Iemand juridisch onderlegd? (arbeidsrecht)
+6
Snoopy
Fred
Destino
Maple
TukTuk
Shadowfax
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Iemand juridisch onderlegd? (arbeidsrecht)
.
Laatst aangepast door Shadowfax op ma 2 sep 2013 - 1:15; in totaal 1 keer bewerkt
Shadowfax- Fluisteraar
- Aantal berichten : 105
Punten : 132
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Iemand juridisch onderlegd? (arbeidsrecht)
Als je contract afloopt, dan hoeven ze volgens mij ook geen rekening te houden met het opzegtermijn, ze kunnen je in feite dan ook 30 augustus zeggen dat je niet meer hoeft te komen.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Die opzegtermijn geldt idd niet voor een contract dat van rechtswege eindigt. Dan mogen ze je zelfs op de laatste dag zelf laten weten hoe of wat. En qua die mail weet ik niet of hij rechtsgeldig is, als je werkgever je tegen die tijd geen werk kan bieden omdat er gewoonweg geen werk ís, dan staat hij sterker dan jij, denk ik.
Maple- Prater
- Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
.
Laatst aangepast door Shadowfax op ma 2 sep 2013 - 1:15; in totaal 1 keer bewerkt
Shadowfax- Fluisteraar
- Aantal berichten : 105
Punten : 132
Shadowfax schreef:Maple schreef:Die opzegtermijn geldt idd niet voor een contract dat van rechtswege eindigt. Dan mogen ze je zelfs op de laatste dag zelf laten weten hoe of wat. En qua die mail weet ik niet of hij rechtsgeldig is, als je werkgever je tegen die tijd geen werk kan bieden omdat er gewoonweg geen werk ís, dan staat hij sterker dan jij, denk ik.
Er staat wel in het contract: 'De opzegtermijn bedraagt voor de werkgever en voor de werknemer één kalendermaand'.
Ik ga ervan uit dat het nieuwe contract er is voordat ik weg ben, maar meer voor eventueel. Als er inderdaad echt geen geld is, ga ik het natuurlijk niet winnen. Maar goed, alle kansen benutten
Ja dat is dan bij tussentijds opzeggen. Je contract loopt sowieso 1 sept. af en in feite hoeven ze je niet eens iets mee te delen er over.
Heel sneaky, maar het gebeurd regelmatig dat mensen het op het laatste moment horen. Heb wel eens een collega gehad, die werd 2 weken voor afloop van zijn contract naar boven geroepen, en moest diezelfde middag al gaan, want hij had nog 2 weken aan vakantiedagen staan en hij werd verplicht die op te nemen..
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
De opzegtermijn geldt inderdaad alleen bij tussentijds opzeggen. Je contract eindigt per 1 september gewoon van rechtswege in dit geval, je hoeft dus niet op te zeggen.
Als dit wel een tussentijdse opzegging was geweest met 1 maand opzegtermijn, dan had je 31 juli op moeten zeggen, om per 1 september ergens anders te beginnen.
Van dat e-mailtje weet ik niet. Ik zou als ik jou was vragen om een schriftelijke overeenkomst waarin je baas aangeeft dat je een contract per 1-12 krijgt, met beide handtekeningen eronder..
Als dit wel een tussentijdse opzegging was geweest met 1 maand opzegtermijn, dan had je 31 juli op moeten zeggen, om per 1 september ergens anders te beginnen.
Van dat e-mailtje weet ik niet. Ik zou als ik jou was vragen om een schriftelijke overeenkomst waarin je baas aangeeft dat je een contract per 1-12 krijgt, met beide handtekeningen eronder..
Destino- Prater
- Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13
Een gokje. Je hebt nu 3 keer een bepaalde contract gehad (bijv. 3x een jaarcontract).
Wat jouw werkgever doet is eigenlijk een vies truckje om je na 3 maanden (dit is namelijk de periode die minimaal na 3 contracten tussen moet zitten om je niet in vaste dienst te nemen bij dezelfde werkgever) weer voor bepaalde tijd in dienst te kunnen nemen. Veel uitzendbureau's werken ook zo. Na weer 3 jaarcontracten moet je wellicht weer 3 maanden uit dienst etc. etc. Je kunt je beter afvragen of je wel voor zo'n werkgever wilt blijven werken, want hier ga je nooit vastigheid krijgen zo?
Wat jouw werkgever doet is eigenlijk een vies truckje om je na 3 maanden (dit is namelijk de periode die minimaal na 3 contracten tussen moet zitten om je niet in vaste dienst te nemen bij dezelfde werkgever) weer voor bepaalde tijd in dienst te kunnen nemen. Veel uitzendbureau's werken ook zo. Na weer 3 jaarcontracten moet je wellicht weer 3 maanden uit dienst etc. etc. Je kunt je beter afvragen of je wel voor zo'n werkgever wilt blijven werken, want hier ga je nooit vastigheid krijgen zo?
Fred- Prater
- Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
Ik zou zorgen dat je zo snel mogelijk je nieuwe contract hebt en ondertekend. Alleen een verklaring hoeft niet genoeg te zijn. Als ze het net even anders formuleren 'we nemen ons voor om .... per 1-12 een contract te geven' kunnen ze er nog steeds onder uit.
Zolang je het contract niet hebt, zou ik ook op zoek naar ander werk, wie weet vind je wel wat leukers.
Zolang je het contract niet hebt, zou ik ook op zoek naar ander werk, wie weet vind je wel wat leukers.
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
Fred schreef:Een gokje. Je hebt nu 3 keer een bepaalde contract gehad (bijv. 3x een jaarcontract).
Dit is inderdaad ook wat ik dacht (ervaring ermee).
_Femme- Prater
- Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10
_Femme schreef:Fred schreef:Een gokje. Je hebt nu 3 keer een bepaalde contract gehad (bijv. 3x een jaarcontract).
Dit is inderdaad ook wat ik dacht (ervaring ermee).
Dit dacht ik ook!
Zo niet, dan zou ik nu vast een contract op laten stellen voor vanaf 1 december.
Harrison- Fluisteraar
- Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13
Fred schreef:Een gokje. Je hebt nu 3 keer een bepaalde contract gehad (bijv. 3x een jaarcontract).
Daar heb je gelijk in, maar in deze tijd zijn er redelijk wat werkgevers die niemand meer een vast contract geven.
Ik ben salarisadministrateur en zie dat ook terug bij klanten van het kantoor waar ik werk.
Als er weinig werk is in deze branche zou ik toch blij zijn met een tussenpauze van 3 maanden en vervolgens 3 jaarcontracten. Maar goed, ik weet niet hoe het in deze branch is..
Destino- Prater
Zo gaan ze inderdaad veel te werk, maar begrijp het ook van hun kant, óók zij hebben de garantie niet wbt hun eigen bedrijf (of aanstelling). Vastigheid is gewoon erg moeilijk te krijgen nu.
Blair- Kletskop
- Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Bij ons moet iedereen er een maand en een dag uit na 5 jaar in dienst zodat je geen vast contract kan krijgen. Ik vind dit eigenlijk wel heel schappelijk, ze kunnen je ook gewoon niet meer aannemen en een jonger iemand in dienst nemen.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Destino schreef:Fred schreef:Een gokje. Je hebt nu 3 keer een bepaalde contract gehad (bijv. 3x een jaarcontract).
Daar heb je gelijk in, maar in deze tijd zijn er redelijk wat werkgevers die niemand meer een vast contract geven.
Ik ben salarisadministrateur en zie dat ook terug bij klanten van het kantoor waar ik werk.
Als er weinig werk is in deze branche zou ik toch blij zijn met een tussenpauze van 3 maanden en vervolgens 3 jaarcontracten. Maar goed, ik weet niet hoe het in deze branch is..
Dit klopt natuurlijk niet hé. Je krijgt niet in 1 keer 3 jaarcontracten, je krijgt 1 jaarcontract en dan moet je maar weer afwachten of er een volgende komt.. Je garantie is maar 1 jaar en niet 3.
_Femme- Prater
- Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10
Ik snap wat je bedoelt, maar zoals jij het opvat is niet hoe ik het bedoelde
Ik bedoelde dat je nu weer aangenomen kunt worden en vervolgens 2 verlengingen zou kunnen krijgen zonder een vast contract te krijgen.
Als je werkgever je nog werk te bieden heeft en je functioneert goed, dan wordt normaliter je jaarcontract wel weer verlengd.
Je hoeft overigens niet per se jaarcontracten te krijgen, natuurlijk, je kunt 3 contracten voor bepaalde tijd krijgen of er wordt rekening gehouden met de maximale termijn van 36 maanden. (Al heeft dit laatste een kleine uitzondering..)
Ik bedoelde dat je nu weer aangenomen kunt worden en vervolgens 2 verlengingen zou kunnen krijgen zonder een vast contract te krijgen.
Als je werkgever je nog werk te bieden heeft en je functioneert goed, dan wordt normaliter je jaarcontract wel weer verlengd.
Je hoeft overigens niet per se jaarcontracten te krijgen, natuurlijk, je kunt 3 contracten voor bepaalde tijd krijgen of er wordt rekening gehouden met de maximale termijn van 36 maanden. (Al heeft dit laatste een kleine uitzondering..)
Destino- Prater
Soortgelijke onderwerpen
» Iemand juridisch onderlegd op het gebied van arbeidsrecht??
» Iemand kennis van arbeidsrecht/contracten?
» Iemand verstand van arbeidsrecht? Ziekte en salaris
» Juridisch advies nodig
» Mezelf in de nesten gewerkt juridisch advies??? dames??
» Iemand kennis van arbeidsrecht/contracten?
» Iemand verstand van arbeidsrecht? Ziekte en salaris
» Juridisch advies nodig
» Mezelf in de nesten gewerkt juridisch advies??? dames??
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: