Nergens mee spelen
+3
Parisienne
Flower_L
Liadan
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Nergens mee spelen
Mijn zoontje speelt eigenlijk nergens mee, tenzij we meespelen. Bij een ander of als we buiten zijn kan hij zich prima vermaken, maar thuis totaal niet. En met mijn zwangerschapsverlof (en de koude wintermaanden) voor de deur vrees ik het ergste...
Hij heeft een prachtige thomasbaan waar hij binnen no time op uitgekeken is. Ik dacht eerst: misschien heeft hij teveel speelgoed (welk kind tegenwoordig niet...) dus ik heb heel veel weggehaald en echt maar een hele kleine selectie beneden staan. En toch gaat hij op de bank hangen of wil hij maar bij me blijven zitten.
Hoe krijg ik mijn kind aan het spelen? En waar spelen jullie kindjes mee?
Hij heeft een prachtige thomasbaan waar hij binnen no time op uitgekeken is. Ik dacht eerst: misschien heeft hij teveel speelgoed (welk kind tegenwoordig niet...) dus ik heb heel veel weggehaald en echt maar een hele kleine selectie beneden staan. En toch gaat hij op de bank hangen of wil hij maar bij me blijven zitten.
Hoe krijg ik mijn kind aan het spelen? En waar spelen jullie kindjes mee?
Gast- Gast
Re: Nergens mee spelen
Je beschrijft mijn dochter. En het lukt mij niet om haar zelf aan het spelen te krijgen, soms heel even maar meestal moet ik meespelen. Ze heeft bergen speelgoed, maar ze houdt er gewoon echt niet van om alleen te spelen, ze vindt het niet leuk. Als er iemand anders mee speelt, dan kan ze wel spelen, als er andere kinderen zijn dan speelt ze ook gewoon zonder mij en met hun.
Ik heb geen tips, heb hier heel veel geprobeerd om haar zelf te laten spelen, maar ze doet/wil het gewoon niet. Als ze iets nieuws krijgt dan speelt ze daar even zelf mee en dan is het weer klaar.
Het enige waar ze zelf een tijdje mee bezig kan zijn is als ik haar bij de gootsteen zet en met opscheplepels en bakjes water laat spelen en knutselen kan ze ook even zelf mee bezig zijn. Ik denk dat het gewoon niet in haar zit om lekker zelf te spelen.
Als ik zeg dat ik geen tijd of zin heb om de hele tijd met haar mee te spelen dan gaat ze zich op de bank zitten vervelen (of de hele tijd zeuren dat ik mee moet doen...).
Mijn zoon is daar nu al anders in, hij kan juist wel een tijd zelf spelen en bezig zijn, daar heb ik niks voor hoeven doen. Hij speelt uit zichzelf een tijd alleen.
Ik heb geen tips, heb hier heel veel geprobeerd om haar zelf te laten spelen, maar ze doet/wil het gewoon niet. Als ze iets nieuws krijgt dan speelt ze daar even zelf mee en dan is het weer klaar.
Het enige waar ze zelf een tijdje mee bezig kan zijn is als ik haar bij de gootsteen zet en met opscheplepels en bakjes water laat spelen en knutselen kan ze ook even zelf mee bezig zijn. Ik denk dat het gewoon niet in haar zit om lekker zelf te spelen.
Als ik zeg dat ik geen tijd of zin heb om de hele tijd met haar mee te spelen dan gaat ze zich op de bank zitten vervelen (of de hele tijd zeuren dat ik mee moet doen...).
Mijn zoon is daar nu al anders in, hij kan juist wel een tijd zelf spelen en bezig zijn, daar heb ik niks voor hoeven doen. Hij speelt uit zichzelf een tijd alleen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
L is ook zo. Wij moeten meepuzzelen bouwen kleuren etc.
Na het eten speelt hij vaak wel half u alleen. En in ochtend ook nog half uur als we brood gegeten hebben. Maar rest binnenshuis...continu aandacht.
Na het eten speelt hij vaak wel half u alleen. En in ochtend ook nog half uur als we brood gegeten hebben. Maar rest binnenshuis...continu aandacht.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Herkenbaar, geen tips helaas.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Hier ook heel herkenbaar. Z. kan zich de laatste tijd ook helemaal niet meer zelf vermaken. Ze heeft veel speelgoed en ik wissel ook vaak af maar ze is er zo snel op uit gekeken. Bij iemand anders vermaakt ze zich altijd, en ook samen spelen met andere kindjes. Maar als ze weer alleen is moet ik continu mee helpen en mee spelen. Geen probleem natuurlijk, maar niet de hele dag. Dan gaat ze zich idd vervelen en gaat ze zeuren of de tv aan mag. Ik geef daar niet vaak aan toe want ik wil niet dat ze zoveel tv kijkt. Ik ga met je meelezen want ik heb ook helaas geen oplossing...
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Kun je niet een duidelijke wekker voor hem neerzetten en hem dan uitleggen dat hij een kwartiertje alleen moet spelen, dat jij dan wat dingen in huis gaat doen (leg ook uit hoe hij de wekker moet 'aflezen',, als de grote wijzer bij de 3 is gaat de wekker af, etc etc), en als hij lief alleen gespeeld heeft, dat jullie wat samen gaan doen als de wekker af gegaan is? Dat doe je dan 2-3x op een dag en na een paar dagen probeer je de zelfspeeltijd wat te verlengen met 5 of 10 minuten per keer.
Gast- Gast
Bij ons is ze na een half uur wel helemaal uitgespeeld. Maar buiten kan ze rustig een paar uur lopen, en dan amuseert zij zich nog. Hoe is het buiten dan?
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
Buiten kan hij zich prima vermaken. Vooral als hij wat water heeft om mee te spelen. Ik laat hem vaak genoeg lekker zijn gang gaan in de tuin. En dat vindt hij helemaal leuk, maar ja hij zou het binnen toch ook moeten kunnen.
Maple: wat jij zegt vind ik wel een goede. Ik doe dat nu wel met de gewone klok die er hangt, maar misschien kan ik dat wat leuker verpakken.
Maple: wat jij zegt vind ik wel een goede. Ik doe dat nu wel met de gewone klok die er hangt, maar misschien kan ik dat wat leuker verpakken.
Gast- Gast
Je zou zo'n klokje kunnen aanschaffen van Joseph Joseph, soort time timer maar dan goedkoper en simpeler te begrijpen dan een klok. Toevallig zelf vandaag aan gedacht om deze ook voor mijn zoontje te kopen.
Rouge- Prater
- Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10
Ik heb dat een keer bij de Supernanny gezien, zij adviseerde om in eerste instantie samen te gaan spelen en je dan op een gegeven moment terug te trekken. Overigens had de moeder in die aflevering wel een tweeling, dus was het wel iets makkelijker omdat die kinderen dan samen verder konden spelen, maar je kunt het proberen, kijken of het lukt als je meespeelt en dan voorzichtig iets anders gaat doen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Wanneer l alleen speelt bemoei ik mij er ook niet mee...stel ik zeg iets....boem...wil hij weer samen spelen
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ja meespelen in begin helpt hier ook wel! Dan na een paar minuten stiekem je eigen ding gaan doen
Rouge- Prater
- Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10
Rouge schreef:Je zou zo'n klokje kunnen aanschaffen van Joseph Joseph, soort time timer maar dan goedkoper en simpeler te begrijpen dan een klok. Toevallig zelf vandaag aan gedacht om deze ook voor mijn zoontje te kopen.
Of van Cabanaz, die lijkt ook op een time-timer en is nog iets goedkoper.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
herkenbaar.Flower_L schreef:Wanneer l alleen speelt bemoei ik mij er ook niet mee...stel ik zeg iets....boem...wil hij weer samen spelen
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Susan: Dat heb ik al eens geprobeerd, maar dan is het meteen: mama wat ga je doen? Mag ik helpen?
Flower: die fout heb ik inderdaad ook wel eens gemaakt. Hem een compliment geven dat hij heel goed alleen speelt. Dat hij meteen roept: ik wil met jou spelen mam...
Flower: die fout heb ik inderdaad ook wel eens gemaakt. Hem een compliment geven dat hij heel goed alleen speelt. Dat hij meteen roept: ik wil met jou spelen mam...
Gast- Gast
Wat bij mijn kinderen hielp, was om het speelgoed in doorzichtige plastic bakken te doen (gesorteerd) en dat ze dan zelf een bak mogen kiezen om te spelen. Zijn ze klaar met spelen, dan ruimen ze op en kiezen ze een andere bak. En even een TV-stop voor een paar dagen/weken inlassen, als de TV weinig/niet aan staat en ze dus "weinig prikkels krijgen uit het kassie", vermaken ze zich erg goed met speelgoed. Maar... dat werkt bij mijn kids goed.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Nergens zin in
» Vakantie en nergens zin in....pfff
» Dit slaat toch nergens op!
» zwemluiers nergens te vinden
» Je nergens toe kunnen zetten
» Vakantie en nergens zin in....pfff
» Dit slaat toch nergens op!
» zwemluiers nergens te vinden
» Je nergens toe kunnen zetten
Pagina 1 van 1