Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iemand juridisch onderlegd op het gebied van arbeidsrecht??

5 plaatsers

Ga naar beneden

Iemand juridisch onderlegd op het gebied van arbeidsrecht?? Empty Iemand juridisch onderlegd op het gebied van arbeidsrecht??

Bericht  snapple di 19 jul 2011 - 5:54

Titel zegt het al... Is er hier iemand die verstand heeft van arbeidsrecht. Ik wil graag weten hoe ik een bepaalde zin een voorstel juridisch kan inperken.
Het is namelijk zo dat er nu staat dat ik na afronding van mijn studie (mijn werk betaalt mijn studie en geeft mij 8 uur studieverlof) per 1 oktober 2013 ontslag neem... Dat is de voorwaarde waarop zij mijn studie willen bekostigen.
Nu wil ik er neer zetten dat ik bij afronding van mijn studie (naar verwachting 1-10-2013) ontslag neem. Heb ik op deze manier onderbouwd dat wanneer ik bijvoorbeeld vertraging op loop door ziekte o.i.d. dat ze me niet aan deze datum kunnen houden?

Hopelijk snapt er hier iemand wat ik bedoel en weet er ook wat vanaf... Alvast bedankt!
snapple
snapple
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 66
Punten : 77
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand juridisch onderlegd op het gebied van arbeidsrecht?? Empty Re: Iemand juridisch onderlegd op het gebied van arbeidsrecht??

Bericht  Kaat di 19 jul 2011 - 6:10

Onder de voorwaarde dat mijn studie afgerond is, neem ik per (datum) ontslag?
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Iemand juridisch onderlegd op het gebied van arbeidsrecht?? Empty Re: Iemand juridisch onderlegd op het gebied van arbeidsrecht??

Bericht  Gast di 19 jul 2011 - 6:54

Waarom zou je nu al ontslag willen nemen voor in 2013?

Gast
Gast

Bericht  snapple di 19 jul 2011 - 7:41

Omdat dat de voorwaarde is waarop zij mijn studie van ongeveer 4000 per jaar (2 jaar lang) bekostigen... We gaan rond die tijd naar verwachting reorganiseren en zij willen nu wel geld in mij steken maar wel met de voorwaarde dat ik rond die tijd zelf ontslag neem en ga werken in de richting waarin ik mijn opleiding ga doen....
snapple
snapple
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Antibes di 19 jul 2011 - 7:45

Haha, wat een bizarre voorwaarde! Ze willen nu wel twee jaar geld in je investeren, als je na de investering maar ophoepelt? Willen ze zo graag van je af? :P
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  _Lacey_ di 19 jul 2011 - 7:55

Antibes schreef:Haha, wat een bizarre voorwaarde! Ze willen nu wel twee jaar geld in je investeren, als je na de investering maar ophoepelt? Willen ze zo graag van je af? :P
Vreemd inderdaad.
Mijn vader heeft arbeidsrecht gestudeerd, dus ik zou het hem kunnen vragen. Zie hem alleen pas donderdag weer en ga daarna op vakantie, dus heel erg snel zul je het antwoord dan niet hebben.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  snapple di 19 jul 2011 - 8:07

Misschien is dat typisch voor de overheid... Het is idd een vreemde voorwaarde, maar ik gan hier wel mee akkoord aangezien ik zelf ook heel graag iets anders wil (liever vandaag dan morgen)... Maar ben uiterst tevreden met dit voorstel verder hoor.
Denk dat ik morgen maar even contact opneem met het juridisch loket...
snapple
snapple
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast di 19 jul 2011 - 8:09

Karin schreef:Onder de voorwaarde dat mijn studie afgerond is, neem ik per (datum) ontslag?

Ik zou het zo doen idd.

Gast
Gast

Bericht  luisa di 19 jul 2011 - 8:17

Maar is het de bedoeling dat jij nu al je ontslagbrief schrijft dan? Dan moet je er natuurlijk ook inzetten dat jij ontslag neemt bij voltooien van opleiding, verwachte datum .... MITS werkgever de opleiding volledig heeft betaald. En dan ook zeker een artikel toevoegen over wat te doen bij evt. studievertraging.
Maar he, je werkgever wil dit toch als voorwaarde, dan lijkt het mij aan hen om hier een contract over op te stellen.
Het is toch veel logischer als er een contract opgesteld wordt over jouw te volgen opleiding te betalen door werkgever. En dan voorwaarde dat jij dus ontslag neemt, dat je dus nu zeg maar wel alvast ontslag neemt maar als onderdeel van dat studiecontract. Ik ga er hierbij vanuit dat jij een vast contract hebt.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  snapple di 19 jul 2011 - 8:33

Nou ja is het eigenlijk een heel ingewikkeld verhaal... Ik ben op eigen initiatief een traject van loopbaanbegeleiding in gegaan. Na orienterende stages is eruit gekomen wat ik wil gaan doen. Hier begin ik 1 september mee... Mijn werk wil hierin faciliteren en ik moest samen met mijn loopbaanbegeleider een tweetal voorstellen opstellen van wat we graag wilden (betalen studiekosten e.d.)
Nu hebben zij op dit voorstel gereageerd en daar staat dus in dat na afronding studie, ik per 1-10-2013 ontslag neem... Hier wil ik dus eigenlijk nog de voorwaarde inzetten dat ik hiermee akkoord ga mits ik geen studievertraging oploop... Wil dus eigenlijk weten hoe ik dit zo moet formuleren dat dit juridisch is onderbouwd.
Dat wordt morgen dus gewoon bellen, hopelijk kan het juridisch loket me goed adviseren in deze 'ingewikkelde kwestie'.
snapple
snapple
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast di 19 jul 2011 - 8:44

Antibes schreef:Haha, wat een bizarre voorwaarde! Ze willen nu wel twee jaar geld in je investeren, als je na de investering maar ophoepelt? Willen ze zo graag van je af? :P

Klinkt bijna alsof het voordelig voor hen is om je opleiding te bekostigen..

Gast
Gast

Bericht  luisa di 19 jul 2011 - 8:54

Ah ok, er ligt dus al een contractvoorstel en je wilt er gewoon een toevoeging in laten opnemen. Het lijkt er overigens op dat de formulering die zij gebruiken ook de lading dekt hoor, althans als er idd staat NA afronden studie ontslag nemen op 1.10.2013.
Maar ben het met je eens, beter helemaal dicht bouwen. Ik zou er dan zoiets van maken. Wel ff wat beter formuleren dan dat ik nu doe hoor :-)
Dus een artikel toevoegen, Indien Snaple (ik weet niet wat de afspraak is, door omstandigheden ofzo) haar studie op 1.10.2013 nog niet afgerond hebben vervalt voorgaand artikel (dat dus waarin staat dat je ontslag neemt).
De datum van afstuderen zal dan de datum van uitdienstreding zijn. Rechten en plichten voortvloeiedn uit de arbeidsovk blijven van toepassing tot datum uitdiensttreding.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  snapple di 19 jul 2011 - 20:38

Luisa, hartstikke bedankt daar kan ik wel wat mee en dan dekt het zeker de lading!!
snapple
snapple
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: