Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aanvraag eerste paspoort kind

+2
Tania
Parisienne
6 plaatsers

Ga naar beneden

Aanvraag eerste paspoort kind Empty Aanvraag eerste paspoort kind

Bericht  Parisienne wo 1 aug 2012 - 20:05

Wij gaan voor N. een paspoort aanvragen. Bij onze gemeente moet je een afspraak maken, dit kon pas over 2 weken! Nou goed.. afspraak gemaakt om hem over 2 weken aan te vragen. We laten tegelijk mijn vriend zijn paspoort verlengen. Hij heeft dus alleen zijn oude paspoort nodig om een nieuwe aan te vragen. Maar ik vraag me af wat ik voor N. nodig heb. Op de site van de gemeente word ik ook niet altijd even wijzer..

Ik heb begrepen dat je bij een eerste aanvraag een geboorteakte nodig heb, klopt dat? Dan zou ik die dus eerst aan moeten vragen? En wat nog meer?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvraag eerste paspoort kind Empty Re: Aanvraag eerste paspoort kind

Bericht  Tania wo 1 aug 2012 - 20:09

Geboorteakte heb je als het goed is gewoon thuis.
Ik weet eerlijk gezegd niet meer wat we nodig hadden. In ieder geval moesten we er allebei bij zijn of een van de twee maar dan moet de ander schriftelijk toestemming geven voor de aanvraag van het paspoort.

Edit, ik zit nu te twijfelen over of je de geboorteakte thuis hebt maar wij hebben in ieder geval niet eerst iets aangevraagd.

Laatst aangepast door Tania op wo 1 aug 2012 - 20:10; in totaal 1 keer bewerkt

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Liadan wo 1 aug 2012 - 20:10

Geboorteakte hadden we niet nodig, wel een pasfoto en beide ouders en het kind moeten aanwezig zijn bij de aanvraag (of 1 van de 2 kan een formulier ondertekenen om toestemming te geven voor het identiteitsbewijs, kan je meestal printen op de site van je gemeente).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Tiara wo 1 aug 2012 - 20:12

Geboorte akte hadden wij ook niet nodig. Pasfoto en legitimatie beide ouders + aanwezigheid en kind. Ook moet het kind mee bij het ophalen.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643

Bericht  Parisienne wo 1 aug 2012 - 20:15

Oh, geboorteakte hoef je dus niet opnieuw aan te vragen? Die zou je bij de aangifte gewoon gekregen moeten hebben?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Tania wo 1 aug 2012 - 20:20

Parisienne schreef:Oh, geboorteakte hoef je dus niet opnieuw aan te vragen? Die zou je bij de aangifte gewoon gekregen moeten hebben?

Ik heb even gekeken maar er staat onder aan het document wat ik bedoelde staat heel klein "deze kopie is niet geschikt voor officiele doeleinden". Dus als je die ooit ergens voor nodig hebt moet je het wel nog bij de gemeente aanvragen denk ik.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  L!ND@ wo 1 aug 2012 - 20:29

Liadan schreef:Geboorteakte hadden we niet nodig, wel een pasfoto en beide ouders en het kind moeten aanwezig zijn bij de aanvraag (of 1 van de 2 kan een formulier ondertekenen om toestemming te geven voor het identiteitsbewijs, kan je meestal printen op de site van je gemeente).

+1
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535

Bericht  Parisienne wo 1 aug 2012 - 20:41

Ik heb de akte van geboorte liggen, dus dat zal het officiële document wel zijn. Voor de zekerheid neem ik ook wel het bewijs van erkenning (door mijn vriend) mee, aangezien we geen trouwboekje o.i.d. hebben. Mijn vriend en ik gaan beiden mee bij zowel het aanvragen als het ophalen van het paspoort, dus zo zou het verder goed moeten zijn toch?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Bericht  Jazzlyn wo 1 aug 2012 - 21:39

ik heb het paspoortje van de jongste net een tijdje in huis! gewoon naar het gemeentehuis gegaan en mijn man heeft een kopie gemaakt van zijn eigen paspoort met daaronder.. Hierbij geef ik Blablabla toestemming aan mijn vrouw Blabla om een paspoort aan te vragen voor onze zoon Blabla geboren op bla bla te bla bla

Datum en handtekening. Dan is het goed:D
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud