Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tien vragen.

+18
Alex
Gympie
Elliot
Merai
Lejow
Printje
Poubelle
ellibre
Oasis
Sugarfall
SleepingBeauty
Tinus
_Femme
Kowalski
Schaapke
SuperGrover
Snack a Jack
Marin
22 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Tien vragen. Empty Tien vragen.

Bericht  Gast do 9 aug 2012 - 4:17

Ben je een optimist of een pessimist? Waardoor blijkt dit?

Heb je snel vooroordelen over anderen?

Welke eigenschap vindt je vreselijk aan jezelf?

Als je niet in Nederland woonde, in welk land zou je dan willen wonen?

Wat is jouw motto?

Kan je goed tegen je verlies?

In welk opzicht lijk je op je ouders?

Maakt geld gelukkig?

Denk je rationeel of emotioneel?

Wat heeft je in je leven geraakt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tien vragen. Empty Re: Tien vragen.

Bericht  Gast do 9 aug 2012 - 4:24

Ben je een optimist of een pessimist? Waardoor blijkt dit? Een optimist. Ik laat de moed niet snel zakken, zie alles zonnig in en ga er altijd van uit dat het weer goed komt. Ik ben ook vrijwel nooit chagrijnig of boos en anders duurt het niet lang.

Heb je snel vooroordelen over anderen? Soms, maar daar laat ik me niet door leiden.

Welke eigenschap vindt je vreselijk aan jezelf? Ik ben best wel lui. Tenminste, als ik niks te doen heb dan kan ik echt er van genieten om de hele dag op de bank te hangen, een beetje tv te kijken, te internetten en aan het einde van de dag heb ik te weinig gedaan haha.

Als je niet in Nederland woonde, in welk land zou je dan willen wonen? Zuid-Afrika of Spanje.

Wat is jouw motto? Heb ik niet.

Kan je goed tegen je verlies? hmmmmm hahaha, nee. Of tenminste, als iemand gewoon beter is wel maar niet als ik weet dat ik had kunnen winnen of als ik het idee heb dat het niet eerlijk is gegaan.

In welk opzicht lijk je op je ouders? Ik lijk qua uiterlijk op allebei mijn ouders. Ik ben zo adrem als mijn vader, zo lief als mijn moeder, ik heb de humor van mijn vader, de zorgzaamheid van allebei mijn ouders en mijn enorme intelligentie natuurlijk van allebei haha.

Maakt geld gelukkig? Geld maakt niet perse gelukkig maar maakt het leven wel een stuk makkelijker. Geen geld hebben kan wel ongelukkig maken.

Denk je rationeel of emotioneel? Emotioneel.

Wat heeft je in je leven geraakt? Het overlijden van mijn omaatje, de ziekte van mijn vader dit jaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tien vragen. Empty Re: Tien vragen.

Bericht  Gast do 9 aug 2012 - 4:36

Ben je een optimist of een pessimist? Waardoor blijkt dit?
Optimist. Ik zie vaak het goede overal in. Ik ben (bijna) nooit boos of chagrijnig. Ik denk ook dat alles uiteindelijk wel goed komt.

Heb je snel vooroordelen over anderen?
Niet echt.

Welke eigenschap vindt je vreselijk aan jezelf?
Dat ik soms onzeker ben, terwijl dat nergens voor nodig is.

Als je niet in Nederland woonde, in welk land zou je dan willen wonen?
Spanje. Lekker weer, mooi land en een mooie taal. Ik ging als kind ook altijd 4 weken per jaar naar Spanje.

Wat is jouw motto?
Heb ik niet.

Kan je goed tegen je verlies?
Als ik verlies, omdat een ander sterker is, ja. Niet als iemand valsspeelt.

In welk opzicht lijk je op je ouders?
Ik lijk qua uiterlijk op allebei mijn ouders. Qua innerlijk lijk ik meer op mijn vader. Wij zien overal het goede van in en kunnen slecht stil zitten.

Maakt geld gelukkig?
Nee. Het is alleen makkelijk.

Denk je rationeel of emotioneel?
Beide.

Wat heeft je in je leven geraakt?
De ziekte van mijn moeder. Het is zo zenuwslopend! Ik zie nu al tegen 22 augustus op. Wat nu weer?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tien vragen. Empty Re: Tien vragen.

Bericht  Marin do 9 aug 2012 - 4:37

Ben je een optimist of een pessimist? Waardoor blijkt dit?
Een optimist. Omdat ik altijd het voordeel van iets in zie, snel kan relativeren en niet gauw van m'n stuk te brengen ben. Ik zie bijna altijd de positieve kant van iets in, raak niet snel in paniek en denk oplossingsgericht. En bovendien ben ik gewoon bijna altijd vrolijk.

Heb je snel vooroordelen over anderen?
Wel een beetje, maar laat me graag verrassen door mensen.


Welke eigenschap vindt je vreselijk aan jezelf?
Mijn luiheid. Zou graag wat actiever willen zijn (niet perse in sport, maar ook in 't huishouden enzo)


Als je niet in Nederland woonde, in welk land zou je dan willen wonen?
In Amerika, Engeland of Scandinavie.


Wat is jouw motto?
Heb ik niet echt. Vroeger vond ik deze mooi: Don't dream your life, but live your dream, en heb ik me lang aan vastgehouden. Nu vind ik de Holstee Manifesto mooi, maar het is niet zo alsof ik echt bij een vast statement leef ofzo.



Kan je goed tegen je verlies?
Hahaha nee totaal niet, ook niet tegen ongelijk krijgen. Ik word dan heel koppig.


In welk opzicht lijk je op je ouders?
Qua uiterlijk beetje op beide. Ik heb het zorgzame van m'n moeder en het rustige van m'n vader.


Maakt geld gelukkig?
Nee, maar geen geld hebben en dus geldzorgen maakt wel ongelukkig. Indirect maakt geld dus wel gelukkig. Ik ben een stuk rustiger sinds ik geen geldproblemen meer heb.


Denk je rationeel of emotioneel?
Beide.


Wat heeft je in je leven geraakt?
De hele klap van vorig jaar.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tien vragen. Empty Re: Tien vragen.

Bericht  Snack a Jack do 9 aug 2012 - 4:44

Ben je een optimist of een pessimist? Waardoor blijkt dit? Optimist. Ik ga er vanuit dat alles weer goed komt en laat de moed niet snel zakken.

Heb je snel vooroordelen over anderen? Helaas wel. Probeer mij er niet door te laten leiden.

Welke eigenschap vindt je vreselijk aan jezelf? Ik kan behoorlijk lui zijn.

Als je niet in Nederland woonde, in welk land zou je dan willen wonen? Jamaica.

Wat is jouw motto? Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Kan je goed tegen je verlies? Mwah.. Ik kan er slecht tegen als het nog even ingepeperd wordt.

In welk opzicht lijk je op je ouders? Ik lijk qua innerlijk wel een beetje op mijn vader en qua uiterlijk op mijn oma.

Maakt geld gelukkig? Het maakt het leven wel een stuk makkelijker.

Denk je rationeel of emotioneel? Rationeel

Wat heeft je in je leven geraakt? Het alcohol probleem van mijn moeder en haar overlijden.
Snack a Jack
Snack a Jack
Prater
Prater

Aantal berichten : 718
Punten : 722
Registratiedatum : 12-03-11
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Tien vragen. Empty Re: Tien vragen.

Bericht  SuperGrover do 9 aug 2012 - 5:46

Ben je een optimist of een pessimist? Waardoor blijkt dit?
Pessimist. Ik ben van nature geneigd om uit te gaan van het slechtste scenario. Betekent niet dat ik als een chagrijnige zeurkous door het leven ga, maar ik ben me heel goed bewust van dingen die mis kunnen gaan. Duidelijk een familietrekje.

Heb je snel vooroordelen over anderen?
Uiteraard heb ik vooroordelen, zoals iedereen. Maar ik ben me er wel van bewust, en probeer me er niet door te laten leiden.

Welke eigenschap vindt je vreselijk aan jezelf?
Ik ben ook echt lui en ik vind het eigenlijk best wel erg dat ik heel slecht met kinderen om kan gaan.

Als je niet in Nederland woonde, in welk land zou je dan willen wonen?
Scandinavië

Wat is jouw motto?
Ik heb niet echt een motto, maar een uitspraak die ik graag aanhaal: Als je 80 bent herinner je je niet de nachten waarin je heerlijk geslapen hebt.

Kan je goed tegen je verlies?
Ja, daar heb ik weinig moeite mee.

In welk opzicht lijk je op je ouders?
Ik lijk in bijna alles op mijn moeder. Qua uiterlijk, haar jeugdfoto's zouden ook de mijne kunnen zijn. Maar ook zeker qua levensinstelling, ideeën en karakter.

Maakt geld gelukkig?
Nee, maar inderdaad, gezeik over geld is wel echt kut.

Denk je rationeel of emotioneel?
Ik denk rationeel.

Wat heeft je in je leven geraakt?
Daar ga ik hier niet over uitweiden.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tien vragen. Empty Re: Tien vragen.

Bericht  Gast do 9 aug 2012 - 5:50

Ben je een optimist of een pessimist? Waardoor blijkt dit? Pessimist. Ik zie alles van de donkere kant in.

Heb je snel vooroordelen over anderen? Nee, want om eerlijk te zijn boeit een ander me niet echt.

Welke eigenschap vindt je vreselijk aan jezelf? Onzekerheid

Als je niet in Nederland woonde, in welk land zou je dan willen wonen? Amerika, lijkt me geweldig.

Wat is jouw motto? Het komt goed. Zelfs als het niet goed komt, komt het toch nog goed.

Kan je goed tegen je verlies? Nee, de pest aan verliezen.

In welk opzicht lijk je op je ouders? Ik ben voor 100% een kopie van mijn vader en lijk in niets op mijn moeder. Dus ik heb zowel de leuke als de minder leuke, of zelfs gruwelijke, eigenschappen van mijn vader geerfd + zijn uiterlijk.

Maakt geld gelukkig? Nee, maar het is verdomde handig om te hebben.

Denk je rationeel of emotioneel? Emotioneel.

Wat heeft je in je leven geraakt? De scheiding van mijn ouders. En het feit dat ze er binnen 24u met een ander vandoor gingen en hun kinderen voor het gemak maar even helemaal vergaten. Dat mijn broertje eronder door ging, leek ze even weinig te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tien vragen. Empty Re: Tien vragen.

Bericht  Schaapke do 9 aug 2012 - 5:50

Ben je een optimist of een pessimist? Waardoor blijkt dit?
Een optimist. Ik ga altijd van het positieve uit. Het positieve in de mens en het positieve in het leven.

Heb je snel vooroordelen over anderen?
Nee, ik ga daarin altijd af op mijn gevoel.

Welke eigenschap vindt je vreselijk aan jezelf?
Dat ik een doordrammer kan zijn.

Als je niet in Nederland woonde, in welk land zou je dan willen wonen?
In een Scandinavisch land of Oostenrijk/Zwitserland.

Wat is jouw motto?
Als gebeurt met een reden.

Kan je goed tegen je verlies?
Nee.

In welk opzicht lijk je op je ouders?
Ik ben een doorzetter en totaal geen pieper, dat heb ik van mijn moeder.

Maakt geld gelukkig?
Het maakt alles wel een stukje makkelijker, dus ik vind dat je daardoor uiteindelijk ook wel gelukkiger bent.

Denk je rationeel of emotioneel?
Ligt aan de situatie. Vaak rationeel.

Wat heeft je in je leven geraakt?
Het feit dat mijn biologische vader me niet meer wilt zien, de ziekte van mijn 'opvoed vader' en mijn eigen gezondheid.

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tien vragen. Empty Re: Tien vragen.

Bericht  Gast do 9 aug 2012 - 5:53

Ben je een optimist of een pessimist? Waardoor blijkt dit? Optimist, dat is gewoon zo. Ik denk dat je niet echt ver komt en zelf niet echt blijer wordt van pessimistisch zijn Very Happy.

Heb je snel vooroordelen over anderen? Ja maar ik sta meestal nog wel open voor verandering daarin hoor.

Welke eigenschap vindt je vreselijk aan jezelf? Ik ben heel erg vergeetachtig.

Als je niet in Nederland woonde, in welk land zou je dan willen wonen? Zweden of Engeland.

Wat is jouw motto? And above all, watch with glittering eyes the whole world around you because the greatest secrets are always hidden in the most unlikely places. Those who don't believe in magic will never find it.
~Roald Dahl

Kan je goed tegen je verlies? Ja.

In welk opzicht lijk je op je ouders? Ik ben uiterlijk een kopie van mijn moeder, innerlijk een kopie van mijn vader.

Maakt geld gelukkig? Het maakt het leven wel makkelijker maar alleen geld maakt me niet gelukkig.

Denk je rationeel of emotioneel? Beide.

Wat heeft je in je leven geraakt? Mijn familie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tien vragen. Empty Re: Tien vragen.

Bericht  Gast do 9 aug 2012 - 5:59

Ben je een optimist of een pessimist? Waardoor blijkt dit?
Optimist, ik zie altijd de positieve kanten en schiet niet snel in de stress.

Heb je snel vooroordelen over anderen?
Nee, maar als mijn gevoel me iets 'verteld' dan ben ik wel geneigd daar naar te luisteren

Welke eigenschap vindt je vreselijk aan jezelf?
Teveel nadenken over dingen die ik meemaak

Als je niet in Nederland woonde, in welk land zou je dan willen wonen?
Spanje

Wat is jouw motto?
Het leven is een feestje, je moet alleen zelf de slingers ophangen / Pluk de dag
@SuperGrover: die van jou vind ik echt leuk!

Kan je goed tegen je verlies?
Ja

In welk opzicht lijk je op je ouders?
Geen idee, wil zoveel mogelijk anders doen dan zij doen en ik hoop ook dat ik een heel ander mens ben

Maakt geld gelukkig?
Het maakt je leven gemakkelijker waardoor je waarschijnlijk de dingen kunt doen die je gelukkig maken

Denk je rationeel of emotioneel?
Emotioneel

Wat heeft je in je leven geraakt?
* Het overlijden van mijn opa
* Erachter komen dat iemand niet blijkt te zijn geweest wie je dacht dat hij was

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tien vragen. Empty Re: Tien vragen.

Bericht  Kowalski do 9 aug 2012 - 6:10

Ben je een optimist of een pessimist? Waardoor blijkt dit?
Lastig! Ik denk een pessimist, door dingen die er zijn gebeurd heb ik niet meer altijd even veel hoop en kan ik nogal snel opgeven. Maar wat betreft bijvoorbeeld fysieke dingen geef ik helemaal niet op en denk ik dat (ik) alles kan!

Heb je snel vooroordelen over anderen?
Soms. Ik ben me er echter wel heel erg van bewust, wanneer ik merk dat ik iets denk over een persoon praat ik dat mezelf meteen weer uit mijn hoofd omdat het niet eerlijk is. Ik denk het dus wel, maar ik uit het amper.

Welke eigenschap vindt je vreselijk aan jezelf?
Mijn onzekerheid, in hele brede zin!

Als je niet in Nederland woonde, in welk land zou je dan willen wonen?
Italië denk ik. Er zijn vast nog wel meer landen die me leuk/mooi lijken, maar daar ben ik nog niet geweest, dus dat kan ik ook niet met volle overtuiging zeggen.

Wat is jouw motto?
Niet het vallen is falen, maar wel het weigeren weer op te staan!

Kan je goed tegen je verlies?
Ja, te goed.

In welk opzicht lijk je op je ouders?
Ik heb de gevoeligheid van mijn moeder en de humor van mijn vader. En daarnaast vast nog wel veel meer dingen, maar vooral met mijn moeder heb ik qua karakter heel veel overeenkomsten. Qua uiterlijk zie ik het niet, maar het zal er vast wel zijn!

Maakt geld gelukkig?
Geld maakt niet per definitie gelukkig, maar je hebt het wel nodig. Zonder geld kom je niet heel erg ver en zal het ook lastiger zijn om gelukkig te zijn, maar het is zeker niet zo dat je geluk kunt kopen en ook niet dat rijke mensen bijvoorbeeld gelukkiger zijn.

Denk je rationeel of emotioneel?
Emotioneel.

Wat heeft je in je leven geraakt?
Mijn ziekte, de ziekte van een vriendin van me, het overlijden van mijn oma, het verdriet van mijn ouders, vrienden (waarvan ik dacht dat ze vrienden waren) die me in de steek hebben gelaten toen ik in de problemen kwam.

Daarentegen heeft het me ook geraakt dat bijvoorbeeld bepaalde vrienden er altijd voor mij zijn (geweest), hoe moeilijk ook. Dat heeft me dan weer in positieve zin geraakt.
[/quote]
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Tien vragen. Empty Re: Tien vragen.

Bericht  _Femme do 9 aug 2012 - 6:14

SuperGrover schreef:Wat is jouw motto?
Ik heb niet echt een motto, maar een uitspraak die ik graag aanhaal: Als je 80 bent herinner je je niet de nachten waarin je heerlijk geslapen hebt.

Dit is zo ontzettend waar! Yes

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tien vragen. Empty Re: Tien vragen.

Bericht  Tinus do 9 aug 2012 - 6:24

Ben je een optimist of een pessimist? Waardoor blijkt dit? Pessimist. Ik zie veelal de donkere kant in.

Heb je snel vooroordelen over anderen? Ja, ik heb ook vooroordelen zoals anderen ook wel over mij zullen hebben

Welke eigenschap vindt je vreselijk aan jezelf? Dat ik een enorme piekeraar ben

Als je niet in Nederland woonde, in welk land zou je dan willen wonen? Verenigde Staten

Wat is jouw motto? Heb ik niet echt

Kan je goed tegen je verlies? Als het rechtvaardig is dan wel, maar vaak zie ik dat niet zo dus dan niet. Laughing

In welk opzicht lijk je op je ouders? Koppig van mijn vader en zorgen maken van mijn moeder

Maakt geld gelukkig? Nee, maar het is wel makkelijk als je het hebt

Denk je rationeel of emotioneel? Emotioneel, maar probeer steeds meer om rationeler te denken

Wat heeft je in je leven geraakt? Opmerkingen van anderen(vroeger en nu)
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tien vragen. Empty Re: Tien vragen.

Bericht  Gast do 9 aug 2012 - 6:25

Ben je een optimist of een pessimist? Waardoor blijkt dit?
Een optimist. Ik ben niet iemand die lang loopt te zeuren als het allemaal tegen lijkt te zitten. Ik zet liever mijn schouders eronder en werk nog wat harder om het tij te keren. Aan de andere kant vind ik het wel heerlijk om te zeiken op alles en niets, maar daar word ik gewoon vrolijk van.

Heb je snel vooroordelen over anderen?
Ik kan, net als elk mens, in een tiende van een seconde een beeld van iemand hebben. Iemand in een hokje proppen. Maar iemand kan er vervolgens wel weer net zo hard uit gegooid worden als blijkt dat ik me vergist heb. Ik vind het niet moeilijk om toe te geven dat ik iemand verkeerd heb ingeschat en stel mijn beeld dan uiteraard bij.

Welke eigenschap vindt je vreselijk aan jezelf?
Dat ik een harde werker ben, van alles te doen moet hebben, maar als het op het huishouden aankomt ben ik echt verschrikkelijk. En vervolgens erger ik me aan de rotzooi die ik zelf steeds weer maak. Irritant.

Als je niet in Nederland woonde, in welk land zou je dan willen wonen?
Scandinavië.

Wat is jouw motto?
Ik heb geen motto, maar ik betrap mezelf er regelmatig op dat ik dingen probeer te verklaren met karma Tien vragen. 394967. Zo van; het heeft nu drie keer tegen gezeten, dus er zal wel iets goeds aan zitten te komen. Dus; 'Karma's a bitch' past wel bij me.

Kan je goed tegen je verlies?
Nee, absoluut niet en ik ben bloedfanatiek. In alles.

In welk opzicht lijk je op je ouders?
Mijn politieke voorkeur (links), de wil om jezelf te ontwikkelen en hun alcoholgebruik Tien vragen. 394967

Maakt geld gelukkig?
Mits alle andere facetten van het leven soepel verlopen; ja. Zodra je ziek, ongelukkig of eenzaam bent (bijvoorbeeld) denk ik dat je de factor 'geld' op het vraagstuk 'geluk' weg kunt strepen.

Denk je rationeel of emotioneel?
Allebei, ik maak veel gebruik van intuïtie, maar minstens net zoveel van ratio en logisch redeneren.

Wat heeft je in je leven geraakt?
Het vertrouwen dat sommige mensen, juist diegene waarvan je het niet verwacht of zo graag zou willen krijgen, in je kunnen stellen en hoe je daarvan kunt groeien. Ik hoop dat ik dat mijn kinderen kan geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tien vragen. Empty Re: Tien vragen.

Bericht  SleepingBeauty do 9 aug 2012 - 6:26

en je een optimist of een pessimist? Waardoor blijkt dit?
Optimist, dat probeer ik in ieder geval wel en over het algemeen ben ik ook positief en zie ik niet snel ergens problemen in. Soms vooral tijdens mijn maandelijkse dagen worden wat somberder en mopperiger.




Heb je snel vooroordelen over anderen?
Ja soms al probeer ik me wel voor te houden, dat het een vooroordeel is en gun mensen wel het voordeel van de twijfel.

Welke eigenschap vindt je vreselijk aan jezelf?
Mijn rustige kant, zou graag wat enthousiaster zijn en wat meer aanwezig.

Als je niet in Nederland woonde, in welk land zou je dan willen wonen?
La France

Wat is jouw motto?
Pluk de dag!

Kan je goed tegen je verlies?
Niet zo goed, en al helemaal niet als ze er over gaan lopen opscheppen, (expres omdat ik er toch niet tegen kan)

In welk opzicht lijk je op je ouders?
Beiden wel, innerlijk op mijn moeder, uitlerijk op mijn vader.

Maakt geld gelukkig?
Nee! Maar het is wel handig als je iets hebt.


Denk je rationeel of emotioneel?
Beide.


Wat heeft je in je leven geraakt?
Iemand die je denkt te vertrouwen, uiteindelijk uit is op geld en je het liefst kapot ziet gaan.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tien vragen. Empty Re: Tien vragen.

Bericht  Sugarfall do 9 aug 2012 - 6:36

Ben je een optimist of een pessimist? Waardoor blijkt dit? Optimist, ik ben meestal vrolijk en ik denk altijd dat alles wel weer goed komt vroeg of laat.

Heb je snel vooroordelen over anderen? Soms wel, vind ik slecht van mezelf, maar ik kan die vooroordelen ook heel makkelijk weer los laten.

Welke eigenschap vindt je vreselijk aan jezelf? Mijn onzekerheid.

Als je niet in Nederland woonde, in welk land zou je dan willen wonen? Iran of Italie.

Wat is jouw motto? Ik heb geen motto.

Kan je goed tegen je verlies? Ik baal de eerste minuut wel even dat ik verloren heb, maar ik kan wel gewoon tegen mijn verlies.

In welk opzicht lijk je op je ouders? Snel bezorgd van mijn moeder, geen geduld van mijn vader.

Maakt geld gelukkig? Een beetje wel.

Denk je rationeel of emotioneel? Emotioneel.

Wat heeft je in je leven geraakt? De dood van een van mijn broers, al was ik nog heel jong, mijn vaders verslaving en mijn oma's dood.
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tien vragen. Empty Re: Tien vragen.

Bericht  Sugarfall do 9 aug 2012 - 6:39

Maura, jouw antwoord op of je een pessimist of optimist bent en je antwoord op wat is je motto, spreken elkaar toch juist tegen?
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tien vragen. Empty Re: Tien vragen.

Bericht  Oasis do 9 aug 2012 - 6:40

Ben je een optimist of een pessimist? Waardoor blijkt dit?
Pessimist. Ik zie niet snel het goede in dingen, en ben ook eerder geneigd het slechte te denken i.p.v. het positieve. Dit heeft vooral betrekking op mijzelf. Bij anderen kan ik optimistischer zijn.

Heb je snel vooroordelen over anderen?
Nee, ik probeer iedereen in zijn waarde te laten.

Welke eigenschap vindt je vreselijk aan jezelf?
Mijn onzekerheid. Het begint mij namelijk steeds meer in de weg te staan van mijn dromen, en wat ik nog wil bereiken in het leven.

Als je niet in Nederland woonde, in welk land zou je dan willen wonen?
Belgie, Scandinavie.

Wat is jouw motto?

Heb ik niet echt.

Kan je goed tegen je verlies?
Over het algemeen wel. Ligt er wel een beetje aan wie de tegenstander is. Als ik de tegenstander geen fijn persoon vind, kan ik slechter tegen mijn verlies.

In welk opzicht lijk je op je ouders?
De onzekerheid, maar ook creativiteit heb ik van mijn moeder, en het adrem zijn, en grote algemene interesse heb ik van mijn vader.

Maakt geld gelukkig?
Niet direct, maar weinig of zelfs geen geld hebben maakt wel degelijk ongelukkig.

Denk je rationeel of emotioneel?
Emotioneel, ik maak veel beslissingen met mijn hart i.p.v mijn hoofd.

Wat heeft je in je leven geraakt?
Sommige relaties, hoe die verlopen zijn. En het overlijden van mijn oma.
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tien vragen. Empty Re: Tien vragen.

Bericht  Gast do 9 aug 2012 - 7:40

Marin schreef:Ben je een optimist of een pessimist? Waardoor blijkt dit?
Een optimist. Ik ben bijna altijd vrolijk en ik ben veerkrachtig.

Heb je snel vooroordelen over anderen?
Ik heb wel vooroordelen, maar ben me daar wel bewust van. Ook heb ik niet het idee dat ik mensenkennis heb, dus ga er vanuit dat de kans groot is dat mijn vooroordeel niet klopt.


Welke eigenschap vindt je vreselijk aan jezelf?
Slordigheid, dat ik ga chaotisch ben vind ik nog niet zo erg, maar die slordigheid. Ik laat vanalles slingeren, ruim niets op en zet zelden puntjes op de i.


Als je niet in Nederland woonde, in welk land zou je dan willen wonen?
In Amerika, Canada of Frankrijk

Wat is jouw motto?
Ik leef niet met een motto.



Kan je goed tegen je verlies?
Ja.


In welk opzicht lijk je op je ouders?
Ik heb het niet sociale en op mezelf zijn van mijn vader en het fladderige van mijn moeder.


Maakt geld gelukkig?
Nee.


Denk je rationeel of emotioneel?
Uiteindelijk vooral emotioneel


Wat heeft je in je leven geraakt?
Prive.
.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tien vragen. Empty Re: Tien vragen.

Bericht  Gast do 9 aug 2012 - 7:51

Joan schreef:Ben je een optimist of een pessimist? Waardoor blijkt dit? Ik bekijk het leven tegenwoordig van de zonnige kant en ik zie de mooie dingen van het leven elke dag een beetje meer.

Heb je snel vooroordelen over anderen? Nee, nauwelijks.

Welke eigenschap vindt je vreselijk aan jezelf? Dat ik zo ontzettend onzeker kan zijn.

Als je niet in Nederland woonde, in welk land zou je dan willen wonen? Frankrijk.

Wat is jouw motto? Beauty is in the eye of the beholder. Maar ik heb er meerdere.

Kan je goed tegen je verlies? Ja hoor.

In welk opzicht lijk je op je ouders? Ik weet niet of ik op mijn vader lijk, die is al heel lang geleden gestorven. Ik lijk op mijn moeder in heel veel opzichten, vooral qua denkwijze. Maar ik ben toch ook weer heel anders in veel dingen.

Maakt geld gelukkig? Ja. Ik geef in principe weinig om geld, maar als je er niet genoeg van hebt, maakt het zeker wel gelukkig als je dat wel hebt. Dat je gewoon je leven kan leven en af en toe wat leuks kan doen, maakt gelukkig. En dat kan niet zonder geld.

Denk je rationeel of emotioneel? Emotioneel.

Wat heeft je in je leven geraakt? De dood van mijn vader en mijn verslaving met de daarbij verkregen inzichten en groei in mezelf. Edit: ik vergeet helemaal een heel belangrijk deel: dat ik pcos heb en zwaar verminderd vruchtbaar ben.


Laatst aangepast door PurpleSparkle op do 9 aug 2012 - 7:54; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tien vragen. Empty Re: Tien vragen.

Bericht  ellibre do 9 aug 2012 - 7:51

Ben je een optimist of een pessimist? Waardoor blijkt dit?
Optimist. Ik denk altijd in oplossingen en ga altijd uit van het beste. En als het tegenzit, kan ik heel makkelijk omschakelen.

Heb je snel vooroordelen over anderen?
Ik maak snel een inschatting. Vaak klopt die wel, maar niet altijd. Ik moet voorzichtig zijn om me niet te veel door eerste indrukken te laten leiden.

Welke eigenschap vindt je vreselijk aan jezelf?
Dat ik het niet op kan brengen om dingen te doen die ik niet uitdagend en niet nuttig vind.

Als je niet in Nederland woonde, in welk land zou je dan willen wonen?
Australië, vanwege de taal en het klimaat. Of Zuid-Frankrijk, vanwege de natuur en het klimaat.

Wat is jouw motto?
Heb ik niet.

Kan je goed tegen je verlies?
Nee, ik kan verschrikkelijk slecht tegen mijn verlies. Als ik verlies ga ik nog harder oefenen of trainen zodat ik de volgende keer niet verlies.

In welk opzicht lijk je op je ouders?
In helemaal niets. En daar ben ik heel blij mee.

Maakt geld gelukkig?
Nee, maar het niet hebben van geld kan wel zeer ongelukkig maken.

Denk je rationeel of emotioneel?
(Te) rationeel.

Wat heeft je in je leven geraakt?
Het verdriet van mensen dat ik bijna dagelijks tegen kom.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Tien vragen. Empty Re: Tien vragen.

Bericht  Poubelle do 9 aug 2012 - 7:53

Ben je een optimist of een pessimist? Waardoor blijkt dit? Ik ben een optimist. Ik heb wel m'n zeikmomenten maar kan me daar wel vrij snel overheen zetten en positieve kanten van een situatie bekijken.

Heb je snel vooroordelen over anderen?Ja, maar ik kan die ook net zo snel bijstellen.

Welke eigenschap vindt je vreselijk aan jezelf?M'n korte lontje, al wordt die steeds langer, dat ik een flapuit ben, moet echt eerst nadenken en dan pas praten, en m'n onvermogen om sarcasme door te hebben.

Als je niet in Nederland woonde, in welk land zou je dan willen wonen? Italie of de Verenigde Staten

Wat is jouw motto?Heb ik niet echt.

Kan je goed tegen je verlies?Nee, absoluut niet.

In welk opzicht lijk je op je ouders? Ik heb van allebei wel iets, qua uiterlijk de oogopslag van m'n vader, jukbeenderen van m'n moeder. Qua innerlijk heb ik m'n felheid van m'n vader, en ik schijn het onbevangene van m'n moeder te hebben.

Maakt geld gelukkig?Niet persé, het maakt wel een stuk makkelijker

Denk je rationeel of emotioneel?Emotioneel

Wat heeft je in je leven geraakt?Een aantal relaties.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Tien vragen. Empty Re: Tien vragen.

Bericht  Poubelle do 9 aug 2012 - 7:54

Sugarfall schreef:Maura, jouw antwoord op of je een pessimist of optimist bent en je antwoord op wat is je motto, spreken elkaar toch juist tegen?

Dat vond ik ook ja.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Tien vragen. Empty Re: Tien vragen.

Bericht  Gast do 9 aug 2012 - 7:59

Ben je een optimist of een pessimist? Waardoor blijkt dit?
Ligt eraan, voor mezelf pessimist omdat ik veel kan piekeren/analyseren en voor anderen optimistisch in manier van adviseren/luisterend oor bieden en meedenken.

Heb je snel vooroordelen over anderen?
Indrukken zou ik het eerder willen noemen. Ik weet wel dat dit niet gebaseerd hoeft te zijn op een volledige weergave van een persoon(lijkheid) en kan het dus bijstellen.

Welke eigenschap vindt je vreselijk aan jezelf?
Onzekerheid

Als je niet in Nederland woonde, in welk land zou je dan willen wonen?
Spanje

Wat is jouw motto?
Heb ik niet - motto's vind ik beperkend werken op hoe je in het leven staat.

Kan je goed tegen je verlies?
Ja.

In welk opzicht lijk je op je ouders?
Ruimdenkende van mijn vader en het confrontatie vermijdende van mijn moeder.

Maakt geld gelukkig?
Ja, tenminste als je niet denkt dat geluk te koop is. Maar ik vind voor mezelf wel dat geld mogelijkheden biedt.

Denk je rationeel of emotioneel?
Emotioneel voor mezelf, rationeel voor anderen.

Wat heeft je in je leven geraakt?
Privé

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tien vragen. Empty Re: Tien vragen.

Bericht  Gast do 9 aug 2012 - 8:00

Ben je een optimist of een pessimist? Waardoor blijkt dit? Soms een optimist, soms een pessimist. Ik kan ontzettende depressieve buien hebben maar ook intens gelukkig zijn.

Heb je snel vooroordelen over anderen? Nee

Welke eigenschap vindt je vreselijk aan jezelf? Dat ik heel snel in de 'oh nee' modus ga, als iets niet volgens plan verloopt.

Als je niet in Nederland woonde, in welk land zou je dan willen wonen? Hawaii of Curacao

Wat is jouw motto? Na regen komt zonneschijn

Kan je goed tegen je verlies? Ja

In welk opzicht lijk je op je ouders? Ik lijk qua karakter op mijn vader, erg explosief en heftige emoties. Intens gelukkig en blij of juist heel boos.

Maakt geld gelukkig? Ja

Denk je rationeel of emotioneel? Emotioneel

Wat heeft je in je leven geraakt? Het krijgen van mijn zoon

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tien vragen. Empty Re: Tien vragen.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum