Tien vragen.
+18
Alex
Gympie
Elliot
Merai
Lejow
Printje
Poubelle
ellibre
Oasis
Sugarfall
SleepingBeauty
Tinus
_Femme
Kowalski
Schaapke
SuperGrover
Snack a Jack
Marin
22 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Tien vragen.
Pixie schreef:Sugarfall schreef:Maura, jouw antwoord op of je een pessimist of optimist bent en je antwoord op wat is je motto, spreken elkaar toch juist tegen?
Dat vond ik ook ja.
Misschien ben ik wel ietwat meer optimistischer geworden. Voorheen dacht ik altijd in onmogelijkheden i.p.v. in mogelijkheden. Tot ik mezelf heb aangeleerd om niet altijd negatief naar iets te kijken. Maar om te weten dat het op het eind toch altijd wel weer goed komt. Misschien niet zoals ik het voor ogen had, maar op een andere manier komt het ook wel weer goed. Ik vind dat wel een fijne houvast en die zin heeft me nog nooit in de steek gelaten. Want op het eind komt het altijd goed. En ik doemdenk dan ook minder. Al "hou" ik er nog steeds wel van om het negatieve in dingen te zien.
Gast- Gast
Ben je een optimist of een pessimist? Waardoor blijkt dit?
Ik ben daar gebeurtenissen in mijn jeugd denk ik wel een pessimist geworden in veel dingen. Ik zie te snel beren op de weg en kan me overal druk om maken.
Heb je snel vooroordelen over anderen?
Nee vind ik niet
Welke eigenschap vindt je vreselijk aan jezelf?
Dat ik zo vreselijk snel kan huilen om alles.
Als je niet in Nederland woonde, in welk land zou je dan willen wonen?
Geen idee.
Wat is jouw motto?
Heb ik eigenlijk niet
Kan je goed tegen je verlies?
Ja heel goed
In welk opzicht lijk je op je ouders?
Ja en Nee mijn ouders zijn bijv. veel nuchterder maar ik heb voor de rest veel dingen van ons mam.
Maakt geld gelukkig?
nee maar genoeg om te leven wel.
Denk je rationeel of emotioneel?
Heel emotioneel
Wat heeft je in je leven geraakt?
Dingen uit mijn jeugd, de ziekte van mijn man rondom mijn bevalling, mijn zoon (dat doet hij nog iedere dag)
Ik ben daar gebeurtenissen in mijn jeugd denk ik wel een pessimist geworden in veel dingen. Ik zie te snel beren op de weg en kan me overal druk om maken.
Nee vind ik niet
Dat ik zo vreselijk snel kan huilen om alles.
Geen idee.
Wat is jouw motto?
Heb ik eigenlijk niet
Ja heel goed
Ja en Nee mijn ouders zijn bijv. veel nuchterder maar ik heb voor de rest veel dingen van ons mam.
Maakt geld gelukkig?
nee maar genoeg om te leven wel.
Heel emotioneel
Dingen uit mijn jeugd, de ziekte van mijn man rondom mijn bevalling, mijn zoon (dat doet hij nog iedere dag)
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Ben je een optimist of een pessimist? Waardoor blijkt dit? Dat is moeilijk, ik neig altijd de tegenhanger te worden van het meest aanwezige van de twee. Maar ik denk zelf over het algemeen dat ik optimist ben
Heb je snel vooroordelen over anderen? Nee, in tegendeel, het duurt voor mij erg lang voordat ik mijn mening heb gevormd over mensen. Ik zie graag het beste in mensen.
Welke eigenschap vindt je vreselijk aan jezelf? Ik ben slordig en lui.
Als je niet in Nederland woonde, in welk land zou je dan willen wonen? Hm laat ik het zo zeggen - als Nederland NU onderloopt met water, ga ik in Engeland wonen. Ondanks dat ik familie in Brazilië heb, zou ik er niet willen wonen. Ik denk dat Amerika (USA) zelfs nog eerder op mijn lijst komt. Terwijl ik wel weet dat ik best in Brazilië zou kunnen wonen.
Wat is jouw motto? Ik geloof dat ik een pik zie. (even uit leggen, dit is een verbastering van mijn bedrijfsnaam)
Kan je goed tegen je verlies? Ja.
In welk opzicht lijk je op je ouders? Welke ouders? Ik lijk tegelijk op allemaal en ook weer helemaal op niemand
Maakt geld gelukkig? Hell yeah. Ik heb het niet en its the only thing on my mind. Geld geld geld... als ik geld heb... wat zou ik dan denken?
Denk je rationeel of emotioneel? Ik denk gewoon niet, wel zo makkelijk
Wat heeft je in je leven geraakt? Freaking deurknop, midden op mijn nagel zodat ie brak. Loop nu al 2 weken met een plijster.
Nee even serieus, er is 2 jaar geleden iets heel groots in mijn leven gebeurd en dat heeft alles veranderd.
Heb je snel vooroordelen over anderen? Nee, in tegendeel, het duurt voor mij erg lang voordat ik mijn mening heb gevormd over mensen. Ik zie graag het beste in mensen.
Welke eigenschap vindt je vreselijk aan jezelf? Ik ben slordig en lui.
Als je niet in Nederland woonde, in welk land zou je dan willen wonen? Hm laat ik het zo zeggen - als Nederland NU onderloopt met water, ga ik in Engeland wonen. Ondanks dat ik familie in Brazilië heb, zou ik er niet willen wonen. Ik denk dat Amerika (USA) zelfs nog eerder op mijn lijst komt. Terwijl ik wel weet dat ik best in Brazilië zou kunnen wonen.
Wat is jouw motto? Ik geloof dat ik een pik zie. (even uit leggen, dit is een verbastering van mijn bedrijfsnaam)
Kan je goed tegen je verlies? Ja.
In welk opzicht lijk je op je ouders? Welke ouders? Ik lijk tegelijk op allemaal en ook weer helemaal op niemand
Maakt geld gelukkig? Hell yeah. Ik heb het niet en its the only thing on my mind. Geld geld geld... als ik geld heb... wat zou ik dan denken?
Denk je rationeel of emotioneel? Ik denk gewoon niet, wel zo makkelijk
Wat heeft je in je leven geraakt? Freaking deurknop, midden op mijn nagel zodat ie brak. Loop nu al 2 weken met een plijster.
Nee even serieus, er is 2 jaar geleden iets heel groots in mijn leven gebeurd en dat heeft alles veranderd.
Gast- Gast
Ben je een optimist of een pessimist? Waardoor blijkt dit? optimist, probeer altijd ergens de zonnige kant van in te zien
Heb je snel vooroordelen over anderen? Ja, soms iets te snel
Welke eigenschap vindt je vreselijk aan jezelf? Dat ik soms best ongeduldig kan zijn als iets niets lukt
Als je niet in Nederland woonde, in welk land zou je dan willen wonen? Portugal
Wat is jouw motto? Taart kan altijd
Kan je goed tegen je verlies? Ja hoor, win wel weer een andere keer
In welk opzicht lijk je op je ouders? Heb het uiterlijk grotendeels van mijn moeder, kleine stukjes van mijn vader. Heb de leer en talenknobbel gelukkig van mijn vader, want mijn moeder is zo dyslectisch als een visstick
Maakt geld gelukkig? Deels wel, het maakt een hoop mogelijk en makkelijk, de zorgen om geld heb je dan in ieder geval niet, al zullen er vast dan weer andere zorgen komen
Denk je rationeel of emotioneel? emotioneel, niet altijd handig
Wat heeft je in je leven geraakt? De kracht en positiviteit van mijn moeder. Dat we op 29 februari afscheid van haar hebben genomen, ze de allerziekste allerzwakste patient van de hele IC was en ze er wonder boven wonder nog steeds is. De geboorte van mijn dochter, en mijn vriend als papa
Heb je snel vooroordelen over anderen? Ja, soms iets te snel
Welke eigenschap vindt je vreselijk aan jezelf? Dat ik soms best ongeduldig kan zijn als iets niets lukt
Als je niet in Nederland woonde, in welk land zou je dan willen wonen? Portugal
Wat is jouw motto? Taart kan altijd
Kan je goed tegen je verlies? Ja hoor, win wel weer een andere keer
In welk opzicht lijk je op je ouders? Heb het uiterlijk grotendeels van mijn moeder, kleine stukjes van mijn vader. Heb de leer en talenknobbel gelukkig van mijn vader, want mijn moeder is zo dyslectisch als een visstick
Maakt geld gelukkig? Deels wel, het maakt een hoop mogelijk en makkelijk, de zorgen om geld heb je dan in ieder geval niet, al zullen er vast dan weer andere zorgen komen
Denk je rationeel of emotioneel? emotioneel, niet altijd handig
Wat heeft je in je leven geraakt? De kracht en positiviteit van mijn moeder. Dat we op 29 februari afscheid van haar hebben genomen, ze de allerziekste allerzwakste patient van de hele IC was en ze er wonder boven wonder nog steeds is. De geboorte van mijn dochter, en mijn vriend als papa
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ben je een optimist of een pessimist? Waardoor blijkt dit?
Ik ben een optimist, ik denk in mogelijkheden en creëer deze, voor zover mogelijk, ook voor mezelf.
Ik merk dat dit minder wordt met de jaren maar ik kan wel snel een oordeel over iemand hebben, toch laat ik dit mijn gedrag zo min mogelijk beïnvloeden.
Dat ik mezelf heel snel persoonlijk aangevallen kan voelen terwijl ik op dat moment al weet dat het niet zo bedoeld is.
Suriname
Wat is jouw motto?
Deze las ik afgelopen week en vond ik erg mooi:
'ons gras is eigenlijk net zo mooi groen als dat van de buren'. Oftewel, waarderen wat je hebt!
In spelletjes met anderen wel, als ik tegen mezelf speel word ik altijd bloedfanatiek.
Van mijn vader heb ik de Bourgondische insteek, het vele nadenken en analyseren. Van mijn moeder heb ik de zorgzaamheid.
Maakt geld gelukkig?
Niet tot in het extreme maar ik denk dat een bepaald minimum wel helpt, zodat je geen zorgen hebt over de huur, eten etc.
Dat wisselt heel erg, in mijn privéleven vooral emotioneel met een beetje rationeel, in mijn werk en als penningmeester van het bestuur van mijn koor andersom.
Er zijn heel veel dingen die me geraakt hebben, het eerste dat in me opkomt is het feit dat mijn broer en ik vroeger zoveel ellende met elkaar hadden en ik nooit had durven dromen dat ik nu gewoon op zijn verjaardag kom.
Ik ben een optimist, ik denk in mogelijkheden en creëer deze, voor zover mogelijk, ook voor mezelf.
Ik merk dat dit minder wordt met de jaren maar ik kan wel snel een oordeel over iemand hebben, toch laat ik dit mijn gedrag zo min mogelijk beïnvloeden.
Dat ik mezelf heel snel persoonlijk aangevallen kan voelen terwijl ik op dat moment al weet dat het niet zo bedoeld is.
Suriname
Wat is jouw motto?
Deze las ik afgelopen week en vond ik erg mooi:
'ons gras is eigenlijk net zo mooi groen als dat van de buren'. Oftewel, waarderen wat je hebt!
In spelletjes met anderen wel, als ik tegen mezelf speel word ik altijd bloedfanatiek.
Van mijn vader heb ik de Bourgondische insteek, het vele nadenken en analyseren. Van mijn moeder heb ik de zorgzaamheid.
Maakt geld gelukkig?
Niet tot in het extreme maar ik denk dat een bepaald minimum wel helpt, zodat je geen zorgen hebt over de huur, eten etc.
Dat wisselt heel erg, in mijn privéleven vooral emotioneel met een beetje rationeel, in mijn werk en als penningmeester van het bestuur van mijn koor andersom.
Er zijn heel veel dingen die me geraakt hebben, het eerste dat in me opkomt is het feit dat mijn broer en ik vroeger zoveel ellende met elkaar hadden en ik nooit had durven dromen dat ik nu gewoon op zijn verjaardag kom.
Merai- Ratel
- Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Joan schreef:Ben je een optimist of een pessimist? Waardoor blijkt dit?
Ik ben een optimist denk ik, ik ga er vaak vanuit dat dingen hun beloop wel vinden en op hun pootjes terecht zullen komen.
Ik heb vaak na een eerste indruk van mensen het idee dat ik weet hoe ze in elkaar steken qua persoonlijkheid. Ik wil me hier niet altijd door laten leiden, want mensen doen snel iets 'fout' in mijn ogen en dat vergeet ik niet snel. Dit heb ik van mijn tante, zij kan ook jaren later nog oude koeien uit de sloot gaan halen om je erop te wijzen dat je toen iets fout hebt gedaan. Ik vind dit een vreselijke eigenschap en spreek het dan ook eigenlijk nooit hardop uit, tenzij ik me echt gekwetst voel. Helaas blijkt achteraf wel dat ik heel vaak gelijk heb, dus dat mensen bij wie ik na de eerste indruk een 'raar' gevoel heb, inderdaad niet leuk/aardig/eerlijk o.i.d. blijken te zijn.
Dat ik mensen na een foutje snel geen kans meer geef. Dit gaat overigens alleen over mensen die wat verder van mij af staan. Zo had ik eens een collega die (de eerste dag dat ik haar zag) tegen mij zei dat ze het maar gek vond dat ik studeerde terwijl mijn vriend dat niet deed, en dat hij maar beter nog iets kon gaan leren omdat we anders zo van elkaar verschilden qua niveau.. Die opmerking heeft mij echt geraakt en ik heb dan ook nooit meer normaal met haar gesproken. Ik trek me ook best snel dingen persoonlijk aan, terwijl dat lang niet altijd zo bedoeld is.
Zuid-Engeland of Griekenland
Wat is jouw motto?
Heb ik niet
Nee totaal niet, haha! Ik word dan heel onredelijk en kinderachtig.
Qua uiterlijk op allebei niet. Mijn vader is overleden toen ik heel jong was, van hem kan ik me niets meer herinneren maar hij was echt zo'n goedzak. Nooit ruzie met iemand en altijd lief en gezellig. Ik ben niet echt zo, het enige wat ik van hem heb 'overgenomen' is een verslaving aan appelmoes en satesaus, haha. Mijn moeder en ik kijken qua karakter heel erg op elkaar, allebei vrij volhardend en koppig. Dat botst soms wel eens, maar we begrijpen elkaar ook heel goed.
Maakt geld gelukkig?
Niet per definitie, maar het scheelt wel een hoop zorgen. Als je leven gewoon op orde is kan ik mij voorstellen dat geld net dat extraatje is waardoor je leven mooier wordt. Maar als je een zwaar leven hebt (ziekte/verdriet) kan geld dit niet beter maken.
Emotioneel
Heel veel dingen, maar het eerste wat nu in mij opkomt is het overlijden van mijn oom. Hij woonde nog bij mijn oma in huis en is op een ochtend overleden aan een hartaanval. Mijn oma had ons smorgens gebeld dat er iets met hem was. Ze had de ambulance al gebeld. Mijn moeder gaf mij toen de telefoon en zei dat ik mijn oma aan de praat moest houden, dan ging zij naar haar toe. In de tijd dat mijn moeder onderweg was naar oma arriveerde de ambulance en de broeder vertelde mijn oma dat ze niets meer voor mijn oom konden doen. Ik hing toen nog steeds aan de telefoon. De reactie van mij oma zal ik nooit vergeten. Ze gilde zo vreselijk, dat was zo naar om te horen. Ik kan het geluid nog zo voor me halen.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Ben je een optimist of een pessimist? Waardoor blijkt dit? Een optimist, ik denk snel in oplossingen en ga niet snel bij de pakken neerzitten.
Heb je snel vooroordelen over anderen? Ja, tuurlijk. Ik denk iedereen (onbewust). Maar ik probeer het weg te wuiven en me te herstellen als ik iets denk.
Welke eigenschap vindt je vreselijk aan jezelf? Onzekerheid.
Als je niet in Nederland woonde, in welk land zou je dan willen wonen? Frankrijk of de Verenigde Staten.
Wat is jouw motto? Heb ik niet
Kan je goed tegen je verlies? Jawel. Soms baal ik wel, maar dat is snel weer over.
In welk opzicht lijk je op je ouders? Ik heb het rommelige van mijn moeder.
Maakt geld gelukkig? Ja.
Denk je rationeel of emotioneel? In eerste instantie emotioneel, maar ik probeer om te schakelen naar het rationele.
Wat heeft je in je leven geraakt? Meerdere dingen.
Heb je snel vooroordelen over anderen? Ja, tuurlijk. Ik denk iedereen (onbewust). Maar ik probeer het weg te wuiven en me te herstellen als ik iets denk.
Welke eigenschap vindt je vreselijk aan jezelf? Onzekerheid.
Als je niet in Nederland woonde, in welk land zou je dan willen wonen? Frankrijk of de Verenigde Staten.
Wat is jouw motto? Heb ik niet
Kan je goed tegen je verlies? Jawel. Soms baal ik wel, maar dat is snel weer over.
In welk opzicht lijk je op je ouders? Ik heb het rommelige van mijn moeder.
Maakt geld gelukkig? Ja.
Denk je rationeel of emotioneel? In eerste instantie emotioneel, maar ik probeer om te schakelen naar het rationele.
Wat heeft je in je leven geraakt? Meerdere dingen.
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Ben je een optimist of een pessimist? Waardoor blijkt dit? Optimist, ik zie altijd het positieve ergens van in en denk vaak 'ooh, het komt wel goed.' Helaas komt het regelmatig niet goed en baal ik daar weer van.
Heb je snel vooroordelen over anderen? Ja.
Welke eigenschap vind je vreselijk aan jezelf? Dat ik zo vreselijk onzeker ben.
Als je niet in Nederland woonde, in welk land zou je dan willen wonen? Frankrijk of Nieuw-Zeeland.
Wat is jouw motto? Wat vandaag niet lukt, kan morgen ook nog wel. Of de dag erna. Of de dag dáárna.
Kan je goed tegen je verlies? Nee, absoluut niet!
In welk opzicht lijk je op je ouders? Dezelfde onzekerheid als mijn moeder, gelukkig niet dezelfde arrogantie, ik zou me kapot schamen als ik zo over andere mensen zou praten en zou doen alsof ik zelf heerseres van de wereld ben.
Maakt geld gelukkig? Ja. Het zou heel veel dingen makkelijker maken en we zouden een stuk minder zorgen hebben.
Denk je rationeel of emotioneel? Emotioneel.
Wat heeft je in je leven geraakt? Dat ik dusdanig gepest ben dat dat nu, zeker 11 jaar later, nog steeds dagelijks mijn leven en mijn zelfbeeld beïnvloedt.
Heb je snel vooroordelen over anderen? Ja.
Welke eigenschap vind je vreselijk aan jezelf? Dat ik zo vreselijk onzeker ben.
Als je niet in Nederland woonde, in welk land zou je dan willen wonen? Frankrijk of Nieuw-Zeeland.
Wat is jouw motto? Wat vandaag niet lukt, kan morgen ook nog wel. Of de dag erna. Of de dag dáárna.
Kan je goed tegen je verlies? Nee, absoluut niet!
In welk opzicht lijk je op je ouders? Dezelfde onzekerheid als mijn moeder, gelukkig niet dezelfde arrogantie, ik zou me kapot schamen als ik zo over andere mensen zou praten en zou doen alsof ik zelf heerseres van de wereld ben.
Maakt geld gelukkig? Ja. Het zou heel veel dingen makkelijker maken en we zouden een stuk minder zorgen hebben.
Denk je rationeel of emotioneel? Emotioneel.
Wat heeft je in je leven geraakt? Dat ik dusdanig gepest ben dat dat nu, zeker 11 jaar later, nog steeds dagelijks mijn leven en mijn zelfbeeld beïnvloedt.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Joan schreef:Ben je een optimist of een pessimist? Waardoor blijkt dit? Beetje van beide. Ik heb periode's dat het goed met me gaat en periode's dat het niet zo goed met me gaat
Heb je snel vooroordelen over anderen? Nee niet echt. Wel is mijn eerste indruk van iemand vaak verkeerd
Welke eigenschap vindt je vreselijk aan jezelf? Ik ben best lui, onzeker, een denker en een twijfelaar
Als je niet in Nederland woonde, in welk land zou je dan willen wonen? Spanje
Wat is jouw motto? Het komt allemaal goed
Kan je goed tegen je verlies? Jawel
In welk opzicht lijk je op je ouders? Stresskip en perfectionist zoals mijn moeder en het rustige en gevoelige van mijn vader. Qua uiterlijk lijk ik op mijn vader
Maakt geld gelukkig? Ja
Denk je rationeel of emotioneel? Allebei
Wat heeft je in je leven geraakt? De bevalling van onze zoon en een trauma wat ik nog steeds aan het verwerken ben. Ik had namelijk niet verwacht dat ik me zo zou voelen na die gebeurtenis
Gast- Gast
Ben je een optimist of een pessimist? Waardoor blijkt dit? Optimist toch wel, ik denk eigenlijk altijd wel 'uiteindelijk komt alles goed'. En zo niet, dan toch
Heb je snel vooroordelen over anderen? Ik heb snel een eerste indruk, maar ik hang daar nooit een oordeel aan.
Welke eigenschap vindt je vreselijk aan jezelf? Ik kan erg snel in de stress schieten. Drukke periodes probeer ik zorgvuldig te plannen, al gaat me dat ook niet erg goed af. En als er op het laatste moment nog iets bij komt, ga ik over de rooie. Ik zou graag wat flexibeler hierin willen zijn.
Als je niet in Nederland woonde, in welk land zou je dan willen wonen? Ergens waar het warmer is dan hier, ik heb een gruwelijke hekel aan kou en regen! Al zou London ook een goede optie zijn (hoezo het tegenovergstelde ) hier heb ik een paar maanden gewoon tijdens bij studie en ik ben verliefd geworden op die stad!
Wat is jouw motto? Ik heb geen motto.
Kan je goed tegen je verlies? Ja, prima. Ik heb wel een hekel aan mensen die irritant worden als ze gewonnen hebben, dat ze daar nog uren over door kunnen gaan.
In welk opzicht lijk je op je ouders? Van mijn moeder heb ik mijn stress-gevoeligheid, mijn creativiteit en mijn zorgzaamheid. Van mijn vader heb ik een bepaalde nuchtere kijk op het leven.
Maakt geld gelukkig? Ja, het geeft toch een hoop minder zorgen.
Denk je rationeel of emotioneel? Beide
Wat heeft je in je leven geraakt? De ziekte van mijn vader, sinds twee maanden weten we dat hij kanker heeft en ze hebben hem nog vijf jaar gegeven. Nu lijken veel dingen in het leven ineens een stuk onbelangrijker en andere juist weer veel belangrijker. Eigenlijk is alles ineens anders en het moet nog allemaal opnieuw een plekje krijgen.
Heb je snel vooroordelen over anderen? Ik heb snel een eerste indruk, maar ik hang daar nooit een oordeel aan.
Welke eigenschap vindt je vreselijk aan jezelf? Ik kan erg snel in de stress schieten. Drukke periodes probeer ik zorgvuldig te plannen, al gaat me dat ook niet erg goed af. En als er op het laatste moment nog iets bij komt, ga ik over de rooie. Ik zou graag wat flexibeler hierin willen zijn.
Als je niet in Nederland woonde, in welk land zou je dan willen wonen? Ergens waar het warmer is dan hier, ik heb een gruwelijke hekel aan kou en regen! Al zou London ook een goede optie zijn (hoezo het tegenovergstelde ) hier heb ik een paar maanden gewoon tijdens bij studie en ik ben verliefd geworden op die stad!
Wat is jouw motto? Ik heb geen motto.
Kan je goed tegen je verlies? Ja, prima. Ik heb wel een hekel aan mensen die irritant worden als ze gewonnen hebben, dat ze daar nog uren over door kunnen gaan.
In welk opzicht lijk je op je ouders? Van mijn moeder heb ik mijn stress-gevoeligheid, mijn creativiteit en mijn zorgzaamheid. Van mijn vader heb ik een bepaalde nuchtere kijk op het leven.
Maakt geld gelukkig? Ja, het geeft toch een hoop minder zorgen.
Denk je rationeel of emotioneel? Beide
Wat heeft je in je leven geraakt? De ziekte van mijn vader, sinds twee maanden weten we dat hij kanker heeft en ze hebben hem nog vijf jaar gegeven. Nu lijken veel dingen in het leven ineens een stuk onbelangrijker en andere juist weer veel belangrijker. Eigenlijk is alles ineens anders en het moet nog allemaal opnieuw een plekje krijgen.
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Joan schreef:Ben je een optimist of een pessimist? Waardoor blijkt dit?
Optimist naar buitenwereld toe, maar pessimist diep van binnen. Voor andere kan ik makkelijk laten zien dat ik vrolijk ben, oplossingen zoek en van het leven geniet. Diep van binnen zie ik al snel beren en leeuwen.
Ja, en ik probeer er aan te werken
Dat ik een ontzettend emotioneel en gevoelig mens ben
AUTRALIË (zodra mn huis verkocht is ga ik een visum aanvragen voor een jaar)
Wat is jouw motto?
Het leven is een geschenk, een geschenk weigeren is niet netjes. Geniet daarom van het leven iedere dag op nieuw.
Nee
Uiterlijk mijn moeder + humor en gevoelig zijn. Van mijn vader zijn charisma en explosiebuien.
Maakt geld gelukkig?
Ja, ik denk het wel. Heb nooit geldzorgen gehad maar zie bij andere dat je er alles behalve gelukkig van wordt. Met meer geld zou ik makkelijker van mijn huis afkomen, en meerdere dromen kunnen realiseren.
Emotioneel
Teveel dingen, en de meest specifieke hou ik liever voor mezelf.
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
Ben je een optimist of een pessimist? Waardoor blijkt dit? Een optimist, absoluut! Ik blijf niet gauw bij de pakken neer zitten en zie gelukkig altijd wel het positivieve van een (rottige) situatie.
Heb je snel vooroordelen over anderen? Op zich wel, maar ik heb goede mensenkennis. Dit is een eigenschap waarmee ik wel blij ben.
Welke eigenschap vindt je vreselijk aan jezelf? Vreselijk niet, maar ik moet eens leren om wat meer aan mezelf te denken.
Als je niet in Nederland woonde, in welk land zou je dan willen wonen? Frankrijk en Engeland heb ik al gehad, volgend jaar verhuis in naar Buonas Aires, Argentinie. Maar dit is helaas maar voor 6-12 maanden. Er zijn nog zoveel plekken waar ik zou kunnen/willen wonen.
Wat is jouw motto? Nogal cheesy maar: learn from yesterday, live for today and hope for tomorrow.
Kan je goed tegen je verlies? Ja, maar ik vind winnen wel erg leuk. En ik ben ook verschrikkelijk irritant als ik een spel gewonnen heb.
In welk opzicht lijk je op je ouders? Qua uiterlijk lijk ik ontzettend op mijn moeder, qua karakter lijk ik op beide. Ik heb het felle, pittige en doorzetten van mijn vader. Het zorgzame, positieve en de sterkte van mijn moeder.
Maakt geld gelukkig? Natuurlijk maakt geld het leven gemakkelijker en daardoor ook gelukkiger, je hebt immers geen geldzorgen. Als ik me rot voel dan vind ik het ook therapeutisch om te shoppen en dat kost geld maar dan voel ik me meestal wel een stuk beter .
Denk je rationeel of emotioneel? Meestal rationeel maar ik kan ook heel emotioneel denken.
Wat heeft je in je leven geraakt? Overlijden van één van mijn beste vriendinnen, 7 jaar geleden op haar 21ste. Mensen om mij heen die ontzettend slecht in hun vel zitten, dit houdt me bezig en slurpt mijn energie op. En dat mijn ex-vriend waar ik zielsveel van hield en waar ik alles voor heb gedaan na 6 mooie jaren iedereen verbaasde door vreemd te gaan.
Heb je snel vooroordelen over anderen? Op zich wel, maar ik heb goede mensenkennis. Dit is een eigenschap waarmee ik wel blij ben.
Welke eigenschap vindt je vreselijk aan jezelf? Vreselijk niet, maar ik moet eens leren om wat meer aan mezelf te denken.
Als je niet in Nederland woonde, in welk land zou je dan willen wonen? Frankrijk en Engeland heb ik al gehad, volgend jaar verhuis in naar Buonas Aires, Argentinie. Maar dit is helaas maar voor 6-12 maanden. Er zijn nog zoveel plekken waar ik zou kunnen/willen wonen.
Wat is jouw motto? Nogal cheesy maar: learn from yesterday, live for today and hope for tomorrow.
Kan je goed tegen je verlies? Ja, maar ik vind winnen wel erg leuk. En ik ben ook verschrikkelijk irritant als ik een spel gewonnen heb.
In welk opzicht lijk je op je ouders? Qua uiterlijk lijk ik ontzettend op mijn moeder, qua karakter lijk ik op beide. Ik heb het felle, pittige en doorzetten van mijn vader. Het zorgzame, positieve en de sterkte van mijn moeder.
Maakt geld gelukkig? Natuurlijk maakt geld het leven gemakkelijker en daardoor ook gelukkiger, je hebt immers geen geldzorgen. Als ik me rot voel dan vind ik het ook therapeutisch om te shoppen en dat kost geld maar dan voel ik me meestal wel een stuk beter .
Denk je rationeel of emotioneel? Meestal rationeel maar ik kan ook heel emotioneel denken.
Wat heeft je in je leven geraakt? Overlijden van één van mijn beste vriendinnen, 7 jaar geleden op haar 21ste. Mensen om mij heen die ontzettend slecht in hun vel zitten, dit houdt me bezig en slurpt mijn energie op. En dat mijn ex-vriend waar ik zielsveel van hield en waar ik alles voor heb gedaan na 6 mooie jaren iedereen verbaasde door vreemd te gaan.
nien- Fluisteraar
- Aantal berichten : 103
Punten : 111
Registratiedatum : 23-11-10
Ben je een optimist of een pessimist? Waardoor blijkt dit? Pessimist. Ik zie dingen vaak somber in. Komt ook door een laag zelfbeeld.
Heb je snel vooroordelen over anderen? Ja, maar ik probeer daar niets mee te doen.
Welke eigenschap vindt je vreselijk aan jezelf? Mijn jaloezie
Als je niet in Nederland woonde, in welk land zou je dan willen wonen? Curacao.Wat een verrassing
Wat is jouw motto? Geen
Kan je goed tegen je verlies? Ja hoor. Ik ben heel slecht in sporten dus ik heb al heel vaak verloren
In welk opzicht lijk je op je ouders? Qua uiterlijk sowieso heel erg op mijn moeder, innerlijk trouwens ook wel. Allebei rustig, kat uit de boom kijken. Mijn haar & lengte heb ik van mijn vader geërfd.
Maakt geld gelukkig? Niet gelukkig, wel gelukkiger.
Denk je rationeel of emotioneel? Rationeel
Wat heeft je in je leven geraakt? o.a. het bijna zien overlijden van mijn oma.
Heb je snel vooroordelen over anderen? Ja, maar ik probeer daar niets mee te doen.
Welke eigenschap vindt je vreselijk aan jezelf? Mijn jaloezie
Als je niet in Nederland woonde, in welk land zou je dan willen wonen? Curacao.
Wat is jouw motto? Geen
Kan je goed tegen je verlies? Ja hoor. Ik ben heel slecht in sporten dus ik heb al heel vaak verloren
In welk opzicht lijk je op je ouders? Qua uiterlijk sowieso heel erg op mijn moeder, innerlijk trouwens ook wel. Allebei rustig, kat uit de boom kijken. Mijn haar & lengte heb ik van mijn vader geërfd.
Maakt geld gelukkig? Niet gelukkig, wel gelukkiger.
Denk je rationeel of emotioneel? Rationeel
Wat heeft je in je leven geraakt? o.a. het bijna zien overlijden van mijn oma.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» kdv vragen, wie werkt daar en mag ik wat vragen stellen?
» Tien jaar geleden
» Tot tien leren tellen?
» Tien doden bij schietpartij in Denver
» Kan ik dit vragen?
» Tien jaar geleden
» Tot tien leren tellen?
» Tien doden bij schietpartij in Denver
» Kan ik dit vragen?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: