Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ontslag nemen en 0 uren contract

+8
M@niek
Lady1984
Caulfield
Inge
Mermaid
Minx
Rush
Shisha
12 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Ontslag nemen en 0 uren contract - Pagina 2 Empty Re: Ontslag nemen en 0 uren contract

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 3:33

Een werkgever mag toch geen slechte recentie geven?
Natuurlijk kan ze aangeven dat je dit niet helemaal netjes hebt afgehandeld maar ze mag je volgens mijn niet totaal afkraken.
Tenminste, dit is wat ze mijn vriend bij het uitzendbureau hebben verteld toen hij een paar baantjes geleden niet helemaal netjes is ontslagen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontslag nemen en 0 uren contract - Pagina 2 Empty Re: Ontslag nemen en 0 uren contract

Bericht  M@niek ma 6 aug 2012 - 3:34

Tuurlijk is het niet altijd even netjes om dat zo aan te kondigen maar ze heeft ook maar een 0 uren contract. Als de werkgever van haar af had gewillen dan hadden ze ook echt geen rekening met haar gehouden hoor en stond ze ook zonder pardon op straat zo gaat dat nou eenmaal met zulke contracten. Daarnaast wist de werkgever dat ze aan het solliciteren was dus hadden ze er enigsinds kunnen weten dat zoiets zou kunnen gebeuren.

Ik heb ook een 0 uren contract en ben aangenomen elders voor 16 uur en ze weten ook daar dat ze me kunnen bellen voor te werken maar dat ze er wel rekening mee houden dat ik zeer vaak niet zal komen aangezien ik ook nog studeer.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 5:06

Achteraf gezien is het niet netjes van me geweest, ik had gelijk moeten bellen naar die werkgever dat ik al zo snel kon beginnen. Ik weet niet waarom ik dat deed, misschien omdat ik een beetje bang voor haar ben, ze kan zo enorm fel zijn, dat ik niet goed durfde.
En omdat ik het er met haar uitgebreid over had gehad dat mn contract verlengd zou worden en aangepast naar 0 uren omdat ik aan het solliciteren was, zij was zelfs diegene die het voorstelde om een 0 uren contract ervan te maken zodat ik elk moment weg kon. Vanuit die gedachte dacht ik van, dan kan het per e-mail, en een ontslagbrief moet toch ook altijd schriftelijk?

@Een referentie mag ook negatief zijn, maar het is eigenlijk een soort regel dat deze toch positief is.

Gast
Gast

Bericht  Caramba ma 6 aug 2012 - 6:01

Aan de ene kant snap ik jou en aan de andere kant snap ik die werkgever ook wel.
Zij moet nu ala minuut opzoek naar andere medewerkers die jou diensten kunnen draaien, nu is dat gelukkig opgelost.
Maar uitzenbureaus en eigen personeel is in deze periode al moeilijk te vinden voor die routes/planning.
Weet er helaas alles van, zit er namelijk zelf ook middenin.
Heb vandaag mijn ontslag genomen (ook thuiszorg).
Ze deden niet moeilijk, maar begrijp heel goed dat deze periode voor hun niet gunstig is dat er een medewerker opstapt.
Wel vind ik de latere reactie van de werkgever niet netjes, dat had ze wel tactischer over kunnen brengen.

Ik wil je verder veel succes en plezier met je nieuwe werk wensen.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 7:31

Nou ze zei dat ze het zo druk had, maar ik geloof daar niet zo in. Ik heb aangegeven dat ik extra kan werken, ik word bijna niet extra ingepland. Ook weet ik dat er een stop is op het aannemen van nieuwe hulpen, en dat weet ik omdat bekenden van mij ook gesolliciteerd hebben.
Ik heb er van geleerd, voortaan moet ik het beter communiceren

Gast
Gast

Bericht  ellibre ma 6 aug 2012 - 7:36

Yasmin schreef:Nou ze zei dat ze het zo druk had, maar ik geloof daar niet zo in. Ik heb aangegeven dat ik extra kan werken, ik word bijna niet extra ingepland. Ook weet ik dat er een stop is op het aannemen van nieuwe hulpen, en dat weet ik omdat bekenden van mij ook gesolliciteerd hebben.
Ik heb er van geleerd, voortaan moet ik het beter communiceren
Dat is denk ik ook het belangrijkste, ja. Dan denk ik dat je het verder achter je kan laten en dat je lekker kunt gaan genieten van het feit dat je een nieuwe baan hebt! Nogmaals gefeliciteerd!
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 23:49

Hoe dan ook. Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Gast
Gast

Bericht  xxlisaxx wo 8 aug 2012 - 4:34

Ook al is het inmiddels opgelost, je werkgever had wel gelijk. Jij bent verplicht om te komen werken ook al heb je een 0-urencontract. Een 0-urencontract is in jouw geval al lang geen 0-urencontract meer omdat je al meer dan een jaar 12 uur per week werkt. Na 3 maanden ontstaat een rechtsvermoeden van arbeidsomvang ook al is er een 0-urencontract. Zowel werkgevers als werknemers zijn hier zeer slecht van op de hoogte. Ook bij ziekte geldt dit rechtsvermoeden. Wanneer je dus meer dan 3 maanden met een 0-urencontract een x aantal uur per week werkt, heb je in geval van ziekte recht op doorbetaling van die uren, ook als je niet ingeroosterd bent. Er wordt dan gekeken naar wat je gemiddeld per week hebt gewerkt. In jouw situatie had jouw werkgever je dus kunnen verplichten om voor maximaal 2 mnd, 12 uur per week te werken.

xxlisaxx
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 68
Punten : 70
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Snoopy wo 8 aug 2012 - 5:57

xxlisaxx schreef:Ook al is het inmiddels opgelost, je werkgever had wel gelijk. Jij bent verplicht om te komen werken ook al heb je een 0-urencontract. Een 0-urencontract is in jouw geval al lang geen 0-urencontract meer omdat je al meer dan een jaar 12 uur per week werkt. Na 3 maanden ontstaat een rechtsvermoeden van arbeidsomvang ook al is er een 0-urencontract. Zowel werkgevers als werknemers zijn hier zeer slecht van op de hoogte. Ook bij ziekte geldt dit rechtsvermoeden. Wanneer je dus meer dan 3 maanden met een 0-urencontract een x aantal uur per week werkt, heb je in geval van ziekte recht op doorbetaling van die uren, ook als je niet ingeroosterd bent. Er wordt dan gekeken naar wat je gemiddeld per week hebt gewerkt. In jouw situatie had jouw werkgever je dus kunnen verplichten om voor maximaal 2 mnd, 12 uur per week te werken.

Dat klopt idd. Alleen is het nu volgens mij het geval dat ze eerst 12 uur op contract had en dat ze per 1 augustus (dus nog maar net) een 0 uren contract heeft, dus dan gaat dit niet op.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast do 9 aug 2012 - 12:15

Ik heb mn werkgever nog een e-mail gestuurd om mijn excuses aan te bieden voor mijn communicatie, maar ze heeft niks meer teruggestuurd..

Gast
Gast

Bericht  ellibre do 9 aug 2012 - 20:26

Yasmin schreef:Ik heb mn werkgever nog een e-mail gestuurd om mijn excuses aan te bieden voor mijn communicatie, maar ze heeft niks meer teruggestuurd..
Dat vind ik heel netjes van je. Als zij niet de moeite wil nemen om er op te reageren is dat niet jouw probleem. Ik zou het nu laten rusten verder.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: