ontslag nemen
+5
TukTuk
Kqip
Miss G
Filoria
duckie
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
ontslag nemen
ik heb per van de zomer een nieuewe baan en nu ga ik dus ontslag nemen bij mn huidige werk. ik ga niet weg met gezeur of iets maar heb nu een leuke baan gekregen hier bijna om de hoek dus gewoon lekker dicht bij. zou ik nu al opzeggen of er nog even mee wachten, en hoe zouden jullie ontslag nemen? bellen, mailen vbrief
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Re: ontslag nemen
bellen, mailen, brief, huh?
Het lijkt mij wel zo netjes om het persoonlijk te zeggen. Een gesprekje met je leidinggevende vragen, even apart gaan zitten, rustig uitleggen waarom je deze beslissing neemt... Waarom zou je dat in een e-mail zetten?
Het lijkt mij wel zo netjes om het persoonlijk te zeggen. Een gesprekje met je leidinggevende vragen, even apart gaan zitten, rustig uitleggen waarom je deze beslissing neemt... Waarom zou je dat in een e-mail zetten?
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Ik zou het niet nu al doen als je pas in augustus begint. Ik zou het ergens rond half juni zeggen. Ik zou wel een gesprek aanvragen zodat je het persoonlijk toe kan lichten, maar ik zou wel nog een brief meenemen. Meestal is het nog zo dat ze het ook zwart op wit willen hebben staan.
Miss G- Fluisteraar
- Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11
Gesprek met je leidinggevende en een 'opzegbrief'. Die willen ze idd wel hebben.
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11
Kqip schreef:Gesprek met je leidinggevende en een 'opzegbrief'. Die willen ze idd wel hebben.
Dit inderdaad maar sowieso wachten tot je je contract getekend hebt en wat korter van te voren. Let er wel op dat je je ontslagtermijn aanhoudt.
Gast- Gast
XxXGeesje schreef:Ik zou het niet nu al doen als je pas in augustus begint. Ik zou het ergens rond half juni zeggen. Ik zou wel een gesprek aanvragen zodat je het persoonlijk toe kan lichten, maar ik zou wel nog een brief meenemen. Meestal is het nog zo dat ze het ook zwart op wit willen hebben staan.
Waarom? Het is toch wel zo netjes dat je het bedrijf ook tijd genoeg geeft om een vervanger te vinden, zeker als je niet met problemen ofzo weg gaat?
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
ik heb nu een concept contract thuis liggen en zodra ik de definitieve heb en getekend heb ga ik denk ik al opzeggen zodat ze het op tijd weten... Ga denk ik even telefonisch doen want ik werk nu via en detacheringsbureau dus ik kom bijna nooit op kantoor en dat is voor mij ook ruim 5 kwartier reizen enkele reis... maar ga ze wel even netjed bellen en uitleggen en dan nog een brief erachter aan via mail of post net wat ze willen...
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
AngelNyn schreef:XxXGeesje schreef:Ik zou het niet nu al doen als je pas in augustus begint. Ik zou het ergens rond half juni zeggen. Ik zou wel een gesprek aanvragen zodat je het persoonlijk toe kan lichten, maar ik zou wel nog een brief meenemen. Meestal is het nog zo dat ze het ook zwart op wit willen hebben staan.
Waarom? Het is toch wel zo netjes dat je het bedrijf ook tijd genoeg geeft om een vervanger te vinden, zeker als je niet met problemen ofzo weg gaat?
Ja ik geef toe dat het wel zo netjes is om het wat eerder te zeggen, maar ik heb al eens meegemaakt dat toen ik mijn ontslag ruim van te voren in had gediend (en ik had geen problemen met het bedrijf) dat toen al mijn werkzaaheden per direct werden overgedragen waardoor ik 3 maanden niets meer te doen had..
Miss G- Fluisteraar
- Aantal berichten : 367
Punten : 376
Registratiedatum : 29-01-11
duckie schreef:ik heb nu een concept contract thuis liggen en zodra ik de definitieve heb en getekend heb ga ik denk ik al opzeggen zodat ze het op tijd weten... Ga denk ik even telefonisch doen want ik werk nu via en detacheringsbureau dus ik kom bijna nooit op kantoor en dat is voor mij ook ruim 5 kwartier reizen enkele reis... maar ga ze wel even netjed bellen en uitleggen en dan nog een brief erachter aan via mail of post net wat ze willen...
Zoek dan nu vast uit wat je opzegtermijn is, en zeg inderdaad pas op als je nieuwe contract is ondertekend.
Caulfield- Fluisteraar
- Aantal berichten : 123
Punten : 130
Registratiedatum : 01-03-12
aahh ok nu snap ik waarom je het per telefoon wilt doenduckie schreef:ik werk nu via en detacheringsbureau dus ik kom bijna nooit op kantoor en dat is voor mij ook ruim 5 kwartier reizen enkele reis...
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Ook al is het 5 kwartier reizen, enkele reis. Dit hoor je netjes af te handelen, vooral als je geen problemen met je huidige werkgever hebt (in een andere situatie hoor je het overigens ook netjes af te handelen, no matter what). Jouw werkgever zal het ook waarderen dat je het netjes afhandelt, de moeite neemt om langs te komen, ipv het aan de telefoon vertellen.
Een brief zal sowieso geschreven moeten worden, aangezien het zwart op wit moet staan.
En inderdaad, zodra jouw handtekening gezet is bij de nieuwe werkgever kun je het vertellen op je huidige werk. Zo heb ik het ook gedaan. Ik wist al 3 weken dat ik 'aangenomen' was, maar ik wilde niet klakkeloos ontslag nemen zonder ook maar een handtekening te hebben gezet. Heel jammer mbt mijn opzegtermijn, deze schoof een maand op, maar liever even wachten tot alles rond is dan voor een grote verrassing komen te staan.
Een brief zal sowieso geschreven moeten worden, aangezien het zwart op wit moet staan.
En inderdaad, zodra jouw handtekening gezet is bij de nieuwe werkgever kun je het vertellen op je huidige werk. Zo heb ik het ook gedaan. Ik wist al 3 weken dat ik 'aangenomen' was, maar ik wilde niet klakkeloos ontslag nemen zonder ook maar een handtekening te hebben gezet. Heel jammer mbt mijn opzegtermijn, deze schoof een maand op, maar liever even wachten tot alles rond is dan voor een grote verrassing komen te staan.
SnowWhite- Kletskop
- Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10
SnowWhite schreef:Ook al is het 5 kwartier reizen, enkele reis. Dit hoor je netjes af te handelen, vooral als je geen problemen met je huidige werkgever hebt (in een andere situatie hoor je het overigens ook netjes af te handelen, no matter what). Jouw werkgever zal het ook waarderen dat je het netjes afhandelt, de moeite neemt om langs te komen, ipv het aan de telefoon vertellen.
+1
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Bij een detacheringsbureau is het niet ongebruikelijk dat je opzegt via telefoon en dan een mail/brief erachter aan. Ik zou dus ook niet naar het detacheringsbureau gaan, dat vind ik ook echt niet onfatsoenlijk hoor.
Bij de opdrachtgever lijkt me het daarentegen wel normaal om het persoonlijk te melden, maar goed daar ben je ook dagelijks.
Qua termijn zou ik inderdaad opzeggen zodra je nieuwe contract getekend hebt.
Bij de opdrachtgever lijkt me het daarentegen wel normaal om het persoonlijk te melden, maar goed daar ben je ook dagelijks.
Qua termijn zou ik inderdaad opzeggen zodra je nieuwe contract getekend hebt.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Soortgelijke onderwerpen
» Ontslag nemen....
» Ontslag nemen
» vraag ontslag nemen
» Ontslag nemen en 0 uren contract
» Ontslag nemen zonder een nieuwe baan
» Ontslag nemen
» vraag ontslag nemen