor heel veel partij trekken, hij was zielig, zij had hem 'in de steek gelaten', want onzin was, de relatie was gewoon klaar, zij hakte de knoop door op een heel nette en eerlijke manier. Maar veel mensen wilden niets meer met haar te maken hebben omdat hij weigerde te verschijnen als zij ook kwam en maakte haar vreselijk zwart.

Toen kreeg zij een nieuwe relatie, nádat het uit was, in principe heeft ze geen enkele regel overtreden, maar de hél brak los. Er werd gedaan alsof ze vreemd was gegaan, hij bracht dat ook zo (terwijl hij zelf ook al weer een nieuwe vriendin had) en er is een complete vriendengroep over de kop gegaan. Ik heb nooit partij gekozen, ik snap hem, hij is gekwetst en had sowieso een moeilijke tijd, maar ik snap haar ook, zij was verliefd (en nu nog steeds, al 3 jaar) samen met die man waar ze iets mee kreeg.

Maar ik stond verbaasd over de keiharde oordelen die mensen hierover hadden, terwijl er niet eens sprake was van vreemdgaan.Alleen had zij even gewacht met het vertellen totdat het serieus was, omdat ze het niet nodig vond om voor een beginnende scharrel de boel op stelten te zetten. Maar dat werd haar niet in dank afgenomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling vriendschap Empty Re: Stelling vriendschap

Bericht  Susan zo 1 apr 2012 - 21:44

Eucalypta schreef:Ik zie trouwens wat voor een ellende dat kan aanrichten, in mijn eigen omgeving. Een goede vriendin en goede vriend gingen uit elkaar, dat zorgde al voor heel wat gedoe. Maar toen kreeg zei een relatie met een man die ook weer goed bevriend was met haar ex én ook net uit een relatie kwam. Heel ingewikkeld allemaal. De breuk an sich zorgde al voor heel veel partij trekken, hij was zielig, zij had hem 'in de steek gelaten', want onzin was, de relatie was gewoon klaar, zij hakte de knoop door op een heel nette en eerlijke manier. Maar veel mensen wilden niets meer met haar te maken hebben omdat hij weigerde te verschijnen als zij ook kwam en maakte haar vreselijk zwart.

Toen kreeg zij een nieuwe relatie, nádat het uit was, in principe heeft ze geen enkele regel overtreden, maar de hél brak los. Er werd gedaan alsof ze vreemd was gegaan, hij bracht dat ook zo (terwijl hij zelf ook al weer een nieuwe vriendin had) en er is een complete vriendengroep over de kop gegaan. Ik heb nooit partij gekozen, ik snap hem, hij is gekwetst en had sowieso een moeilijke tijd, maar ik snap haar ook, zij was verliefd (en nu nog steeds, al 3 jaar) samen met die man waar ze iets mee kreeg.

Maar ik stond verbaasd over de keiharde oordelen die mensen hierover hadden, terwijl er niet eens sprake was van vreemdgaan.Alleen had zij even gewacht met het vertellen totdat het serieus was, omdat ze het niet nodig vond om voor een beginnende scharrel de boel op stelten te zetten. Maar dat werd haar niet in dank afgenomen.

Ik snap inderdaad dat het hem wel stak, al vind ik ook dat als je zelf klaar bent met de relatie en alweer een nieuwe partner hebt, je eigenlijk ook niet moet zeuren, maar buitenstaanders zouden toch eigenlijk moeten kunnen relativeren en niet nog wat olie op het vuur moeten gooien. Ik vraag me dan altijd af of mensen oprecht zo betrokken zijn of gewoon kicken op andermans drama's.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling vriendschap Empty Re: Stelling vriendschap

Bericht  Sarah1985 zo 1 apr 2012 - 21:46

Daar blijf je van af. Mijn vriendinnen kennen mijn ex niet dat scheeld
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling vriendschap Empty Re: Stelling vriendschap

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 21:46

Haha, in mijn vriendengroep hebben meiden een relatie met mannen die ook met andere vriendinnen iets hebben gehad. Uiteraard allemaal na elkaar en niet tegelijkertijd of dat soort onzin Wink

Als je zeker weet dat de ex en je vriendin geen gevoelens meer voor elkaar hebben, zou ik niet weten waarom je geen relatie aan kan gaan met elkaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling vriendschap Empty Re: Stelling vriendschap

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum