Vakantie en nergens zin in....pfff
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vakantie en nergens zin in....pfff
Hoi,
Kennen jullie dit? Je hebt vakantie en van tevoren bedacht wat allemaal te gaan doen: maar eenmaal zover heb je nergens zin in. Ik heb 2 weken vakantie en dit is alweer de laatste week. Maar: al dagen komt er niets uit mijn handen. Vooral vandaag is het weer erg. Ik moet nog zoveel doen. Wilde namelijk mijn huis eens goed gaan opruimen en schoonmaak houden enzo. Daarnaast zijn er nog 80 andere dingen die ik eens wilde gaan doen. Word echt moe van mezelf. Soms lukt het om iets te doen, maar ik heb er dan weer snel genoeg van. Elke avond lig ik later in bed dan normaal doordeweeks als ik moet werken. Niet voor 0:00 uur in ieder geval. Vervolgens ben ik de volgende ochtend zo moe dat ik vaak pas rond 10:00 uur opsta. Ik kom zo slecht op gang. Beetje vicieuze cirkel lijkt wel. Naar mijn idee komt het ook wel beetje doordat ik opzie tegen wat (sociale) dingen, zoals verjaardagen binnenkort. Ik blokkeer dan een soort. Hierdoor komt er weinig meer uit mijn handen. Ik baal hiervan, omdat ik dan als mijn vakantie voorbij is, niets heb gedaan. Help,...hoe kom ik uit deze cirkel? En wie herkent dit?
Kennen jullie dit? Je hebt vakantie en van tevoren bedacht wat allemaal te gaan doen: maar eenmaal zover heb je nergens zin in. Ik heb 2 weken vakantie en dit is alweer de laatste week. Maar: al dagen komt er niets uit mijn handen. Vooral vandaag is het weer erg. Ik moet nog zoveel doen. Wilde namelijk mijn huis eens goed gaan opruimen en schoonmaak houden enzo. Daarnaast zijn er nog 80 andere dingen die ik eens wilde gaan doen. Word echt moe van mezelf. Soms lukt het om iets te doen, maar ik heb er dan weer snel genoeg van. Elke avond lig ik later in bed dan normaal doordeweeks als ik moet werken. Niet voor 0:00 uur in ieder geval. Vervolgens ben ik de volgende ochtend zo moe dat ik vaak pas rond 10:00 uur opsta. Ik kom zo slecht op gang. Beetje vicieuze cirkel lijkt wel. Naar mijn idee komt het ook wel beetje doordat ik opzie tegen wat (sociale) dingen, zoals verjaardagen binnenkort. Ik blokkeer dan een soort. Hierdoor komt er weinig meer uit mijn handen. Ik baal hiervan, omdat ik dan als mijn vakantie voorbij is, niets heb gedaan. Help,...hoe kom ik uit deze cirkel? En wie herkent dit?
MarySun- Fluisteraar
- Aantal berichten : 85
Punten : 132
Registratiedatum : 10-12-11
Re: Vakantie en nergens zin in....pfff
Dan heb je je rust waarschijnlijk harder nodig dan je zelf denkt. Waarom moet je nog van alles doen? Het is toch geen verplichting, en nu dwing je jezelf op? Moet je perse in een vakantie veel ondernemen? Of kun je jezelf ook een andere gedachten geven in de zin van 'alles mag maar niks moet?'
Ik zou daar eens goed over nadenken, misschien kom je dan ook van dat vervelende gevoel af.
Ik zou daar eens goed over nadenken, misschien kom je dan ook van dat vervelende gevoel af.
Gast- Gast
Oei dat lijkt me echt lastig. Balen dat er weinig uit je handen komt. Ik zou nu toch echt van de vakantie gaan genieten en dingen doen die je wilde doen, hoe lastig ook. Anders krijg je dadelijk echt spijt als de vakantie voorbij is. Misschien kan je de dingen die je perse wilde doen afwisselen met andere échte leuke dingen?
Ik zou me overigens nog geen zorgen maken of je rot voelen omdat er binnenkort weer verjaardagen aan gaan komen. Ik begrijp wel wat je bedoeld. Maar die last komt later wel, ik zou toch echt van NU gaan genieten. Misschien helpt iets afspreken en dan wat leuks doen met een vriendin wel om je uit je stoel te krijgen?
En niks moet he, je hebt vakantie. In de vakantie hoef je niet perse dingen te doen die moeten he, ook al had je dat gepland.
Ik zou me overigens nog geen zorgen maken of je rot voelen omdat er binnenkort weer verjaardagen aan gaan komen. Ik begrijp wel wat je bedoeld. Maar die last komt later wel, ik zou toch echt van NU gaan genieten. Misschien helpt iets afspreken en dan wat leuks doen met een vriendin wel om je uit je stoel te krijgen?
En niks moet he, je hebt vakantie. In de vakantie hoef je niet perse dingen te doen die moeten he, ook al had je dat gepland.
Annemoontje- Prater
- Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12
Misschien moet je dan gewoon de wekker zetten voor morgen. En niet perse om half 7 maar om een uur of 8 ofzo. Wel iets later dan normaal maar niet te laat. En ga op tijd naar bed, stel een limiet tot hoe laat je wakker mag blijven van jezelf. Maar vanavond nog een lijstje van dingen die je wilt doen morgen. Als je dan morgen begint kun je afstrepen. Mij helpt het altijd wel om te kunnen zien wat er nog moet gebeuren en wat er al gedaan is.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» als je niet op vakantie gaat heb je geen recht op vakantie
» Nergens zin in
» kan met mn mobiel nergens meer inloggen, Help
» Vakantie from hell, n.a.v. Red mijn Vakantie
» Je nergens toe kunnen zetten
» Nergens zin in
» kan met mn mobiel nergens meer inloggen, Help
» Vakantie from hell, n.a.v. Red mijn Vakantie
» Je nergens toe kunnen zetten
Pagina 1 van 1