Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

"Wil je wat voor me meenemen?"

+10
rapa nui
Mamasapje
Monte
Polly
girli
Zwerver
SuperGrover
Zininzon
mzcharlotte
Bubbelicious
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" Empty "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 6:17

Die vraag krijg ik regelmatig als ik naar Amerika ga. Ik neem nooit iPods of Uggs mee, daar begin ik gewoon niet aan. Maar nu ben ik eigenlijk een beetje overrompeld door het volgende.

De man van mijn nichtje vroeg me of ik een mes voor hem mee wilde nemen. Zij wonen in Duitsland en het mes dat hij wilde kost daar heel veel meer dan in Amerika. Aanvankelijk had ik het idee dat het om een werktuig ging (hij is timmerman) en dat hij het daarvoor wilde gebruiken. Hij heeft het besteld (met mijn creditcard) en bij mijn vriendin in Amerika laten bezorgen.

Zij mailde me daarop dat het echt een onwijs groot mes was en "succes met het door de douane krijgen". Ik heb toen mijn nichtje en haar man op Skype gehad waarin ik een paar keer vroeg waar ze dat mes voor wilde gebruiken maar ik kreeg alleen wat stom gelach als antwoord en dat het in Duitsland veel duurder was. Right...

Vervolgens heb ik dus de douane gebeld en met iemand gesproken die gaat over wapeninvoer aangezien een mes als wapen gezien wordt. Hij vertelde mij dat vlindermessen en stiletto's verboden zijn en dus niet ingevoerd mogen worden. Nu valt dit mes daar niet onder maar het is allemaal zo vaag en eerlijk gezegd voel ik me er helemaal niet meer prettig bij om dit mee te nemen en naar ze op te sturen...

Wat zouden jullie doen? Overdrijf ik of zouden jullie dit ook niet doen? Het gaat om dit mes maar ik heb niet echt een idee hoe groot het werkelijk is:

"Wil je wat voor me meenemen?" 41pawylRpvL._SL500_AA300_

Zij gaan trouwens nooit wildkamperen ofzo of erop uit. Dus waar hij dit mes nou voor wil gaan gebruiken... Geen idee... Ik vraag nog wel wat mijn ouders ervan vinden, die komen van de week terug van vakantie maar was even benieuwd naar jullie mening smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 6:21

Ik zou het niet doen. Iets meenemen is prima maar er zijn grenzen. Om nou gedoe te krijgen met de douane terwijl het niet voor jezelf is zal mij teveel moeite zijn. Ook omdat ze niet willen aangeven wat nu precies het doel is voelt het al niet goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Bubbelicious zo 19 jun 2011 - 6:23

Ten eerste vind ik het best brutaal om iemand te vragen om iets mee te nemen (ligt er natuurlijk ook wel aan wie, en wat het is) dus wat dat bereft heb je gelijk dat je het nooit doet.

Maar ik zou er ook geen goed gevoel bij hebben om een mes mee te nemen. Meer omdat je nooit weet hoe er op wordt gereageerd bij de douane. Straks krijg je een boete of weet ik niet wat.

En ja, wat hij er mee doet, geen idee. Ik krijg er gelijk een heel raar beeld bij :P
Bubbelicious
Bubbelicious
Prater
Prater

Aantal berichten : 638
Punten : 766
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Den Haag

Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  mzcharlotte zo 19 jun 2011 - 6:25

Naast dat het wapeninvoer is en dus en strafbaar feit (dat heb je immers zelf al gecheckt), zou ik het nooit doen als ik me er niet lekker bij voel. Ook al zou het bij wijze van spreke een stressballetje zijn, als ik me er niet lekker bij voel, is het een no-go.

Edit: Ik ga er hierbij ook van uit dat dit een situatie beyond vlindermessen en stiletto's zijn.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 6:27

Wow die had ik niet zien aankomen, bij het lezen van de topic titel. Blikjes lippenbalsem, oké, maar dit gaat mij echt veel te ver. Ik zou dat dus zelf echt nooit doen. Ik had waarschijnlijk ook al van te voren gezegd (dus toen ie `t wilde kopen met m`n CC), dat ik dat niet prettig vond. Ik zou echt zo in de stress raken bij de douane, en dan is het niet eens voor jezelf. Nee, dat vind ik te gevaarlijk, en de stress niet waard. Bovendien vind ik zoiets ook wel een beetje eng, om dat dan bij een bekende achter te laten. Hij doet er vast niets mee, maar stel dat er wat ergs mee gebeurd, dan voel je je nog schuldig ook dat je daar aan hebt bijgedragen dat mes te leveren. Dat is een rare gedachte van mij misschien, maar ik vind het heel luguber, zo`n mes. Dus nee, ik zou het absoluut niet doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Zininzon zo 19 jun 2011 - 6:33

Ik zou het ook niet doen, helemaal geen prettig gevoel bij.
Zeker niet doordat zij er zelf zo geheimzinnig bij lachen...
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  SuperGrover zo 19 jun 2011 - 6:37

He gatsie. Nee dat zou ik absoluut niet doen. Jij kan er problemen mee krijgen, en als het jou niet duidelijk is wat hij met dat ding gaat doen...
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 6:42

Oh nee ik zou nooit een mes voor een ander meenemen en zeker niet als ze zo vaag er over doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Zwerver zo 19 jun 2011 - 6:45

Ik zou ook never nooit een mes nemen. Alleen al vanwege de douane. Dat doen ze zelf maar hoor, er bestaan genoeg sites waar je dingen kunt bestellen uit het buitenland en anders pech
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 6:46

Nee, dat zou ik ook niet doen. Ik zou gewoon aangeven dat het twijfelachtig is of zoiets door de douane komt en dat je geen risico wilt lopen, zeker niet in een land waar ze sowieso al zo streng zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 6:47

Ga je trouwens weer naar de VS?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  girli zo 19 jun 2011 - 6:55

Theedoosje schreef:Oh nee ik zou nooit een mes voor een ander meenemen en zeker niet als ze zo vaag er over doen.
+ 1 vooral de vaagheid. Geeft bij mij een gevoel dat hij er niets normaals mee gaat doen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 6:59

Twellie schreef:Ga je trouwens weer naar de VS?

Yes Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Polly zo 19 jun 2011 - 7:17

Nee, daar zou ik echt niet aan beginnen...
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 7:21

Als je je er niet prettig bij voelt niet doen. Na het mes gezien te hebben zou ik het zelf ook zeker niet meenemen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 7:23

Als ik er problemen mee zou kunnen krijgen bij de douane zou ik er niet over peinzen om dat ding mee te nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Monte zo 19 jun 2011 - 7:30

-


Laatst aangepast door Monte op zo 19 jun 2011 - 7:32; in totaal 2 keer bewerkt
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 7:30

Zusje schreef:
Twellie schreef:Ga je trouwens weer naar de VS?

Yes Very Happy
Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Monte zo 19 jun 2011 - 7:32

Marin schreef:Wow die had ik niet zien aankomen, bij het lezen van de topic titel. Blikjes lippenbalsem, oké, maar dit gaat mij echt veel te ver. Ik zou dat dus zelf echt nooit doen. Ik had waarschijnlijk ook al van te voren gezegd (dus toen ie `t wilde kopen met m`n CC), dat ik dat niet prettig vond. Ik zou echt zo in de stress raken bij de douane, en dan is het niet eens voor jezelf. Nee, dat vind ik te gevaarlijk, en de stress niet waard. Bovendien vind ik zoiets ook wel een beetje eng, om dat dan bij een bekende achter te laten. Hij doet er vast niets mee, maar stel dat er wat ergs mee gebeurd, dan voel je je nog schuldig ook dat je daar aan hebt bijgedragen dat mes te leveren. Dat is een rare gedachte van mij misschien, maar ik vind het heel luguber, zo`n mes. Dus nee, ik zou het absoluut niet doen.
+ dit is eigenlijk precies mijn gedachte
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 7:39

Ik zou er niet aan meewerken, zeker niet als je er zelf al twijfels over hebt.
Ten 1e de onzekerheid of je het wel mee krijgt (Want wat gebeurt er als je gepakt wordt? Ze nemen het in beslag en dan?) en ten 2e de twijfels wat hij er later misschien nog mee gaat doen.

Dit zijn geen dingen om zomaar aan iemand te vragen vind ik. Als je lef hebt ga je zoiets gewoon zelf halen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 7:53

Marin is eigenlijk de enige die ik durf te vragen om iets duurs als Uggs mee te nemen uit Amerika, maar dat komt omdat ze een van mijn beste vriendinnen is (en mijn liefde voor Uggs snapt Very Happy). Een mes zou ik nooit voor iemand meenemen, dat doen ze maar lekker zelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 8:02

Smikkell schreef:
Zusje schreef:
Twellie schreef:Ga je trouwens weer naar de VS?

Yes Very Happy
Rolling Eyes

Wat is er? Amerika is meer dan alleen TX hoor...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 8:08

Nee, ik had het niet gedaan. Hoogstens zou ik een oogschaduwtje of een potje snoep meenemen. Maar geen mes, sowieso met dat "stomme gelach" als antwoord had ik het niet gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 8:58

Zusje schreef:
Twellie schreef:Ga je trouwens weer naar de VS?

Yes Very Happy

Take me with you Very Happy . Wat ontzettend leuk, wanneer ga je en ga je er weer lekker relaxen of dit keer op rondreis?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Gast zo 19 jun 2011 - 9:00

Ja ik ga volgende week en we gaan rondreizen door New York State. Eerst naar Albany (hoofdstad), de Adirondacks (een groot natuurgebied) waar we gaan kamperen een paar dagen. Dan door naar Canada, Canada Day vieren in Toronto bij een vriendin, door naar de Niagara Falls en dan naar de Finger Lakes (NY again) om 4th of July te vieren en als afsluiting omdat mijn vriend dat wil nog een paar dagen NYC waar we lekker een luxe hotel hebben geboekt Very Happy. Ik heb er zin in!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

"Wil je wat voor me meenemen?" Empty Re: "Wil je wat voor me meenemen?"

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum