Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geboortekaartje...verplichting tot cadeau of bezoek?

+18
Linda
M@niek
Slakje
Parel
Parisienne
Twellie
mickey
tweeling
PiP
Liadan
Sophiee
Tiara
Printje
Floor
studiebol
Annemie
Teddyaapje
Flower_L
22 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Geboortekaartje...verplichting tot cadeau of bezoek? - Pagina 2 Empty Re: Geboortekaartje...verplichting tot cadeau of bezoek?

Bericht  Linda wo 1 aug 2012 - 19:05

Hier ook gewoon ter kennis geving.
Sommige mensen hebben niet de moeite genomen om een kaartje terug te sturen, dat vond ik wel heel erg jammer. Ik vind dat wel zo netjes.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geboortekaartje...verplichting tot cadeau of bezoek? - Pagina 2 Empty Re: Geboortekaartje...verplichting tot cadeau of bezoek?

Bericht  Tania wo 1 aug 2012 - 19:08

Ik vind het ook geen verplichting als je een kaartje stuurt. Van sommige mensen had ik ook niet de verwachting dat ze zouden komen. Bij de eerste kwamen meer mensen dan ik gedacht had. Bij de tweede hebben we amper bezoek gehad. Van sommige mensen vond ik het wel tegen vallen dat ze niet kwamen. Ja twee maanden later op J. z'n verjaardag kwamen ze meteen op kraamvisite zeiden ze op z'n verjaardag. En dan verontwaardigd zijn dat ze haar niet uit m'n armen moschten trekken omdat ik dat te druk voor haar vond die dag confused .

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lonely Goatherd wo 1 aug 2012 - 19:24

Ik vind dat het krijgen van een geboortekaartje niet verplicht tot kraambezoek/cadeautje hoor. Ik stuur het ter kennisgeving, vind een kaartje terug dan wel weer zo netjes. Nou is bijna iedereen die we persoonlijk een kaartje hebben gestuurd wel ook op kraambezoek geweest, maar dat is vanwege de band die we met ze hebben, niet vanwege het kaartje. En we stuurden eigenlijk ook alleen kaartjes naar mensen die dicht bij ons staan.

We hebben trouwens ook felicitatiekaartjes ontvangen van mensen die we geen geboortekaartje hadden gestuurd, die hebben er alsnog een gekregen. Dat waren dan meestal mensen die verder niet op kraambezoek zijn geweest, maar dat verwachtte ik dus ook niet (anders had ik ze meteen wel een kaartje gestuurd :P).

Er is wel een iemand van wie ik het wel erg leuk had gevonden als hij langs was geweest (had dan ook op het kaartje gezet 'ik kom zeker langs'), die ik ruim een half jaar na dato nog steeds niet heb gezien. Maar goed, die was altijd al laks met afspreken. En dan is er nog een vriend met wie het contact al langzaam minder aan het worden was, maar na het kraambezoek, toen hij tot twee keer toe ons kind bij een verkeerde naam noemde, en de complete desinteresse daarna, is het nu langzaam echt voorbij denk ik. Nou ja, goed, het dunt wel uit zeg maar, het krijgen van een kind. Wel ontzettend vervelend als je al niet zoveel vrienden had zoals jullie Floor. Maar hoe moeilijk ook, denk ik dat je ze dan toch liever kwijt dan rijk bent. hug
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Bericht  Didi wo 1 aug 2012 - 19:40

Ik vind het ook niet een verplichting om langs te komen. Zoals ik hier meer lees zijn er idd bij ons ook mensen geweest die geen kaartje hebben gehad en mensen niet geweest die wel een kaartje hebben gehad. Wel vind ik het tegenvallen dat bepaalde familie leden niet geweest zijn vooral omdat ze dat zo nadrukkelijk gezegd hebben en in de kaart gezet hadden.
En als ik ze dan tegenkom alsnog zeggen dat ze binnenkort wel eens komen. Dat hoeft voor mij dan ook niet, m'n zoon is bijna 9 maanden.

We hadden ook een advertentie in de krant en ik vond het erg leuk om aan de hand daarvan nog kaartjes te krijgen, van oude collega's en schoolvriendinnen.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Gast wo 1 aug 2012 - 19:48

Ter aankondiging. Ik geloof dat 2/3e hier niet op bezoek is geweest. Vind ik ook niet erg en had ik ook niet verwacht.

Gast
Gast

Bericht  Alex wo 1 aug 2012 - 23:20

Ik zie het ook als een aankondiging. Dan bepaalt de ontvanger van het kaartje wel of diegene op bezoek wil komen of niet. Van een groot aantal heb ik alleen een felicitatiekaartje ontvangen, ook prima. Wat wel (nog steeds) pijn doet is dat een hele goede vriendin me alleen een smsje heeft gestuurd toen A. net geboren was en verder nooit meer wat van zich heeft laten horen. Ze heeft A. dus ook nooit gezien.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: