Paspoort-aanvraag-vraagje
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Paspoort-aanvraag-vraagje
Het was al bekend dat als je voor je kind voor de zomer een paspoort wilde hebben je deze voor 1 mei aan moet vragen. Bedacht me vanavond dat we morgen dus nog maar even snel naar het gemeentehuis moeten met N. Anders heeft ze deze zomer geen paspoort.
Nu vroeg ik me alleen af of dit voor volwassenen ook geldt. Mijn vriend zijn paspoort verloopt ergens in juni geloof ik, moet hij morgen ook al een nieuwe aanvragen of kan hij dit wel over bijvoorbeeld een maand nog doen? Geldt die lange wachttijd dus ook voor volwassenen?
Normaal zouden we ze morgen allebei tegelijk aanvragen, maar financieel komt het even beter uit als we die van mijn vriend een maand later kunnen doen.
Nu vroeg ik me alleen af of dit voor volwassenen ook geldt. Mijn vriend zijn paspoort verloopt ergens in juni geloof ik, moet hij morgen ook al een nieuwe aanvragen of kan hij dit wel over bijvoorbeeld een maand nog doen? Geldt die lange wachttijd dus ook voor volwassenen?
Normaal zouden we ze morgen allebei tegelijk aanvragen, maar financieel komt het even beter uit als we die van mijn vriend een maand later kunnen doen.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Re: Paspoort-aanvraag-vraagje
Bij ons gemeentehuis maken ze een groep. Mensen die een paspoort aanvragen en er staan geen kinderen in krijgen hem binnen een week. Dus die hebben voorrang.
Maar mensen die er wel kinderen in hebben staan moeten langer wachten. Dit geldt ook voor de kinderen die erin staan. Omdat het al heel lang bekend is/was dat het eruit ging.
Mijn man heeft er een week op moeten wachten omdat onze kinderen een eigen ID hebben.
Heb dit express gevraagd omdat mijn man een paspoort nodig heeft begin juni voor zijn reis naar de Filipijnen.
maar kan verschillen per gemeente.
Edit: Wij hebben hem dan vorige week aangevraagd maar dit geldt ook volgens mij na 1 mei bij onze gemeentehuis.
Maar mensen die er wel kinderen in hebben staan moeten langer wachten. Dit geldt ook voor de kinderen die erin staan. Omdat het al heel lang bekend is/was dat het eruit ging.
Mijn man heeft er een week op moeten wachten omdat onze kinderen een eigen ID hebben.
Heb dit express gevraagd omdat mijn man een paspoort nodig heeft begin juni voor zijn reis naar de Filipijnen.
maar kan verschillen per gemeente.
Edit: Wij hebben hem dan vorige week aangevraagd maar dit geldt ook volgens mij na 1 mei bij onze gemeentehuis.
Laatst aangepast door Bruintje Beer op do 26 apr 2012 - 7:01; in totaal 2 keer bewerkt
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10
Volgens mij geldt het gewoon voor iedereen.
Maar wordt er bij kinderen extra aandacht aan gegeven omdat de bijschrijving vervalt. Maar volwassenen moeten ook gewoon 'in de rij' voor een paspoort. Het is niet zo dat ze een aparte locatie hebben waar de paspoorten voor kinderen worden gemaakt.
Wij hebben het gelukt dat we de 20ste terug komen van vakantie, en de 26ste die regel pas ingaat.
Maar wordt er bij kinderen extra aandacht aan gegeven omdat de bijschrijving vervalt. Maar volwassenen moeten ook gewoon 'in de rij' voor een paspoort. Het is niet zo dat ze een aparte locatie hebben waar de paspoorten voor kinderen worden gemaakt.
Wij hebben het gelukt dat we de 20ste terug komen van vakantie, en de 26ste die regel pas ingaat.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Ze komen gewoon allemaal uit dezelfde fabriek dus ik snap niet helemaal wat een groep maken dan voor nut heeft.
Gast- Gast
Tja snap ik ook niet maar die vrouw zei dat tegen ons.....
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Bij kinderen is het zo dat je voor 1 mei aan moet vragen, anders krijg je hem pas rond september.
Bij volwassenen is dit niet zo, maar omdat er nu ineens zóveel aanvragen voor kinderen zijn, is het wel erg druk en komt het paspoort/id-kaart niet meer binnen 5 werkdagen.
Ik heb vanavond een nieuw paspoort aangevraagd (geen kinderen) en de wachttijd is 2 tot 3 weken.
Bij volwassenen is dit niet zo, maar omdat er nu ineens zóveel aanvragen voor kinderen zijn, is het wel erg druk en komt het paspoort/id-kaart niet meer binnen 5 werkdagen.
Ik heb vanavond een nieuw paspoort aangevraagd (geen kinderen) en de wachttijd is 2 tot 3 weken.
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Ik heb de id voor mijn zoon afgelopen dinsdag aangevraagd en vanmiddag kreeg ik al een sms dat ie klaar was! Had dit echt niet verwacht.
Joss1- Fluisteraar
- Aantal berichten : 165
Punten : 187
Registratiedatum : 07-03-12
Soortgelijke onderwerpen
» Aanvraag eerste paspoort kind
» hypotheek aanvraag loopt stroef
» Aanvraag- en wijzigings programma belastingdienst
» Hoeveel dagen/weken tussen aanvraag hyptheek en akkoord?
» Paspoort
» hypotheek aanvraag loopt stroef
» Aanvraag- en wijzigings programma belastingdienst
» Hoeveel dagen/weken tussen aanvraag hyptheek en akkoord?
» Paspoort
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: