nav poetsvraagjes, ben jij veranderd?
+24
Printje
pindaatje
Flower_L
*Lookie*
SarahKey
Liadan
Clapperdie
Filoria
PapillonRose
Slakje
Dille
Fiwen
blondje1313
Novalee
teletascha
Sophiee
Coco
Ezzer
_Lana_
kwak
Annemie
Steep
Floor
Ayla
28 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
nav poetsvraagjes, ben jij veranderd?
Had jij het "vroeger" voor je (een) kind(jes) had altijd spik en span of wat het een bende?
Hier ben ik veel meer gaan poetsen, dweilen deed ik hooguit 1x in de week, stofzuigen iets vaker. Stoffen deed ik dan ook meteen, meestal deed ik het hele huis in 1x. Nu veel meer in etappes.
Hier ben ik veel meer gaan poetsen, dweilen deed ik hooguit 1x in de week, stofzuigen iets vaker. Stoffen deed ik dan ook meteen, meestal deed ik het hele huis in 1x. Nu veel meer in etappes.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Re: nav poetsvraagjes, ben jij veranderd?
Ik ben altijd al veel aan het poetsen geweest, nu nog steeds. Ik stofzuig nu 1x vaker per dag (voorheen was dat 1x per dag nu 2x ivm de katten en zoon die rondkruipt). Echter heb ik wel veel minder tijd om dingen grondig schoon te maken, gelukkig komt er sinds 2 weken een schoonmaakster.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben juist een stuk netter geworden en ik heb regelmaat aangebracht in de huishoudelijke taken. Dat werkt goed
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Hier is het wel ongeveer hetzelfde gebleven, misschien dat ik iets meer schoonmaak. stofzuig nog steeds elke dag 1 a 2 keer,ik ruim 2 keer per dag al het speelgoed op, s middags als mijn zoontje naar bed gaat en 's avonds nog een keer, onzin eigenlijk, maar kan er niet tegen als het hele huis vol speelgoed ligt als mijn zoontje er niet is. Badkamer maak ik ook meer schoon en dweilen doe ik nu ook meer.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Ik was altijd al een drama met huishouden en dat ben ik nu nog steeds al ben ik wel iets meer geordend geworden!
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Ayla schreef:Had jij het "vroeger" voor je (een) kind(jes) had altijd spik en span of wat het een bende?
Hier helemaal hetzelfde.
Hiervoor was ons huis trouwens geen bende hoor, want we waren natuurlijk ook veel minder thuis.
Maar dan deed ik het hele huis meestal in 1x. En dweilen deed ik eigenlijk heel weinig.
Nu hou ik het veel beter bij en doe ik inderdaad iedere dag iets.
Dat werkt gewoon het beste en je hebt ( bijna ) altijd een netjes, schoon huis.
En nu ik thuis ben, voel ik me gewoon prettiger als het netjes is, anders kijk ik er de hele dag tegenaan.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Oja ik ben trouwens niet iemand die iedere dag de wc's schoonmaakt hoor ( om maar een voorbeeld te noemen ), het moet wel leuk blijven .
Laatst aangepast door _Lana_ op ma 30 jul 2012 - 1:26; in totaal 1 keer bewerkt
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Ik ben makkelijker geworden, mijn kindjes gaan voor het huishouden dat betekend dat ik liever een dagje met de kindjes op pad ga dan ga poetsen en laat dus gerust het huishouden een dag wachten.
Gast- Gast
Ik ben wel wat veranderd. Voorheen deed ik het huis in 1x. Nu red ik dacht echt niet.
Nu stofzuig ik wel iedere dag. Wat ik voorheen 2x in de week deed bijvoorbeeld. De grotere dingen zoals de keuken is nu vaak even snel een doekje erover terwijl ik dat voorheen veel groter aanpakte, omdat ik daar ook de tijd voor had.
Nu stofzuig ik wel iedere dag. Wat ik voorheen 2x in de week deed bijvoorbeeld. De grotere dingen zoals de keuken is nu vaak even snel een doekje erover terwijl ik dat voorheen veel groter aanpakte, omdat ik daar ook de tijd voor had.
Ezzer- Fluisteraar
- Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10
ik ben ook wel wat makkelijker geworden. ik vind het wel heel fijn als het in ieder geval voor het oog opgeruimd en netjes is, omdat het dan in mijn hoofd ook rustiger is, maar verder geloof ik het al snel. Ik speel ook liever met mijn dochter, dan dat ik aan het poetsen ben.
behalve nu dan, nu heb ik nesteldrang en is het hier al lange tijd niet meer zo schoon geweest
Gast- Gast
Ik ben wel makkelijker geworden. Ik stofzuig 2 x daags, haal elke ochtend een doekje over het toilet en ruim op zodra de kinderen in bed liggen, maar alles poetsen doe ik niet.
Mijn moeder doet sowieso de grotere dingen zoals de douche, keukenkastjes etc. Ramen was ik ook niet zo vaak. Een uur later zitten er alweer handjes etc op. Dus dat doe ik alleen op zaterdag en dan zien ze er zondags alweer uit alsof ze maanden niet gewassen zijn.
Mijn moeder doet sowieso de grotere dingen zoals de douche, keukenkastjes etc. Ramen was ik ook niet zo vaak. Een uur later zitten er alweer handjes etc op. Dus dat doe ik alleen op zaterdag en dan zien ze er zondags alweer uit alsof ze maanden niet gewassen zijn.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ik ben een stuk netter geworden. Waar ik voorheen met gemak wat taken liet liggen voor de volgende week, heb ik nu geen rust als ik het niet gedaan heb. Ik doe het nu veel meer in etappes, iedere dag een beetje en probeer alles zoveel mogelijk bij te houden.
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Wow, 2 x per dag stofzuigen..... Hier komen we maar op 2 x per week beneden en 1 x boven. En iknvind het niet eens echt vies. We lopen wel alleen maar met sloffen binnen, en wij en de kleine lopen verder niet met eten door het huis.
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
teletascha schreef:Wow, 2 x per dag stofzuigen..... Hier komen we maar op 2 x per week beneden en 1 x boven. En iknvind het niet eens echt vies. We lopen wel alleen maar met sloffen binnen, en wij en de kleine lopen verder niet met eten door het huis.
Vanuit de achtertuin loop je bij ons direct de woonkamer in en met twee peuters en een zandbak levert dat een beste lading zand op iedere dag. En koekkruimels, broodkruimels, hagelslag, muisjes etc. Als ik mij er echt aan stoor doe ik het tussen de middag ook nog wel een keer.
Coco- Ratel
+1kwak schreef:Ik was altijd al een drama met huishouden en dat ben ik nu nog steeds al ben ik wel iets meer geordend geworden!
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
En toch begrijp ik niet waar mensen de tijd vandaan halen, twee keer per dag stofzuigen kost me toch zeker wel 1,5 uur denk ik. Die tijd heb ik echt niet (of ja, die tijd heb ik er niet voor over). Ik ben wel heel waardeloos met poetsen, altijd al geweest, maar probeer het nu toch wel wat schoner te houden, maar huisdierhaarvrij is het hier toch maar 5 minuten volgens mij.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Novalee schreef:+1kwak schreef:Ik was altijd al een drama met huishouden en dat ben ik nu nog steeds al ben ik wel iets meer geordend geworden!
+1 (en het helpt niet dat mijn man precies hetzelfde is als ik daarin)
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
Ja, ik heb een schoonmaakster genomen
Al gaat die binnenkort weer weg omdat we even keihard willen sparen, dus dan mag ik het weer zelf doen. Denk niet dat het dan schoner wordt dan voordat we kinderen hadden. Zolang mijn kinderen maar geen vieze dingen in hun mond/ogen krijgen en de boel netjes opgeruimd is vind ik het prima.
Al gaat die binnenkort weer weg omdat we even keihard willen sparen, dus dan mag ik het weer zelf doen. Denk niet dat het dan schoner wordt dan voordat we kinderen hadden. Zolang mijn kinderen maar geen vieze dingen in hun mond/ogen krijgen en de boel netjes opgeruimd is vind ik het prima.
Dille- Fluisteraar
- Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12
Ik ben een klein beetje veranderd, maar dat komt ook omdat mijn vriend er zo achter zit. Vroeger nam ik iets vast en liet het gewoon vallen. Toen moest ik echt op safari gaan door de kamer heen. Nu is het wel iets beter. Zeker nu Louise stilaan gaat beginnen kruipen wil ik de vloer wel heel netjes houden.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Ik ben eerder makkelijker geworden. Niet dat het vies is, maar ik besteed liever tijd aan A. dan aan het huishouden. En soms sta ik dan weleens voor de keuze of ik ga poetsen of dat we samen iets leuks gaan doen, en dan wacht het huishouden maar tot de volgende dag. Sowieso is het huishouden niet echt mijn favoriete bezigheid, al vind ik het wel fijn als het een beetje netjes is. Maar als ik moet kiezen tussen poetsen en iets leuks doen, dan is de keuze gauw gemaakt
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
blondje1313 schreef:En toch begrijp ik niet waar mensen de tijd vandaan halen, twee keer per dag stofzuigen kost me toch zeker wel 1,5 uur denk ik. Die tijd heb ik echt niet (of ja, die tijd heb ik er niet voor over). Ik ben wel heel waardeloos met poetsen, altijd al geweest, maar probeer het nu toch wel wat schoner te houden, maar huisdierhaarvrij is het hier toch maar 5 minuten volgens mij.
1,5 uur om te stofzuigen? Dan ben je vast heel precies of woont in een kast van een huis. Ik stofzuig dan wel alleen de woonkamer hoor, niet het hele huis de keuken en hal pak ik alleen na het avondeten ook nog even mee. Trap 1 x per week en boven en zolder 2 x per week. Met de woonkamer ben ik misschien 2 min bezig (zuig niet onder de bank etc(dat alleen op zaterdag) en als ik de keuken en hal erbij pak is het hooguit 5 minuten.
Coco- Ratel
Zo gaat dat hier ook ja.Snoepy87 schreef:Ik ben makkelijker geworden, mijn kindjes gaan voor het huishouden dat betekend dat ik liever een dagje met de kindjes op pad ga dan ga poetsen en laat dus gerust het huishouden een dag wachten.
Voor het huishouden niet zo fijn. Maar ik denk dat Tomas meer heeft aan een middagje bomen klimmen in het bos dan aan toekijken hoe zijn moeder stofzuigt. Dat stofzuigen doe ik misschien één keer per week en dat vind ik eigenlijk wel genoeg. Dweilen doe ik haast nooit. Maar Tomas is nooit ziek Geloof dat hij dit jaar zelfs nog niet verkouden is geweest
Oja: ons huis is 120m2 dus heb inderdaad hetzelfde als wat Blondje zegt: geen tijd om dat twee keer per dag te doen.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Ik was altijd slordig en nu ook weer. Tijdens de zwangerschap was ik echt super schoon!
Ik ben echt bezig om nog even een ritme te zoeken want ik erger me dood dat als ik thuis kom het huis ook nog eens een bende is. Stofzuigen doen we nu om de dag en dweilen 1x per week maar als T zo gaat kruipen wil ik het elke dag eventjes doen. Ons huis is kleinn dus dat moet lukken.
En ik zit heel erg te denekn om een huishulpje te nemen. Gewoon voor de grote poets. Badkamer/keuken/ramen stoffen etc.
Ik ben echt bezig om nog even een ritme te zoeken want ik erger me dood dat als ik thuis kom het huis ook nog eens een bende is. Stofzuigen doen we nu om de dag en dweilen 1x per week maar als T zo gaat kruipen wil ik het elke dag eventjes doen. Ons huis is kleinn dus dat moet lukken.
En ik zit heel erg te denekn om een huishulpje te nemen. Gewoon voor de grote poets. Badkamer/keuken/ramen stoffen etc.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Hier hetzelfde (en ik was al niet zo'n poetser). Ik laat het huishouden ook gerust een dag (of nog langer) wachten. Er zijn een paar dingen die ik wel dagelijks gedaan wil hebben, maar de rest vind ik minder belangrijk.Snoepy87 schreef:Ik ben makkelijker geworden, mijn kindjes gaan voor het huishouden dat betekend dat ik liever een dagje met de kindjes op pad ga dan ga poetsen en laat dus gerust het huishouden een dag wachten.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Liadan: toch weer een opluchting dat ik niet de enige ben
Wat doe je dagelijks?
Wat doe je dagelijks?
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» poetsvraagjes
» Je leven erg veranderd?
» Tentamenstof veranderd....:'(