Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kan ik dit vragen?

+5
Makamba
Sneeuwvlok
roosje87
Sarah1985
Sushi
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Kan ik dit vragen? Empty Kan ik dit vragen?

Bericht  Sushi za 10 sep 2011 - 5:50

Ik weet niet eens of ik het al eens hier gevraagd heb, zou best kunnen, maar ik weet 't niet meer Embarassed

Vijf weken geleden had ik mijn housewarming. Er kwamen vrienden en vriendinnen langs. Van een stel vrienden en vriendinnen kreeg ik een kaart met daarop de tekst dat mijn cadeautje nog zou komen. Ik hoef helemaal niet per se cadeautjes, maar vind het erg lief van ze. Ik weet ook al wat ik krijg. Alleen, het is nu vijf weken geleden en ik heb er niemand meer over gehoord. Het gaat om een foto op canvas voor aan de muur (gewoon te koop in de winkel, het hoeft niet gemaakt te worden).
Wat moet ik doen? Kan ik er naar vragen, of is dat onbeleefd? Zo voelt dat namelijk wel een beetje. Maar binnenkort wil ik wel gaan kijken voor dingen aan de muur, dat heb ik nog niet, en dan wil ik dus wel weten of ik iets voor in de woonkamer moet kopen, of niet... Lastige situatie dus...

Wat zouden jullie doen?
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik dit vragen? Empty Re: Kan ik dit vragen?

Bericht  Sarah1985 za 10 sep 2011 - 5:51

oei lastig is dat. Ik zou er niet om durven vragen. Zo had ik in juni van een vriendin een dagje uit met haar gekregen maar durf niet te vragen wanneer we dat gaan doen
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik dit vragen? Empty Re: Kan ik dit vragen?

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 5:53

Zie je hen vaak? Zo ja: ik zou toevallig eens ter sprake brengen dat je binnenkort wilt gaan kijken voor dingen aan de muur en vragen of zij misschien nog tips hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik dit vragen? Empty Re: Kan ik dit vragen?

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 5:53

June schreef:Zie je hen vaak? Zo ja: ik zou toevallig eens ter sprake brengen dat je binnenkort wilt gaan kijken voor dingen aan de muur en vragen of zij misschien nog tips hebben.

Dat wilde ik ook zeggen idd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik dit vragen? Empty Re: Kan ik dit vragen?

Bericht  Sushi za 10 sep 2011 - 5:54

June schreef:Zie je hen vaak? Zo ja: ik zou toevallig eens ter sprake brengen dat je binnenkort wilt gaan kijken voor dingen aan de muur en vragen of zij misschien nog tips hebben.
Ik zie ze toevallig vanavond...
Ik denk dat ik het maar zo moet aanpakken inderdaad. Pff, ik ben een watje, weet niet of ik het durf. Stom hè?
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik dit vragen? Empty Re: Kan ik dit vragen?

Bericht  roosje87 za 10 sep 2011 - 5:56

Hmm, dat lijkt me een lastige situatie,,

Ik zou wanneer de situatie er naar is, een sarcastische opmerking maken.
Maar dat ligt ook aan hoe je zelf bent, en aan de persoon die je tegen over je hebt.

Succes er mee in ieder geval
roosje87
roosje87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 73
Punten : 152
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik dit vragen? Empty Re: Kan ik dit vragen?

Bericht  Sushi za 10 sep 2011 - 5:57

roosje87 schreef:Hmm, dat lijkt me een lastige situatie,,

Ik zou wanneer de situatie er naar is, een sarcastische opmerking maken.
Maar dat ligt ook aan hoe je zelf bent, en aan de persoon die je tegen over je hebt.

Succes er mee in ieder geval

Haha, eigenlijk wil ik ook gewoon kunnen vragen: "Zo, is 't eigenlijk nog gelukt met die foto die jullie voor mij zouden kopen?" Maar dat vind ik echt te onaardig... Wink
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik dit vragen? Empty Re: Kan ik dit vragen?

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 5:59

"Zeg mensen, ik vind mijn muur eigenlijk een beetje leeg nog laughcry "

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik dit vragen? Empty Re: Kan ik dit vragen?

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 5:59

Ik ben dol op sarcasme, maar ik zou dat in deze situatie onvriendelijk vinden. Je hoeft toch niet direct iets te vragen. Wellicht vraagt iemand hoe het met je huis gaat of waar je allemaal mee bezig bent en dan is het niet vreemd om iets te zeggen over versiering aan de muur. Ik denk dat er dan wel weer een lichtje gaat branden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik dit vragen? Empty Re: Kan ik dit vragen?

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 6:02

June schreef:Ik ben dol op sarcasme, maar ik zou dat in deze situatie onvriendelijk vinden. Je hoeft toch niet direct iets te vragen. Wellicht vraagt iemand hoe het met je huis gaat of waar je allemaal mee bezig bent en dan is het niet vreemd om iets te zeggen over versiering aan de muur. Ik denk dat er dan wel weer een lichtje gaat branden.
+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik dit vragen? Empty Re: Kan ik dit vragen?

Bericht  Sushi za 10 sep 2011 - 6:08

Zou ik trouwens ook niet gewoon kunnen zeggen: "Hé, nog even over mijn housewarming en over jullie kaartje..."

Ik denk dat er dan ook wel een lampje bij ze gaat branden. Of is dat onaardig? Vind het te lastig, wil geen mensen kwetsen of dat mensen zich aangevallen voelen.
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik dit vragen? Empty Re: Kan ik dit vragen?

Bericht  roosje87 za 10 sep 2011 - 6:08

Ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt!
roosje87
roosje87
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 73
Punten : 152
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik dit vragen? Empty Re: Kan ik dit vragen?

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 6:12

Ik zou het zelf niet zo'n probleem vinden als iemand dat rechtstreeks aan me vroeg, maar zelf zou ik het nooit zo durven vragen. Ten eerste omdat ik nou ook weer niet zoveel waarde hecht aan cadeaus en ten tweede omdat ik bang zou zijn dat anderen dat wel als vervelend ervaren. Bovendien denk ik dat je met een omweg tot hetzelfde resultaat komt, maar dan is het wel minder onaardig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik dit vragen? Empty Re: Kan ik dit vragen?

Bericht  Sneeuwvlok za 10 sep 2011 - 6:27

Ik zou idd ook een opmerking maken over dat je nog iets voor op de muur wil kopen, en dan afwachten wat zij zeggen..
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik dit vragen? Empty Re: Kan ik dit vragen?

Bericht  Sushi za 10 sep 2011 - 6:40

June schreef:Ik zou het zelf niet zo'n probleem vinden als iemand dat rechtstreeks aan me vroeg, maar zelf zou ik het nooit zo durven vragen. Ten eerste omdat ik nou ook weer niet zoveel waarde hecht aan cadeaus en ten tweede omdat ik bang zou zijn dat anderen dat wel als vervelend ervaren. Bovendien denk ik dat je met een omweg tot hetzelfde resultaat komt, maar dan is het wel minder onaardig.
Waar. Het is wat bot om het zo te vragen.

Ik ga over een paar minuten van huis weg. Als ik thuis ben kom ik hier even een update geven Wink
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik dit vragen? Empty Re: Kan ik dit vragen?

Bericht  Makamba za 10 sep 2011 - 7:49

Ik zou het niet vragen en zelf gaan kijken voor iets aan de muur!
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik dit vragen? Empty Re: Kan ik dit vragen?

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 7:50

En wat dan als ze het volgende week alsnog gewoon krijgt? Moet ze dan zeggen: "Sorry, ik had het niet meer verwacht en heb dus maar iets anders gekocht?" Ik zou het ook niet zo leuk vinden als mijn vrienden zo weinig vertrouwen in me zouden hebben!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik dit vragen? Empty Re: Kan ik dit vragen?

Bericht  Zininzon za 10 sep 2011 - 10:40

Ik zou van een vriendin een hangmand met plantjes krijgen voor aan de muur. Nu had ik er zelf ook 1 gekocht, want ik had 2 haken hangen, maar die van haar was er 2 maanden later nog niet. Ik heb er toen wel om gevraagd, want in de herfst heb je zo weinig meer aan zomerplantjes. Toen ik er over begon, had ik het cadeau binnen een paar dagen gekregen.

Als het is afgesproken, kun je er toch gewoon over beginnen? Ik vind dat je niet zo omslachtig hoeft te doen (naar tips vragen voor aan de muur), maar gewoon kan zeggen: goh, ik vind het jammer dat mijn muur zo kaal is, mag ik binnenkort het cadeau uitzoeken?
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik dit vragen? Empty Re: Kan ik dit vragen?

Bericht  Sushi za 10 sep 2011 - 11:22

Nou, ik ben weer thuis. Ik vond het lastiger om te gaan hinten, dan om gewoon gelijk to the point te komen en dat is dus wat ik ook heb gedaan. Ik heb gewoon gezegd: "Joh, met mijn housewarming, kreeg ik van jullie die kaart... En ik vroeg me eigenlijk af of jullie het misschien vergeten waren..." Toen kreeg ik te horen dat ze het niet vergeten waren en dat ze het samen met iets anders willen combineren voor mijn verjaardag. Dat is over twee maanden, maar dat vind ik verder niet zo erg.

Ik had het aan één vriendin gevraagd en ze vond het ook helemaal niet erg dat ik erover begon, ze kon het zich wel voorstellen dat ik het me afvroeg.

Eind goed, al goed dus Wink
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik dit vragen? Empty Re: Kan ik dit vragen?

Bericht  Lady4 za 10 sep 2011 - 13:07

Goed dat je het gevraagd hebt, nu weet je tenminste waar je aan toe bent. Zulke dingen zijn altijd lastig om te vragen, ook al zijn het vriendinnen.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik dit vragen? Empty Re: Kan ik dit vragen?

Bericht  Sushi za 10 sep 2011 - 21:55

Lady4 schreef:Goed dat je het gevraagd hebt, nu weet je tenminste waar je aan toe bent. Zulke dingen zijn altijd lastig om te vragen, ook al zijn het vriendinnen.
Klopt, gek is dat inderdaad. Vriendin zei ook dat ik altijd alles aan haar hoef te vragen en dat ik echt neit bang hoef te zijn voor een boze reactie. Klopt ook wel, zij is echt niet boos te krijgen smile
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik dit vragen? Empty Re: Kan ik dit vragen?

Bericht  Flippin' Bitch zo 11 sep 2011 - 22:32

Goh, lastig zeg. Gelukkig goed opgelost!
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik dit vragen? Empty Re: Kan ik dit vragen?

Bericht  Zininzon zo 11 sep 2011 - 23:02

Goed dat je er naar hebt gevraagd! Ben benieuwd wat het uiteindelijk worden gaat Wink
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik dit vragen? Empty Re: Kan ik dit vragen?

Bericht  Gast zo 11 sep 2011 - 23:40

Fijn dat je nu gewoon op de hoogte bent. Ook goed dat je het uiteindelijk gewoon op de manier hebt gedaan die goed bij jou past!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik dit vragen? Empty Re: Kan ik dit vragen?

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 5:43

June schreef:Fijn dat je nu gewoon op de hoogte bent. Ook goed dat je het uiteindelijk gewoon op de manier hebt gedaan die goed bij jou past!
+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik dit vragen? Empty Re: Kan ik dit vragen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum