Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

gebrek aan geld

+7
Flemy
Pannetoet
Lynn_
Arwyn
Imperfect
Susan
Milamber
11 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

gebrek aan geld Empty gebrek aan geld

Bericht  Milamber wo 26 jan 2011 - 8:04

Wat mij opvalt hier op het forum is dat er altijd mensen zijn die zeggen dat ze geen geld hebben en niet weten hoe ze rekeningen moeten betalen. Maar vervolgens wel nieuwe kleren, meubels, verf, fototoestel o.i.d. kopen. Daar snap ik echt helemaal niks van.

Ik heb eigenlijk nooit echt geld gebrek. Als ik iets wil hebben koop ik het. Maar als ik weet dat ik bijvoorbeeld een maand wat minder te besteden heb, of als ik grote rekeningen moet betalen ga ik echt geen nieuwe kleren kopen of meubels kopen.

Milamber
Milamber
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 90
Punten : 115
Registratiedatum : 08-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

gebrek aan geld Empty Re: gebrek aan geld

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 8:05

Tja, iedereen gaat anders met zijn geld om. En 'geen geld hebben' heeft bij heel veel mensen niet de betekenis van 'ik kan niet meer eten en drink uit de plee'. Tenminste, dat idee heb ik.

Laatst aangepast door Reva op wo 26 jan 2011 - 8:07; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 26 jan 2011 - 8:06

Het ligt er een beetje aan, als het spullen zijn die je echt nodig hebt kan ik me voorstellen dat je ze wel koopt en naar mijn idee kunnen kleren en meubels daaronder vallen.

Verder kan ik er niet echt over meepraten, want het is mij niet zo opgevallen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 8:06

Je kunt niet echt in de portemonnee van iemand anders kijken, toch? Misschien is daar voor gespaard, hebben ze geld gewonnen of van iemand gekregen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 8:06

Geld heb je natuurlijk nooit genoeg angel

Gast
Gast

Bericht  Imperfect wo 26 jan 2011 - 8:07

Ik koop ook zeker niet elke maand nieuwe kleding of meubels, eerder omgekeerde, maar dan heb ik nog steeds wel eens een gebrek aan geld. Dus daar hoef je echt niet perse een big spender voor te zijn hoor.
Imperfect
Imperfect
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 66
Punten : 66
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 8:14

Milamber schreef:Wat mij opvalt hier op het forum is dat er altijd mensen zijn die zeggen dat ze geen geld hebben en niet weten hoe ze rekeningen moeten betalen. Maar vervolgens wel nieuwe kleren, meubels, verf, fototoestel o.i.d. kopen. Daar snap ik echt helemaal niks van.

Ik heb eigenlijk nooit echt geld gebrek. Als ik iets wil hebben koop ik het. Maar als ik weet dat ik bijvoorbeeld een maand wat minder te besteden heb, of als ik grote rekeningen moet betalen ga ik echt geen nieuwe kleren kopen of meubels kopen.

Wij hebben wel echt te weinig geld, maar kopen dan ook niks wat we niet nodig hebben omdat dat niet kan. Ik heb al heel lang niks meer voor mezelf of mijn vriend gekocht. Het laatste was een lekker toetje van ongeveer 50 cent haha

Als je zegt dat je echt geen geld hebt, kan je ook geen kleren of andere dingen "voor de heb kopen". Anders valt het best reuze mee denk ik zo Wink

Gast
Gast

Bericht  Arwyn wo 26 jan 2011 - 8:16

Tsja, ik zeg ook wel eens dat ik ergens geen geld voor heb, maar haal dan wel een nieuw shirtje van 5,- of zo. Die dingen waar ik dan geen geld voor heb, zijn alleen dan meestal wel vaak minstens 10 keer zo duur, dus dat is een heel ander verhaal natuurlijk!

Tegelijk herken ik het soms wel, maar dan vooral in mijn privé leven. Een bevriend stel van ons heeft nooit geld om met de hele vriendengroep iets te doen (bijvoorbeeld naar een festival, uit eten of bowlen), maar gaan ondertussen wel elke maand minimaal 1 keer samen uit eten, meestal zelfs wel 1 keer per week. Dan denk ik toch echt, ga dan niet elke week uit eten maar ga die ene keer eens wat met je vrienden doen.. Van hen geloof ik het smoesje 'daar hebben we geen geld voor' dan ook niet.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 8:17

Maar zijn het de zelfde mensen die zeggen dat ze geen geld hebben én nieuwe spullen kopen? Want er zijn inderdaad mensen die geen geld hebben en er zijn mensen die nieuwe spullen kopen, maar zijn dat ook de zelfde mensen?

En het kan ook nog zo zijn dat iemand aan het eind van de maand roept geen geld te hebben of met een rekening te zitten, maar de week erna zijn/haar salaris krijgt en zich die nieuwe broek of camera dan gewoon kan permiteren.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 8:18

Reva schreef:Tja, iedereen gaat anders met zijn geld om. En 'geen geld hebben' heeft bij heel veel mensen niet de betekenis van 'ik kan niet meer eten en drink uit de plee'. Tenminste, dat idee heb ik.

Dat betekent het bij mij wel. Anders heb ik namelijk nog wel geld. Als ik zeg dat ik geen geld meer heb, dan kan ik daadwerkelijk geen boodschappen meer doen. Want anders zou ik in nood altijd wel wat van m'n spaarrekening afhalen om te kunnen eten (die ik tot een paar maanden geleden nooit had en dan dus echt geen geld had en dus geen eten).

Tja, iedereen gaat anders met geld om. Ik heb ook zo m'n prioriteiten. Niet altijd de meest verstandige prioriteiten, maar ik probeer er wel steeds beter mee om te gaan. Ik ben trouwens wel iemand die prima kan bezuinigen op andere dingen om bijvoorbeeld te kunnen reizen. Ik koop echt zelden tot nooit kleding bijvoorbeeld. Dat interesseert me niet, reizen wel. Dan lijkt het alsof ik geld te veel heb, maar ik besteed het gewoon anders. En anderen stellen gewoon weer andere prioriteiten. En soms kan je gewoon even niet anders dan alleen maar geld uitgeven aan de meest belangrijke dingen.

Gast
Gast

Bericht  Milamber wo 26 jan 2011 - 8:18

Tuurlijk, als je de spullen echt nodig hebt dan is het ook niet raar om te ze te kopen. Maar ik bedoel eigenlijk meer nieuwe meubels, omdat je de andere niet meer mooi vindt of een paar nieuwe schoenen omdat je de andere vorig winter ook al hebt gedragen en je ze niet meer zo mooi vindt. Meer de "luxe" dingen. Is ook niet erg als je die koopt, maar ik vind het wel apart dat mensen dan vervolgens balen/klagen/zeuren dat ze geen geld hebben om rekeningen te betalen. Uitzonderingen daargelaten als mensen geld hebben gekregen voor bijvoorbeeld een verjaardag, daar zou ik ook lekker wat ''luxe" dingen van kopen en niet gebruiken om mijn gasrekening te betalen.

Iedereen moet dit natuurlijk ook voor zich weten, maar omdat ik zelf totaal niet zo bent valt het mij gewoon op.

Laatst aangepast door Milamber op wo 26 jan 2011 - 8:19; in totaal 1 keer bewerkt
Milamber
Milamber
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 8:19

Maar waar zie je dat dan op dit forum?

Gast
Gast

Bericht  Lynn_ wo 26 jan 2011 - 8:20

Ik lees hier eigenlijk nooit dat iemand geen geld meer heeft en toch dure dingen koopt. Waar baseer je dat op?
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 8:21

Liva schreef:Maar waar zie je dat dan op dit forum?

Ik zie dat ook niet hoor, ben ook wel benieuwd wie er dan klaagt over weinig geld en toch veel koopt.

Gast
Gast

Bericht  Milamber wo 26 jan 2011 - 8:24

Marietje bijvoorbeeld in het Baal-topic. Ze zegt dat ze al een aantal dingen op marktplaats heeft verkocht om aan geld te kopen, maar wil vandaag wel verf kopen voor de woonkamer. Ik wil met dit voorbeeld niet zeggen dat ze dat niet moet of mag doen. Het is haar eigen keuze en misschien is die muur wel zo verfloos dat het echt niet meer kan. Maar zelf zou ik pas in verf o.i.d. investeren als ik me over rekeningen betalen geen zorgen meer hoef te maken.
Milamber
Milamber
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 8:24

Ik klaag wel over weinig geld Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 8:25

Milamber schreef:

Marietje bijvoorbeeld in het Baal-topic. Ze zegt dat ze al een aantal dingen op marktplaats heeft verkocht om aan geld te kopen, maar wil vandaag wel verf kopen voor de woonkamer. Ik wil met dit voorbeeld niet zeggen dat ze dat niet moet of mag doen. Het is haar eigen keuze en misschien is die muur wel zo verfloos dat het echt niet meer kan. Maar zelf zou ik pas in verf o.i.d. investeren als ik me over rekeningen betalen geen zorgen meer hoef te maken.

Misschien heeft ze nu wel geld omdat het de 25ste is geweest?

Gast
Gast

Bericht  Milamber wo 26 jan 2011 - 8:26

Lynn_ schreef:Ik lees hier eigenlijk nooit dat iemand geen geld meer heeft en toch dure dingen koopt. Waar baseer je dat op?

Ik heb het niet specifiek over dure dingen, ook minder dure dingen kunnen in een aantal gevallen luxe zijn. Bijvoorbeeld het toetje van tea-leaf. Zij zegt ook dat ze al enige tijd geen spullen voor haar vriend of zichzelf heeft gekocht omdat er op het moment even geen geld voor is.
Milamber
Milamber
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 8:26

Milamber schreef:

Gezien de foto's kunnen we dus stellen dat dát niet zo is. Ik vind de kleur op je muur ook niet vallen onders iets wat wel moet, ook al heb je geen geld.

Maar ik kan verder niet in de portemonnee van Marietje kijken..

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 8:27

Milamber schreef:

Ik heb dat topic niet gelezen, maar staat er expliciet bij dat zij die dingen verkoopt om rekeningen te betalen? Ze kan toch ook die dingen verkopen om juist wat extra's over te houden voor de verf?

En anders..tja dan is dat haar eigen keuze. Je mag er best je vraagtekens bij zetten, als dit maar niet zo'n topic wordt waarin iedereen die niet volgens 'jouw norm' met geld omgaat een uitbrander krijgt. Dan stop ik ook met reageren namelijk want ik ben ook vaak genoeg hopeloos (geweest) op dat gebied.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 8:28

Milamber schreef:
Lynn_ schreef:Ik lees hier eigenlijk nooit dat iemand geen geld meer heeft en toch dure dingen koopt. Waar baseer je dat op?

Ik heb het niet specifiek over dure dingen, ook minder dure dingen kunnen in een aantal gevallen luxe zijn. Bijvoorbeeld het toetje van tea-leaf. Zij zegt ook dat ze al enige tijd geen spullen voor haar vriend of zichzelf heeft gekocht omdat er op het moment even geen geld voor is.

Bedoel je dan dat ik dat toetje niet had moeten kopen of? Ik snap hem geloof ik even niet.

Gast
Gast

Bericht  Milamber wo 26 jan 2011 - 8:28

Het is niet zo dat ik het dagelijks lees, maar in de tijd dat ik hier meelees/ meeschrijf heb ik het een aantal keer gezien. Specifieke voorbeelden kan ik zo 1-2-3 niet noemen, behalve die van Marietje en hierbij voel ik mij al lullig om het zo neer te zetten.
Milamber
Milamber
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 8:29

Oh ja en wat Liva en Smikkel zeiden over de 25e is ook een goed punt. Ik had ook nog maar 1 euro aan het begin van deze week. En gisteren ineens weer heel veel geld. Dus ja, logisch dat ik nu meer kan dan eergisteren. Zo werkt dat nou eenmaal.

Gast
Gast

Bericht  Milamber wo 26 jan 2011 - 8:29

Tea-Leaf schreef:
Milamber schreef:

Bedoel je dan dat ik dat toetje niet had moeten kopen of? Ik snap hem geloof ik even niet.

Tuurlijk wel, maar Lynn had het over dure dingen, ik wilde alleen duidelijk maken dat "luxe" dingen niet altijd dure dingen hoeven te zijn.
Milamber
Milamber
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 8:30

Arwyn schreef:Tsja, ik zeg ook wel eens dat ik ergens geen geld voor heb, maar haal dan wel een nieuw shirtje van 5,- of zo. Die dingen waar ik dan geen geld voor heb, zijn alleen dan meestal wel vaak minstens 10 keer zo duur, dus dat is een heel ander verhaal natuurlijk!

Tegelijk herken ik het soms wel, maar dan vooral in mijn privé leven. Een bevriend stel van ons heeft nooit geld om met de hele vriendengroep iets te doen (bijvoorbeeld naar een festival, uit eten of bowlen), maar gaan ondertussen wel elke maand minimaal 1 keer samen uit eten, meestal zelfs wel 1 keer per week. Dan denk ik toch echt, ga dan niet elke week uit eten maar ga die ene keer eens wat met je vrienden doen.. Van hen geloof ik het smoesje 'daar hebben we geen geld voor' dan ook niet.

Ik zeg ook weleens tegen mensen dat ik ergens geen geld voor heb, bijv. een familieweekend, of een uitje met vrienden. En dan doe ik wél iets met mijn gezin. Omdat ik nou eenmaal liever geld uitgeef aan mijn gezin, dan hebben we er allemaal iets aan, dan aan een uitje met vrienden of een weekend met mensen waar ik niet echt op zit te wachten. Ik kan het namelijk maar 1x uitgeven, en ik kan dan niet én een weekend weg én met mijn gezin iets leuks doen, en ja, dan doe ik soms liever iets met mijn partner dan met andere mensen.

Dat wil niet zeggen dat ik écht geen geld meer heb, maar wel dat ik dáár geen geld voor heb. Dat als ik bedacht heb dat ik die maand een nieuwe broek nodig heb en mijn kinderen nieuwe schoenen, dat dat nog best kan, maar als er dan óók nog iemand komt met 'ga je mee naar de film' dan kan ik best zeggen, 'nee, geen geld voor'. Maar goed, zoals ik het nu begrijp zijn er dan mensen die dat in de gaten houden en zeggen 'oh, maar je had toch geen geld? '

Laatst aangepast door Lilith op wo 26 jan 2011 - 8:33; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: