Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zijn er hier P&O medewerkers?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Zijn er hier P&O medewerkers? Empty Zijn er hier P&O medewerkers?

Bericht  Elliot do 2 mei 2013 - 21:43

Zijn er hier meiden werkzaam als P&O medewerker?

Ik kreeg zojuist in mijn mailbox een interne vacature voor P&O medewerker binnen. Zoals jullie misschien weten heb ik het in mijn huidige functie helemaal niet naar mijn zin, ik doe werkzaamheden die ik niet leuk vind en zelfs saai. In dat opzicht lijkt het me dus heel leuk om te solliciteren naar de functie van P&O medewerker; het is veelzijdig, elke dag is anders en de druk van omzet halen rust niet meer op mijn schouder. Aan de andere kant heb ik totaal geen ervaring als P&O medewerker en heb ik dus geen idee of ik er wel een juist beeld van heb. Ervaring is overigens geen vereiste voor deze functie. Het lijkt mij ook leuk omdat ik arbeidsrecht heel interessant vind, veel interessanter dan het IE-recht waar ik nu in werk. Al weet ik niet zeker of ik veel met arbeidsrecht te maken zal hebben..

Strategisch gezien is het misschien wel slim om wel te solliciteren, mijn contract loopt af op 1 augustus en deze vacature is precies vanaf die datum. Ik zou dan dus zeker zijn van contractverlenging.

Mijn vragen aan jullie:
1. Hoe ervaren jullie je werk als P&O medewerker?
2. Is mijn beeld van de functie een beetje reëel?
3. Raden jullie mij aan om te solliciteren?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er hier P&O medewerkers? Empty Re: Zijn er hier P&O medewerkers?

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 21:47

Heb je geen opleiding in die richting? Mijn man zit in die hoek, maar hij heeft personeel en arbeid gestudeerd. En elke dag anders is het niet, hij is doorgegroeid uit die functie omdat hij het saai vond, veel brieven schrijven en administratief werk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er hier P&O medewerkers? Empty Re: Zijn er hier P&O medewerkers?

Bericht  Elliot do 2 mei 2013 - 22:02

Ik heb HBO rechten gestudeerd, met een minor richting arbeidsrecht/procesrecht. Dus niet echt een P&O opleiding, maar wel iets enigszins relevant. Er zijn wel doorgroeimogelijkheiden naar P&O manager in deze functie.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er hier P&O medewerkers? Empty Re: Zijn er hier P&O medewerkers?

Bericht  Gast do 2 mei 2013 - 22:32

Dan zou ik het doen, mar verwacht niet teveel uitdaging, meestal zijn het vrij saaie functies op mbo niveau, vooral administratief, en als het nieuwtje eraf is is dat niet meer spannend. Maar als je kunt en wilt doorgroeien en je vind je huidige baan toch niet meer leuk, gewoon solliciteren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er hier P&O medewerkers? Empty Re: Zijn er hier P&O medewerkers?

Bericht  minoessepoes vr 3 mei 2013 - 0:20

Ik werk als HR manager maar dan bij een heel groot bedrijf, ik ben vooral beleidsmatig bezig.

Hier worden heel veel zaken doorgeschoven naar andere afdelingen zoals de salarisadministratie, juridische zaken enz. De functie als medewerker is hier dus veel meer uitgekleed dan wanneer je bij een klein bedrijfje werkt en meer verschillende werkzaamheden doet waarschijnlijk, wat dat betreft blijft er dan inderdaad vooral een administratieve functie over.

Zo ken ik ook een dame met HBO hotelschool die alleen de HR doet voor een bedrijf van zo'n 100 medewerkers, zij doet werkelijkwaar alles, van de salarisadministratie, tot een deel van de roosters, tot adviseren in de solliciatieprocedures en ga zo maar door, zonder er dus daadwerkelijk specifiek de opleiding voor te hebben.

Misschien kan je proberen een beetje een beter beeld te krijgen van wat de taken zijn voor deze functie binnen jou bedrijf, is er een functieprofiel beschikbaar bijvoorbeeld? Zodat je misschien wat beter in kan schatten of het voor jou een leuke functie is waar je ook nog plezier uit kan halen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er hier P&O medewerkers? Empty Re: Zijn er hier P&O medewerkers?

Bericht  La Senza vr 3 mei 2013 - 7:15

Ik werk als Senior Personeelsadviseur voor ongeveer 1400 man. Een Medewerker P&O is meestal administratief bezig maar de titel en werkzaamheden kunnen per bedrijf verschillen. Bij het ene bedrijf krijg je veel meer taken dan het andere onder die functienaam. Ik zou dus goed inventariseren wat je taken gaan worden en de doorgroeimogelijkheid zou ik als zeer positief zien.
La Senza
La Senza
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 189
Punten : 187
Registratiedatum : 07-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er hier P&O medewerkers? Empty Re: Zijn er hier P&O medewerkers?

Bericht  Elliot vr 3 mei 2013 - 8:51

Bedankt voor de reacties meiden! Ik twijfel nog steeds een beetje. Ik heb het functieprofiel gelezen en dat sprak me erg aan; ik zou me bezighouden met contacten met UWV, uitzendbureau's, werving & selectiebureau's, mogelijke sollicitanten etc., het opstellen van arbeidsovereenkomsten, personeelsdossiers up to date houden etc. Het enige wat mij nog tegen houdt is dat ik, mocht ik afgewezen worden, misschien mijn huidige baan ook kwijt ben. Ik ben zo bang dat ze mijn contract niet meer gaan verlengen voor mijn huidige functie als ik op een andere functie heb gesolliciteerd. En hoewel ik mijn werkzaamheden niet echt leuk vind, kan ik ook niet zonder mijn baan (financieel gezien). Ik slaap er nog even een weekendje over denk ik.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er hier P&O medewerkers? Empty Re: Zijn er hier P&O medewerkers?

Bericht  Limburg85 vr 3 mei 2013 - 9:10

Bij ons is die functie meer administratief en ondersteuning van de HR consultants en Payroll maar bij ons is wel de mogelijkheid om de functie uit te breiden.

Ik zou niet bang zijn dat je daardoor geen contractverlenging zou krijgen, je weet nu jog niet of je contract verlengd word in augustus en moet toch ook aan je zelf denken. Weet je lg dat je niet op je plek zit/geen uitdaging heb?

Overigens hebben bij ons gaat de voorkeur trouwens het lieft uit dat de vacature intern vervuld kan worden.



Laatst aangepast door Limburg85 op vr 3 mei 2013 - 9:19; in totaal 1 keer bewerkt
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er hier P&O medewerkers? Empty Re: Zijn er hier P&O medewerkers?

Bericht  La Senza vr 3 mei 2013 - 9:17

Kun je 't niet gewoon bespreekbaar maken voordat je gaat solliciteren? Onder het mom van dat je interesse uitgaat naar P&O ipv naar je huidige afdeling? Of er interne mogelijkheden zijn? Ik neem aan dat ze goede mensen ook graag binnen de organisatie willen houden. Persoonlijk als Senior Personeelsadviseur kijk ik liever organisatiebreed of er een passende functie is en dat iemand op zijn / haar plek zit dan dat iemand ongelukkig zit te wezen op zijn / haar werkplek.
La Senza
La Senza
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 189
Punten : 187
Registratiedatum : 07-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er hier P&O medewerkers? Empty Re: Zijn er hier P&O medewerkers?

Bericht  Ilovethe90s vr 3 mei 2013 - 10:51

Tot vorig jaar heb ik bij mijn huidige baan altijd P&O en financieel gecombineerd, daarna is er een splitsing gekomen en nu houd ik me bezig met het financiele gedeelte maar weet natuurlijk nog steeds het e.e.a. van P&O.

Bij ons heeft er eigenlijk niemand papieren voor, we zijn daar opgeleid en op het niveau gekomen wat we nu hebben.

Het was een hele afwisselende functie, heb het zelf altijd met veel plezier gedaan.

Ik kan natuurlijk wel een paar dingen op een rijtje zetten wat P&O bij ons op kantoor inhoudt maar misschien ligt het ook aan de grootte van het bedrijf en het soort bedrijf. Wij hebben ongeveer 300 medewerkers.

* verjaardagskaarten schrijven + kleinigheidje erbij doen
* snipperuren verwerken
* nieuwe medewerkers invoeren en gegevens up to date houden
* km-registratiedeclaraties controleren en invoeren
* vragen over salarissen beantwoorden
* ziekmeldingen verwerken
* contact met bedrijfsarts, controleur huisbezoeken en uwv
* loonbeslagen verwerken
* klachtenafhandeling
* verlengingen van een arbeidscontract maken
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er hier P&O medewerkers? Empty Re: Zijn er hier P&O medewerkers?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum