Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stelling over homoseksualiteit

+5
Niekske
Polly
Susan
Zora
Elliot
9 plaatsers

Ga naar beneden

Stelling over homoseksualiteit Empty Stelling over homoseksualiteit

Bericht  Elliot di 18 dec 2012 - 21:28

Gister sprak ik met iemand over homoseksualiteit. Tijdens dit gesprek vroeg ik mij af of er tegenwoordig net zoveel homoseksuelen zijn dan 'vroeger', toen het nog helemaal niet geaccepteerd was. Ik denk zelf dat de aantallen wel gelijk zijn gebleven, maar mensen er in deze tijd (gelukkig) makkelijker voor uit durven/kunnen komen dan vroeger. Mijn gesprekspartner zei dat hij dacht dat er tegenwoordig veel meer homoseksuelen zijn dan vroeger omdat het tegenwoordig 'hip' zou zijn om homoseksueel te zijn. Ik vind dit echt een hele vreemde gedachtegang en ben wel benieuwd naar jullie mening hierover.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over homoseksualiteit Empty Re: Stelling over homoseksualiteit

Bericht  Gast di 18 dec 2012 - 21:31

Volgens mij is dat echt grote onzin, maar mensen durven gewoon eerder uit te kast te komen en lang leve het internet om een partner van hetzelfde geslacht te vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over homoseksualiteit Empty Re: Stelling over homoseksualiteit

Bericht  Zora di 18 dec 2012 - 21:36

Wat een onzin!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over homoseksualiteit Empty Re: Stelling over homoseksualiteit

Bericht  Susan di 18 dec 2012 - 21:37

Dat is natuurlijk onzin, ik vind het altijd heel dom als mensen over zoiets persoonlijks gaan zeggen dat het is om hip te doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over homoseksualiteit Empty Re: Stelling over homoseksualiteit

Bericht  Polly di 18 dec 2012 - 21:42

Nee, daar geloof ik niets van.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over homoseksualiteit Empty Re: Stelling over homoseksualiteit

Bericht  Niekske di 18 dec 2012 - 22:11

In principe vind ik het onzin, maar ik denk wel dat er in bepaalde kringen, mensen in een huwelijk met iemand van het andere geslacht geforceerd worden omdat 'dat zo hoort'. Terwijl zij toch voelen dat het niet helemaal klopt, maar ze denken gewoon niet na over homoseksualiteit. En ik denk dat dit soort gevallen wel minder zijn dan vroeger. Dat dergelijke mensen nu toch sneller erachter komen dat ze gewoon homseksueel zijn, in plaats van dat ze niet opgewonden worden van hun partner.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over homoseksualiteit Empty Re: Stelling over homoseksualiteit

Bericht  Lady Starstruck di 18 dec 2012 - 22:13

Daar geloof ik niks van. Vroeger rustte er volgens mij een ontzettend taboe op homoseksualiteit daarom kwamen er maar heel weinig mensen uit de kast.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over homoseksualiteit Empty Re: Stelling over homoseksualiteit

Bericht  Gast di 18 dec 2012 - 22:21

Ik denk ook dat het aantal gelijk is gebleven maar vroeger durfde men er niet voor uit te komen of onderdrukten ze de gevoelens en trouwden toch met een vrouw omdat dat zo hoorde.

Er is ook een film van, kom alleen niet op de naam. edit: Milk (erg mooie film)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over homoseksualiteit Empty Re: Stelling over homoseksualiteit

Bericht  Niekske di 18 dec 2012 - 22:41

Lady Starstruck schreef:Daar geloof ik niks van. Vroeger rustte er volgens mij een ontzettend taboe op homoseksualiteit daarom kwamen er maar heel weinig mensen uit de kast.
\\

Dat bedoelde ik ook, maar door dat taboe, denk ik dat er veel mensen niet eens wisten dat ze homoseksueel waren. In strenge gelovige kringen bijvoorbeeld. Omdat tegenwoordig de media toch wat meer doordringt in dergelijke kringen, komen die onwetende mensen dan toch ineens tot inzicht.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over homoseksualiteit Empty Re: Stelling over homoseksualiteit

Bericht  Char1 di 18 dec 2012 - 22:42

Wat wel of niet hip is vind ik in deze context ook echt ongepast.

Ik kan me wel heel goed voorstellen dat mensen die niet 100% homo zijn (kan dat?) of die bi zijn tegenwoordig makkelijker kunnen kiezen voor een relatie met iemand van hetzelfde geslacht. Die groep zou een aantal jaren geleden waarschijnlijk ook best gelukkig kunnen zijn geworden in een hetero-relatie en keek gewoon minder naar mensen van hetzelfde geslacht, omdat dat eigenlijk geen optie was. Voor mensen die 100% homo zijn denk ik niet dat het qua aantallen uitmaakt. Al kan het op den duur natuurlijk wel een verandering in de evolutie zijn, omdat je tegenwoordig geen kinderen meer nodig hebt om te kunnen overleven. Maar ik gok dat dat niet in tientallen jaren echt een verschil maakt.

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 464
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Overijssel

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over homoseksualiteit Empty Re: Stelling over homoseksualiteit

Bericht  SuperGrover di 18 dec 2012 - 23:27

Dat geloof ik wel ja, dat biseksuele mensen nu eerder een relatie met iemand van hetzelfde geslacht zouden beginnen als vroeger. Maar nee, waarom zou het hip zijn om homo te zijn? Ik zie vooral veel praktische nadelen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over homoseksualiteit Empty Re: Stelling over homoseksualiteit

Bericht  Elliot di 18 dec 2012 - 23:31

SuperGrover schreef:Dat geloof ik wel ja, dat biseksuele mensen nu eerder een relatie met iemand van hetzelfde geslacht zouden beginnen als vroeger. Maar nee, waarom zou het hip zijn om homo te zijn? Ik zie vooral veel praktische nadelen.

Dat is ook wat ik zeg in de openingspost. Stel dat er vroeger (even een makkelijk rekenvoorbeeld) 100 homoseksuelen waren waarvan er misschien 5 voor hun seksualiteit uitkwamen. Tegenwoordig zijn er in mijn ogen nog steeds 100 homoseksuelen, maar komen er bij wijze van spreken 80 voor hun seksualiteit uit. De stelling is echter anders bedoeld. Volgens mijn gesprekspartner die dus zei dat er tegenwoordig meer homoseksuelen zijn omdat het zogezegd 'hip' is, waren er vroeger bijvoorbeeld maar 50 homoseksuelen, en zijn er tegenwoordig 150 omdat het hip zou zijn.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over homoseksualiteit Empty Re: Stelling over homoseksualiteit

Bericht  Starla di 18 dec 2012 - 23:36

Ik vind het ook een stomme stelling, ik heb wel 1 maar, en dat was op 1 middelbare school waar ik op zat, waar een soort aanstellerig toneelclubje was waar het wel hip was om gay te zijn. Nu jaren later blijkt de helft daarvan dat niet te zijn. Ik weet niet of dat bij de leeftijd hoort, maar toen was het dus wel hip op die school.
Ik vind het dus een onzinstelling, maar wel een die wellicht voor enkele mensen wel op gaat.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over homoseksualiteit Empty Re: Stelling over homoseksualiteit

Bericht  SuperGrover di 18 dec 2012 - 23:39

Caroline schreef:
SuperGrover schreef:Dat geloof ik wel ja, dat biseksuele mensen nu eerder een relatie met iemand van hetzelfde geslacht zouden beginnen als vroeger. Maar nee, waarom zou het hip zijn om homo te zijn? Ik zie vooral veel praktische nadelen.

Dat is ook wat ik zeg in de openingspost. Stel dat er vroeger (even een makkelijk rekenvoorbeeld) 100 homoseksuelen waren waarvan er misschien 5 voor hun seksualiteit uitkwamen. Tegenwoordig zijn er in mijn ogen nog steeds 100 homoseksuelen, maar komen er bij wijze van spreken 80 voor hun seksualiteit uit. De stelling is echter anders bedoeld. Volgens mijn gesprekspartner die dus zei dat er tegenwoordig meer homoseksuelen zijn omdat het zogezegd 'hip' is, waren er vroeger bijvoorbeeld maar 50 homoseksuelen, en zijn er tegenwoordig 150 omdat het hip zou zijn.
Ja, dat snap ik, maar ik vind er nog een verschil zitten tussen homoseksuelen die hun geaardheid onderdrukken, of biseksuelen die gelukkig kunnen worden met beide geslachten. Ik ben biseksueel, maar in de praktijk doe ik daar eigenlijk niets mee en ben ik dus 'gewoon' hetero. Omdat het gewoon veel makkelijker is. Ik vind jongens namelijk ook leuk. Maar als ik echt lesbisch was geweest, ja, dan was ik niet achter jongens aangegaan, maar achter meiden. Ik denk dat er nu meer biseksuele mensen 'kiezen' voor een relatie met iemand van hetzelfde geslacht dan vroeger, omdat het nu meer geaccepteerd is. De biseksuele mensen die daar niet mee deden, zouden zich vroeger waarschijnlijk dan ook gewoon hetero genoemd hebben en dat vast ook oprecht gevoeld hebben. In die zin zijn er waarschijnlijk ook wel echt meer mensen met homoseksuele gevoelens, omdat er nu ook de ruimte wordt gegeven om te experimenteren of om je af te vragen of je gevoelens hebt voor mensen voor hetzelfde geslacht.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over homoseksualiteit Empty Re: Stelling over homoseksualiteit

Bericht  SuperGrover di 18 dec 2012 - 23:42

Starla schreef:Ik vind het ook een stomme stelling, ik heb wel 1 maar, en dat was op 1 middelbare school waar ik op zat, waar een soort aanstellerig toneelclubje was waar het wel hip was om gay te zijn. Nu jaren later blijkt de helft daarvan dat niet te zijn. Ik weet niet of dat bij de leeftijd hoort, maar toen was het dus wel hip op die school.
Ik vind het dus een onzinstelling, maar wel een die wellicht voor enkele mensen wel op gaat.
Uit je bewoording maak ik al op dat jij niet bij dat clubje hoorde. Hoe weet je of het daar hip was om gay te zijn, of dat zij gewoon wilden experimenteren? De middelbare school is ook echt de leeftijd om te twijfelen over je geaardheid. En dat de helft van die mensen met een partner van het andere geslacht eindigt, zegt natuurlijk ook niets over de gevoelens die ze toen hebben gehad. Dat kan die twijfel of drang om te experimenteren zijn, of ze zijn biseksueel.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over homoseksualiteit Empty Re: Stelling over homoseksualiteit

Bericht  Elliot di 18 dec 2012 - 23:47

SuperGrover schreef:Ja, dat snap ik, maar ik vind er nog een verschil zitten tussen homoseksuelen die hun geaardheid onderdrukken, of biseksuelen die gelukkig kunnen worden met beide geslachten. Ik ben biseksueel, maar in de praktijk doe ik daar eigenlijk niets mee en ben ik dus 'gewoon' hetero. Omdat het gewoon veel makkelijker is. Ik vind jongens namelijk ook leuk. Maar als ik echt lesbisch was geweest, ja, dan was ik niet achter jongens aangegaan, maar achter meiden. Ik denk dat er nu meer biseksuele mensen 'kiezen' voor een relatie met iemand van hetzelfde geslacht dan vroeger, omdat het nu meer geaccepteerd is. De biseksuele mensen die daar niet mee deden, zouden zich vroeger waarschijnlijk dan ook gewoon hetero genoemd hebben en dat vast ook oprecht gevoeld hebben. In die zin zijn er waarschijnlijk ook wel echt meer mensen met homoseksuele gevoelens, omdat er nu ook de ruimte wordt gegeven om te experimenteren of om je af te vragen of je gevoelens hebt voor mensen voor hetzelfde geslacht.

Dit ben ik helemaal met je eens.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over homoseksualiteit Empty Re: Stelling over homoseksualiteit

Bericht  Starla wo 19 dec 2012 - 0:01

SuperGrover schreef:
Starla schreef:Ik vind het ook een stomme stelling, ik heb wel 1 maar, en dat was op 1 middelbare school waar ik op zat, waar een soort aanstellerig toneelclubje was waar het wel hip was om gay te zijn. Nu jaren later blijkt de helft daarvan dat niet te zijn. Ik weet niet of dat bij de leeftijd hoort, maar toen was het dus wel hip op die school.
Ik vind het dus een onzinstelling, maar wel een die wellicht voor enkele mensen wel op gaat.
Uit je bewoording maak ik al op dat jij niet bij dat clubje hoorde. Hoe weet je of het daar hip was om gay te zijn, of dat zij gewoon wilden experimenteren? De middelbare school is ook echt de leeftijd om te twijfelen over je geaardheid. En dat de helft van die mensen met een partner van het andere geslacht eindigt, zegt natuurlijk ook niets over de gevoelens die ze toen hebben gehad. Dat kan die twijfel of drang om te experimenteren zijn, of ze zijn biseksueel.

Ik ging wel met ze om hoor. Ik vond dat het daar hip was, omdat in 1 week bijna alle mensen uit dat groepje ineens gay waren, en de eersten na een paar dagen al niet meer. Ik weet wel zeker dat een aantal gewoon meededen uit hipheid, omdat zij dat later ook verteld hebben.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling over homoseksualiteit Empty Re: Stelling over homoseksualiteit

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum