Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zijn er hier wielrensters?

+6
Happinaz
Kqip
Lousanne
Sterre
ellibre
Ooh La La!
10 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Zijn er hier wielrensters? Empty Zijn er hier wielrensters?

Bericht  Ooh La La! wo 1 aug 2012 - 2:13

Sinds 1,5 jaar ben ik weer in het bezit van een racefiets en fiets ik na een stop van 5 jaar weer.
Dit doe ik vooral samen met m'n vriend, maar het lijkt me ook leuk om dit eens met meiden te doen.
Omdat ik nog met de nasleep van een knieblessure zit is mijn vorm nog niet optimaal, maar de motivatie is er wel!

Zijn er meiden die in en om Amsterdam wonen en ook wielrennen? Misschien kunnen we eens samen gaan of tips en trucs uitwisselen smile

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er hier wielrensters? Empty Re: Zijn er hier wielrensters?

Bericht  Gast wo 1 aug 2012 - 3:12

Ja! Wat leuk Very Happy. Mijn fiets staat bij mijn ouders nu maar na de zomervakantie wil ik hem naar Amsterdam fietsen. Dus ik ben daar wel voor in!

Gast
Gast

Bericht  Ooh La La! wo 1 aug 2012 - 4:21

Leuk PB!

Fiets je vaak? En wat fiets je gemiddeld, als je dit bijhoudt? Dan kunnen we kijken of we een beetje op gelijk niveau zitten Wink

Ooh La La!
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 1 aug 2012 - 4:37

Ik fiets echt veel te weinig omdat mijn fiets dus bij mijn ouders staat. Dat vond ik eerst handiger maar is het eigenlijk helemaal niet.

Ik heb van de week 40 km gefietst en toen fietste ik gemiddeld 25 km per uur. Ik heb echt GEEN idee of dat hard is haha want ik fiets nooit met anderen en ik heb me er eigenlijk ook nooit zo in verdiept, haha, amateur.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 1 aug 2012 - 6:45

Ik woon ook redelijk vlakbij Amsterdam!

Gast
Gast

Bericht  Ooh La La! wo 1 aug 2012 - 7:37

Ik fiets vaak ook zo'n 40 km. Mijn gemiddelde ligt ook rond de 24, 25.
Vanwege m'n knie wisselt mijn gemiddelde nog wel es.

Verder ben ik ook een amateur hoor, al heb ik dan wel een echt apenpakje Laughing

Ooh La La!
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 1 aug 2012 - 8:24

Apenpakje?

Mijn gemiddelde weet ik niet...mijn spaakmagneet is stuk. Met trainingen fiets ik ook regelmatig heel rustig..

Gast
Gast

Bericht  Ooh La La! wo 1 aug 2012 - 8:49

Met apenpakje bedoel ik een wielerpakje, handschoenen, helm etc.
Vaak wordt het (in mijn omgeving in ieder geval) vaak als overdreven gezien voor een amateur. Iets wat ik niet zo snap, maar goed.

Ik ben met trainen nu vooral gefocust op duur en niet op snelheid.
Fietsen jullie puur uit hobby of ook wedstrijden/tourtochten?

Ooh La La!
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 1 aug 2012 - 8:56

Ik vind het geen apenpakken hoor..

Ik doe wedstrijden, maar die wedstrijden zijn mijn hobby ;-)

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 1 aug 2012 - 8:59

Ik rijd niet, maar wilde even zeggen dat ik het juist verstandig vind dat je alles "erop en eraan hebt"! Vooral die helm! Kan niet begrijpen dat er mensen zijn die zonder helm rijden...

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 1 aug 2012 - 9:00

Die mensen hopen op het bord voor hun kop te vallen...

Gast
Gast

Bericht  Ooh La La! wo 1 aug 2012 - 9:06

Jip83 schreef:Ik vind het geen apenpakken hoor..

Ik doe wedstrijden, maar die wedstrijden zijn mijn hobby ;-)

Dat kan natuurlijk ook! Wink
Ik vind het ook geen apenpak hoor, maar de meeste mensen om me heen vragen toch altijd als eerste; heb je dan ook zo'n apenpakje aan?

Mensen zonder helm snap ik ook niet!

Ooh La La!
Prater
Prater

Bericht  ellibre wo 1 aug 2012 - 13:28

Ik ben ook een fanatiek wielrenster Very Happy Heb dit jaar al een aantal toertochten gereden: Amstel Gold Race (200km), de Klimclassic (160km), Limburgs Mooiste (200km) en Boogie's Extreme (150km). Voor dit jaar staat verder alleen nog de WK toertocht in september op de planning. Buiten de toertochten om fiets ik meestal zo'n 55-60 km als ik fiets (2x per week ongeveer) en daar doe ik ongeveer 2 uur over. Ik heb wel het geluk dat er bij mij in de buurt veel heuvels zijn, dat maakt een relatief korte tocht een stuk leuker en inspannender, vind ik. Als ik bij m'n ouders in de buurt fiets (waar alles vlak is) rij ik meestal zo'n 33-35 km/h over 60 km. In januari verhuis ik naar Amsterdam, denk dat een rondje IJsselmeer dan mijn nieuwe uitdaging wordt Very Happy
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  Sterre wo 1 aug 2012 - 19:07

Jullie verhalen steken me een beetje aan! Ik ben er over aan het denken of het iets voor mij is. Wat me een beetje tegenhoudt is dat we hier geen plek hebben om een fiets binnen op te bergen, en dat je er vrij veel voor moet aanschaffen (het 'apenpakje' + helm, dat lijkt me namelijk ook niet meer dan verstandig ;-) ). Eerst zou ik een tijdje willen uitproberen of ik het leuk genoeg vind.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 1 aug 2012 - 19:36

ellibre schreef:Ik ben ook een fanatiek wielrenster Very Happy Heb dit jaar al een aantal toertochten gereden: Amstel Gold Race (200km), de Klimclassic (160km), Limburgs Mooiste (200km) en Boogie's Extreme (150km). Voor dit jaar staat verder alleen nog de WK toertocht in september op de planning. Buiten de toertochten om fiets ik meestal zo'n 55-60 km als ik fiets (2x per week ongeveer) en daar doe ik ongeveer 2 uur over. Ik heb wel het geluk dat er bij mij in de buurt veel heuvels zijn, dat maakt een relatief korte tocht een stuk leuker en inspannender, vind ik. Als ik bij m'n ouders in de buurt fiets (waar alles vlak is) rij ik meestal zo'n 33-35 km/h over 60 km. In januari verhuis ik naar Amsterdam, denk dat een rondje IJsselmeer dan mijn nieuwe uitdaging wordt Very Happy

Wow, jij fietst dan best hard!

Gast
Gast

Bericht  Ooh La La! wo 1 aug 2012 - 20:23

Jip83 schreef:
ellibre schreef:Ik ben ook een fanatiek wielrenster Very Happy Heb dit jaar al een aantal toertochten gereden: Amstel Gold Race (200km), de Klimclassic (160km), Limburgs Mooiste (200km) en Boogie's Extreme (150km). Voor dit jaar staat verder alleen nog de WK toertocht in september op de planning. Buiten de toertochten om fiets ik meestal zo'n 55-60 km als ik fiets (2x per week ongeveer) en daar doe ik ongeveer 2 uur over. Ik heb wel het geluk dat er bij mij in de buurt veel heuvels zijn, dat maakt een relatief korte tocht een stuk leuker en inspannender, vind ik. Als ik bij m'n ouders in de buurt fiets (waar alles vlak is) rij ik meestal zo'n 33-35 km/h over 60 km. In januari verhuis ik naar Amsterdam, denk dat een rondje IJsselmeer dan mijn nieuwe uitdaging wordt Very Happy

Wow, jij fietst dan best hard!

Dat dacht ik ook direct. Direct daar achteraan dacht ik; Shit, wat ben ik nog een beginner :nopompom:

Ooh La La!
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 1 aug 2012 - 20:28

@ooh la la dat weet ik niet. Ik ben geen beginner en het hardste wat ik in een (tri.ath.lon)-wedstrijd heb gereden is 34km/u gemiddeld en dat was niet slecht.
weet niet of ellibre ook gemiddeld bedoelde of dat ze stukken 33-35km/u rijdt?

Gast
Gast

Bericht  Ooh La La! wo 1 aug 2012 - 20:34

Jip83 schreef:@ooh la la dat weet ik niet. Ik ben geen beginner en het hardste wat ik in een (tri.ath.lon)-wedstrijd heb gereden is 34km/u gemiddeld en dat was niet slecht.

Een aantal jaren geleden fietste ik veel meer samen met mijn ex. Toen fietsten we zo'n 30-35 km/h gemiddeld.
Vervolgens heb ik ruim 5 jaar niet gefietst en ben ik vorig jaar weer begonnen. Helaas kreeg ik direct een knieblessure.
Ben nu vooral langzaam aan het opbouwen en weer wat conditie aan het kweken. Mijn doel is nu daarom ook nog niet zo zeer om weer een hoog gemiddelde te hebben, maar pijnloos lange stukken te fietsen.

Vind het wel leuk dat er een aantal meiden zijn die ook graag fietsen! smile

Ooh La La!
Prater
Prater

Bericht  Ooh La La! wo 1 aug 2012 - 20:38

Sterre schreef:Jullie verhalen steken me een beetje aan! Ik ben er over aan het denken of het iets voor mij is. Wat me een beetje tegenhoudt is dat we hier geen plek hebben om een fiets binnen op te bergen, en dat je er vrij veel voor moet aanschaffen (het 'apenpakje' + helm, dat lijkt me namelijk ook niet meer dan verstandig ;-) ). Eerst zou ik een tijdje willen uitproberen of ik het leuk genoeg vind.

Wij hebben eigenlijk ook geen plek om ze binnen te zetten. Ze staan nu in de woonkamer of in het trappenhuis.
Mijn vriend en ik hebben vorig jaar alles nieuw gekocht, fiets, schoenen, helm, pakje etc. Dan ben je wel duur uit inderdaad. Maar als je het eerst wilt proberen of je het leuk vindt zou ik op MP kijken voor een tweedehands fiets en bijvoorbeeld bij de D.ecathlon kijken voor kleding. Daar kun je voor weinig een oke pakje krijgen.

Ooh La La!
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 1 aug 2012 - 21:12

Ooh La La! schreef:
Jip83 schreef:@ooh la la dat weet ik niet. Ik ben geen beginner en het hardste wat ik in een (tri.ath.lon)-wedstrijd heb gereden is 34km/u gemiddeld en dat was niet slecht.

Een aantal jaren geleden fietste ik veel meer samen met mijn ex. Toen fietsten we zo'n 30-35 km/h gemiddeld.
Vervolgens heb ik ruim 5 jaar niet gefietst en ben ik vorig jaar weer begonnen. Helaas kreeg ik direct een knieblessure.
Ben nu vooral langzaam aan het opbouwen en weer wat conditie aan het kweken. Mijn doel is nu daarom ook nog niet zo zeer om weer een hoog gemiddelde te hebben, maar pijnloos lange stukken te fietsen.

Vind het wel leuk dat er een aantal meiden zijn die ook graag fietsen! Zijn er hier wielrensters? 561177

Wacht..ik vergeet dat ik altijd alleen fiets. Toen ik nog in een groep fietste lag mijn gemiddelde ook hoger. Kon ik lekker uit de wind ;-) achter de billen van de mannen mee. Toen reden we idd ook zo'n 35km/u gemiddeld over de training.

Gast
Gast

Bericht  Ooh La La! wo 1 aug 2012 - 21:19

Dat scheelt veel he! En je hebt een leuk uitzicht :cheering:

Ooh La La!
Prater
Prater

Bericht  ellibre wo 1 aug 2012 - 21:29

Jip83 schreef:
Ooh La La! schreef:

Vind het wel leuk dat er een aantal meiden zijn die ook graag fietsen! Zijn er hier wielrensters? 561177

Wacht..ik vergeet dat ik altijd alleen fiets. Toen ik nog in een groep fietste lag mijn gemiddelde ook hoger. Kon ik lekker uit de wind ;-) achter de billen van de mannen mee. Toen reden we idd ook zo'n 35km/u gemiddeld over de training.
33-35 km/h gemiddeld is als ik een kilometer of 55-60 alleen maar vlak fiets. Dat is meestal met m'n vriend samen. In Limburg rij ik altijd een stuk minder hard, denk zo rond de 28/29 km/h. Het zijn weliswaar allemaal geen hoge bergen, maar het is wel continu heuvel op - heuvel af dus je komt nooit echt in een ritme. En op die toertochten rij ik meestal tussen de 26 en 27 km/h gemiddeld. Die fiets ik ook met m'n vriend samen, en soms haken we even aan bij andere groepjes, dat scheelt echt enorm qua snelheid en energie. De WK toertocht gaan we met een groepje van 12 fietsen en dan ga ik ook flinke stukken lekker achter de ruggen van de mannen uit de wind zitten Laughing

Het is overigens geen wedstrijd hoor, en 25 km/h gemiddeld is ook een hele behoorlijke snelheid. Zolang het voor jou lekker voelt is het goed, toch? Ik heb zelf jarenlang op hoog niveau gesport (eerst turnen, later roeien) en ik moet gewoon ergens m'n energie in kwijt. Dat is voor mij wielrennen geworden. Tot frustratie van m'n vriend, want hij houdt me nu soms bergop niet meer bij :cheering:

Laatst aangepast door ellibre op wo 1 aug 2012 - 21:32; in totaal 1 keer bewerkt
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Bericht  Gast wo 1 aug 2012 - 21:31

Ik heb vorige week op L.anza.rote gefietst en kwam tot 23km/u gemiddeld. Ik kan niet klimmen... Fietst wel weer lekker hier zo vlak ;-) Lange rechte wegen tegen de wind in...daar ben ik wel goed in, haha.

Ik doe dus tri.ath.lon en daar moet je alleen fietsen. Ik ben blij als ik straks 180km 30km/u gemiddeld kan rijden!

Gast
Gast

Bericht  ellibre wo 1 aug 2012 - 21:33

180 km met 30 km/h is ook wel echt pittig hoor. Da's heel wat anders dan die 2 uurtjes die ik in m'n eentje fiets. Ik denk dat ik op zo'n lang stuk in m'n eentje niet boven de 25 km/h uit kom (al heb ik dat nog nooit gedaan..)! En dan hoef ik er niet eens bij te hardlopen en zwemmen...
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Bericht  Lousanne wo 1 aug 2012 - 21:41

Ik wielren ook:) Ben er eigenlijk dit jaar pas mee begonnen, aangestoken door m'n vriend;) Ik vind het echt heerlijk! 's avonds lekker naar buiten, lekker kletsen met m'n vriend en tegelijkertijd ook nog aan beweging doen..
Toevallig heb ik gisteravond gefietst, toen 50 km gefietst met gemiddeld 25 km/uur. Maar ik moet wel zeggen dat ik ook lekker wil kletsen onderweg, ik ga niet perse op m'n allerhardst. Dat vind ik ook het voordeel aan fietsen, ik vind namelijk hardlopen ook leuk maar dan kun je niet gezellig kletsen met iemand (tenminste, ik niet;))

In het begin droeg ik fietskleding van mijn vriend (hij fietst bij een club), maar toen ik zelf vaker ging fietsen heb ik zelf een fietsbroek gekocht (en kwam ik erachter dat vrouwenfietsbroeken toch echt wel veeeel fijner zijn dan mannenfietsbroeken;)) En uiteraard heb ik ook een helm op..
Soms zie je weleens mensen ja, strak in pak, dure hippe fietskleding maar geen helm.. Dan denk ik waar ben je mee bezig? Maargoed..
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: