Iemand kennis van arbeidsrecht/contracten?
+5
Twellie
Joli86
Caulfield
Snoopy
Champagne
9 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Iemand kennis van arbeidsrecht/contracten?
Ik kom er niet meer uit, misschien kunnen jullie helpen . In mijn arbeidsovereenkomst is een boetebeding opgenomen. Hier staat in dat ik bij einde dienstverband de werving & selectie fee a €6000 euro terug moet betalen. Ik wil graag weten of dit rechtsgeldig is, ik heb het totaal niet naar mijn zin en wil graag weg maar het boetebeding houdt me tegen. Weet iemand of dit wel mag? Is dit rechtsgeldig?
Hoop dat iemand mij kan helpen...
Hoop dat iemand mij kan helpen...
Champagne- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10
Re: Iemand kennis van arbeidsrecht/contracten?
Heb je een opleiding gehad van je werkgever? Dan mag het sowieso wel.
Wat staat er verder voor datum dat je contract vervalt?
Wat staat er verder voor datum dat je contract vervalt?
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Het is een vast contract. Ik heb geen opleiding via het bedrijf gedaan. Het gaat om het terug betalen van de werving&selectie fee die het bedrijf aan het werving & bemiddelings bureau heeft betaald.
Laatst aangepast door Champagne op ma 30 jul 2012 - 6:54; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Spelling)
Champagne- Prater
En daar zit geen tijdslimiet aan ofzo? Dat dat na 3 vervalt oid? Dan vind ik het wel heel erg vreemd. Dan zou je eigenlijk nooit weg kunnen bij dat bedrijf tenzij je even 6000 euro ophoest..
Gast- Gast
Pas na 3 jaar vervalt het boetebeding. Maar mag dit wel in een boetebeding opgenomen worden?
Laatst aangepast door Champagne op ma 30 jul 2012 - 7:08; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Opgezocht in contract)
Champagne- Prater
.
Laatst aangepast door Yasmin op di 7 aug 2012 - 11:42; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ja het is ook echt heel raar, ik vraag me daarom ook af of het wel rechtsgeldig is. Ik heb getekend met de intentie hier niet weg te gaan. Nu blijkt dat het echt geen leuk bedrijf is en ze het mij onmogelijk maken. Ik wil dus echt weg hier maar niet die fee terug betalen.
Champagne- Prater
Ik zou contact opnemen met het Juridisch Loket, zij kunnen je verder helpen.
Caulfield- Fluisteraar
- Aantal berichten : 123
Punten : 130
Registratiedatum : 01-03-12
Als voorwaarde bij een boetebeding wordt gesteld dat het bedrag niet direct of indirect ten goede mag komen van de werkgever. Mijns inziens gebeurd dat hier wel, omdat hij de kosten die hij heeft gemaakt weer terugvraagt en dit dus hem ten goede komt.
Gast- Gast
Gewoon even contact opnemen met de rechtsbijstand..
Joli86- Prater
- Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Dit had ik ook gelezen, daarom is het ook zo raar. Ik ga contact opnemem met het juridisch loket...Wordt vervolgt..Fruity schreef:Als voorwaarde bij een boetebeding wordt gesteld dat het bedrag niet direct of indirect ten goede mag komen van de werkgever. Mijns inziens gebeurd dat hier wel, omdat hij de kosten die hij heeft gemaakt weer terugvraagt en dit dus hem ten goede komt.
Champagne- Prater
Staat er iets in over een bestemming van het geld?
Gast- Gast
Nee daar staat niks over vermeld..Powerbabe schreef:Staat er iets in over een bestemming van het geld?
Champagne- Prater
Ben benieuwd of dit mag, denk het niet eigenlijk.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Het lijkt mij ook niet maar ik weet zeker dat als ik ontslag neem mijn salaris niet wordt uitbetaald maar ingehouden wordt ivm die boete. Het is een beetje een malafide organisatie.
Champagne- Prater
Wat een klote situatie zeg. In een baan zitten die je echt niet leuk vind is killing maar dit erbij maakt het helemaal vervelend. Wat voor soort werk doe je nu als ik mag vragen?
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10
Ja is echt klote! Ik zit in de sales.. Heb het idee echt vast te zetten met dat boetebeding.
Champagne- Prater
Heb je al contact opgenomen met het juridisch loket?
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Kan je niet tegen je werkgever zeggen dat je ontslag neemt maar dat je wel wilt dat de laatste salaris wordt uitbetaald, omdat je anders je vaste lasten niet kan betalen en dat die 6000 euro dan maar apart moet.
Vervolgens krijg je een rekening of je die 6000 wilt betalen en dat blijf je gewoon weigeren. Op een gegeven moment krijg je incassobureaus maar dan kan je bezwaar aantekenen toch? Dan krijg je hoogstwaarschijnlijk je gelijk.
Of help ik je nu alleen maar verder in de shit?
Vervolgens krijg je een rekening of je die 6000 wilt betalen en dat blijf je gewoon weigeren. Op een gegeven moment krijg je incassobureaus maar dan kan je bezwaar aantekenen toch? Dan krijg je hoogstwaarschijnlijk je gelijk.
Gast- Gast
Yasmin schreef:
Wat vind je zelf?
Caulfield- Fluisteraar
- Aantal berichten : 123
Punten : 130
Registratiedatum : 01-03-12
Nou ik weet het niet, als je niet betaalt en je dient bezwaar in, dan heb je een goede reden lijkt mij om niet te betalen. Vervolgens zullen ze een advocaat inschakelen misschien, nou dan doen ze dat lekker, jij krijgt echt wel je gelijk dan..
Gast- Gast
Nee nog niet.. Ik ga volgende week met mijn contract naar het juridisch loket.Tuinstoel schreef:Heb je al contact opgenomen met het juridisch loket?
Champagne- Prater
Hmm ik weet het niet.. Er staat letterlijk bij dat de werkgever de boete mag verrekenen met salaris/vakantiegeld. Omdat het een vaag bedrijf is verwacht ik ook wel dat hij dat doet. Ik heb zelf ook geen rechtbijstand dus weet niet of het mij dan ook geld gaat kosten als hij er een zaak van zou maken. Pfff wat ingewikkeld allemaal.Yasmin schreef:Kan je niet tegen je werkgever zeggen dat je ontslag neemt maar dat je wel wilt dat de laatste salaris wordt uitbetaald, omdat je anders je vaste lasten niet kan betalen en dat die 6000 euro dan maar apart moet.
Champagne- Prater
Volgens mij mag dat niet zomaar, alleen meer als ze er bij zetten als je binnen een x aantal jaar ontslag neemt.
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Iemand verstand van contracten ?
» Iemand juridisch onderlegd? (arbeidsrecht)
» Iemand verstand van arbeidsrecht? Ziekte en salaris
» Iemand juridisch onderlegd op het gebied van arbeidsrecht??
» Iemand met juridische kennis die mij wil helpen?
» Iemand juridisch onderlegd? (arbeidsrecht)
» Iemand verstand van arbeidsrecht? Ziekte en salaris
» Iemand juridisch onderlegd op het gebied van arbeidsrecht??
» Iemand met juridische kennis die mij wil helpen?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: