Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

gebrek aan geld

+7
Flemy
Pannetoet
Lynn_
Arwyn
Imperfect
Susan
Milamber
11 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

gebrek aan geld - Pagina 2 Empty Re: gebrek aan geld

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 8:31

Milamber schreef:
Tea-Leaf schreef:
Milamber schreef:
Lynn_ schreef:Ik lees hier eigenlijk nooit dat iemand geen geld meer heeft en toch dure dingen koopt. Waar baseer je dat op?

Ik heb het niet specifiek over dure dingen, ook minder dure dingen kunnen in een aantal gevallen luxe zijn. Bijvoorbeeld het toetje van tea-leaf. Zij zegt ook dat ze al enige tijd geen spullen voor haar vriend of zichzelf heeft gekocht omdat er op het moment even geen geld voor is.

Bedoel je dan dat ik dat toetje niet had moeten kopen of? Ik snap hem geloof ik even niet.

Tuurlijk wel, maar Lynn had het over dure dingen, ik wilde alleen duidelijk maken dat "luxe" dingen niet altijd dure dingen hoeven te zijn.

Oh zo, ja het voelde ook wel echt lekker om dat in mn boodschappenmandje te doen haha.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 8:32

Lilith schreef:
Arwyn schreef:Tsja, ik zeg ook wel eens dat ik ergens geen geld voor heb, maar haal dan wel een nieuw shirtje van 5,- of zo. Die dingen waar ik dan geen geld voor heb, zijn alleen dan meestal wel vaak minstens 10 keer zo duur, dus dat is een heel ander verhaal natuurlijk!

Tegelijk herken ik het soms wel, maar dan vooral in mijn privé leven. Een bevriend stel van ons heeft nooit geld om met de hele vriendengroep iets te doen (bijvoorbeeld naar een festival, uit eten of bowlen), maar gaan ondertussen wel elke maand minimaal 1 keer samen uit eten, meestal zelfs wel 1 keer per week. Dan denk ik toch echt, ga dan niet elke week uit eten maar ga die ene keer eens wat met je vrienden doen.. Van hen geloof ik het smoesje 'daar hebben we geen geld voor' dan ook niet.

Ik zeg ook weleens tegen mensen dat ik ergens geen geld voor hem, bijv. een familieweekend, of een uitje met vrienden. En dan doe ik wél iets met mijn gezin. Omdat ik nou eenmaal liever geld uitgeef aan mijn gezin, dan hebben we er allemaal iets aan, dan aan een uitje met vrienden of een weekend met mensen waar ik niet echt op zit te wachten. Ik kan het namelijk maar 1x uitgeven, en ik kan dan niet én een weekend weg én met mijn gezin iets leuks doen, en ja, dan doe ik soms liever iets met mijn partner dan met andere mensen.

Ben het met je eens, je mag zelf toch zeker wel weten hoe je je geld spendeert?

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 26 jan 2011 - 8:33

Dat je dingen verkoopt op Marktplaats om aan geld te komen wil toch niet zeggen dat je dus helemaal geen geld hebt? Als je spullen hebt staan die aardig wat opleveren en je hoeft ze zelf niet meer te hebben lijkt het mij wel begrijpelijk dat je ze verkoopt, en dat doe je uiteindelijk altijd om aan geld te komen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 8:34

Waar maak je je druk om zeg :shock: ? Ik zou mezelf geen seconde bezig kunnen houden met waar mensen die krap zitten op het forum hun geld al dan niet aan uitgeven.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 8:35

Ik heb nu zo zin in een toetje..

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 8:36

Ja, ik ook, in een heel DUUR toetje. En dat terwijl ik ook spullen op Marktplaats heb staan!

Gast
Gast

Bericht  Arwyn wo 26 jan 2011 - 8:40

Tea-Leaf schreef:
Lilith schreef:
Arwyn schreef:Tsja, ik zeg ook wel eens dat ik ergens geen geld voor heb, maar haal dan wel een nieuw shirtje van 5,- of zo. Die dingen waar ik dan geen geld voor heb, zijn alleen dan meestal wel vaak minstens 10 keer zo duur, dus dat is een heel ander verhaal natuurlijk!

Tegelijk herken ik het soms wel, maar dan vooral in mijn privé leven. Een bevriend stel van ons heeft nooit geld om met de hele vriendengroep iets te doen (bijvoorbeeld naar een festival, uit eten of bowlen), maar gaan ondertussen wel elke maand minimaal 1 keer samen uit eten, meestal zelfs wel 1 keer per week. Dan denk ik toch echt, ga dan niet elke week uit eten maar ga die ene keer eens wat met je vrienden doen.. Van hen geloof ik het smoesje 'daar hebben we geen geld voor' dan ook niet.

Ik zeg ook weleens tegen mensen dat ik ergens geen geld voor hem, bijv. een familieweekend, of een uitje met vrienden. En dan doe ik wél iets met mijn gezin. Omdat ik nou eenmaal liever geld uitgeef aan mijn gezin, dan hebben we er allemaal iets aan, dan aan een uitje met vrienden of een weekend met mensen waar ik niet echt op zit te wachten. Ik kan het namelijk maar 1x uitgeven, en ik kan dan niet én een weekend weg én met mijn gezin iets leuks doen, en ja, dan doe ik soms liever iets met mijn partner dan met andere mensen.

Natuurlijk mag je zelf weten waar je je eigen geld aan uit geeft, dat lijkt me logisch!
In dit geval is vooral het meisje er erg goed in om altijd te klagen dat ze geen geld heeft. Ze kan dit niet doen, ze kan dat niet doen, ze heeft het heel erg zwaar. Ze kunnen nooit iets afspreken met anderen, want er is echt nooit geld voor. Als je dat, elke keer dat je iemand ziet, zegt en ondertussen wel elke week uit eten gaat, een paar keer per jaar een weekend weg in een hotel en 3 week op vakantie in de zomer, tsja, dan vind ik persoonlijk toch niet echt dat je het heel zwaar hebt!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 8:40

Twellie schreef:Ja, ik ook, in een heel DUUR toetje. En dat terwijl ik ook spullen op Marktplaats heb staan!

Dat kan niet hoor, asociaal. :P

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 8:41

Zou Marietje het leuk vinden om dit zo over haar te lezen? Rolling Eyes

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 8:42

Arwyn schreef:
Tea-Leaf schreef:
Lilith schreef:

Natuurlijk mag je zelf weten waar je je eigen geld aan uit geeft, dat lijkt me logisch!
In dit geval is vooral het meisje er erg goed in om altijd te klagen dat ze geen geld heeft. Ze kan dit niet doen, ze kan dat niet doen, ze heeft het heel erg zwaar. Ze kunnen nooit iets afspreken met anderen, want er is echt nooit geld voor. Als je dat, elke keer dat je iemand ziet, zegt en ondertussen wel elke week uit eten gaat, een paar keer per jaar een weekend weg in een hotel en 3 week op vakantie in de zomer, tsja, dan vind ik persoonlijk toch niet echt dat je het heel zwaar hebt!

Tja, dat is dan wel wat krom. Dan zou ze gewoon moeten zeggen dat ze haar geld liever aan andere dingen uitgeeft in plaats van te beweren dat ze niet genoeg heeft.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 8:45

Arwyn schreef:
Tea-Leaf schreef:
Lilith schreef:

Dat laatste vertel je nu pas, eerst was het gewoon dat ze samen uit eten gingen. Nu ga je vertellen dat ze 3 weken op vakantie gaan, weekendjes weg gaan, enzovoorts. Maar dan nog: het is toch een kwestie van prioriteiten? Mag ze toch zelf weten? Gewoon niet meer uitnodigen.

Gast
Gast

Bericht  Arwyn wo 26 jan 2011 - 8:47

Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen prioriteiten, maar ik vind het wel krom. 52 keer per jaar uit eten vind ik nogal wat! Dan vind ik dat je niet echt recht van klagen hebt, maar ja, dat ben ik.
Dan ben ik het eens met Tea-Leaf: zeg dan gewoon dat je er geen zin in hebt ofzo, dan weet ik ook gewoon waar ik aan toe ben.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 8:49

Arwyn schreef:Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen prioriteiten, maar ik vind het wel krom. 52 keer per jaar uit eten vind ik nogal wat! Dan vind ik dat je niet echt recht van klagen hebt, maar ja, dat ben ik.
Dan ben ik het eens met Tea-Leaf: zeg dan gewoon dat je er geen zin in hebt ofzo, dan weet ik ook gewoon waar ik aan toe ben.

Ja, dat is inderdaad nogal krom.

Gast
Gast

Bericht  Pannetoet wo 26 jan 2011 - 8:55

Lilith schreef:
Dat wil niet zeggen dat ik écht geen geld meer heb, maar wel dat ik dáár geen geld voor heb. Dat als ik bedacht heb dat ik die maand een nieuwe broek nodig heb en mijn kinderen nieuwe schoenen, dat dat nog best kan, maar als er dan óók nog iemand komt met 'ga je mee naar de film' dan kan ik best zeggen, 'nee, geen geld voor'. Maar goed, zoals ik het nu begrijp zijn er dan mensen die dat in de gaten houden en zeggen 'oh, maar je had toch geen geld? '

Mee eens!
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318

Bericht  Milamber wo 26 jan 2011 - 9:04

Marin schreef:
Milamber schreef:
Liva schreef:Maar waar zie je dat dan op dit forum?

Marietje bijvoorbeeld in het Baal-topic. Ze zegt dat ze al een aantal dingen op marktplaats heeft verkocht om aan geld te kopen, maar wil vandaag wel verf kopen voor de woonkamer. Ik wil met dit voorbeeld niet zeggen dat ze dat niet moet of mag doen. Het is haar eigen keuze en misschien is die muur wel zo verfloos dat het echt niet meer kan. Maar zelf zou ik pas in verf o.i.d. investeren als ik me over rekeningen betalen geen zorgen meer hoef te maken.

Ik heb dat topic niet gelezen, maar staat er expliciet bij dat zij die dingen verkoopt om rekeningen te betalen? Ze kan toch ook die dingen verkopen om juist wat extra's over te houden voor de verf?

En anders..tja dan is dat haar eigen keuze. Je mag er best je vraagtekens bij zetten, als dit maar niet zo'n topic wordt waarin iedereen die niet volgens 'jouw norm' met geld omgaat een uitbrander krijgt. Dan stop ik ook met reageren namelijk want ik ben ook vaak genoeg hopeloos (geweest) op dat gebied.

Ik zeg toch ook dat het Marietje's eigen keuze is. Ik wil daar verder niet over oordelen en ik geef niemand een uitbrander, ik zeg alleen dat ik het anders zal doen.
Milamber
Milamber
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 90
Punten : 115
Registratiedatum : 08-01-11

Bericht  Flemy wo 26 jan 2011 - 9:06

Ik begrijp het wel, hoe je het bedoelt. Ik ken ook zo iemand via via.
Is alleenstaand met een zoontje, werkt parttime en zegt bijvoorbeeld niet eens nieuwe kleren te kunnen kopen voor haar kind. Maar als je dan haar huis ziet Neutral De allernieuwste meubels, luxe tv en apparatuur, tuin opgeknapt enzovoorts. Dan denk ik ook echt, waar doe je dat dan van?! Maar inderdaad, zoals anderen ook al zeggen, ik kan niet in haar portomonnee kijken. Misschien krijgt ze het wel van haar ouders ofzo.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552

Bericht  Milamber wo 26 jan 2011 - 9:07

Ik vind trouwens dat er wel verschil zit in er geen geld voor over hebben of geen geld hebben.
Milamber
Milamber
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Milamber wo 26 jan 2011 - 9:08

Flemy schreef:Ik begrijp het wel, hoe je het bedoelt. Ik ken ook zo iemand via via.
Is alleenstaand met een zoontje, werkt parttime en zegt bijvoorbeeld niet eens nieuwe kleren te kunnen kopen voor haar kind. Maar als je dan haar huis ziet Neutral De allernieuwste meubels, luxe tv en apparatuur, tuin opgeknapt enzovoorts. Dan denk ik ook echt, waar doe je dat dan van?! Maar inderdaad, zoals anderen ook al zeggen, ik kan niet in haar portomonnee kijken. Misschien krijgt ze het wel van haar ouders ofzo.

Inderdaad, zo bedoel ik het. Misschien bracht ik het niet erg duidelijk over.
Milamber
Milamber
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 9:09

Nou, applausje voor jou dat je het anders zou doen :S Haha sorry, maar ik krijg daar echt 'good for you' neigingen van. Fijn dat jij dat wel kan. Snap zo'n topic nooit echt.

Ik denk dat iedereen voor zichzelf wel kan bepalen hoe ie z'n geld uit geeft. Of het nou verstandig is of niet.

Gast
Gast

Bericht  Milamber wo 26 jan 2011 - 9:09

Ik ga nu trouwens even wat anders doen en ben dus niet meer op het forum. Ik ben dus niet bang voor een discussie Laughing
Milamber
Milamber
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 9:10

Reva schreef:Tja, iedereen gaat anders met zijn geld om. En 'geen geld hebben' heeft bij heel veel mensen niet de betekenis van 'ik kan niet meer eten en drink uit de plee'. Tenminste, dat idee heb ik.

Dat dus. En ik heb een aardige lade met spaargeld, maar als ik geen geld heb, dan betekent het voor mij dat ik door mijn maandbudget heen ben en weiger mijn spaargeld aan te breken. Dat spaargeld daarentegen geef ik wel weer uit aan andere dingen waarvoor ik heb gespaard. smile

Gast
Gast

Bericht  Flemy wo 26 jan 2011 - 9:10

Ik was nu eigenlijk onbewust het 'Baal-topic' aan het lezen en dacht dus ook onbewust tijdens het lezen van de post 'huh, je zet vanalles op MP om aan geld te komen en er liggen rekeningen te wachten, maar je koopt wel verf voor je muur?'. Dat komt dan inderdaad wel gek over.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 9:12

Flemy schreef:Ik was nu eigenlijk onbewust het 'Baal-topic' aan het lezen en dacht dus ook onbewust tijdens het lezen van de post 'huh, je zet vanalles op MP om aan geld te komen en er liggen rekeningen te wachten, maar je koopt wel verf voor je muur?'. Dat komt dan inderdaad wel gek over.

Maar dat is iets wat ik ook niet goed snap. Echter is het niet aan mij om te bepalen waar dat geld vandaan komt. Wellicht dat het verf voor het huis wel door een ander wordt betaald.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 9:14

Off topic: ABE, ben jij een oude bekende op Yes?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 9:14

Tea-Leaf schreef:Off topic: ABE, ben jij een oude bekende op Yes?

Ja. smile

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: