Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zijn hier zzp-ers of freelancers?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Zijn hier zzp-ers of freelancers? Empty Zijn hier zzp-ers of freelancers?

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 8:57

Ik zit erover te denken om te gaan freelancen, heb wat aanbiedingen gehad namelijk smile Hoe bevalt het en wie heeft er tips? Ik weet al wel waar je je moet aanmelden en zo, maar ik ben meer op zoek naar ervaringen.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn hier zzp-ers of freelancers? Empty Re: Zijn hier zzp-ers of freelancers?

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 22:11

Darcy schreef:Ik zit erover te denken om te gaan freelancen, heb wat aanbiedingen gehad namelijk Zijn hier zzp-ers of freelancers? 561177 Hoe bevalt het en wie heeft er tips? Ik weet al wel waar je je moet aanmelden en zo, maar ik ben meer op zoek naar ervaringen.

Mijn man is zzp'er in de IT branche..
Je moet dan naar het KVK. Je registreert daar dan vanalles. En je moet een kleine bijdrage betalen.
Ik heb geen tips voor je, maar je moet wel heel zelfstandig zijn (dit lijkt me geen probleem) Eens in de zoveel tijd moet je ook weer een andere werkgever zoeken (soms zijn het langlopende opdrachten, maar soms komt het ook voor dat mijn man 3 maanden ergens werkt en dan weer op zoek gaat naar een andere). Je kunt via headhunters aan de slag, dit is vaak het beste want zij stellen je voor bij de bedrijven die de vacature uitzetten. Het nadeel hiervan is (in it dan) dat je vaak pas hoort om wie het gaat als je op gesprek wil gaan.. Mijn man's uurtarief is vrij hoog, daarom valt hij in een hele hoge belastingschaal. Dit houdt dus in dat wij eens in de 6 maanden een aanslag krijgen en dit dan betalen, dit gaat niet om een paar duizend euro, maar om een paar 10 duizend euro. Je moet dit zo regelen dat je salaris incl alles bij een rekening inkomt en jezelf hier salaris van geeft. Elke vrije dag, gaat uit eigen zak.. houdt er dus rekening mee dat als je 3weken niet werkt, je ook geen uren schrijft en dus 3 weken geen inkomsten hebt. Voor ziek zijn geldt hetzelfde. Je moet zelf je pensioen regelen en arbeidsongeschiktheids verzekeringen afsluiten.. Dit kan heel hoog oplopen. Verder heeft J. een abonnement op reeleezee, dit is superhandig als tool, weet je precies je boekhouding te regelen zonder al te veel problemen.

Als je meer wil weten, wil ik het wel aan J. vragen.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 22:35

He bedankt smile Die regeldingen wist ik al wel haha. Hoe bevalt het hem, heeft hij ook gewoon in loondienst gewerkt ervoor?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 20 jan 2011 - 22:46

Darcy schreef:He bedankt Zijn hier zzp-ers of freelancers? 561177 Die regeldingen wist ik al wel haha. Hoe bevalt het hem, heeft hij ook gewoon in loondienst gewerkt ervoor?

Ja. Een paar jaar in loondienst.

Gast
Gast

Bericht  Sarah1985 zo 23 jan 2011 - 8:34

Mijn man is zzp'er in de bouw, en die wil nooit meer in loondienst. Hij vind het ideaal, enig nadeel is als je ziek bent je niet betaald krijgt, of als je geen klus hebt geen geld, Net heeft die 5 weken thuis gezeten.
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Zora zo 23 jan 2011 - 9:38

Ik ben min of meer freelancer: werk via een VAR (Verklaring Arbeidsrelatie). Vind deze constructie eigenlijk wel ideaal omdat ik op deze manier geen gedoe met loonheffing etc. heb. Krijg ook gewoon netto uitbetaald (geen verschil bruto/netto). Daarnaast is het grote voordeel dat ik gewoon een mailtje krijg of ik tijd heb de komende weken, en dan weer wat werk krijg. Geen vaste uren etc. En het verdient erg goed. Jammer dat ik geen zeeën van tijd hiervoor over heb...
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 10:26

eigenlijk zou je even de website van de KvK in de gaten moeten houden, wanneer er weer startersdagen zijn. Ik ben in november naar die in DH geweest, was erg interessant.
Nu weet ik bijvoorbeeld dat je tot een x-bedrag mag opgeven naast je reguliere belastingaangifte. En dat je bij de Rabobank eigenlijk "verplicht" wordt om een zakelijke rekening te openen, terwijl je bij de ABN tot 7000 euro aan inkomsten per jaar gewoon via een gewone betaalrekening kunt doen. Maar bijvoorbeeld ook dat er best veel trainingen door de KvK gegeven worden en dat mijn gemeente een boel van die trainingen en workshops subsidieert.

Website van de KvK heeft iig veel tips!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 23:17

Bedankt meiden! Wolletjes, ik ga zeker even kijken op kvk website. Ik heb vandaag bij het UWV ook de tip gekregen om even naar een bepaalde tak van de gemeente te bellen, die hebben ook veel info. Vind het nog moeilijk om door de bomen het bos te zien haha maar het klinkt eigenlijk wel erg goed! Je moet wel zelf veel regelen en initiatief nemen, maar dan heb je ook veel vrijheid.

Gast
Gast

Bericht  Zora ma 24 jan 2011 - 6:52

Ik denk dat het toch wel een hele goede zet kan zijn. In mijn 'zoektijd' kwam ik wel veel losse klusjes tegen, dus kan me voorstellen dat het voor jou, met een vergelijkbare opleiding, slim is op te kijken naar de mogelijkheden... én je bent lekker ergens mee bezig!

Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 7:00

Ja precies Zora, jij komt uit ook dezelfde hoek inderdaad smile Ik vind het ook gewoon fijn dat, mocht ik over een tijd(je) een sollicitatiegesprek hebben, dat ik dan gewoon kan laten zien dat ik ervaring heb opgedaan in mijn eigen segment. Maar ik vind het wel eng om de sprong te wagen en dan te zeggen okee vanaf NU ben ik freelancer. Ik moet toch ook wel bedenken of ik genoeg opdrachten zou krijgen om van te leven. Heb jij trouwens nog vakinhoudelijke tips welke bedrijven/websites/dingen ik zou kunnen benaderen? Het gaat om redigeren/vertalen smile

Gast
Gast

Bericht  Zora ma 24 jan 2011 - 8:24

Ja, ik heb al voor je zitten zoeken, maar ik ben bij mijn freelancebaantje gekomen gewoon via werk.nl ofzo. Ik heb wel een aantal sites voor je die af en toe iets relevants posten... het is gewoon de truc die een keer per week allemaal langs te gaan Very Happy

(sta jij eigenlijk open voor promoveren?)

http://taalunieversum.org/vacaturebank/ (misschien heb ik hier ook wel mijn freelancegebeuren gevonden... weet t niet meer! Hier staan wel vaak ook gewoon 'klusjes' op.)

http://www.taalsector.be/core/index.php?option=com_content&view=article&id=22&Itemid=29

http://www.lotschool.nl/index.php?p=8&date=2011-01-20

http://www.mpi.nl/people/jobs

http://www.illc.uva.nl/People/vacancies.php

Is wel soms gericht op Nederlands, maar misschien biedt het inspiratie. Ik kwam af en toe ook wel dingen tegen op studentenwerkwebsites enzo.

Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Zora ma 24 jan 2011 - 8:28

En gewoon een beetje creatief googlen: http://www.flextravertaalservice.nl/nl/3.html

http://crm.vertaalbureau-perfect.nl/account/signup/3

Schrik trouwens ook niet terug van vereisten etc. Niet geschoten...
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 20:57

Bedankt Zora! Wat was trouwens jouw uurtarief? Mag ook via PM smile

Edit: en nee promoveren gaat 'm niet worden!

Gast
Gast

Bericht  Zora di 25 jan 2011 - 6:24

Je hebt PM.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: