Je nergens toe kunnen zetten
+3
Minx
Isis
nijntje4
7 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Je nergens toe kunnen zetten
Ik word af en toe zo moe van mijzelf. Ik zou enorm gemotiveerd moeten zijn om een baan te zoeken maar de laatste dagen kan ik mij nergens toe zetten. Ik sta laat op, dan vervolgens uitstellen om aan te kleden en dergelijke, vaak nog voor de buis hangen om uit te stellen wat ik moet doen. Niet genieten van het mooie weer maar vervolgens om een uur of 3 een keer achter de laptop kruipen. Dan weer afgeleid zijn door 101 dingen terwijl mn sollicitatiebrief al open staat op de achtergrond. Dan eind van de middag nog boodschappen moeten doen bijvoorbeeld. En dan weer uitstellen om verder te gaan met computeren omdat ik nog iets huishoudelijks ga doen of koken bijvoorbeeld. En ga zo maar door.
Nou heb ik vaak na 11 uur 's avonds een creatieve bui, ik ben ook echt een avondmens dus daar profiteer ik dan maar van. Ik maak ook vaak dan een todo lijstje voor de volgende dag en wil mij daar ook echt aan houden. Maar dan lig ik vervolgens wel weer laat in bed, slaap ik een keer tegen 3'en. Maar ik voel me zo niet nuttig, ergens wil ik daar ook even aan toegeven maar hoelang duurt het nou al... Het lukt mij dus af en toe om die schop te geven maar vaak ook niet.
Herkenbaar?
Nou heb ik vaak na 11 uur 's avonds een creatieve bui, ik ben ook echt een avondmens dus daar profiteer ik dan maar van. Ik maak ook vaak dan een todo lijstje voor de volgende dag en wil mij daar ook echt aan houden. Maar dan lig ik vervolgens wel weer laat in bed, slaap ik een keer tegen 3'en. Maar ik voel me zo niet nuttig, ergens wil ik daar ook even aan toegeven maar hoelang duurt het nou al... Het lukt mij dus af en toe om die schop te geven maar vaak ook niet.
Herkenbaar?
nijntje4- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10
Re: Je nergens toe kunnen zetten
Deels herkenbaar. Ik zit nu een paar maanden thuis met een burnout en voel me sinds een maand terug sterk genoeg om te gaan werken maar naar mijn oude werkgever teruggaan, zit er niet in. Dus moet ik ander werk zoeken. Daar ben ik vaak mee bezig (dus dat lukt wel) maar andere dingen dan weer niet. Ik verveel me de pleuris en toch is het huis stoffig, is die muur nog niet geverfd etc... Ik had in het begin een lijst gemaakt van alle dingen die ik kon doen met mijn vrije tijd (leuke en minder leuke) en daar heb ik er nog maar 1 van gedaan...
Zou het een idee zijn om jezelf eens een paar dagen echt vrij te geven en daarna weer aan de slag te gaan? In die dagen dat je vrij bent kan je dan een beter dag/nacht ritme vinden?
Zou het een idee zijn om jezelf eens een paar dagen echt vrij te geven en daarna weer aan de slag te gaan? In die dagen dat je vrij bent kan je dan een beter dag/nacht ritme vinden?
Isis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10
Dat is ook vervelend Isis
Hm ja daar heb ik idd aan zitten denken om er idd aan toe te geven maar dan doe ik eigenlijk ook niks. Dan ga ik ook de hele dag lopen niksen en vervelen en laat naar bed, net als nu eigenlijk :p Ik wil zo graag leuke dingen doen, even ongegeneerd shoppen, weekendje weg, terrasjes, uitgaan, weet ik veel, maar het kan allemaal niet nu ik op mijn geld moet letten dus eigenlijk voel ik mij een soort van opgesloten.
Hm ja daar heb ik idd aan zitten denken om er idd aan toe te geven maar dan doe ik eigenlijk ook niks. Dan ga ik ook de hele dag lopen niksen en vervelen en laat naar bed, net als nu eigenlijk :p Ik wil zo graag leuke dingen doen, even ongegeneerd shoppen, weekendje weg, terrasjes, uitgaan, weet ik veel, maar het kan allemaal niet nu ik op mijn geld moet letten dus eigenlijk voel ik mij een soort van opgesloten.
nijntje4- Prater
Kan je dan niet leuke en minder leuke dingen inplannen? Bijv. 's morgens vacatures zoeken en 's namiddags iets leuks doen (kan ook goedkoop, bijv. wandelen, fietsen naar een vriendin, koken voor een vriendin,...). Maar dat heb je wellicht al geprobeerd? Pfff, moeilijke periode he, werkloos zijn? Ik hoop dat ik gauw terug werk heb want dit is echt niks...
Anders schrijf ik jouw brieven en kom jij hier poetsen? ;-)
Anders schrijf ik jouw brieven en kom jij hier poetsen? ;-)
Isis- Fluisteraar
Hahaha dat klinkt als een goeie deal
Ik merk dat ik beter een ritme heb als mensen dingen voor mij plannen. Ik heb deze week twee afspraken gepland staan die gewoon vaststaan en daar heb ik dan meer aan ofzo. Tegelijkertijd zie ik er tegenop hoe ik dan weer vroeg mijn bed uit moet maar dat terzijde :p Daarom baal ik ook zo dat ik bij vrienden soms overal achteraan moet want dat kost mij dan zoveel energie.
Die ochtend-middag indeling had ik idd geprobeerd maar ik lig dan weer te lang op mijn bed....
Ik merk dat ik beter een ritme heb als mensen dingen voor mij plannen. Ik heb deze week twee afspraken gepland staan die gewoon vaststaan en daar heb ik dan meer aan ofzo. Tegelijkertijd zie ik er tegenop hoe ik dan weer vroeg mijn bed uit moet maar dat terzijde :p Daarom baal ik ook zo dat ik bij vrienden soms overal achteraan moet want dat kost mij dan zoveel energie.
Die ochtend-middag indeling had ik idd geprobeerd maar ik lig dan weer te lang op mijn bed....
nijntje4- Prater
Heel herkenbaar. Ik heb het ook.
Ik heb dan mijn bijbaantje nog wel, maar daar alleen maar avonddiensten. Als ik nou ochtenddiensten had dan deed ik 's middags nog wat. Maar nu alleen maar avonddiensten dus ik voer ook niets uit.
Ik heb dan mijn bijbaantje nog wel, maar daar alleen maar avonddiensten. Als ik nou ochtenddiensten had dan deed ik 's middags nog wat. Maar nu alleen maar avonddiensten dus ik voer ook niets uit.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Ow das ook vervelend Minx. Kan mij voorstellen dat als je weet dat je nog moet werken dat je dan van tevoren ook niet zoveel onderneemt omdat je 'nog weg moet' zeg maar.
nijntje4- Prater
Ja is heel irritant, en dan zijn het ook nog maar dienstjes van 4 uur. Dus het tikt niet aan ook. Ik ga gewoon liever een uurtje of 24-32 werken. Maar ja dan moet ik eerst een baan vinden,
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou een dagschema maken, je wekker om 7 uur of half 8 zetten en gewoon beginnen met een huishoudelijk klusje/ taak waarbij je actief bezig bent.
Dan eind van de ochtend solliciteren en eindigen met een tijdje forum, fb etc.
Daarna lunchen en dus laptop uit.
's Middags eerst nog een taak plannen, bijv dan boodschappen doen.
En in de namiddag iets leuks plannen!
Mij helpt het om er redelijk vroeg uit te gaan, niet teveel tutten, niet direct internet, maar gewoon beginnen en idd jezelf een schop onder de kont geven! Je wilt toch niet dat al die dagen zo voorbij glijden? Sport je ook? Kan je ook meer energie en structuur geven.
Het is wel herkenbaar hoor, maar ik baal al als ik 1 zo'n dag heb gehad
Mij helpt het om er redelijk vroeg uit te gaan, niet teveel tutten, niet direct internet, maar gewoon beginnen en idd jezelf een schop onder de kont geven! Je wilt toch niet dat al die dagen zo voorbij glijden? Sport je ook? Kan je ook meer energie en structuur geven.
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
Een dagschema vind ik ook een goede! Even op papier een schema van ochtend - middag - avond maken en daar je activiteiten voor die dag op invullen. Als je de activiteit hebt gedaan, mag je hem doorstrepen (geeft een goed gevoel). Je wekker op tijd zetten helpt ook veel en door vroeg eruit te gaan heb je nog een hele dag voor je. Door je leven structuur te geven krijg je waarschijnlijk weer meer energie en de overstap naar werken straks wordt hierdoor al kleiner.
Gast- Gast
Le Chat Noir schreef:Ik zou een dagschema maken, je wekker om 7 uur of half 8 zetten en gewoon beginnen met een huishoudelijk klusje/ taak waarbij je actief bezig bent.
Dat zijn wel goeie tips, dankje! Ik denk wel dat dat idd nodig is, structuur. Ik denk alleen dat ik iets later op zou staan omdat ik wel echte en avondmens ben en dan dus vaak heel veel doe ineens. En sporten zou wel helpen maar ik weet niet zo goed wat, kost ook allemaal geld dus dat komt er dan extra bij. Ik kan in ieder geval eens een keer wat meer gaan wandelen of fietsen ofzo.
nijntje4- Prater
Wat vervelend en helaas zoooo herkenbaar! Het voornemen om op tijd op te staan heb ik ook elke avond weer. Ik zet m'n wekker ook, maar ik snooze net zo lang door tot het alweer bijna 12 uur is. Heel soms lukt het wel en dan ben ik ook blij dat ik er op tijd uit ben gegaan en nuttige dingen heb gedaan, maar dat komt echt sporadisch voor. Werk zoeken is echt zwaar kl*te in deze tijd. Maakt volgens mij niet uit in wat voor branche je het zoekt.
Toekan- Fluisteraar
- Aantal berichten : 66
Punten : 78
Registratiedatum : 13-06-12
Misschien ook een tip: meeschrijven in het sollicitatietopic. Dat is dan ook een klein beetje een stok achter de deur?
Isis- Fluisteraar
Ow dat deed ik al af en toe, kom alleen nu niet verder dan brieven de laatste tijd...
nijntje4- Prater
Is het vandaag gelukt om iets meer te doen?
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
Mwoa een beetje, ietsje eerder opgestaan en wat aan het huishouden gedaan, toen ff de stad in want moest een cadeautje kopen.
Morgen en overmorgen moet ik vroeg op vanwege afspraken dus dan kan ik hopelijk beginnen met een ritme
Morgen en overmorgen moet ik vroeg op vanwege afspraken dus dan kan ik hopelijk beginnen met een ritme
nijntje4- Prater
Oh Nijn dat is zo herkenbaar. Ik heb regelmatig dat ik vol goede moed op sta met allemaal plannen om die dag te doen. (Lees: Het huis schoonmaken, administratie op orde maken, vacatures zoeken, wassen en was opvouwen, een uitgebreide boodschappenlijst maken) En aan het eind van de dag heb ik alleen het hoognodige in huis gehaald aan boodschappen, halfslachtig schoongemaakt en voor de rest heb ik rondgehangen, mensen gebeld, tv gekeken en zitten internetten.
Zo zonde!
Zo zonde!
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Carra schreef:Oh Nijn dat is zo herkenbaar. Ik heb regelmatig dat ik vol goede moed op sta met allemaal plannen om die dag te doen. (Lees: Het huis schoonmaken, administratie op orde maken, vacatures zoeken, wassen en was opvouwen, een uitgebreide boodschappenlijst maken) En aan het eind van de dag heb ik alleen het hoognodige in huis gehaald aan boodschappen, halfslachtig schoongemaakt en voor de rest heb ik rondgehangen, mensen gebeld, tv gekeken en zitten internetten.
Zo zonde!
Precies wat jij zegt, zo gaat het! Vaak als ik iemand heb gesproken erover en weer inspiratie heb om alles om te gooien dan zit ik vol ideeen, om de volgende dag weer net zo op te staan, zucht.
nijntje4- Prater
Haha, ja ik kan je dan ook geen tips geven helaas. Schema's en dergelijke werken voor mij niet. Tijdsdruk wel. Als er iemand op visite komt heb ik binnen no time het huis schoon. Komt er iemand eten heb ik alle boodschappen in huis.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Maar dat heb ik dan eigenlijk ook, want ik werk wel met lijstjes en schema's, ik doe alleen dan niet alles wat erop staat op die dag. Maar idd als er iemand langs komt, of ik ga iets doen, dan kan ik meer ofzo
nijntje4- Prater
Ik herken het wel. Al word ik steeds lakser.
Voorheen stond ik nog om 07.00u naast mijn bed. Dit werd steeds later en nu is mijn ritme zo omgedraaid, dat ik meestal pas rond 13.00u naast mijn bed sta. Het huis schoonmaken? Waarom nu? Morgen kan ook nog. Wassen? Waarom, zou ik me morgen moeten aankleden?
Gistermiddag dan eindelijk een kleine overwinning gehad. Want ik heb het hele huis schoongemaakt. Maar dat is nog niet 1/10 van wat ik voorheen, met werk, deed in een week.
Ik baal er verschrikkelijk van. Want ik voel me al een nietsnut zonder werk. Moet ik me ook vooral zo gaan gedragen.
Voorheen stond ik nog om 07.00u naast mijn bed. Dit werd steeds later en nu is mijn ritme zo omgedraaid, dat ik meestal pas rond 13.00u naast mijn bed sta. Het huis schoonmaken? Waarom nu? Morgen kan ook nog. Wassen? Waarom, zou ik me morgen moeten aankleden?
Gistermiddag dan eindelijk een kleine overwinning gehad. Want ik heb het hele huis schoongemaakt. Maar dat is nog niet 1/10 van wat ik voorheen, met werk, deed in een week.
Ik baal er verschrikkelijk van. Want ik voel me al een nietsnut zonder werk. Moet ik me ook vooral zo gaan gedragen.
Gast- Gast
Ook herkenbaar, het is net of je je er dan in berust idd, en je daar tegelijkertijd weer schuldig over voelen. Ik deed eerst meer na mijn werk dan nu in een hele dag :p
nijntje4- Prater
nijntje4 schreef:Ook herkenbaar, het is net of je je er dan in berust idd, en je daar tegelijkertijd weer schuldig over voelen. Ik deed eerst meer na mijn werk dan nu in een hele dag :p
Dat dus. En volgens mij ben ik mezelf gewoon continu aan het straffen, omdat ik niets meer om handen heb, zoals ik dat voorheen altijd had. En daardoor voel ik me alleen maar beroerder. Moet het eens gaan doorbreken....
Gast- Gast
Precies dat stukje ben ik nu mee bezig, dat lukt wel, want ik ben namelijk niet minder leuk omdat ik even geen baan heb. Kost even tijd om dat ook zo te voelen.
nijntje4- Prater
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Nergens zin in
» Nergens mee spelen
» Mijn man is zijn baan kwijt, en ik wist nergens van....
» Dit slaat toch nergens op!
» Vakantie en nergens zin in....pfff
» Nergens mee spelen
» Mijn man is zijn baan kwijt, en ik wist nergens van....
» Dit slaat toch nergens op!
» Vakantie en nergens zin in....pfff
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: