Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iemand kennis van arbeidsrecht/contracten?

+5
Twellie
Joli86
Caulfield
Snoopy
Champagne
9 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Iemand kennis van arbeidsrecht/contracten? - Pagina 2 Empty Re: Iemand kennis van arbeidsrecht/contracten?

Bericht  mzcharlotte vr 3 aug 2012 - 20:17

Wat naar Champagne. Buiten dat het je onmogelijk wordt gemaakt, heb je wel regelmatige evaluatiegesprekken of 1-op-1 gesprekken waar je vooruitgang of ontwikkeling in het bedrijf wordt besproken? Heb je je problemen bespreekbaar kunnen maken met je leidinggevende? Heb je daar schriftelijke verslagen van? Want als dat zo is, zou ik dat ook meenemen naar het juridisch loket. Heb je het gevoel dat je wordt weggepest? Ik neem aan dat jouw werkgever jou geen boete hoeft te betalen als ze vinden dat je niet functioneert (bij wijze van) en je weg willen hebben. Als het zo'n malafide bedrijf is, dan zou het natuurlijk niet vreemd zijn als ze proberen het zo te bewerkstellingen dat jij als eerste de handdoek in de ring gooit. Ik hoop dat het juridisch loket je uitkomst biedt!
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand kennis van arbeidsrecht/contracten? - Pagina 2 Empty Re: Iemand kennis van arbeidsrecht/contracten?

Bericht  chipa za 4 aug 2012 - 7:11

Dit soort boetebedingen kunnen onredelijk bezwarend worden geacht. Zo'n beding is dan nietig. Probleem is wel dat bij vertrek je werkgever je er aan zal willen houden. Je zal dan een advocaat in moeten schakelen en eventueel de gang naar de rechtbank moeten maken om je gelijk te krijgen. Maar een boetebeding van 6000,- euro als je binnen 3 jaar weg gaat dat is gewoon onredelijk bezwarend.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Champagne zo 5 aug 2012 - 5:04

chipa schreef:Dit soort boetebedingen kunnen onredelijk bezwarend worden geacht. Zo'n beding is dan nietig. Probleem is wel dat bij vertrek je werkgever je er aan zal willen houden. Je zal dan een advocaat in moeten schakelen en eventueel de gang naar de rechtbank moeten maken om je gelijk te krijgen. Maar een boetebeding van 6000,- euro als je binnen 3 jaar weg gaat dat is gewoon onredelijk bezwarend.
Bedankt voor je reactie! Pfff ik zit er niet op te wachten een advocaat in de arm te moeten nemen. Het gaat mij dus sowieso geld kosten.. De boete of de advocaat? Echt verschrikkelijk.. Het enige wat ik dan nog zou kunnen doen is ervoor te zorgen dat zij mij ontslaan?
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Champagne zo 5 aug 2012 - 5:06

mzcharlotte schreef:Wat naar Champagne. Buiten dat het je onmogelijk wordt gemaakt, heb je wel regelmatige evaluatiegesprekken of 1-op-1 gesprekken waar je vooruitgang of ontwikkeling in het bedrijf wordt besproken? Heb je je problemen bespreekbaar kunnen maken met je leidinggevende? Heb je daar schriftelijke verslagen van? Want als dat zo is, zou ik dat ook meenemen naar het juridisch loket. Heb je het gevoel dat je wordt weggepest? Ik neem aan dat jouw werkgever jou geen boete hoeft te betalen als ze vinden dat je niet functioneert (bij wijze van) en je weg willen hebben. Als het zo'n malafide bedrijf is, dan zou het natuurlijk niet vreemd zijn als ze proberen het zo te bewerkstellingen dat jij als eerste de handdoek in de ring gooit. Ik hoop dat het juridisch loket je uitkomst biedt!
Wat je als laatste schrijft klopt helemaal. Er staat niks op papier.. Het is ook niet echt bespreekbaar juist doordat het een raar bedrijf is. Zij bepalen hun eigen regels en houden hun eigen normen en waarden aan. Ik heb het gevoel dat ze willen dat ik uit mezelf vertrek zodat hun de investering weer terug hebben. Ik ga in ieder geval naar het juridisch loket om te kijken wat mijn mogelijkheden zijn.
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: